لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چگونه گونه های چاق داشته باشیم؟

گونه های چاق || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


گونه های چاق و گرد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به بسیاری از چهره ها ظاهری جوان ببخشد، در حالی که گونه های افتاده نشان دهنده پیری یا بیماری زمینه ای هستند. صورت پرتر با گونه‌های گرد، مد است و اگر می‌خواهید گونه‌های چاق‌تر داشته باشید، گزینه‌هایی برای انجام این کار دارید. به عنوان مثال، شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید تحت یک عمل زیبایی مانند جراحی انتقال چربی قرار بگیرید یا تزریق یک فیلر پوستی مانند Voluma را دریافت کنید. یا می‌توانید روش‌های طبیعی‌تری را امتحان کنید که اگرچه لزوماً توسط جامعه پزشکی پذیرفته نمی‌شوند، اما بسیاری از مردم معتقدند مؤثر هستند.

تعدادی از روش های طبیعی و درمان های خانگی وجود دارد که مورد اعتماد بسیاری برای داشتن گونه های پرتر است. برخی از این روش ها عبارتند از:

تمرینات صورت را انجام دهید.

“یوگای صورت” ماهیچه های صورت را تقویت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا ظاهری جوان تر داشته باشید. در مطالعه ای در سال 2018 از افرادی که به مدت 8 هفته روزانه 30 دقیقه تمرینات صورت انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دادند، نتایج حاکی از آن بود که افراد چهره هایی “سفت تر و شبیه به صورت جوان تر” به دست آوردند. ورزش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با تقویت ماهیچه ها، ضخامت فیبرهای عضلانی را افزایش دهد.

برخی از تمرینات یوگای صورت عبارتند از:

  • در حالی که لب های خود را به هم جمع کرده اید و لبخند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زنید، ماهیچه های گونه را بلند کنید. سپس انگشتان هر دست را در دو طرف دهان خود قرار دهید و گونه های خود را با کشیدن انگشتان تا بالای گونه ها بالا بیاورید. انگشتان خود را به مدت 20 ثانیه در همان حالت نگه دارید.
  • دهان خود را ببندید، گونه های خود را با هوای بیشتری که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند در خود داشته باشند پر کنید. قبل از اینکه هوا را به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیرون بیاورید، این وضعیت را به مدت 45 ثانیه نگه دارید.
  • دهان خود را به صورت O باز کنید و لب های خود را روی دندان های خود قرار دهید و لبخند بزنید. انگشتان را روی نوک گونه مربوطه قرار داده و به مدت 30 ثانیه گونه های خود را به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا و پایین بیاورید.

آلوئه ورا || پزشکت

آلوئه را به پوست خود بمالید.

در حالی که استفاده از آلوئه بر روی پوست نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند گونه های شما را گردتر کند، اما ممکن است به کاهش علائم چین و چروک کمک کند و ظاهری هیدراته و چاق به پوست شما بدهد. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2021 درباره خواص دارویی آلوئه ورا استفاده از آن را در لوازم آرایشی، از جمله ژل ها و کرم ها توضیح داد. آلوئه ورا که روی پوست مالیده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده عمل کند و به رطوبت پوست و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک کند. در میان سایر مواد مفید برای پوست، آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان های ویتامین C و ویتامین E است. به همین دلیل، بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از آلوئه ورا بر گونه ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به جوان تر شدن پوست کمک کند.

آلوئه ورا بخورید.

آلوئه ورا علاوه بر آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E، حاوی ویتامین B12 نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد که در تولید کلاژن و سلامت پوست نقش دارد. آنتی اکسیدان ها همچنین با خنثی کردن رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایداری هستند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به رفع چین و چروک روی پوست شما کمک کنند.

مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که استرول‌های آلوئه‌ورا تولید کلاژن و اسید هیالورونیک را تحریک می‌کنند و زنانی که آلوئه ورا را به عنوان بخشی از این مطالعه مصرف کردند، کاهش چین و چروک‌های صورت را مشاهده کردند. این ممکن است به شما کمک کند گونه های پرتر داشته باشید. توجه داشته باشید که برخی از افراد ممکن است به آلوئه ورا حساس یا آلرژی داشته باشند.

از محصولات مراقبت از پوست سیب استفاده کنید.

در حالی که هنوز هیچ مطالعه علمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اثبات آن وجود نداشته است، بسیاری سیب و محصولات مراقبت از پوست حاوی سیب را به عنوان گزینه هایی برای کمک به پوست در حفظ ظاهری جوان در نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند. این ممکن است به این دلیل باشد که سیب دارای مقادیر زیادی از موارد زیر است:

  • کلاژن
  • الاستین
  • یک آنتی اکسیدان

یکی از راه‌های استفاده از سیب برای داشتن گونه‌هایی با ظاهری جوان‌تر که توسط این طرفداران پیشنهاد شده است، «ماسک سیب» است. یک سیب را رنده کنید، روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماسک را با آب بشویید.

سیب بخورید.

گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود سیب دارای تعدادی فواید مهم برای سلامتی است. بسیاری از مردم بر این باورند که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A، B و C، سیب باید به طور منظم مصرف شود تا از آسیب بافتی جلوگیری شود. برخی ادعا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که کلاژن و الاستین موجود در سیب باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود پوست شما نرم و صاف به نظر برسد. به‌علاوه، جایگزین کردن میان‌وعده‌های کم‌مغذی مانند چیپس به جای سیب یا مرکبات غنی از ویتامین ممکن است بیشتر برای پوست شما مفید باشد.

گلیسیرین و گلاب را به پوست خود بمالید.

ترکیب نصف و نیمه گلاب و گلیسیرین قبل از خواب روی گونه‌ها، پوست را تمیز و هیدراته نگه می‌دارد و ظاهری جوان را به پوست شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد. گلاب دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است اثرات ضد میکروبی داشته باشد.

عسل را به پوست خود بمالید.

بسیاری بر این باورند که عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی که دارد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند ظاهری جوان روی گونه ها ایجاد کند. برخی پیشنهاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند ماسکی از مقدار مساوی عسل و خمیر پاپایا تهیه کنید. مخلوط را روی گونه های خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید. عسل خام، در مقایسه با نوع تصفیه شده، حاوی مقدار بیشتری از مواد مغذی مفید است که ممکن است در طول فرآوری از بین برود.

عس و گونه های چاق || پزشکت

عسل بخورید.

برخی افراد پیشنهاد می‌کنند که خوردن عسل با کیفیت در روز، در کنار سایر مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌هایی را که برای پوست مفید است، تامین می‌کند. عسل سرشار از قند است، بنابراین بهتر است از آن در حد اعتدال و به عنوان جایگزینی برای سایر شیرین کننده ها استفاده شود.

شیر را به پوست خود بمالید.

بسیاری از مردم احساس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که استفاده از شیر روی گونه ها باعث تمیزی و مرطوب شدن گونه ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. زیرا شیر حاوی آب، چربی و پروتئین است. شیر لبنیات حاوی اسید لاکتیک است که یک اسید آلفا هیدروکسی است. این اسیدها معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. آنها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند رشد سلول های جدید را تحریک کرده و سلول های مرده پوست را حذف کنند. همچنین پروتئین ها و اسیدهای آمینه موجود در شیر در بهبود بافت آسیب دیده نقش دارند.

با این حال، برای تعیین اینکه آیا استفاده از شیر بر روی صورت شما یک شکل موثر از مراقبت از پوست است، به مطالعات بیشتری نیاز است. بنابراین لازم است درباره فواید بالقوه استفاده از شیر بر روی پوست خود بیشتر بدانید.

شیر بنوشید.

خوردن و نوشیدن غذاهای غنی از مواد مغذی و چربی های سالم ممکن است به چاقی صورت کمک کند. شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است که به سلامت پوست کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند از جمله:

  • کلسیم
  • پروتئین
  • آمینو اسید
  • اسید لاکتیک
  • ویتامین های A و D
  • ریبوفلاوین (ویتامین B12)

بسیاری از مردم مصرف روزانه شیر را به میزان متعادل برای سلامت پوست توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

روغن را به پوست خود بمالید.

استفاده از روغن‌های خاص روی پوست گونه‌ها آن را مرطوب و غنی می‌کند. این ممکن است ظاهری گرد و سالم را به پوست شما ببخشد.

روغن های پیشنهادی برای پر کردن گونه ها عبارتند از:

زیتون: دارای خواص ضد التهابی است.

روغن آووکادو: برای پوست های ترک خورده مفید است.

روغن نارگیل: در برابر اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

بادام: دارای خواص نرم کنندگی و اسکلروز کنندگی برای بهبود چهره و رنگ پوست است.

هنگام استفاده از هر محصول جدید روی پوست خود قبل از استفاده از آن در یک منطقه بزرگ، یک تست روی قسمتی از پوست خود انجام دهید. برخی از روغن ها ممکن است برای افرادی که بیماری های پوستی خاصی مانند آکنه دارند، مناسب نباشد.

از آجیل و دانه ها استفاده کنید.

مانند شیر، آجیل و دانه ها حاوی چربی های مفید هستند و ممکن است به افزایش وزن کمک کنند. مصرف غذاهای پر کالری ممکن است به پر شدن طبیعی گونه های شما کمک کند.

نوشیدن آب || پزشکت

نکات پیشنهادی برای داشتن گونه های چاق

  • آب بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدنتان به پوست کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند ظاهری جوان داشته باشد.
  • کرم ضد آفتاب بزنید. هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که بیرون هستید، مصرف کرم ضد آفتاب روی صورت از پوست شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
  • در صورت تمایل از آرایش کردن خودداری کنید. اجازه دادن به پوست برای تنفس به داشتن ظاهری جوان کمک کند. همیشه آرایش خود را پاک کنید و قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را کاملا بشویید.
  • اگر سیگار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشید، سیگار را ترک کنید و اگر به طور منظم الکل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نوشید، مصرف خود را محدود کنید. این عادات می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شما، جوانی کمتری به پوست شما نشان دهند.

سخن آخر

صورت پرتر با گونه های چاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند پوست شما را جوان و سالم نشان دهد. راه های زیادی برای پر شدن گونه ها از جمله جراحی و تزریق وجود دارد. برخی از مردم معتقدند که شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید گونه های پری را به طور طبیعی داشته باشید، اگرچه این روش ها از نظر پزشکی اثبات نشده اند. این روش‌ها، از تمرینات صورت گرفته تا استفاده مستقیم از مواد طبیعی روی صورت یا خوردن غذاهای خاص، ممکن است برای پوست شما مفید باشد.

قبل از اینکه هر گونه درمان خانگی را امتحان کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که امتحان کردن برای شما بی خطر است.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز