لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

لیفت مژه چیست و چقدر دوام دارد؟

لیفت مژه چیست و چقدر دوام دارد؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


لیفت مژه یک عمل زیبایی است که برای بلند کردن و فر کردن مژه های شما طراحی شده است. به آن “پرم مژه” نیز می‌گویند زیرا از همان مواد شیمیایی استفاده می‌کند که آرایشگران برای پر کردن موها استفاده می‌کنند. لیفت مژه حدود شش تا هشت هفته طول می کشد. همچنین می‌توانید برای تیره‌کردن مژه‌هایتان به این روش رنگ اضافه کنید. بزرگترین خطر برای لیفت مژه، تحریک ناشی از مواد شیمیایی مورد استفاده است، اما راه هایی برای کاهش این خطر وجود دارد.

هزاران سال است که مردم از موادی برای جذاب تر و تقویت مژه خود استفاده می کنند. در طول سال‌ها، متخصصان زیبایی ریمل، مژه مصنوعی و اکستنشن مژه را برای رسیدن به ظاهری مطلوب ارائه کرده‌اند. اخیراً روش جدیدی به بازار آمده است که به شما امکان می دهد ظاهر مژه های طبیعی خود را زیباتر کنید. گفته می شود که لیفت مژه بدون مراقبت از سایر گزینه های آرایشی مژه هایی با ظاهری جسور به شما می دهد. در اینجا آنچه باید در مورد لیفت مژه بدانید، از جمله اینکه چه هستند، مدت زمان ماندگاری آنها و اینکه آیا آنها گزینه ای امن برای برجسته کردن مژه های شما هستند، آورده شده است.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه یک عمل زیبایی است که در آن از محلول های شیمیایی برای بلند کردن و فر کردن مژه ها استفاده می شود. همچنین ممکن است شنیده باشید که به آن “پرم مژه” می گویند زیرا از همان مواد شیمیایی استفاده می کند که آرایشگران برای فر کردن یا اضافه کردن بدن به موهای سر شما استفاده می کنند.

لیفت مژه یک روش نسبتاً جدید است، بنابراین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد عوارض جانبی احتمالی اطلاعات زیادی ندارند. میلیون ها مورد از این روش ها سالانه بدون هیچ گونه واکنش نامطلوبی انجام می شود. با این حال، از آنجایی که مواد شیمیایی بالقوه تحریک کننده درگیر هستند، باید از قبل خطرات و مزایای آن را درک کنید.

علاوه بر این، لازم است بدانید که روش‌های زیبایی غیرجراحی، مانند لیفت مژه، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید نشده‌اند. FDA قوانینی را برای محصولات آرایشی و بهداشتی وضع می کند، اما محصولات قبل از فروش نیازی به تایید ندارند.

اگر مژه های شما درد دارند بهتر است مقاله شایع ترین علل درد مژه از پزشکت را بخوانید.

مواد شیمیایی مورد استفاده در لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه چیست و چقدر دوام دارد؟ || پزشکت

سه نوع ماده شیمیایی برای لیفت مژه استفاده می شود:

محلول پرم

این محلول شیمیایی کراتین (پروتئین موجود در موهای شما) را می شکند و مژه های شما را نرم می کند و به آنها اجازه می دهد فر شوند. فرمول دقیق بین برندها متفاوت است. با این حال، اغلب شامل این مواد است:

  • پلی آکریل آمید
  • تیوگلیکولیک اسید
  • پروپیلن گلیکول
  • متیل پارابن
  • آب خالص
  • مونو اتانول آمین

یک لوسیون تنظیم کننده

یک لوسیون تنظیم کننده برای سفت شدن مژه های تازه فر شده و فر نگه داشتن آنها برای تمام عمر لیفت مژه استفاده می شود. باز هم، مواد شیمیایی دقیق مورد استفاده در برندها متفاوت است. مواد متداول مورد استفاده عبارتند از:

  • برومات سدیم
  • پلی آکریل آمید
  • پلی سوربات
  • آب خالص
  • پروپیلن گلیکول
  • متیل پارابن
  • رنگ مژه اختیاری

اگر می خواهید آن را اضافه کنید، هنرمند مژه شما می تواند یک رنگ مخصوص برای تیره شدن مژه های شما استفاده کند. برخلاف سایر لوازم آرایشی، رنگ مورد استفاده قبل از فروش باید از نظر ایمنی توسط FDA تایید شده باشد. ترکیبات دقیق استفاده شده نیز بسته به برندی که تکنسین مژه شما استفاده می کند متفاوت است.

فرآیند لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه چیست و چقدر دوام دارد؟ || پزشکت

پر کردن مژه یک فرآیند ساده است. با این حال، مواد شیمیایی قوی وجود دارد. این مواد شیمیایی می توانند شرایطی به نام درماتیت تماسی ایجاد کنند. این التهاب پوست ناشی از لمس یک ماده تحریک کننده است.

چه سابقه حساسیت داشته باشید و چه نداشته باشید، بهتر است از مژه‌کارتان بخواهید که با مقدار کمی از محصول کاشت مژه، تست پچ را روی پوست شما انجام دهد. در طی تست پچ، مقدار کمی از محرک بالقوه به ناحیه ای از بدن که کمتر مشخص است، مانند داخل آرنج شما اعمال می شود. اگر بعد از دو روز هیچ واکنشی ایجاد نشد، ممکن است استفاده از این محصول روی مژه ها بی خطر باشد. به یاد داشته باشید که ناحیه چشم شما اغلب بسیار حساس تر از سایر قسمت های بدن است.

لیفت مژه یک روش ساده است و معمولاً شامل مراحل زیر است:
  • تکنسین مژه با دقت آن ناحیه را تمیز می کند.
  • سپس تکنسین مژه‌های پایینی شما را از مژه‌های بالایی جدا می‌کند، زیرا مژه‌های پایین درمان نمی‌شوند. سپس مژه های بالایی شانه می شوند، گره می خورند و از هم جدا می شوند.
  • پدهای سیلیکونی به درب های شما چسبانده شده است. این ها در اندازه های مختلف هستند و برای محافظت از پوست حساس دور چشم طراحی شده اند.
  • از لوسیون پرمینگ استفاده می شود که مژه های شما را نرم کرده و آنها را برای فر شدن آماده می کند.
  • مژه ها بلند شده و فر می شوند.
  • محلول سفت کننده اعمال می شود و مژه های شما را سفت می کند تا فر ماندگار شود.

تکنسین مژه از یک لوسیون مغذی استفاده می کند که به عنوان یک درمان کراتینه دو چندان می شود. این لوسیون حاوی کراتین، سدیم PCA، آلوئه ورا، روغن هسته انگور، گلیسیرین و یک مرطوب کننده برای افزایش رطوبت به مژه ها است. عمل لیفت مژه معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. اگر به مژه های خود رنگی اضافه می کنید، 15 دقیقه دیگر انتظار داشته باشید.

مدت زمان لیفت مژه چقدر است؟

شما می توانید انتظار داشته باشید که لیفت مژه شما حدود شش تا هشت هفته با مراقبت های بعدی مناسب دوام بیاورد. مراقبت از لیفت مژه نیز بسیار ساده است.

برای 24 ساعت اول پس از لیفت مژه:

  • از آرایش چشم یا ریمل استفاده نکنید. چشم هایتان را خیس نکنید.
  • از حضور در مناطق مرطوب یا بخاردار مانند سونا خودداری کنید.
  • به مژه های خود دست نزنید.

پس از اولین روز، می توانید بیشتر کارهای روزمره خود را از سر بگیرید. تنها مواردی که بعد از این باید از آن اجتناب کرد ریمل ضد آب و فر مژه است. ریمل به احتمال زیاد غیر ضروری است، به خصوص اگر به لیفت مژه خود رنگی اضافه کرده باشید. اگر از آن استفاده می کنید، از انواع غیر ضد آب استفاده کنید. پاک کننده آرایش مورد نیاز با ریمل ضد آب ممکن است بیش از حد خشن باشد و می تواند نتایج پس از درمان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مژه های شما باید بعد از عمل لیفت مژه فر شوند. بعید است که به فر مژه نیاز داشته باشید و این می تواند به مژه های شما آسیب برساند. محلول تنظیم کننده مورد استفاده در طول درمان مژه های شما را سفت می کند و فشار ناشی از فر مژه می تواند باعث شکستگی شود.

مزایای لیفت مژه چیست؟

مزیت اصلی لیفت مژه نیمه دائمی بودن آن است. این بدان معناست که آنقدر طول می کشد که فقط باید هر چند ماه یکبار درمان را تکرار کنید. بعد از شش تا هشت هفته، در صورت عدم تکرار، لیفت مژه شما محو می شود.

لیفت مژه نیز کم دردسر است. برخلاف برخی از روش‌های زیبایی دیگر، درد ندارد و مراقبت‌های پس از آن حداقل است. پس از 24 ساعت اول، بیشتر می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. در نهایت، لیفت مژه در مقایسه با سایر روش های تقویت مژه مانند مژه مصنوعی یا اکستنشن مژه، ظاهر بسیار طبیعی تری را ارائه می دهد.

اگر مژه های سفیدی دارید بهتر است مقاله علت سفید شدن مژه ها چیست؟ در پزشکت را بخوانید.

عوارض لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه چیست و چقدر دوام دارد؟ || پزشکت

هر عمل زیبایی برای هر فردی مناسب نیست. برخی از خطرات بالقوه برای لیفت مژه و برخی شرایط پزشکی وجود دارد که برای آنها مناسب نیست. با افزایش روش‌های زیبایی اطراف چشم، موارد درماتیت تماسی، واکنش‌های آلرژیک و آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست از مواد شیمیایی افزایش یافته است. حتماً به آنها در مورد هر گونه بیماری پزشکی که می تواند روی این روش تأثیر بگذارد بگویید. همچنین، مطمئن شوید که از آنها عکس های قبل و بعد از مشتریان قبلی را بخواهید تا مطمئن شوید که ظاهر مورد نظر خود را به دست خواهید آورد.

آیا لیفت مژه ایمن است؟

در حالی که هنوز تحقیقات زیادی در مورد لیفت مژه صورت نگرفته است، اما باید به طور کلی یک عمل زیبایی ایمن باشد. مهمترین بخش اطمینان از این امر این است که تحقیقات خود را انجام دهید و یک تکنسین مژه خوب پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که فردی است که در یک محیط تمیز کار می کند، دارای سابقه مشتریان راضی است و گواهینامه یا آموزش مناسب را تکمیل کرده است. این می تواند به شما کمک کند تا خطرات عفونت ها یا کارهایی که انجام نشده اند را کاهش دهید.

شما نباید در شرایط زیر مژه های خود را بلند کنید:

  • باردار هستید.
  • در ناحیه اطراف چشمتان عفونت دارید.
  • آلرژی یا حساسیت به هر یک از مواد شیمیایی
  • اخیراً هر گونه عمل جراحی در داخل یا اطراف چشم شما مانند لیزیک انجام شده است.

همچنین اگر بیماری به نام هیپوتریکوزیس یا کمبود مژه دارید، نباید این روش را انجام دهید. لیفت مژه تنها می تواند مژه های طبیعی را که دارید تقویت کند. نمی تواند مژه هایی که از دست رفته را پر کند. اگر مژه های خود را از دست داده اید، مژه مصنوعی می تواند انتخاب بهتری باشد.

خطرات اصلی لیفت مژه شامل واکنش به چسب یا مواد شیمیایی مورد استفاده در این روش است. در صورت استفاده نادرست از مواد شیمیایی، می توانید به مژه های طبیعی خود آسیب برسانید یا حتی از بین ببرید. به همین دلیل است که داشتن یک تکنسین مژه آموزش دیده و انجام تست پچ بسیار مهم است.

بلند و رنگ کردن مژه

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر ظاهر، لیفت و رنگ کردن مژه است. پس از درمان سریع، بدون درد و مقرون به صرفه، چشمان شما فوراً روشن تر و بازتر به نظر می رسند و شما را جوان تر و بیدارتر نشان می دهند. بعلاوه، مژه های شما آن فر و بالندگی جذابی را خواهند داشت که همیشه می خواستید! مثل فر دائمی مژه ها و زدن ریملی که هرگز از بین نمی رود فکر کنید.

درمان لیفت و رنگ کردن مژه شامل دو فرآیند جداگانه است که هر دو طراحی شده اند تا برای هفته ها مژه هایی زیبا و درخشان به شما بدهند. لیفت مژه اثر فر کننده مژه را تقلید می کند. این باعث می‌شود مژه‌های شما به سمت بالا خم شوند و بلندتر به نظر برسند و چشمان شما بازتر و روشن‌تر شوند. در همین حال، رنگ مژه شبیه به رنگ ابرو است یا استفاده از چندین لایه ریمل. مژه های شما را تیره تر، ضخیم تر و پرتر نشان می دهد. این به ویژه برای کسانی که مژه های طبیعی بلوند یا قرمز دارند قابل توجه است.

اگر در قسمت اطراف مژه های خود درد دارید بهتر است مقاله علت درد اطراف مژه چیست؟ در پزشکت را بخوانید.

لیفت مژه در مقابل اکستنشن مژه

لیفت مژه چیست و چقدر دوام دارد؟ || پزشکت

شکل طبیعی، جهت و ضخامت مژه های شما مشخص می کند که نتایج شما چقدر چشمگیر است. اگر مژه های شما تقریبا صاف باشد – یا حتی به سمت پایین باشد – بعد از انجام لیفتینگ تفاوت زیادی خواهید دید. بیشتر خانم‌ها متوجه می‌شوند که چشم‌هایشان بازتر، روشن‌تر، جوان‌تر و «بیدارتر» بعد از لیفت مژه به نظر می‌رسند. علاوه بر این، خود مژه ها بسیار بلندتر، پرتر و مشخص تر به نظر می رسند.

لیفت مژه چگونه کار می کند و چه مدت طول می کشد؟

لیفت مژه یک درمان شیمیایی است. ابتدا، آرایشگر شما در مورد نتیجه نهایی که می‌خواهید صحبت می‌کند – برای مثال، مژه‌های خمیده اضافی، جلوه چشم گربه‌ای یا ظاهری مشخص و برجسته. در مرحله بعد، مژه های بالا و پایین شما را تمیز و جدا می کنند. مژه های بالایی به یک چسب سیلیکونی روی پلک شما متصل می شوند و در جای خود شانه می شوند. سپس، یک محلول پرکننده ایمن برای چشم استفاده می شود. این فرآیند مانند پرم مو عمل می‌کند – محلول شیمیایی پیوندهای موجود در مژه را از بین می‌برد و به آن اجازه تغییر شکل می‌دهد. پس از چند دقیقه، یک محلول تنظیم کننده برای مهر و موم کردن در حلقه اعمال می شود. نتایج باتوجه به چرخه رشد مژه شما حدود شش تا هشت هفته باقی می ماند

مراقبت های بعد از لیفت مژه

تا 24 ساعت اول پس از لیفت از آب، بخار، آرایش چشم و پاک‌کننده‌های آرایش خودداری کنید. مانند هر درمان پرمینگ، قرار گرفتن در معرض رطوبت و رطوبت بلافاصله بعد از آن می تواند نتیجه را خراب کند. پس از گذشت 24 ساعت، می‌توانید مژه‌های خود را طبق معمول رفتار کنید – نیازی به تغییر روتین آرایش یا توقف پاکسازی صورتتان نیست. برخی از متخصصان توصیه می کنند از یک درمان حالت دهنده مانند روغن نارگیل برای حفظ سلامت و تغذیه مژه های خود پس از لیفت استفاده کنید.

قیمت لیفت مژه می تواند متفاوت باشد. برخی از عوامل عبارتند از محل زندگی شما و سطح تجربه آرایشگر شما. به طور کلی، لیفت مژه بین 60 تا 200 دلار هزینه دارد، در حالی که بیشتر سالن ها برای لیفت و رنگ کردن مژه ترکیبی 100 تا 150 دلار هزینه دارند. برای زنان با بودجه، بسیاری از سالن ها تخفیف های تبلیغاتی و معاملات مقدماتی را برای مشتریان جدید ارائه می دهند، بنابراین ارزش جستجوی آنلاین برای گزینه های مختلف را دارد.

کیت های لیفت مژه حرفه ای

برای صرفه جویی در زمان و هزینه، می توانید مژه های خود را در خانه با استفاده از کیت های حرفه ای مرتب کنید. کیت ها دارای راه حل های گیر و تنظیم کافی برای چندین برنامه هستند و استفاده از آنها آسان است. این روند مانند یک سالن است. ابتدا یک پد سیلیکونی روی پلک خود بزنید، سپس از چسب مژه برای چسباندن مژه ها به پد استفاده کنید. پس از چسباندن مژه ها، محلول پرمینگ را بمالید و محلول را طبق دستورالعمل تنظیم کنید.

سخن آخر

 در طول درمان، آرایشگر مژه های مصنوعی را با استفاده از چسب مخصوص غیر تحریک کننده به مژه های طبیعی شما می چسباند. باتوجه به نحوه استفاده از مژه ها، می توان شکل چشم شما را تغییر داد و مژه های موجود بلندتر و پرتر خواهند شد. نتایج معمولاً چهار تا شش هفته طول می کشد. در حالی که اکستنشن مژه می تواند ظاهر چشمگیرتری به شما بدهد، لیفت مژه به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد و چندین هفته بیشتر دوام می آورد و خود درمان سریعتر و ارزانتر است. اکستنشن ها همچنین می توانند مژه های طبیعی شما را ضعیف تر کنند، در حالی که لیفت هیچ عارضه ای ندارد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز