لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

پوست و مو و زیبایی

بثورات زیر سینه و درمان های خانگی آن

بثورات زیر سینه و درمان های خانگی آن

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

بثورات زیر سینه بسیار شایع هستند. شاید فکر کنید که یکی از دلایل آنها تابستان یا حساسیت های فصلی باشند. اما واقعیت این است که بثورات زیر سینه اغلب اجتناب ناپذیر هستند. بثورات سینه همچنین می تواند به دلیل خارش مداوم، در جمع های عمومی شرم آور باشد. اگر می خواهید بدانید که چگونه با بروز آنها مقابله کنید و آیا داروهای طبیعی برای از بین بردن آنها وجود دارد حتما ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

علل و علائم جوش زیر سینه

اگر متوجه تحریک یا قرمزی پوست زیر سینه خود شدید، به احتمال زیاد دچار بثورات سینه شده اید. عوامل متعددی می توانند باعث بثورات زیر سینه شما شوند. در حالی که یکی از شایع ترین علل بثورات گرما است، محرک های دیگر را می توان در چهار دسته طبقه بندی کرد. آن ها هستند:

عفونت ها

پوست زیر سینه ها و سایر قسمت های بدن که روی هم قرار می گیرند می تواند زمینه مناسبی برای پرورش عفونت های باکتریایی و قارچی باشد. کاندیدیازیس، که توسط نوعی مخمر به نام کاندیدا ایجاد می شود، و کرم حلقوی، که یک عفونت قارچی است که توسط گروهی از قارچ ها به نام درماتوفیت ایجاد می شود، هر دو می تواند منجر به بثورات زیر سینه شود.

تاول های خارش دار، ترک ها و لکه های قرمز و گرد پوست که شبیه حلقه هستند برخی از علائم رایج مرتبط با چنین عفونت هایی هستند.

آلرژی

اگر در زیر سینه خود برجستگی های قرمز یا رنگ پوست دارید که بسیار خارش دار هستند، ممکن است کهیر باشد. کهیر در نتیجه واکنش آلرژیک بدن شما به غذاها، داروها، گرده، گیاهان و نیش حشرات ایجاد می شود. کهیرها معمولاً با فشار دادن سفید می شوند.

اختلالات خود ایمنی

شرایط خود ایمنی مانند اگزما، پسوریازیس معکوس و هایپرهیدروز نیز می تواند باعث ایجاد بثورات در قسمت های مختلف بدن شما از جمله چین های زیر سینه شود. اگزما با تاول های کوچک پر از مایع مشخص می شود که سرانجام ترشح شده و پوسته پوسته خواهند شد. علائم پسوریازیس معکوس شامل لکه های صاف و قرمز پوست در ناحیه آسیب دیده است.

هایپرهیدروز باعث تعریق مکرر می شود که منجر به تشکیل بثورات می شود. بیماری هیلی-هایلی باعث ایجاد تاول های تاول در قسمت های آسیب دیده بدن می شود.

سرطان

بثورات زیر سینه و درمان های خانگی آن | پزشکت

یکی دیگر از علل بثورات زیر سینه می تواند سرطان سینه التهابی باشد که یک نوع سرطان نادر اما سریع در حال گسترش است. علائم آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بثورات جوش مانند
  • تغییر رنگ صورتی یا قرمز پوست
  • پوستی که ممکن است شبیه پوست پرتقال باشد.
  • یک نوک سینه معکوس که به سمت بیرون برآمده شده

علل بثورات زیر سینه ممکن است از نظر وضعیت متفاوت باشد. در حالی که چنین بثورات اغلب نگران کننده نیست، ممکن است در نتیجه بیماری های خطرناکی مانند سرطان نیز ایجاد شود.

11 داروی طبیعی برای از بین بردن بثورات زیر سینه

اگر علائم شما شبیه علائم هرگونه بیماری جدی پزشکی است، بهتر است بلافاصله از مداخله پزشکی برای رد هرگونه عارضه استفاده کنید. با این حال، اگر بثورات ناشی از عفونت های میکروبی یا آلرژی باشد، در اینجا چند درمان خانگی شگفت انگیز وجود دارد که به شما کمک می کند.

جوش شیرین

قلیایی بودن جوش شیرین pH پوست شما را افزایش می دهد و به رفع خارش ناشی از بثورات زیر سینه کمک می کند. برای استفاده از جوش شیرین در درمان بثورارت سینه چند قطره آب به یک قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و مخلوط را روی مناطق آسیب دیده بمالید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. آن را با آب بشویید. شما می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

روغن نارگیل

فعالیت های ضد التهابی و ضد درد روغن نارگیل می تواند به از بین بردن بثورات زیر سینه کمک کند. از پتانسیل ضد میکروبی روغن نارگیل در برابر کاندیدا می توان برای درمان عفونت های قارچی که باعث بثورات پوستی می شوند استفاده کرد. روغن نارگیل بکر را در کف دست خود و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید تا خشک شود. شما می توانید این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد ناحیه آسیب دیده را بی حس می کند، در نتیجه به کاهش خارش که اغلب در مورد بثورات زیر پستان ایجاد می شود کمک می کند. کمپرس سرد را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و آن را بردارید. دوبار تکرار کنید. بهتر است روزانه چندین بار این کار را انجام دهید.

سیر

سیر مزایای متعددی برای پوست شما دارد. دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند در درمان عفونت های پوستی که باعث ایجاد بثورات در زیر سینه می شود، موثر باشد. حبه های سیر را خرد کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سیر خرد شده اضافه کنید و آن را کمی گرم کنید. حبه های سیر را صاف کنید. روغن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد آن را بشویید. شما می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

آلوئه ورا

بثورات زیر سینه و درمان های خانگی آن | پزشکت

از فعالیت ضد التهابی عصاره آلوئه ورا می توان در تسکین خارش و التهاب ناشی از بثورات زیر سینه استفاده کرد. ژل را از برگ آلوئه استخراج کنید. ژل را با استفاده از چنگال هم بزنید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید. شما می توانید این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید.

چریش

Neem مزایای درمانی زیادی از جمله توانایی آن در کاهش التهاب و مبارزه با عفونت ها را نشان می دهد. این خواص همچنین می تواند به کاهش بثورات سینه و جلوگیری از عود آنها کمک کند. برگ های چریش را کاملاً بشویید. برگها را با کمی آب خرد کنید تا خمیری غلیظ به دست آید. خمیر چریش را روی پوست آسیب دیده بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. آن را با آب بشویید. شما می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ممکن است در درمان بثورات زیر سینه استفاده شود. وان حمام خود را با آب پر کنید. یک فنجان جو دوسر آسیاب شده را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. به مدت 20-30 دقیقه در حمام جو دوسر خیس کنید. شما می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

زردچوبه

بثورات زیر سینه و درمان های خانگی آن | پزشکت

جزء اصلی زردچوبه کورکومین است. این ترکیب دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند به درمان بثورات زیر سینه کمک کند. یک تا دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با چند قطره آب مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید 15-20 دقیقه روی پوست بماند. آن را با آب بشویید.

شما می توانید این کار را یک بار در روز یا هر روز متناوب انجام دهید. در حالی که به این داروها اجازه می دهید تا بر روی بثورات سرسخت زیر سینه کار کنند، در اینجا نکات مفیدی وجود دارد که می تواند از عود جوش جلوگیری کند.

فندق جادوگر

پتانسیل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فندق جادوگر می تواند در درمان بثورات زیر سینه کمک کرده و خارش و التهاب را کاهش دهد. مقداری فندق جادوگر را روی پنبه ببرید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید خودش خشک شود. شما می توانید این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید.

اسانس درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. این اسانس می تواند با از بین بردن میکروب ها و کاهش تورم و خارش، به بین بردن بثورات زیر سینه کمک کند. دو تا سه قطره روغن درخت چای را به دو تا سه قاشق چای خوری روغن حامل مانند روغن نارگیل و زیتون اضافه کنید.

خوب مخلوط کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد آن را بشویید. می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد میکروبی است که به طور موثری در برابر میکروب های متعدد از جمله کاندیدا کار می کند. از این رو، اگر بثورات زیر سینه شما ناشی از عفونت قارچی باشد، این درمان ممکن است مفید باشد. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را به نصف فنجان آب اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و یک پنبه را در آن خیس کنید.

مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید خشک شود. آن را با آب بشویید. می توانید این کار را چندین بار در روز انجام دهید.

نحوه پیشگیری از جوش زیر سینه

بثورات زیر سینه و درمان های خانگی آن | پزشکت

  • لباسهای عرق کرده را فوراً عوض کنید.
  • از خاراندن ناحیه آسیب دیده خودداری کنید.
  • لوسیون کالامین را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  • فقط از مرطوب کننده های بدون عطر استفاده کنید.
  • برای جذب عرق اضافی از خط سوتین استفاده کنید.
  • لباس های نرم بپوشید که پوست شما را تحریک نکند.
  • روزانه محل آسیب را با آب و صابون ضد باکتری تمیز کنید.
  • تا جایی که ممکن است پوشیدن سوتین خود را محدود کنید تا بثورات برطرف شوند.

ترکیبی از این نکات و راهکارها را برای از بین بردن بثورات زیر سینه برای همیشه امتحان کنید. در صورت عدم بهبود علایم علیرغم درمان، در اسرع وقت با متخصص پوست تماس بگیرید تا علت اصلی بثورات را بررسی کند.

سوالات متداول در مورد بثورات زیر سینه

  • آیا عفونت قارچی زیر سینه بو می دهد؟ بله، اگر عفونت قارچی زیر پستان درمان نشود، می تواند بوی بدی بدهد.
  • آیا می توانم از دئودورانت زیر سینه خود استفاده کنم؟ بله، می توانید از دئودورانت یا ضد عرق زیر سینه خود استفاده کنید. با این حال، در صورت شیردهی توصیه نمی شود.
  • بثورات سینه چقدر باید طول بکشد؟ بثورات پوستی در حالت ایده آل باید طی چند روز یا چند هفته از بین بروند. اما اگر چنین نشد، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
  • چگونه عرق کردن بین سینه های خود را متوقف کنم؟ شما می توانید با استفاده از هرگونه طلق خوشبو کننده و پوشیدن لباس های نرم و تنفس، تعریق بیش از حد بین سینه های خود را متوقف کنید. سوتین های عرق یا جذب کننده رطوبت نیز برای مقابله با این مشکل در دسترس هستند.
  • آیا بدون سوتین بر سلامت سینه شما تأثیر می گذارد؟ هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد بدون سوتین به هر نحوی بر سلامت سینه شما تأثیر می گذارد. اما ممکن است در طولانی مدت باعث افتادگی سینه شما شود.

آیا بثورات سینه می تواند نشانه سرطان سینه باشد؟ بله، بثورات سینه همچنین می تواند نشانه ای از سرطان سینه التهابی باشد. علائم آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بثورات جوش مانند
  • تغییر رنگ صورتی یا قرمز پوست
  • پوستی که ممکن است شبیه پوست پرتقال باشد.
  • یک نوک سینه معکوس که به سمت بیرون باشد.

برای بثورات زیر سینه به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برای جوش های زیر سینه می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید. بسته به علائم شما، متخصص پوست ممکن است درمان مورد نیاز را تجویز کند یا شما را به متخصص دیگری ارجاع دهد. اگر علایم شما شدید شد یا با وجود استفاده از درمان و انجام اقدامات احتیاطی لازم، برطرف نشد، می توانید برای جوش های زیر سینه به پزشک مراجعه کنید.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/effective-home-remedies-to-treat-rashes-under-breasts/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز