لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان

مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان | پزشکت

فهرست مطالب

مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


مصرف مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان ، از تیره شدن پوست و خشکی بیش از حد آن پیشگیری کند. باد سرد و خشک، دمای پایین، رطوبت کم و گرمایش در محیط داخلی در فصل زمستان، می تواند بر روی پوست، لب و سایر قسمت های بدن تاثیر بگذارد.

این عوامل، پوست شما را خشک و پوسته پوسته می کند، همچنین باعث تیره شده پوست، ترک خوردن لب ها، خارش و تحریک پوست می شوند. برای داشتن پوستی زیبا و سالم باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. رژیم غذایی می تواند از پوست شما در برابر خشکی و آسیب اشعه ماورا بنفش (UV) در برابر آفتاب محافظت کند. چین و چروک و سایر علائم پیری را به حداقل برساند و پوستی صاف و درخشان را برای شما ایجاد کند.

10 نوع مواد غذایی  براق کننده پوست در زمستان عبارتند از:

روغن زیتون

روغن زیتون مخصوصاً در زمستان که پوست خشک می شود بسیار مفید است. سرشار از ویتامین های A و E و همچنین چندین ماده معدنی دیگر و اسیدهای چرب طبیعی است. روغن زیتون کمک می کند تا پوست خاصیت ارتجاعی و لطافت خود را حفظ کند. همچنین از پیری پوست، ایجاد چین و چروک و خطوط ریز پیشگیری می کند.

قبل از حمام، روغن زیتون را روی صورت، پشت بازوها، آرنج و زانوها بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید، سپس دوش آب گرم بگیرید. پس از آن، پوست خود را خشک کرده و روغن اضافی را از روی پوست پاک کنید. پوست شما به طرز شگفت انگیزی نرم و لطیف می شود. همچنین سعی کنید از روغن زیتون خالص استفاده کنید.

گریپ فروت، یکی از مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان است.

مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان | پزشکت

 گریپ فروت حاوی ویتامین C، و آنتی اکسیدانی است که از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. گریپ فروت دارای لیکوپن است. لیکوپن برای داشتنن پوست صاف و شفاف بسیار تاثیرگذار است. پتاسیم موجود در آن می تواند از چین و چروک و لکه های پیری پیشگیری کند. همچنین از پوست در برابر اشعه های مضر ماورا بنفش محافظت می کند. اسیدهای آمینه موجود در گریپ فروت پوست شما را سفت و بهتر می کند. ماده شیمیایی منحصر به فرد معروف به نارینگین در گریپ فروت، سموم موجود در کبد را کاهش می دهد که منجر به سلامت پوست می شود.

در فصل زمستان به طور منظم آب گریپ فروت تازه بنوشید. همچنین می توانید ماسک صورت با گریپ فروت تهیه کنید و هفته ای یکبار از آن استفاده کنید. آب ½ گریپ فروت، 1 قاشق غذاخوری عسل و ½ فنجان پودر بلغور جو دوسر را مخلوط کنید. آن را به پوست صورت خود بمالید، اجازه دهید خشک شود سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت باعث صافی و درخشندگی پوست صورت می شود.

کلم بروکلی

مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان | پزشکت

کلم بروکلی یکی از سبزیجات سالم برای پوست شما است. این گیاه دارای مواد تقویت کننده پوست مانند ویتامین های A و C و همچنین استروژن های طبیعی است که می تواند معجزه ای برای پوست شما باشد. ویتامین C، تولید کلاژن را برای سلامت پوست تحریک می کند، ویتامین A از غشای سلول های پوست محافظت کرده و از آسیب پوست در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب پیشگیری می کند.

به علاوه، ویتامین های گروه B در کلم بروکلی برای خلاص شدن از شر پوسته پوسته شدن پوست، که یکی از رایج ترین مشکلات پوستی در فصل زمستان است، کمک می کند. به طور مرتب کلم بروکلی بخورید تا به صورت شما جلوه زیبایی ببخشد. بروکلی بخارپز، بو داده یا فریز شده را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آووکادو

آووکادو که منبع خوبی از ویتامین های A، C و E به همراه چربی های اشباع نشده است، به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. همچنین، این میوه حاوی اسید فولیک، منیزیم و پتاسیم است که همه برای سلامت پوست ضروری است. این میوه برای حفظ جوانی و شادابی پوست بسیار مفید می باشد. علاوه بر خوردن آووکادو، می توانید ماسک صورت مرطوب درست کنید. آووکادوی رسیده را به درستی له کنید. به اندازه ی قاشق چای خوری عسل و روغن زیتون را مخلوط کنید. این خمیر صاف را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید خشک شود، سپس آن را با آب گرم بشویید. چند بار در هفته از این ماسک صورت استفاده کنید. روغن آووکادو بسیار مرطوب کننده است. قبل از حمام می توانید از این روغن برای ماساژ بدن استفاده کنید.

هویج

هویج سرشار از ویتامین آ و آنتی اکسیدان ها است که حتی در روزهای سرد و خشک زمستان می تواند پوست شما را سالم، سرزنده و درخشان نگه دارد. این میوه می تواند از بروز علائم پیری مانند چین و چروک، لک و چین و چروک پوست پیشگیری کنند. به علاوه، هویج حاوی کاروتنوئیدها بتاکاروتن و لیکوپن است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش UV کمک می کند. نوشیدن روزانه یک لیوان آب هویج یک روش عالی برای مرطوب نگه داشتن پوست است.

همچنین می توانید با هویج ماسک صورت مرطوب کننده بسازید. 2 قاشق چایخوری هویج پوره شده، یک قاشق چای خوری عسل و خامه و چند قطره روغن زیتون را مخلوط کنید. آن را روی صورت تمیز بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس آب سرد آن را بشویید. چند بار در هفته از این ماسک صورت استفاده کنید تا از پوستی نرم، براق و مرطوب لذت ببرید.

بادام، یکی دیگر از مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان می باشد.

مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان | پزشکت

بادام حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند از پوست شما محافظت کند. همچنین منبع خوبی از ویتامین E هستند که به تغذیه پوست شما و محافظت از آن در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید کمک می کند. این آجیل دارای بسیاری از خواص ضد پیری می باشد که به کاهش چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری کمک می کنند.

قبل از حمام، بدن خود را با روغن بادام یا شیر بادام ماساژ دهید. این به شما در داشتن پوستی درخشان  کمک می کند. برای تهیه ماسک خانگی می توانید از بادام استفاده کنید. یک مشت بادام را یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، پوست بادام را جدا کرده و خرد کنید. مقداری شیر یا ماست به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید. هفته ای 1 یا 2 بار از این ماسک صورت استفاده کنید.

ماهی قزل آلا، یکی دیگر از مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان می باشد.

برای داشتن پوستی درخشان و زیبا در ماه های زمستان، ماهی سالمون را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مقدار بالای اسیدهای چرب امگا 3 آن  مواد مغذی بدن را تامین می کند، این امر به حفظ رطوبت حتی در معرض بادهای زمستانی که باعث خشکی پوست می شود کمک می کند. به علاوه، این ماده دارای سلنیوم است، ماده معدنی که از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. علاوه بر این، روی موجود در ماهی قزل آلا، پوست را برای تولید سلول های جدید تحریک می کند. هفته ای 2 وعده ماهی قزل آلا بخورید. به جای سرخ کردن بیش از اندازه آن، آنرا کبابی یا بپزید تا از پوستی صاف، شفاف و درخشان لذت ببرید.

اسفناج

اسفناج فواید زیادی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان دارد. این سبزی، سبز تیره سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای سلولهای سالم پوست و مقابله با روند پیری پوست است. اسفناج دارای مقدار زیادی ویتامین A است، آنتی اکسیدانی که پوست شما را سالم نگه می دارد و رنگ پوست را بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان دیگر، ویتامین C، به ترمیم سلول های پوست کمک می کند و پوست شما را زیبا نشان می دهد.

همچنین، اسفناج منبع عالی آهن است. کمبود آهن می تواند منجر به تیرگی پوست شما شود. اسفناج همچنین دارای لوتئین است. لوتئین از پوست در برابر عوارض آفتاب محافظت می کند. برای پیشگیری از خشکی و تحریک پوست، روزانه ½ یک لیوان اسفناج با کمی آب لیمو بنوشید. همچنین می توانید اسفناج را در سوپ ها، سالادها و غذاهای دیگر مصرف کنید.

چای سبز، یکی دیگر از مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان می باشد.

مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان | پزشکت

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان با آسیب رادیکال های آزاد پوست شما مقابله می کند. این می تواند از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست پیشگیری کند. همچنین وضعیت چهره شما را بهبود می بخشد. چای سبز حاوی پلی فنول است.پلی فنول ها می توانند از بروز پیری زودرس مانند چین و چروک، لکه های پیری و افتادگی پوست پیشگیری و آنها را کاهش دهند.

می توانید چای سبز خنک را به صورت خود بپاشید و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. برای تهیه ماسک لایه بردار ملایم در خانه، محتویات یک کیسه چای سبز   را با کمی عسل مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. آن را روی صورت خود بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید. و در آخر، نوشیدن روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز را فراموش نکنید.

شکلات تلخ، یکی دیگر از مواد غذایی براق کننده پوست در زمستان است.

شکلات تلخ، به خصوص که حداقل 70 درصد کاکائو داشته باشد، برای پوست شما مفید است. این ماده غنی از فلاونول است. این ماده می تواند به پوست شما حتی در فصل زمستان نیز کمک کند. فلاونول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که به پوست شما کمک می کنند از خود در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش (UV) محافظت کند، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، پوست را نرم و لطیف نگه می دارد و جریان خون را افزایش می دهد. هر هفته فقط 2 تا 3 تکه شکلات تلخ بخورید تا از مزایای پوست درخشان و زیبا بهره مند شوید.

همچنین می توانید با ماسک صورت شکلات تلخ براقیت را به پوست خود اضافه کنید.  یک شکلات تلخ را ذوب کنید. آرد گرم و خامه شیر را به همراه کمی آب لیمو در 1 قاشق چای خوری مخلوط کنید. آن را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید. هفته ای یک بار از این ماسک صورت استفاده کنید.

منبع:

https://www.top10homeremedies.com/superfoods/top-10-superfoods-make-skin-glow-winter.html

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز