لوگو پزشکت

رادیو پزشکت

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهکار ساده خانگی برای سم زدایی موها

راهکار ساده خانگی برای سم زدایی موها | پزشکت
فهرست مطالب

سم زدایی موها به دفع سموم ناخواسته و باقی مانده مضر از مو و پوست سر شما کمک می کند. سم زدایی منظم مو (مانند نحوه سم زدایی بدن) می تواند سلامت مو و پوست سر را افزایش دهد. همچنین ممکن است برخی از مشکلات مو را درمان کند. در اینجا، مزایای سم زدایی مو و نحوه انجام آن را توضیح می دهیم. سم زدایی مو شامل تمیز کردن عمیق موها با شامپو سم زدایی آماده یا داروهای طبیعی است. این به حذف آلودگی، آلودگی و تجمع محصول کمک می کند. این لایه از گانک، اگر برداشته نشود، می تواند موهای شما را از مزایای یک روال گسترده مراقبت از مو منع کند. سم زدایی مو همچنین باعث می شود مو و پوست سر شما برای درمان های دیگر مراقبت از مو آماده شود. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بدانید چرا باید موهای خود را سم زدایی کنید.

چرا باید موهای خود را سم زدایی کنید؟

راهکار ساده خانگی برای سم زدایی موها | پزشکت

همانطور که گفته شد، استفاده از محصولات مراقبت از مو ممکن است باعث جمع شدن خاک و چربی در موهای شما شود. این ممکن است منجر به نازک شدن مو و ریزش مو شود و همچنین ممکن است باعث بوی موهای شما شود. سم زدایی موها می تواند به کاهش این عوارض کمک کند. همچنین ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد:

  • ممکن است با تمیز کردن پوست سر به کاهش شوره و خارش کمک کند .
  • ممکن است جذب محصولات مراقبت از مو مانند روغن، شامپو، نرم کننده و بسته مو را افزایش دهد.
  • ممکن است با از بین بردن مواد زائد و سموم، رشد موهای سالم را تقویت کند، زیرا ممکن است مانع جذب موثر مواد مغذی از محصولات/درمان های مو شود.

دستور العمل سم زدایی مو برای سلامت بهتر مو

اگر سم زدایی مو به طور منظم دنبال شود، می تواند به موهای شما کمک کند. اما چگونه می توان سم زدایی کرد؟ دستور العمل های زیر می تواند کمک کننده باشد.

رس بنتونیت و آلوئه

نصف فنجان پودر خاک رس بنتونیت و ½ یک فنجان ژل خالص آلوئه ورا و 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب معمولی را مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید. کلاه دوش بپوشید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. مطمئن شوید ماسک خشک نشده است. در صورت نیاز مقداری آب را با یک بطری اسپری اسپری کنید. سرخود را با سرکه سیب رقیق شده بشویید. 2-3 دقیقه صبر کنید و موهای خود را با شامپو و نرم کننده ملایم بشویید.

خاک رس بنتونیت در بسیاری از کاربردهای درمانی برای سم زدایی و خواص ضد باکتریایی استفاده می شود . ممکن است رشد هر گونه باکتری مضر روی پوست سر را کند کند. با این حال، تحقیقات علمی بیشتری در این زمینه ضروری است.

هر دو هفته یکبار این کار را انجام دهید.

شامپو شفاف کننده نمک دریا

قسمت نمک درشت دریا و شامپو را با هم مخلوط کنید تا شامپوی شفاف کننده نمک دریا ایجاد شود. آن را روی موهای خود بمالید تا خوب کف کنید. موهای خود را با آب خنک بشویید. نمک دریا یک لایه بردار موثر است. همچنین هیدراتاسیون پوست را بهبود می بخشد . این نمک لایه بردار و شامپو ممکن است به کاهش سلول های مرده پوست کمک کرده و موهای شما را تمیز کند. یکبار در ماه این کار را انجام دهید.

شامپو عسل

راهکار ساده خانگی برای سم زدایی موها | پزشکت

1قاشق غذاخوری عسل خام را با 3 قاشق غذاخوری آب تصفیه شده اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود.

موهای خود را مرطوب کرده و مخلوط را داخل آن بمالید.روی پوست سعسل یک مرطوب کننده است که موهای شما را نرم و مرطوب نگه می دارد.همچنین ممکن است به تمیز کردن عمیق موها و سم زدایی کمک کند. با این حال، تحقیقات بتری در این زمینه ضروری است. یکبار یا دوبار در هفته این کار را انجام دهید.ر خود تمرکز کنید و تا انتهای موها پیش بروید.با آب سرد ولرم بشویید. در صورت تمایل، می توانییشد شامپو عسل را با آبکشی ACV بشویید.

جوش شیرین

نصف فنجان جوش شیرین را با3 فنجان آب گرم خلوط کرده و مخلوط را کنار بگذارید. موهای خود را بشویید تا کاملا مرطوب شوند. جوش شیرین و آب را روی موهای خود بریزید. آن را به خوبی انجام دهید و پوست سر خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید. آن را بشویید و برای سم زدایی حالت دهید. در صورت تمایل، می توانید از عسل خام برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید.

آب گرم ممکن است کوتیکول های شما را بلند کرده و اجازه تمیز کردن عمیق را بدهد. شواهد حدیثی نشان می دهد که جوش شیرین می تواند تجمع چربی و شوره سر را از بین ببرد. یک بار در هفته این کار را انجام دهید. قبل از استفاده از این روش، یک تست پچ انجام دهید. جوش شیرین ممکن است باعث تحریک پوست سر شود.

شامپو شیر نارگیل

یک چهارم فنجان شیر نارگیل را با ¼ فنجان صابون کاستیل و 2 کپسول روغن ویتامین E و 15-20 قطره اسانس معطر (اختیاری) مخلوط کرده و در یک شامپو یا بطری پمپ ذخیره کنید.  موهای خود را مرطوب کرده و مخلوط را مانند شامپوی معمولی خود به کار ببرید.  روی پوست سر تمرکز کنید و تا انتهای نکات پیش بروید. طبق معمول بشویید.

صابون کاستیا یک عمل ضد میکروبی دارد. اسانس های مورد استفاده نیز ماهیت ضد میکروبی دارند. این شامپو ممکن است با کاهش هرگونه میکروب عفونی در پوست سر، موهای شما را عمیقا سم زدایی کند. یکبار یا دوبار در هفته این کار را انجام دهید.

خیار و لیمو

خیار و لیمو را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. مواد لازم را با اسانس دلخواه خود مخلوط کنید. از این ترکیب به عنوان شامپوی معمولی استفاده کنید. طبق معمول بشویید. لیمو منبع غنی اسید سیتریک است. شواهد حدی نشان می دهد که اسید سیتریک ممکن است پوست سر شما را تمیز کند. خیار موجود در این دستور غذا ممکن است پوست سر شما را آرام کند. یکبار یا دوبار در هفته این کار را انجام دهید.

 ماسک سم زدایی دارچین

راهکار ساده خانگی برای سم زدایی موها | پزشکت

نصف قاشق چایخوری دارچین و یک  قاشق چایخوری جوش شیرین را با دو  قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه مخلوط کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. این مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید و آن را بصورت قسمتی روی موهای خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و موهای خود را آبکشی کنید. دارچین دارای خواص ضد قارچی است. این می تواند به طور موثر رشد مالاسزیا، قارچی که باعث ایجاد شوره می شود را کاهش دهد. یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

شامپو نارگیل شیر و آلوئه

یک مقدار شیر نارگیل را با ¾ فنجان ژل خالص آلوئه ورا را در یک کاسه هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. مخلوط را در یک سینی یخ بریزید و فریز کنید. یک مکعب را بیرون بیاورید و شب قبل از استفاده از آن را در یک کاسه در یخچال قرار دهید.صبح روز بعد موهای خود را مرطوب کرده و این مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید. طبق معمول ماساژ داده و آبکشی کنید.

روغن نارگیل با کاهش ریزش پروتئین باعث تقویت مو می شود. همچنین ممکن است موها را تمیز کند، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است. یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

علاوه بر لیست داروهای فوق، ممکن است غذاهای خاصی را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید که تصور می شود موها و پوست سر شما را سم زدایی می کند.

سرکه سیب

یک چهارم فنجان سرکه سیب را با2 فنجان آب رقیق کنید. طبق معمول موهای خود را شامپو زده و حالت دهید.ACV رقیق شده را در موهای خود بریزید. آن را بیشتر آبکشی نکنید. شواهد حکایت از آن دارد که سرکه سیب یک پاک کننده ملایم است. ممکن است به سم زدایی موهای شما کمک کند. ACV رقیق شده تضمین می کند که شما هیچ واکنشی به طبیعت اسیدی ACV غلیظ نشان نمی دهید. یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

رژیم غذایی برای سم زدایی موهای شما

راهکار ساده خانگی برای سم زدایی موها | پزشکت

برنامه های موضعی اگر به طور مرتب دنبال شود، می توانند نتایج قابل مشاهده ای را ایجاد کنند. با این حال، سم زدایی بدن شما سلامت کلی مو را نیز افزایش می دهد. شواهد حدیثی نشان می دهد که غذاهای زیر می توانند مفید باشند.

  • خیار
  • زنجبیل
  • لیمو
  • نعناع
  • هندوانه
  • پرتقال ها
  • برگ کاری
  • سبزیجات برگ دار
  • آووکادوها
  • غذاهای بدون پروتئین بدون چربی

علاوه بر این، هیدراتاسیون از خشک شدن پوست و پوست سر جلوگیری می کند. با مصرف مایعات کافی از جمله آب، سطح هیدراتاسیون مطلوب را در بدن حفظ کنید.

سخن آخر

ما اغلب موهای خود را با محصولات مراقبت از موهای متعدد تقویت می کنیم تا به ظاهری زیبا برسیم. با این حال، در صورت تجمع سموم، این ممکن است بر موهای ما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، سم زدایی ضروری است. به شما کمک می کند موهای صاف ابریشمی داشته باشید. هر کدام از این روش های سم زدایی را امتحان کنید و نتایج را خودتان ببینید.

همین حالا سوال خودتونو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

پزشکت رو در اینستاگرام دنبال کنید

pezeshket@

پزشکت رو در تلگرام دنبال کنید

pezeshket@

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز

زخم معده، ریفلاکس مری، رژیم غذایی نادرست و حتی استرس می تونه باعث سوء هاضمه بشه که بسیار ناراحت کننده ست. برای درمان مشکلات گوارشی خود با متخصص گوارش 24 ساعته مشاوره تلفنی بگیر.

مشکل خارش و سوزش پا می تونه ناشی از علل مختلفی مثل عفونت قارچی، خشکی پوست و یا مشکلات عروقی باشه که در هر صورت آزاردهنده ست. برای درمان علائمت با متخصص پوست و مو مشاوره تلفنی بگیر.

خونریزی زیاد در طول دوره پریودی ممکنه نشانه‌ای از اختلالات هورمونی، التهابات رحم، وجود تومورها، عوامل خونی و غیره باشه. اگه موقع پریودی خونریزیت زیاده تا دیر نشده با متخصص زنان مشاوره تلفنی بگیر.

درد لگن دلایل مختلفی مثل عفونت ادراری، التهاب رحم، آسیب ستون فقرات داره که میتونه زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار بده. تا دیر نشده علائمت رو به متخصص استخوان و مفاصل بگو و مشاوره تلفنی بگیر.

درد سینه یک وضعیت نگران‌کننده ست که می تونه علل مختلفی مثل بیماری قلبی، ریه‌ها یا مشکلات عضلانی-اسکلتی داشته باشه. برای تشخیص صحیح با متخصصان آنلاین قلب و عروق 24 ساعته مشاوره تلفنی بگیر.

لمینت دندان یک روش زیبایی دندان‌هاست که با استفاده از لایه‌های نازک پوششی، شکل و رنگ دندان‌ها را تغییر میده. این روش برای بهبود ظاهر دندان‌های تاریک، شکسته، ترک خورده یا ناهموار استفاده میشه. اگه می خوای دندونتو لمینت کنی، بهتره با دندان پزشک آنلاین مشاوره تلفنی بگیری تا راهنماییت کنه.