لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

پوست و مو و زیبایی

چگونه موهای زیر بغل را از بین ببریم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

راهکارهای زیادی برای از بین بردن موهای زیر بغل وجود دارد. اما شاید هزینه برخی از این راهکارها برای شما زیاد باشد و شما را به فکر گزینه های جایگزین و راهکارهای ارزانتری بیاندازد و اینجاست که ممکن است بپرسید: چگونه موهای زیر بغل را در خانه از بین ببریم؟ این مقاله به سؤال شما پاسخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و شما تمام اطلاعاتی را که ممکن است در مورد روش های مختلف رفع موهای زائد زیر بغل نیاز داشته باشید را ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. پس برای یادگیری راهکارهای کاهش و یا از بین بردن موهای زیر بغل بهتر است ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

چگونه موهای زیر بغل را در خانه از بین ببریم؟

اگر به دنبال درمان های خانگی برای رفع مو های زیر بغل خود هستید به شما پیشنهاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم راهکارهای زیر را در خانه امتحان کنید:

رفع موی زیربغل با تیغ || پزشکت

از بین بردن موهای زیر بغل با تیغ (تراشیدن)

دوش آب گرم بگیرید یا زیر بغل خود را با آب گرم کاملا تمیز کنید. برای یک دقیقه از حمام خارج شوید و زیر بغل خود را با مالش آرام با یک حوله درشت لایه برداری کنید. قسمت زیر بغل خود را با تیغ اصلاح کنید. از طرف دیگر، می‌توانید کرم موبر را زیر بغل خود برای روغن‌ کاری بمالید.

مطمئن شوید که تیغ شما تیز است و در حالی که دستان خود را بالای سر خود قرار داده اید شروع به اصلاح کنید. اگر پوست حساسی دارید، از اصلاح خلاف جهت رشد مو خودداری کنید. با آب سرد دوش بگیرید یا بعد از اتمام اصلاح زیر بغل خود را با آب سرد بشویید. این به بسته شدن منافذ پوست و جلوگیری از عفونت کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. زیر بغل خود را با حوله خشک کنید. قسمت زیر بغل خود را با آب خیار یا روغن نارگیل مرطوب کنید. بسته به سرعت رشد مو های خود 2 الی 3 روز یکبار این کار را انجام دهید.

طرفداران این روش معتقدند که استفاده از تیغ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تا حدودی یک روش سریع و کارآمد باشد و پوست شما را لایه برداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

این روش کاملا بدون درد و حتی ارزان است، اما ممکن است استفاده از تیغ باعث افزایش رشد مو و حتی تیرگی آن شود.

در شب اصلاح کنید تا بتوانید در حین انجام آن وقت بگذارید. از طرفی هم زیر بغل خود را هیدراته نگه دارید تا پوست سالم بماند. از موادی مانند روغن نارگیل یا آب خیار استفاده یا از دئودورانت با روغن آووکادو استفاده کنید.

تیغه های خود را بعد از هر اصلاح بشویید و تمیز نگه دارید. تیغه های خود را اغلب تعویض کنید. برای بهترین نتیجه همیشه از یک مدل تیغ تیز استفاده کنید.

موهای زیر بغل را با موچین بچینید.

دوش آب گرم بگیرید یا زیر بغل خود را با آب گرم کاملا تمیز کنید. آب گرم به نرم شدن پوست شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا موها راحت تر از بین بروند. از حمام خارج شوید و زیر بغل خود را با مالش آرام با یک حوله درشت لایه برداری کنید.

بازوی خود را بالای سر خود ببرید و شروع به کندن کنید. برای جلوگیری از رشد موها، حتماً از ریشه جدا کرده و در جهت رشد مو، موچین کنید. در بین آن به طور منظم استراحت کنید تا گردن و بازوهایتان سفت نشوند. هر ماه یا بسته به مدت زمانی که موهای شما طول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد تا دوباره رشد کنند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید این کار را انجام دهید.

با استفاده از این روش، رشد مجدد موها زمان زیادی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد و نسبت به اپیلاسیون روی پوست ملایم تر است. اما ممکن است دردناک باشد و نیاز به زمان زیادی داشته و باعث رشد مو شود.

موها را در جهت رشد موها بکنید تا از رشد موها جلوگیری کنید. مطمئن شوید که موچین شما تیز و استریل شده است. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از سنباده برای تیز کردن آنها استفاده کنید و با یک پد پنبه ای الکل روی آنها بمالید تا استریل شوند.

صبر کنید تا موهای شما کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رشد کند و دوباره آنها را بکنید. اگر موهای واقعاً پرپشتی دارید و مستعد رشد موهای زیر پوستی هستید یا پوست حساسی دارید، استفاده از موچین ممکن است برای شما مناسب نباشد.

اسفاده از اپیلاتور || پزشکت

موهای زیر بغل را با اپیلاتور از بین ببرید.

دوش آب گرم بگیرید یا زیر بغل خود را با آب گرم کاملا تمیز کنید. این به نرم شدن پوست شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا موها راحت تر از بین بروند.

از حمام خارج شوید و زیر بغل خود را با مالش آرام با یک حوله درشت لایه برداری کنید. بازوی خود را بالای سر خود ببرید و پوست خود را کشیده نگه دارید. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از کسی بخواهید که در این مرحله به شما کمک کند. اپیلاتور را روشن کنید و در پایین ترین حالت از آن استفاده کنید. آن را در زاویه 45 درجه نگه دارید، کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از موها را بیرون بکشید تا زمانی که به درد عادت کنید.

پس از آماده شدن، آن را در زاویه 90 درجه نگه دارید و آن را روی زیر بغل خود بچرخانید. پوست خود را فشار ندهید زیرا ممکن است گرفتار شود. اپیلاتور را در تمام جهات روی زیر بغل خود بکشید تا تمام موها از بین بروند. بعد از اتمام کار ممکن است زیر بغل شما قرمز و دردناک شود. از مقداری لوسیون تسکین دهنده یا ژل آلوئه ورا برای کمک به بهبودی آنها استفاده کنید.

هر 4 تا 6 هفته بسته به مدت زمانی که موهای شما طول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد تا دوباره رشد کنند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از این روش استفاده کنید. این روش کاملا سریع و کارآمد است و با استفاده از آن رشد مجدد موها بیشتر طول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد. نسبت به اپیلاسیون روی پوست ملایم تر است.

اما ممکن است دردناک باشد و باعث رشد مو شود. قبل از شروع، موهای خود را به حدود 3-5 میلی متر کوتاه کنید. ممکن است کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد از اپیلاسیون چند تار موی آناژن رشد کنند. اینها را اپیلاسیون کنید تا چرخه رشد موهایتان هماهنگ شود. حدود 2 تا 3 روز پس از اپیلاسیون به خوبی لایه برداری کنید تا خطر رشد موهای زیرین را کاهش دهید.

از بین بردن موهای زیر بغل با اپیلاسیون

موم را در بخاری مومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یا مایکروویو گرم کنید. زیر بغل خود را با آب گرم بشویید تا پوست نرم شود. زیر بغل خود را با حوله پاک کنید و ناحیه را پودر کنید. موم را با استفاده از یک کاردک چوبی در جهت رویش موها بمالید. پوست خود را محکم نگه دارید و بازوهای خود را بالای سر خود نگه دارید و نوار را قرار دهید و انتهای آزاد و بدون موم روی آن بگذارید. ناحیه را در جهت رشد مو مالش دهید.

نوار را به سرعت در جهت رشد مو بکشید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا زیر بغلتان صاف شود. موهای سرگردان را با موچین بچینید. از روغن بچه برای حذف باقی مانده موم استفاده کنید و زیر بغل خود را با آب خنک بشویید. مقداری لوسیون یا ژل آلوئه ورا را روی ناحیه مورد نظر بمالید تا آن را تسکین دهد.

این روش سریع و کارآمد است و پوست شما را لایه برداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. ظاهری صاف را به پوست شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. اما باز هم ممکن است دردناک باشد و باعث رشد مو شود. چند روز بعد از اپیلاسیون پوست خود را لایه برداری کنید تا از رشد موهای زائد جلوگیری شود.

برای کاهش درد ناشی از اپیلاسیون، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید یک مسکن مصرف کنید.

از کرم های موبر استفاده کنید.

24 ساعت قبل از استفاده از کرم موبر، پچ تست را انجام دهید تا سازگاری با پوست خود را بررسی کنید. اگر پوست شما واکنش بدی نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، از یک روش جایگزین استفاده کنید.

زیر بغل خود را بشویید و با حوله خشک کنید. کرم رفع موهای زائد را بمالید و برای مدت زمان توصیه شده صبر کنید. محصول را با استفاده از کاردک موبر همراه با کرم خارج کنید. این کار را با خراش دادن محصول در یک حرکت رو به پایین انجام دهید. زیر بغل خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید. اگر کرم همراه با لوسیون مراقبت بعد از آن است، آن را هم اکنون بمالید. این روش کاملا بدون درد است و در عرض چند دقیقه موها را از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. حتی پوست شما را صاف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. اما ممکن است زیر بغل را تیره کند. از طرفی هم اکثر کرم های رفع موهای زائد بوی خوبی ندارند. ممکن است باعث رشد مو شود.

حداقل 24 ساعت پس از استفاده از کرم موبر از محصولات معطر مانند دئودورانت ها استفاده نکنید. بعد از 2 روز برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوست لایه برداری کنید.

خمیر زردچوبه || پزشکت

خمیر زردچوبه برای از بین بردن موهای زیر بغل

برای این منظور 1/4 فنجان پودر زردچوبه و 3 قاشق غذاخوری گلاب یا شیر را باهم مخلوط کرده تا خمیر یکدستی به دست آید.

زیر بغل خود را بشویید و با حوله خشک کنید. خمیر را به زیر بغل خود بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. یک حوله را در آب گرم خیس و زردچوبه را پاک کنید. برای کاهش رشد مو این کار را هر روز یا یک روز در میان تکرار کنید. این روش رشد و تراکم مو را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و به پوست شما آسیب نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رساند. اما موها را به طور کامل از بین نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. حتی به سادگی موها را نازک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این کار را در شب انجام دهید، زمانی که عجله ندارید و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید زیر بغل خود را هنگام دوش گرفتن در صبح به خوبی بشویید.

لیمو و عسل برای از بین بردن موهای زیر بغل

3 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چایخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. زیر بغل خود را بشویید و با حوله خشک کنید. خمیر را به زیر بغل خود بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. یک حوله را در آب گرم خیس کرده و مخلوط را پاک کنید.

2-3 بار در هفته این کار را تکرار کنید. استفاده از این روش سرعت رشد مو و تراکم مو را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و به پوست شما آسیب نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رساند.

اما موها را به طور کامل از بین نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد.

سوالات متداول

بازیگران زن چگونه موهای زیر بغل خود را پاک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؟

هنرپیشه ها و افراد مشهور ممکن است روش های حذف موهای زائد مانند لیزر موهای زائد، الکترولیز، کرم های موبر یا اپیلاسیون را برای از بین بردن موهای زیر بغل خود انتخاب کنند.

چگونه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانم موهای زیر بغلم را بدون تیره شدن زیر بغل پاک کنم؟

روش لیزر موهای زائد بهترین انتخاب برای رفع موهای زیر بغل بدون تیره شدن زیر بغل است. همچنین، پیروی از روش صحیح اصلاح ممکن است موثر باشد. زیر بغل خود را لایه برداری کنید و قبل از اصلاح از کرم مرطوب کننده و اصلاح استفاده کنید.

آیا اپیلاسیون برای یک نوجوان 15 ساله مشکلی ندارد؟

در حالی که اپیلاسیون برای یک نوجوان 15 ساله مشکلی ندارد، بهتر است از آن اجتناب کند. زیرا پوست آنها بسیار ظریف تر است. با این حال، اگر فرزند شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهد این کار را انجام دهد، نظارت حرفه ای توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

کندن موهای زیر بغل بهتر است یا تراشیدن؟

کندن موهای زیر بغل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند اثر ماندگارتری نسبت به اصلاح داشته باشد. با این حال، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث درد و ناراحتی شود.

آیا خمیر دندان موها را از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد؟

چند روش DIY وجود دارد که از خمیر دندان همراه با سایر مواد برای رفع موهای زائد استفاده می‌کند. با این حال، هیچ مدرک علمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تأیید این ادعا وجود ندارد.

سن مناسب برای اپیلاسیون چیست؟

برخی از آنها اپیلاسیون را از 13 تا 15 سالگی شروع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که رشد موهای بدن شروع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. اگرچه این مشکلی نیست، اما بهتر است این روش را با کمک یک متخصص انجام دهید تا از صدمات جلوگیری کنید.

منبع
stylecraze

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    من حدودا یک سالی میشه که به بلوغ رسیدم و از روزی که مو های زائدم شروع به رشد کرده چون زیاد با این چیزا آشنایی نداشتم خیلی اشتباه ها رو انجام میدادم الان قسمت مو های زیر بغلم خیلی ضخیم شده و حتی مو های تناسلیم, و اینکه آیا اگه از موادی که قبل از استفاده از ژیلت یعنی همون کرم سفید رنگ استفاده نکنم مهم نیست یا اینکه حتما اجباریه؟
    و قسمت تناسلی من همینطور داره مو جدید رشد میکنه و هرچی میگذره مو هام بالا تر میرن گفتم شاید اشتباهی انجام میدم.
    و کلمه آخر ابرو های من کمی به هم چسبیدن یعنی فاصله کمی نصبت به هم دارن میخواستم بدونم آیا میشه ابرو ها رو لیزر کرد‍ تو سن الان من که۱۴سالم هست و در ضمن پسر هستم، آیا امکانش هست که جواب بدین؟؟؟لطفا!

      1. من الان ۱۶ سالمه و موهای زیر بغل و موهای ناحیه تناسلی روی باسن و … موهای زیادی دارم آیا میشه لیز کرد و لیزر موها را تا همیشه در نمیاد
        ممنونم

  2. سلام
    من زیر بغلم خیلی موهای ضخیم داره چگونه از بین بره
    همه میگن چون با تیغ زدم .
    میشه توضیح بدین .

    1. سلام دوست عزیز، با توجه به سن و شرایط توصیه می شود از متخصص پوست و مو و یا پزشک عمومی مشاوره بگیرید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز