لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

فرق BB، CC و DD کرم ها

فرق BB، CC و DD کرم ها || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اگر به تازگی مراقبت از پوست و آرایش خود را شروع کرده اید، به راحتی ممکن است در تشخیص کرم‌های BB، CC و DD گیج  شوید. تفاوت بین کرم‌های BB، CC و DD تا حدودی سخت بوده و به همین دلیل است که آنها تقریباً یکسان به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسند. ما در این مقاله از پزشکت به شما توضیح کاملی از اختصارات کرم های BB، CC و DD ، تفاوت آنها، مزایا و راهنمای مناسب برای استفاده از محصولات را ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهیم. برای یادگیری بیشتر به خواندن این مقاله تا انتها ادامه دهید.

بی بی کرم چیست؟

BB مخفف Beauty Balm یا “Blemish Balm” است که ابتدا در کره محبوبیت پیدا کرد و در مدت کوتاهی به یک کرم زیبایی جهانی تبدیل شد. این کرم ها حاوی SPF هستند، پوست را هیدراته نگه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارند و کنترل درخشندگی را دارند.

با این حال، تمام این خواص به برند و فرمولی که استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید بستگی دارد. بی بی کرم پوششی سبک تا متوسط را روی پوست صورت شما ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. حتی در مقایسه با کرم‌های سی سی و دی دی، بی بی کرم ها، کمترین پوشش را روی پوست شما دارند. از این رو، آن‌ها برای پوست‌های جوان‌تری که به مراقبت کمتری نیاز دارند، مناسب‌تر هستند. BB کرم ها سبک‌تر از کرم پودر اما سنگین‌تر از مرطوب‌کننده‌های معمولی هستند. این کرم‌ها برای پوست های معمولی تا خشک بهترین کارایی را دارند اما برای پوست های مستعد آکنه یا چرب چندان مناسب نیستند.

این کرم، بافتی کرمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و مرطوب کننده دارد. شما باید BB کرم هایی مخصوص پوست خود استفاده کنید. این کرم ها، برای پوست های جوان و حساس خوب هستند اما برای پوست های بالغ مناسب نیستند.

مطالعه بیشتر: نوع پوست من چیست؟

بی بی کرم ها || پزشکت

نحوه استفاده از بی بی کرم چگونه است؟

مقداری از BBکرم به اندازه یک نخود را روی انگشت بزرگ یا برس خود فشار دهید و آن را به خوبی روی پوست خود بمالید. بعد از استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن را به همین شکل رها کنید یا کمی کرم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پودر شفاف روزانه خود را روی آن بمالید. پس از استفاده از بی بی کرم، اگر احساس کردید که نیاز به پوشش بیشتری دارید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از کانسیلر استفاده کنید.

سی سی کرم چیست؟

CC مخفف Color Correcting است. که بیشتر به عنوان کرم اصلاح کننده صورت استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سی سی کرم پوشش بیشتری نسبت به بی بی کرم دارد و تمام عیوب صورت شما مانند قرمزی و لکه های تیره را مخفی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این کرم مخصوص پوست های بالغ و پیری است که برای یکدست شدن صورت نیاز به پوشش بیشتری دارند. بزرگترین تفاوت بین کرم BB و CC این است که برخلاف کرم‌های BB ، کرم‌های CC معمولا بدون روغن هستند. کرم‌های سی‌سی معمولاً برای انواع پوست‌های خشک مناسب نیستند و برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، اساساً پوست‌های مشکل‌زا، مناسب هستند.

بافت این کرم سبک است و به سرعت جذب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. از این کرم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به عنوان مرطوب‌کننده، زیرساز، پرایمر، SPF و کرم ضد چروک استفاده کرد. این کرم برای کسانی که نیاز به پوشش بیشتری نسبت به کرم BB دارند، اما همچنان خواهان اثر سبک و بدون فونداسیون هستند مناسب است. سی سی کرم شامل فرمولاسیون های پیشرفته مانند ذرات پخش کننده نور برای اصلاح فوری رنگ پوست و همچنین آنتی اکسیدان های فراوان است.

نحوه استفاده از سی سی کرم چگونه است؟

برای استفاده از سی سی کرم، بعد از اینکه پوست صورت خود را تمیز و مرطوب کردید، از انگشتان خود برای کشیدن نقاط روی صورت خود با سی سی کرم استفاده کنید. آن را با حرکات دایره ای خوب روی پوست خود بمالید. میزان استفاده از سی سی کرم بستگی به پوشش مورد نیاز شما دارد. اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید کرم شما دارای اثرات روشن کننده و همچنین ضد پیری باشد، DD کرم برای شما مناسب است.

مطالعه بیشتر: ساخت کرم دور چشم خانگی

dd کرم || پزشکتدی دی کرم چیست؟

DD مخفف Daily Defense یا Dynamic Do-All است. دی دی کرم سبک تر از سی سی و بی بی کرم است. این کرم برای پوست های بالغ و خشک خوب است. کرم DD برای پرایم و کامل کردن و محافظت از پوست شما طراحی شده است. در حالی که BB کرم پرایمر، آنتی اکسیدان‌ها و محافظت در برابر آفتاب را به مرطوب‌کننده‌های رنگی استاندارد ترکیب می‌کنند و CC کرم مواد اصلاح‌کننده رنگ را به ترکیب اضافه می‌کنند، کرم‌های DD تمام این مزایا و مزایای ضد پیری را برای کمک به صاف کردن پوست و کاهش خطوط ریز ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، در مقایسه با سایر کرم‌ها سبک‌تر است. DD کرم برای خانم‌هایی که به راه‌حل‌های ضد پیری برای پنهان کردن خطوط، چین و چروک‌ها نیاز دارند، مناسب‌تر است. از آنجایی که این کرم بافت ضخیم‌تری دارد، پوشش بهتری را ارائه می‌دهد و همچنین برای پوست‌های خشک و کمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بالغ مناسب‌تر است. حتی رطوبت را حفظ می‌کند و پوستی سالم و جوان‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کرم دی دی دارای SPF است، مانع از از دست دادن رطوبت می شوند و رنگ پوست شما را یکدست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این کرم دارای ترکیبات ضد پیری است و بر تقویت دفاع از پوست شما تمرکز دارد.

بافت DD کرم مرطوب کننده (شبیه به کرمBB) است. از آنجایی که کرم‌های DD خاصیت ضد پیری دارند و به مبارزه با خطوط ریز و علائم پیری کمک می‌کنند، برای افرادی که پوست بسیار بالغی دارند مناسب‌تر است. دی دی کرم همچنین برای پوست های خشک و نسبتاً بالغ ایده آل هستند.

نحوه استفاده از DD کرم چگونه است؟

می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از کرم DD به عنوان پرایمر یا پایه آرایش خود استفاده کنید. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید. یک لایه سبک از کرم DD برای پنهان کردن عیوب پوست شما کافی است. قبل از اینکه تصمیم به خرید یکی از آنها بگیرید، مهم است که تفاوت بین کرم های bb،cc و dd را بدانید.

مطالعه بیشتر: درمان خانگی خشکی پوست 

تفاوت بی بی و سی سی || پزشکتسوالات متداول

  • آیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانم از سی سی کرم به جای کرم پودر استفاده کنم؟

خیر، سی سی کرم به اندازه‌ی کرم پودر دارای رنگ نیست و به اندازه یک زیرساز پوشش لازم را ارائه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. اما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن را همانطور که است یا به عنوان پایه ای برای فونداسیون استفاده کنید.

  • آیا کرم DD برای استفاده روزانه خوب است؟

بله، شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید هر روز از DD کرم برای کمک به کاهش علائم بالغ و پیری پوست استفاده کنید.

  • چگونه سایه مناسب بی بی کرم را پیدا کنم؟

شما باید موردی را انتخاب کنید که مناسب رنگ پوست شما باشد. سایه خیلی روشن شما را خجالتی نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، در حالی که سایه عمیق تر شما را کسل کننده نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

  • آیا بی بی کرم برای استفاده روزانه خوب است؟

بله، شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید هر روز از کرم BB به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید تا پوست خود را صاف، محافظت شده و به خوبی مرطوب نگه دارید.

  • آیا بی بی کرم نیاز به پرایمر دارد؟

خیر، لازم نیست از پرایمر همراه با کرم بی بی استفاده کنید زیرا جلوی اثرات مرطوب کنندگی آن را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد.

  • آیا باید از BB کرم به جای کرم پودر استفاده کنم؟

در نهایت تصمیم با شماست. با این حال، بسته به نیازهای مراقبت از پوست شما، بی بی کرم جایگزین مناسبی برای کرم پودر است، به خصوص در روزهایی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید پوشش روشن تری داشته باشید.

اگر به دنبال یک پوشش سنگین تر و کاملاً بی عیب و نقص هستید، BB کرم احتمالاً جواب نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

  • مزایای استفاده از کرم BB یا CC چیست؟

استفاده از بی بی کرم فوایدی مشابه استفاده از راهکارهای مراقبت از پوست دارد. اکثر کرم‌های بی‌بی دارای موادی هستند که سد پوستی را ترمیم می‌کنند، از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری و از آفتاب محافظت می‌کنند.

کرم‌های سی‌سی به متعادل کردن رنگ پوست بدون افزودن پوشش زیاد کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و معمولاً سرشار از مزایای مراقبت از پوست مانند هیدراتاسیون، SPF و آنتی اکسیدان ها هستند.

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

3

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز