لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

پوست و مو و زیبایی

 انجام میکرونیدلینگ در خانه

انجام میکرونیدلینگ در خانه

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

با انجام میکرونیدلینگ در خانه می توان جای زخم ها، لکه ها و خطوط را کاهش داد. البته بیشتر میکرونیدلینگ در مطب ها و توسط پزشکان انجام می شود.

Deanne Mraz Robinson، MD، FAAD، استادیار بالینی پوست درباره میکرونیدلینگ در خانه می گوید: درمان های خانگی به ندرت به صورت عمیق انجام می شوند نتایج چشمگیری برای پوست ندارند اما می توانند لایه برداری و جذب محصول را افزایش دهند. وی معتقد است بیمارانی که طی دوره های چهار تا شش ماهه درمان های خانگی انجام دهند، قطعاً می توانند پیشرفت هایی داشته باشند.

اما از طرفی هم درمان میکرونیدلینگ در مطب، مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • افزایش ضخامت پوست
  • کاهش چین و چروک و علائم کشش
  • بهبود جای زخم های آکنه و تغییر رنگ آن
  • جوان سازی پوست برای بافت و صورت

اما برای افرادی که انجام میکرونیدلینگ در خانه را برای خودشان دارند باید در انتخاب غلتک و راه های پیشگیری از عفونت اطلاعات بیشتری داشته باشند.

انتخاب غلتک مناسب برای میکرونیدلینگ در خانه

بررسی ها نشان داده است که برخی از افراد پس از دو یا سه جلسه استفاده از سوزن هایی به طول 1.5 میلی متر می توانند به پیشرفت های چشمگیری در پوست دست پیدا کنند، اما این موارد معمولاً در مطب انجام می شود. برای شروع این روند در خانه بهتر است  با سوزن های کوچک، معمولاً کمتر از 15/0 میلی متر شروع کنید.

 سوزن بزرگتر به معنای نتیجه سریعتر نیست. صبر در مورد میکرونیدلینگ خیلی مهم است. اگر درمان در مطب متناسب با بودجه شما باشد، بهتر و سریعتر نتیجه خواهید گرفت و نتیجه مطمئن تری  خواهد داشت زیرا احتمالاً از سوزن های درجه طولانی تر و تیزتری استفاده می کنند.

یک سری از روش های درمانی تهاجمی می توانند نتایج مشابه درمان های لیزر با نور یا عمیق تر را ارائه دهند. نتایج معمولا پس از یک تا چهار جلسه دیده می شود. افرادی که سعی در غلتیدن پوست در خانه دارند، باید برای نتیجه گیری بهتر ،بیشتر صبر کنند. آسیب های ریزی که سوزن های ظریف به آن وارد می کنند، روندی برای تولید کلاژن جدید به پوست است. سنتز کلاژن جدید احتمال دارد سه تا شش ماه طول بکشد.

مراحل میکرونیدلینگ در خانه

 انجام میکرونیدلینگ در خانه | پزشکت

ایمنی اولین نگرانی در هنگام میکرونیدلینگ در خانه خواهد بود. اگر بیمار تمایل به انجام معالجه در خانه دارد، باید قبل از آن پوست را با دقت تمیز كرده و ابزارهای میكرونیدلینگ خود را ضدعفونی كند.  آنها همچنین باید مراقب باشند که زیاد به دستگاه سوزن فشار وارد نکنند زیرا باعث ایجاد زخم می شوند. واکنش های آلرژیک به محصولات اعمال شده پس از سوزن زدن نیز با درمان های داخل مطب و خانگی گزارش شده است.

وسایل میکرونیدلینگ در خانه شامل:

  • غلتک
  • پاک کننده
  • سرم شستشو
  • کرم بی حس کننده
  • الکل ایزوپروپیل 70 درصد
این روش چند مرحله ای در منزل، عبارتند از:

غلتک درما را ضد عفونی کنید. همیشه با ضد عفونی کردن غلتک درما شروع کنید، بگذارید تا قبل از شروع به مدت 5 تا 10 دقیقه در الکل ایزوپروپیل 70 درصد خیس بخورد.

صورت خود را بشویید. پوست خود را با یک پاک کننده ملایم و با  pHمتعادل تمیز کنید. همچنین صورت خود را با 70 درصد الکل ایزوپروپیل به آرامی پاک کنید. اگر به درد حساس هستید، پس از شستن صورت، یک کرم بی حس کننده را در نظر بگیرید. اگر برای درمان خود از سوزن های طولانی تر استفاده می کنید، قطعاً باید بی حس کننده را به کار ببرید.

در صورت لزوم کرم بی حسی بزنید. با توجه به عمق و کالیبر سوزن های استفاده شده، بنابراین میکرونیدلین می توانند ناخوشایند باشند. قبل از شروع، به صورت ذهنی صورت خود را به چهار قسمت تقسیم کنید، و از دور چشم کاملاً اجتناب کنید. به آرامی و محکم دو تا سه بار روی یک ناحیه در یک جهت (عمودی یا افقی) غلت بزنید و حتماً قبل از هر غلتک، آن را بلند کنید.

به صورت عمودی شروع کنید. بعد از اینکه یک بخش را 2-3 بار پوشانده اید، غلتک را کمی حرکت دهید و این کار را تکرار کنید تا کل قسمت را در یک جهت بپوشانید. سپس، برگردید و کل مراحل را در آن بخش تکرار کنید، اما این بار با استفاده از الگوی cross-hatch به صورت افقی بپیچید. صورت خود را فقط با آب تمیز بشویید و آن را با یک پد خشک کنید.

غلتک درما را تمیز کنید. ابتدا غلتک درما را با صابون ماشین ظرفشویی بشویید. سپس مجدداً آن را به مدت 10 دقیقه در الکل 70٪ ایزوپروپیل خیس کرده و دوباره در محفظه خود قرار دهید.

توجه!

باید غلتک فعلی خود را با یک غلتک جدید پس از 10 تا 15 بار استفاده عوض کنید، بنابراین اگر چند روز در هفته استفاده می کنید احتمال دارد هر ماه به یک غلتک جدید نیاز داشته باشید.

نحوه انتخاب سرم میکرونیدلینگ 

 انجام میکرونیدلینگ در خانه | پزشکت

یکی از بزرگترین مزایای میکرونیدلینگ توانایی آن در استفاده از محصولاتی مانند سرم و مرطوب کننده ها در نفوذ عمیق تر و موثرتر پوست است. میکرونیدلینگ جذب سرم را در لایه های عمیق تر بهبود می بخشد؟ نفوذپذیری در صورت استفاده از مواد مفید برای پوست امری ضروری است، این بدان معنی است که باید در مورد محصولاتی که به کار می برید بسیار مراقب باشید.

انجام میکرونیدلینگ در خانه باید عاقلانه باشد. یکی از بزرگترین مسائل در مورد میکرونیدلینگ ​​استفاده از مواد موضعی یا مواد شیمیایی است که نباید زیاد در پوست نفوذ کنند.

بر همین اساس بهتر است سرمی را انتخاب کنید که از ترکیبات زیر تشکیل شده باشد:
  • ویتامین C . یافتن سرمی با کیفیت بالا برای روشن شدن و تقویت کلاژن پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. گزارش هایی از گرانولوم (گره های سفت) وجود دارد و  افراد باید به صورت موضعی از ویتامین C که حاوی مواد تشکیل دهنده هستند و باعث واکنش  در پوست می شوند، استفاده کنند. همچنین، استریل بودن سوزن برای جلوگیری از عفونت از اهمیت بالاتری برخوردار است.
  • اسید هیالورونیک. اسید هیالورونیک رطوبت را جذب و حفظ می کند، بنابراین استفاده از آن پس از میکرونیدلینگ می تواند به تجمع و آبرسانی پوست کمک کند.
  • پپتیدها. پپتیدها، مس طبیعی جمع شده در پوست است و هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود برای افزایش تولید کلاژن مفید هستند.
  • عوامل رشد. فاکتورهای رشد پروتئین هایی هستند که باعث تولید سلول ها و بافت های سالم می شوند. آنها به سلولهای پوست متصل شده و باعث ترمیم و جوان سازی پوست می شوند. برای میکرونیدلینگ، آنها به ضخیم شدن پوست کمک می کنند.

چند بار می توان میکرونیدلینگ را در خانه انجام داد؟

 انجام میکرونیدلینگ در خانه | پزشکت

تعداد دفعات درمان به طول سوزن های غلتک و حساسیت پوست بستگی دارد. اگر سوزن ها کوتاه تر باشد، احتمال دارد بتوانید یک روز در میان و اگر سوزن ها خیلی طولانی تر باشد، لازم است هر سه تا چهار هفته درمان ها را انجام دهید. اگر واقعاً به دنبال نتایج بهتر در پوست خود هستید، شاید بخواهید در جلسات میکرونیدلینگ خود درمان های اضافی مراقبت از پوست را هم اضافه کنید. میکرونیدلینگ و لایه بردارهای شیمیایی در صورت استفاده در فاصله 4 تا 6 هفته، نتایج بهتری را به عنوان درمان های مکمل به وجود می آورند.

اگر پوست آن را تحمل می کند، سایر روش های درمانی مانند طب سوزنی صورت احتمال دارد نتایج را همراه با استفاده از میکرونیدلینگ تسریع کنند.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

 انجام میکرونیدلینگ در خانه | پزشکت

Microneedling استفاده از کلاژن طبیعی پوست برای درمان بیماری های پوستی است. در این روش از سوزن برای ایجاد سوراخ های “میکرو” در استفاده می شود که به نوبه خود باعث تولید کلاژن و بهبود پوست می شود. میکرونیدلینگ می تواند به کاهش جای زخم های آکنه، هایپرپیگمانتاسیون، لکه های آفتاب و حتی چین و چروک کمک کند. میکرونیدلینگ، به عنوان درمان القایی کلاژن یا تولید کلاژن از راه پوست، یک روش زیبایی تهاجمی است.

هدف از انجام میکرونیدلینگ سوراخ شدن لایه خارجی پوست و ایجاد روند بهبودی است. این امر باعث تولید کلاژن و گردش سلول های جدید پوست می شود.

کل مراحل انجام تقریباً 2 ساعت طول می کشد. یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای مجوز این روش را انجام می دهد. در برخی از ایالت ها، متخصصان زیبایی نیز احتمال دارد این عمل زیبایی را انجام دهند.

راهکارهای کاهش درد در میکرونیدلینگ چیست؟

اگرچه میکرونیدلینگ یک روش نسبتاً بدون درد است، اما هنوز هم احتمال دارد احساس ناراحتی کنید. چند کار وجود دارد که می توانید قبل و بعد از عمل انجام دهید تا دردی را که شاید تجربه کنید به حداقل برسانید.

برای به حداقل رساندن درد قبل از عمل:
  • از مصرف هرگونه محصول روی پوست که باعث افزایش حساسیت می شود مانند رتینوئیدها یا مواد لایه بردار خودداری کنید.
  • قبل از درمان از انجام روش های لیزر یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب خودداری کنید. این می تواند به پوست آسیب برساند و حساسیت را افزایش دهد.
  • قبل از عمل از اصلاح، موم زدن برای ازبین بردن موهای زائد خودداری شود. این می تواند منجر به افزایش حساسیت پوست شود. پژوهش ها پیشنهاد می کنند که پوست خود را با ترکیبات ویتامین A و ویتامین C آماده کنید تا به تولید کلاژن کمک کند.
برای به حداقل رساندن درد پس از میکرونیدلینگ:
  • تمام دستورالعمل های بعد از عمل توسط پزشک خود را دنبال کنید.
  • برای مرطوب نگه داشتن پوست و کاهش التهاب، هر نوع کرم و لوسیون موضعی تجویز شده یا توصیه شده را استفاده کنید.
  • به مدت 48 تا 72 ساعت پس از عمل از شستن صورت با چیز دیگری غیر از آب ولرم و پاک کننده ملایم خودداری کنید.
  • حداقل 48 تا 72 ساعت پس از عمل از آرایش خودداری کنید. وقتی آرایش می کنید، فقط از برس های تمیز آرایش استفاده کنید.
  • به مدت 48 تا 72 ساعت پس از عمل از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. اگر قصد بیرون رفتن دارید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • بعد از اتمام روش از مواد شوینده و لایه بردار خشن استفاده نکنید. آنها می توانند باعث تحریک و التهاب بیشتر در پوست شوند.

اندازه و طول میکرو سوزن ها احتمال دارد بر سطح ناراحتی تأثیر بگذارد. پژوهش منبع مورد اعتماد نشان می دهد که نوع، طول و تعداد میکرو سوزن ها بر میزان درد تأثیر دارد. به گفته محققان، میکرو سوزن های طولانی تر می توانند باعث افزایش هفت برابری درد شوند، در حالی که تعداد بیشتری از میکرونیدل ها می توانند باعث افزایش درد دو برابر شوند.

اگر نگران هستید که این روش دردناک باشد، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید تا در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. آنها می توانند در مورد ابزاری که استفاده می کنند به شما اطلاعات بدهند و همچنین گامهایی را که می توانید قبل از عمل برای به حداقل رساندن درد بردارید را پیشنهاد می دهند.

منبع:

https://www.healthline.com/health/does-microneedling-hurt#takeaway

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز