لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

دئودورانت طبیعی را بشناسید.

دئودورانت طبیعی را بشناسید. || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

شما می‌توانید از موارد مختلفی برای رفع بوی بد بدن خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید برخی از مواد شیمیایی را که در دئودورانت‌ها استفاده می‌شوند، کنار بگذارید، دئودورانت طبیعی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. برخی معتقدند که ترکیبات موجود در دئودورانت‌های سنتی مانند پارابن و آلومینیوم ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشند.

با توجه به نتایج یک مطالعه که در سال 2018 انجام شد، می‌توان گفت که آلومینیوم ممکن است پاسخ بدن به استروژن را تغییر دهد که در طول زمان می‌تواند مضر باشد. مطالعه‌ای در سال 2017 نشان داد که زنان مبتلا به سرطان پستان چندین بار در روز از ضد تعریق‌ها استفاده می‌کردند، در حالی که آن‌هایی که به سرطان سینه مبتلا نبودند، مصرف کمتری را گزارش کردند.

یک مطالعه در سال 2013 بیان کرد که آلومینیوم موجود در بافت سینه ممکن است باعث بروز آسیب اکسیداتیو، التهاب و اختلال در متابولیسم آهن شود. بر اساس گفته انجمن سرطان آمریکا، با این حال، هیچ ارتباط واضح یا مستقیمی بین پارابن یا آلومینیوم و سرطان وجود ندارد.

اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک خطرات مرتبط با دئودورانت های سنتی مورد نیاز است، با این حال جایگزین‌های طبیعی زیادی وجود دارند که از متصاعد شدن عرق و بوی بد بدن نیز پیشگیری می‌کنند.

گزینه‌های جایگزین دئودورانت‌های سنتی

ساختن جایگزین‌های طبیعی دئودورانت در خانه یکی از گزینه‌هایی است که ممکن است ساده تر از آنچه فکر می‌کنید باشد. می‌توانید مواد و رایحه‌ها‌ی مختلف را آزمایش کنید تا آنچه را که واقعاً دوست دارید پیدا کنید، یا می‌توانید هر بار آن را تغییر دهید. می‌توانید دستور‌العمل‌های خانگی را که فقط به چند ماده نیاز دارند ‌امتحان کنید.

دئودورانت‌های خانگی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا از ذوب شدن آن جلوگیری شود. برای استفاده، آنها را روی یک سطح گرم قرار دهید یا زیر آب گرم بگذارید تا نرم شود. ممکن است بتوانید برخی از مواد زیر را در کابینت آشپزخانه خود بیابید. این موارد جایگزین‌های خوبی برای دئودورانت‌های سنتی هستند.

فندق جادوگر

فندق جادوگر یک ماده همه کاره برای نگهداری در کمد است. این گیاه، یک محصول طبیعی است که قابض و ضد التهاب است. یعنی رطوبت اضافی پوست را از بین می‌برد و باکتری‌ها را نابود می‌کند. همچنین یک جایگزین محبوب برای دئودورانت‌ها است. زیرا هیچ اثری روی پوست باقی نمی‌گذارد. به علاوه، بوی بدن را به سرعت از بین می‌برد.

نقطه ضعف اصلی استفاده از این ماده این نکته است که اثرات آن به سرعت از بین می‌رود و نیاز به استفاده مجدد در طول روز دارد. شما می‌توانید به سادگی فندق جادوگر را روی یک سواب پنبه‌ای یا پارچه نخی قابل استفاده مجدد قرار دهید و آن را روی ناحیه زیر بغل بمالید.

جوش شیرین یا نشاسته ذرت

این مواد معمول در آشپزخانه برای اموری بیش از پخت و پز استفاده می‌شوند. علاوه براین، محصولات بهداشتی طبیعی عالی هستند. ⅛ قاشق چایخوری از این مواد را با کمی آب مخلوط کنید و سپس آن را زیر بغل خود بمالید. همچنین می‌توانید از مخلوط جوش شیرین و نشاسته ذرت برای از بین بردن بوی بد و تعریق استفاده کنید. یک قسمت جوش شیرین را با شش قسمت نشاسته ذرت مخلوط کنید و پودر را زیر بغلتان بپاشید.

برای کسانی که پوست حساسی دارند، جوش شیرین به علت میزان قلیاییت بالا و تفاوت آن با اسیدیته طبیعی بدن، قبل از استفاده از آن به عنوان دئودورانت، حتما یک تست پچ انجام دهید.

آب لیمو

دئودورانت طبیعی را بشناسید. || پزشکت

شاید تعجب کنید که بدانید استفاده از آب لیمو به عنوان دئودورانت زیر بغل یک راه ساده برای از بین بردن بوی بد است. آب لیمو پر از اسید سیتریک است که به طور طبیعی شما را از شر باکتری‌های ایجاد کننده بو خلاص می‌کند.

یک لیمو را از وسط نصف کنید و 1 قاشق چایخوری آب آن را بگیرید. یک تکه پنبه را به آن آغشته کنید و مستقیماً روی زیر بغلتان بمالید. لیمو را در یخچال نگه دارید تا در طول زمان اثر مطلوب بیشتری داشته باشد. آب لیمو را مستقیماً بعد از اصلاح استفاده نکنید. لیمو بسیار اسیدی است و باعث آسیب ‌می‌شود.

استفاده از الکل به عنوان دئودورانت

استفاده از الکل، باکتری‌های مختلف، از جمله انواع ایجاد کننده بو را از بین می‌برد. علاوه بر این، الکل به طور قابل توجهی ارزان‌تر از دئودورانت‌های موجود در بازار است. یک بطری اسپری را با الکل مناسب برای استفاده موضعی پر کنید و روی زیر بغل خود بپاشید.

سرکه سیب

سرکه سیب چندین کاربرد و فایده دارد. به عنوان مثال، این ماده می‌تواند جایگزینی برای دئودورانت‌های سنتی باشد. 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. از یک پد پنبه‌ای یا پارچه قابل استفاده مجدد استفاده کنید تا مخلوط را روی زیر بغل خود بمالید.

روغن نارگیل

کاربرد‌های روغن نارگیل برای نیازهای مو و پوست بسیار متنوع است. همچنین ماده‌ای آنتی‌باکتریال و ضد‌ویروسی است، به این معنی که می‌تواند باکتری‌های ایجاد کننده بو را در ناحیه زیر بغل از بین ببرد. ¼ قاشق چایخوری روغن بردارید و آن را با یک پارچه نخی یا انگشتان خود به زیر بغلتان بمالید. اجازه دهید قبل از پوشیدن لباس، روغن استفاده شده کاملا خشک شود. زیرا این روغن به راحتی لباس‌ها را لکه‌دار می‌کند.

استفاده از روغن‌های ضروری

شاید قبل از خروج از خانه فراموش کرده‌اید که دئودورانت خود را با خود بردارید، اما اتفاقاً مقداری روغن ضروری برای استفاده روی پوست خود در کیف به همراه دارید. مشکلی نیست! موارد دلخواه خود را با هم ترکیب کنید و به زیر بغل خود بمالید. می‌توانید در طول روز به محض از بین رفتن آن، دوباره استفاده کنید.

با این حال، در حالی که تحقیقات نشان می‌دهند که دئودورانت‌ها فوایدی‌ برای سلامتی دارد، سازمان غذا و دارو (FDA) خلوص یا کیفیت اسانس‌ها را کنترل یا تنظیم نمی‌کند. قبل از شروع استفاده از روغن‌های ضروری مهم است که با یک پزشک درباره این مسئله صحبت و مشورت کنید. حتما در مورد کیفیت محصولات تولید شده توسط یک برند تحقیق کنید. همیشه قبل از امتحان یک اسانس جدید یک پچ تست انجام دهید.

ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل

دئودورانت طبیعی را بشناسید. || پزشکت

استفاده از جوش شیرین یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جایگزینی دئودورانت‌های فروشگاهی است. این روش ساده، موثر و ارزان است. با این حال، اگر نمی‌خواهید از دئودورانت پودری استفاده کنید، می‌توانید آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید. این کار یک نوار نرم ایجاد می‌کند که می‌تواند به صورت روزانه استفاده شود.

4 قاشق غذاخوری جوش شیرین و نشاسته ذرت را با 6 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

دئودورانت کریستالی

استفاده از دئودورانت کریستال در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این ترکیب شامل نمک‌های معدنی است و هیچ چیز دیگری ندارد. این ترکیب عرق شما را تصفیه می‌کند تا از متصاعد شدن بو پیشگیری کند.

دئودورانت کریستالی را روی پوست مرطوب خود بمالید یا در حین استفاده چندین بار در آب فرو کنید. بهتر است قبل از پوشیدن هر لباسی، چند لایه ا‌ز آن را استفاده کنید و بگذارید خشک شود. در هر صورت، دئودورانت هیچ رد سفیدی روی لباس شما باقی نمی‌گذارد.

وقتی به استفاده از جایگزین‌های طبیعی روی می‌آورید، معمولاً دئودورانت‌های جدید فوراً به خوبی کار نمی‌کنند. به بدن خود زمان بدهید تا با مواد جدید سازگار شود. هنگامی که محصول مصرفی خود را از یک دئودورانت مصنوعی به دئودورانت‌های طبیعی تغییر می‌دهید، توصیه می‌کنیم 2 هفته تا یک ماه به این محصولات زمان بدهید.

این کار به بدن شما اجازه می‌دهد تا آنچه را که روی پوست باقی مانده‌است، جذب کند و به منافذ پوست شما زمان دهد تا به حالت طبیعی بازگردند. پس از این مدت، برخی از افراد متوجه می‌شوند که اصلاً به استفاده از دئودورانت نیاز ندارند.

مواد ضدعفونی کننده دست

اغلب افراد این روزها اغلب یک محصول بهداشتی را به طور مداوم با خود به همراه دارند و آن مواد ضدعفونی کننده دست است. فقط مقداری از آن را روی زیر بغل خود بپاشید تا باکتری‌ها و بوی بد آنها از بین برود.

آلوئه‌ورا یکی از دئودورانت طبیعی

دئودورانت طبیعی را بشناسید. || پزشکت

آلوئه‌ورا نه تنها یکی از سخت‌ترین گیاهان برای ریشه‌کن شدن است، بلکه فوق‌العاده مفید است و خواص بسیاری دارد. آلوئه دارای خواص ضد‌باکتری و ضد‌عفونی‌کننده طبیعی است، به این معنی که می‌تواند از شر باکتری‌های ایجاد کننده بو خلاص شوید.

یک تکه کوچک آلوئه‌ورا را از گیاه جدا کنید و ژل را مستقیماً روی زیر بغل خود بمالید. علاوه براین می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا خالص موجود در یک بطری از پیش بسته بندی شده استفاده کنید.

مزایای جایگزین‌های طبیعی دئودورانت‌ها

جایگزین های دئودورانت نسبت به مارک‌های معمولی مزایای زیادی دارند. از جمله مزایای دئودورانت‌های طبیعی نسبت به محصولات فروشگاهی، عبارت‌اند از:

با لکه‌های زرد خداحافظی کنید.

آلومینیوم موجود در دئودورانت‌های سنتی می‌توانند هنگامی که با عرق مخلوط می شوند، رنگدانه زرد ایجاد کنند. خبر خوب این است که این لکه‌ها را می‌توان با تعویض از یک محصول ضد تعریق کلاسیک و جایگزینی آن با گزینه‌ای که حاوی آلومینیوم نیست، برطرف کرد.

ملایم برای پوست‌های حساس

موادی مانند الکل و آلومینیوم می‌توانند پوست‌های حساس را تحریک کنند. بسیاری از جایگزین‌های دئودورانت از موادی ساخته می‌شوند که بسیار ملایم‌تر از گزینه‌های معمولی هستند. “تمام طبیعی” بودن این موارد به معنای “ایمن” بودن آنها نیست. اجزای تشکیل دهنده دئودورانت مصرفی خود را از نظر وجود اجزای محرک بررسی کنید.

همچنین می‌توانید یک تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که پوست شما آن مواد را به خوبی تحمل می‌کند.

کاهش مواد شیمیایی مصرفی

دئودورانت‌های معمولی حاوی ترکیبات بحث‌برانگیزی هستند که می‌توانند به بروز نگرانی‌هایی درباره سلامتی منجر شوند. این مواد شامل آلومینیوم، پارابن، فتالات و تریکلوزان هستند. مصرف‌کنندگان از موادی که کمتر ایمن یا مبتنی بر وازلین هستند، از جمله سیلیکون دایمتیکون، رنگ‌ها و عطرها، دوری می‌‌جویند.

مصرف‌کنندگان به طور انتقادی به این مسئله فکر می‌کنند که چرا دئودورانت‌هایشان حاوی پرکننده‌، اسانس و سایر موادی است که نیازی به مصرف آنها ندارند. آنها همچنین ممکن است اثرات زیست محیطی منفی به همراه داشته باشند. بسیاری از دئودورانت‌های سنتی مبتنی بر محصولات پتروشیمی هستند و شامل مواردی مانند سیلیکون دایمتیکون، عطر، و چیزهایی هستند که به طور طبیعی در محیط تجزیه نمی‌شوند.

سخن آخر

شما می‌توانید دئودورانت طبیعی را در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی طبیعی، جایی که سایر محصولات مراقبت از پوست طبیعی نیز به فروش می‌رسند، یا به صورت آنلاین خریداری کنید. اگر در انتخاب محصول مناسب برای خودتان سوالی دارید، می‌توانید با پزشکت تماس بگیرید و با او مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز