لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

فواید پوست انار برای پوست و مو

خواص انار و پوست و مو|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

اگر ارزش دارویی و فواید پوست انار برای پوست و مو را بدانید هرگز آنها را دور نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازید. خواص دارویی آن چندین فواید موثر و باورنکردنی برای بدن به خصوص برای پوست و مو دارد. بیشتر این خاصیت های پوست آن به خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، ضد قارچی و ضد ویروسی آن مربوط می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند آکنه را درمان کرده و حتی به سم زدایی پوست کمک کند. از علائم اولیه پیری جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و گلودرد و سرفه را کاهش دهد. بنابراین، به جای دور انداختن پوست، آنها را ذخیره کنید تا از این فواید بهره مند شوید. پس بمنظور یادگیری و شناخت فواید پوست انار برای پوست و مو ادامه این مقاله از پزشکت را تا انتها بخوانید.

فواید پوست انار برای سلامتی

پوست انار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند فواید زیادی برای سلامتی بدن از جمله پوست و مو داشته باشد. برخی از این مزایا، عبارتند از:

انار|| پزشکتپیشگیری و مبارزه با آکنه، جوش و بثورات پوستی

گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که پوست انار دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به طور موثر با برخی از ضایعات پوستی مانند آکنه، جوش و بثورات مبارزه کند. حتی سرشار از آنتی اکسیدان است و به دور نگه داشتن باکتری ها و سایر عفونت ها کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. پوست انار همچنین وقت به عنوان اسکراب صورت استفاده شود می‌تواند در از بین بردن سلول‌های مرده پوست صورت موثر باشد. با این حال، مطالعات بیشتری برای درک این مزیت پوست انار مورد نیاز است.

پوست انار و سم زدایی

همه ما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانیم که آنتی اکسیدان ها به طور فعال با عوامل سمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بدن مبارزه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. از این رو، محتوای آنتی اکسیدانی بالای پوست انار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در سم زدایی تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. مطالعه ای که روی موش ها انجام شد نشان داد که عصاره آبی پوست انار ممکن است سم زدایی را تقویت کند.

پیشگیری از چین و چروک و سایر علائم پیری

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آلودگی دو عامل اصلی پیری زودرس برای پوست هستند. تحقیقات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که عصاره پوست انار زمانی که با روغن دانه استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، سنتز پروکلاژن را تقویت کرده، حتی با آنزیم هایی تجزیه کننده کلاژن مبارزه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. به طور موثر رشد سلول های پوست را تقویت خواهد کرد بنابراین، به طور طبیعی و موثر پیری و چین و چروک پوست را به تاخیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازد.

مطالعه ای که توسط دانشگاه هالیم (کره) روی سلول های پوست انسان و موش های بدون مو انجام شد، نشان داد که اسید الاژیک موجود در عصاره پوست انار ممکن است چین و چروک ها را کاهش دهد و به جوان‌تر شدن پوست شما کمک کند.

پوست انار و درمان گلودرد و سرفه

طبق روش‌های طب سنتی، پوست انار به تسکین سرفه کمک می‌کند و به صورت پودری همراه با آب به عنوان غرغره برای کمک به تسکین گلودرد استفاده می‌شود. بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که عصاره هیدروالکلی پوست انار دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در درمان گلودرد و سرفه موثر باشد.

پوست انار و خاصیت مرطوب کننده طبیعی و ضد آفتاب

اطلاعات محدودی در این مورد در دسترس است. با این حال، شواهد حکایتی نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که اسید الاژیک موجود در پوست انار ممکن است از خشک شدن رطوبت سلول های پوست جلوگیری کند و از این رو پوست شما را هیدراته نگه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارد. علاوه بر این، گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که پوست انار باعث آبرسانی و محافظت از پوست در برابر سموم محیطی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و تعادل pH آن را متعادل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. به همین دلیل است که از آنها در محصولات مراقبت از پوست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

همچنین پوست انار حاوی عوامل ضد آفتاب موثر است و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای جلوگیری و ترمیم آسیب های ناشی از اشعه های UVA و UVB به پوست عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

مبارزه با سرطان پوست

بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که عصاره انار حاوی یک عامل پیشگیری کننده است که با شروع سرطان پوست مبارزه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. خواص ضد التهابی و ضد سرطانی پوست انار در پیشگیری و درمان سرطان پوست موثر است. پوست انار از فرآیند تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. با این حال، مطالعات تحقیقاتی بسیار کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه در دسترس است و تحقیقات طولانی مدت بیشتری برای درک این مزیت پوست انار در انسان باید صورت بگیرد.

انار و پوست || پزشکتپوست انار منبع غنی ویتامین C

ویتامین C، یکی دیگر از مواد مغذی ضروری که ما اغلب مکمل های گران قیمت برای آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خریم، به وفور در پوست انار یافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. ویتامین C یک عامل رشد بسیار مناسب است که به بهبود زخم ها و تشکیل بافت اسکار کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. نقش مهمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ترمیم و نگهداری غضروف، استخوان ها و دندان ها دارد.

پیشگیری از بیماری های قلبی

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که توانایی بالایی در محافظت از کلسترول LDL در برابر اکسیداسیون دارند. همچنین گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که دارای اثرات محافظتی عروقی است که از مشکلات قلبی جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. اکسیداسیون کلسترول LDL در بدن شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به استرس اکسیداتیو شود، که عامل اصلی کمک کننده به بیماری قلبی و سایر بیماری ها است.

بهبود بهداشت دندان

پوست انار اغلب در پودر دندان و خمیر دندان استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که این لایه بردارها دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد پوسیدگی هستند که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند از بروز بسیاری از مشکلات دندانی مانند التهاب لثه، پلاک دندان، پوسیدگی و زخم های دهان پیشگیری کنند. با این حال، مطالعات طولانی مدت بیشتری برای درک این مزیت پوست انار باید صورت بگیرد.

تقویت سلامت استخوان

مطالعات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که مصرف معجون های ساخته شده از پوست انار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به تقویت سلامت استخوان ها و جلوگیری از شروع پوکی استخوان بعد از یائسگی کمک کند. پوست انار سرشار از تانن ها، پلی فنول ها و فلاونوئیدها است و مصرف عصاره آن به عنوان مکمل غذایی تأثیر مفیدی بر سلامت استخوان دارد.

بهبود سلامت روده

پوست انار حاوی تانن است که با خواص ضد التهابی خود به کاهش و تسکین التهاب روده کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. علاوه بر این، پوست این میوه به کاهش تورم هموروئید کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. برخی شواهد حکایتی نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که پوست انار از خونریزی در هنگام اسهال پیشگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد.

جلوگیری از ریزش مو و شوره سر

عصاره پوست انار به طور موثر برای مبارزه با ریزش مو و کنترل فعال شوره سر استفاده شده است. فعالیت ضد قارچی پوست انار به کاهش ریزش مو ناشی از فعالیت قارچی کمک کرده و از شوره سر جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه صورت گرفته اند.

پوست انار|| پزشکتنحوه پوست کندن انار

اکنون که همه چیز را در مورد فواید پوست انار برای سلامتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانید، بیایید نحوه کندن پوست انار را بررسی کنیم. برای جدا کردن پوست انار بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

  • با یک چاقوی تیز سر و ته انار را ببرید.
  • پوست انار را از بالا به پایین قاچ کنید. در مجموع 4 برش ایجاد کنید تا 4 برش مساوی ایجاد شود. فقط پوست را برش دهید.
  • انار را در آب قرار دهید و شروع به شکستن آن در امتداد برش هایی که قبلا ایجاد کرده اید کنید تا 4 قسمت از هم جدا شوند.
  • دانه ها را از پوست جدا کنید. دانه ها به پایین کاسه فرو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روند و پوست یا گودال به سمت بالا شناور می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.
  • قبل از صاف کردن پوست و پالپ اضافی را جدا کنید.
علاوه بر آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید برای دست یافتن به خواص و مزایای پوست انار، طبق مراحل زیر پودر آن را تهیه کنید:
  • چهار تا پنج میوه انار را بردارید و هر میوه را به صورت طولی به چهار قسمت برش دهید.
  • تمام دانه ها را و پوست آن را جدا کنید. علاوه بر این، هر پوست را به دو نیم تقسیم کنید.
  • اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید از لایه بردارها برای مقاصد درمانی و خوراکی استفاده کنید، با یک چاقو، قسمت زرد رنگ زیر پوست قرمز را جدا کنید. زیرا قسمت زرد آن وقتی خشک و پودر شود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند طعم تلخی به معجون شما بدهد. با این حال، اگر از لایه برداری برای کاربرد خارجی استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید قسمت زرد را دست نخورده نگه دارید.
  • پوست‌ها را روی یک بشقاب یا پارچه خشک و زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. اجازه دهید خشک شوند. پوست ها را زیر آفتاب بگذارید تا سفت شوند و رطوبت خود را از دست بدهند.
  • تمام پوست های خشک شده را به یک غذاساز تمیز و خشک اضافه کنید و به مدت دو دقیقه آسیاب کنید تا پودر ریز به دست آید. پودر را در یک ظرف شیشه ای تمیز و بدون هوا نگهداری کنید.

سوالات متداول

آیا پوست انار برای کاهش وزن مفید است؟ نان غنی شده با پوست انار، که دارای فیبر و خواص آنتی اکسیدانی بالایی است، به کاهش وزن کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

آیا پوست انار برای دیابت مفید است؟ پوست انار حاوی پلی فنول است و عصاره آن به بهبود وضعیت چربی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

سخن آخر

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است. فواید فراوان پوست انار به خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد باکتریایی آن مرتبط است. علاوه بر این، لایه بردارها ممکن است به طور موثر با آکنه، جوش و بثورات پوستی مبارزه کند، به سم زدایی بدن کمک کند، چین و چروک را به تاخیر بیندازد، گلودرد و سرفه را درمان کند، با سرطان پوست مبارزه کرده و به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست و ضد آفتاب عمل کند. به راحتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با پودر آن چای تهیه کنید. دفعه بعد که انار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خورید بهتر است پوست آن را دور نریزید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

1

مقالات مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز