لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

سیاهی آرنج و زانو و 12 راه برای خلاص شدن از آن

سیاهی آرنج و زانو و 12 راه برای خلاص شدن از آن | پزشکت

فهرست مطالب

سیاهی آرنج و زانو و 12 راه برای خلاص شدن از آن

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


سیاهی آرنج و زانو یکی از مواردی است که می تواند باعث خجالت شما برای پوشیدن لباس های آستین کوتاه و یا شلوارک شود. اما 12 راه برای خلاص شدن از سیاهی آرنج و زانو وجود دارد. آیا آرنج ها و زانوهای شما در مقایسه با بقیه بدنتان بسیار تیره تر هستند؟ آیا این باعث می شود که هنگام پوشیدن لباس های آستین دار و شلوارک بیش از حد هوشیار باشید؟ نگران نباشید، این احتمالاً به دلیل تجمع سلول های مرده پوست و ملانین اضافی در بدن شما است. به جای اینکه زانوها و آرنج های خود را پشت لباس پنهان کنید، چرا برای رهایی از پوست تیره یا مرده تلاش نمی کنید؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم 12 راه برای خلاص شدن از سیاهی آرنج و زانو را بررسی کنیم. اگر شما هم همین مشکل را دارید ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

چگونه به طور طبیعی آرنج و زانوهای تیره را روشن کنیم؟

آرنج یا زانو تیره در نتیجه تجمع موضعی پوست تیره تر است. این ممکن است توسط طیف وسیعی از عوامل مانند:

  • کک و مک
  • لکه های سنی
  • داروهایی مانند قرص های ضد بارداری
  • التهاب یا کبودی ناشی از آسیب قبلی
  • بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما
  • بارداری، که ممکن است باعث ملاسما شود.
  • تجمع سلول های مرده پوست در ناحیه آسیب دیده
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید که منجر به هایپرپیگمانتاسیون می شود

همه این عوامل می توانند باعث تیره شدن پوست یا لکه های روی آرنج و زانو شوند. کسانی که رنگ پوست تیره تری دارند بیشتر مستعد داشتن آرنج و زانوهای تیره هستند. اما مهم نیست که علت آن چیست، این موضوع چندین درمان طبیعی دارد. و محبوب ترین آنها در زیر ذکر شده است.

جوش شیرین برای درمان سیاهی آرنج و زانو

3 تا 4 قاشق چایخوری جوش شیرین مصرف کنید. کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. مخلوط جوش شیرین را روی زانوها و آرنج خود بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر روی پوست بماند. با آب سرد بشویید.

این کار را دو بار در هفته انجام دهید. جوش شیرین خاصیت لایه برداری و روشن کنندگی پوست را نشان می دهد. این به حذف سلول های مرده پوست در لایه بیرونی پوست شما کمک می کند و در نتیجه پوستی جدید و روشن تر نشان می دهد.

آب لیمو با شکر و عسل

سیاهی آرنج و زانو و 12 راه برای خلاص شدن از آن | پزشکت

آب یک لیمو را در یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری شکر و عسل را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و با استفاده از این مخلوط آرنج و زانوهای خود را به آرامی مالش دهید. بگذارید حدود 20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

می توانید هر روز یک بار این کار را انجام دهید. لیمو، عسل و شکر یک اسکراب عالی برای روشن کردن پوست هستند. آب لیمو و عسل هر دو خاصیت روشن کنندگی پوست را نشان داده اند و شکر به دلیل خاصیت لایه برداری آن شناخته شده است. از این رو، این دارو برای درمان تیرگی آرنج و زانو عالی است.

زردچوبه برای درمان سیاهی آرنج و زانو

کمی آب لیمو به پودر زردچوبه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر زردچوبه را روی نواحی آسیب دیده بمالید. قبل از اینکه آن را بشویید، اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه خشک شود.

این کار را هر روز یکبار برای نتایج سریعتر انجام دهید. زردچوبه برای روشن کردن پوست برای سال‌ها استفاده می‌شود. کورکومین موجود در آن از فعالیت ملانین رنگدانه پوست در بدن شما جلوگیری می کند و تیرگی آرنج و زانو را کاهش می دهد.

آلوئه ورا برای درمان سیاهی آرنج و زانو

یک یا دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را استخراج کنید. آن را روی زانو و آرنج خود بمالید. بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب بشویید. این کار را یک بار در روز یا هر روز متناوب انجام دهید. آلوئه ورا حاوی آلوئین است، ترکیبی که خاصیت رنگ‌زدایی دارد. به شما کمک می کند تا از شر آرنج و زانوهای تیره خلاص شوید.

روغن زیتون و شکر

سیاهی آرنج و زانو و 12 راه برای خلاص شدن از آن | پزشکت

یک قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فشرده مخلوط کنید. مخلوط را روی زانوها و آرنج های آسیب دیده بمالید. مدتی به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید این مخلوط حدود 30 دقیقه روی پوست بماند. آن را با آب بشویید و با یک پاک کننده ملایم پاک کنید. پوست خود را خشک کنید. می توانید این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

در حالی که شکر به لایه برداری طبیعی پوست آرنج و زانو کمک می کند، روغن زیتون به لطف خواص نرم کنندگی آن، پوست شما را مرطوب می کند. این مواد با هم به درمان تیرگی آرنج و زانو کمک می کنند.

روغن نارگیل

یک تا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر را بردارید و به آرامی روی زانوها و آرنج خود ماساژ دهید. قبل از شستشو حداقل 30 دقیقه آن را بگذارید. این کار را باید یک بار در روز انجام دهید. روغن نارگیل یک نرم کننده قوی است که می تواند آرنج و زانوهای شما را مرطوب نگه دارد. کمبود رطوبت کافی یکی از دلایل تیره شدن آرنج و زانو است. روغن نارگیل خشکی پوست را درمان می کند و از تیره شدن آن جلوگیری می کند.

سیب زمینی

نصف سیب زمینی را بردارید و آن را به ورقه های متوسط برش دهید. برش ها را روی آرنج و زانوهای خود بمالید. اجازه دهید عصاره سیب زمینی 20 تا 30 دقیقه قبل از شستشو روی پوست شما اثر کند. برای بهترین نتیجه یک بار در روز این درمان را دنبال کنید. سیب زمینی حاوی کاتکولاز، آنزیم روشن کننده پوست است. دارای خواص سفید کننده طبیعی است که به روشن شدن زانوها و آرنج های تیره شما کمک می کند.

آرد برای درمان سیاهی آرنج و زانو

یک قاشق غذاخوری آرد پر شده بردارید و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. مخلوط را روی آرنج ها و زانوهای آسیب دیده بمالید. بگذارید مخلوط به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. آن را با آب ساده بشویید. همچنین می توانید از آب لیمو یا شیر برای تهیه خمیر از آرد استفاده کنید. این کار را باید یک بار در روز انجام دهید. این دارای خواص لایه برداری شگفت انگیز است. این باعث می شود آن را به یک داروی محبوب برای درمان تیرگی زانو و آرنج تبدیل کنید.

پراکسید هیدروژن

یک قاشق غذاخوری محلول پراکسید هیدروژن و آب را مخلوط کنید. یک پد پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و آن را روی زانوها و آرنج خود بمالید. اجازه دهید حدود 20 تا 30 دقیقه خشک شود و آن را با آب بشویید.

این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید تا نتایج را مشاهده کنید. در غلظت های بالا، پراکسید هیدروژن دارای خواص سفید کننده است که می تواند به درمان تیرگی زانو و آرنج کمک کند.

سرکه سیب

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی آرنج و زانوهای خود بمالید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید. این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید.

سرکه سیب حاوی گلیکول و آلفا هیدروکسی اسید است. اینها به پاکسازی پوست، بهبود بافت آن و لایه برداری سلول های مرده پوست کمک می کنند که منجر به روشن تر شدن آرنج ها و زانوها می شود.

روغن چوب صندل

سیاهی آرنج و زانو و 12 راه برای خلاص شدن از آن | پزشکت

12 قطره روغن چوب صندل را به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید. مخلوط را روی زانوها و آرنج خود بمالید. بگذارید یک شب روی آن بماند. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را روزانه به مدت چند هفته انجام دهید.  ترکیب روغن چوب صندل آن را به یک مهارکننده تیروزیناز تبدیل می کند که به روشن شدن پوست کمک می کند.

روغن لیمو

به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 12 قطره روغن لیمو اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و این مخلوط را روی آرنج و زانوهایتان بمالید. اجازه دهید یک شبه روی پوست شما اثر کند. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید.

مانند لیمو، روغن لیمو نیز هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، خاصیت سفید کنندگی از خود نشان می دهد. این یکی دیگر از گزینه های عالی برای درمان تیرگی زانو و آرنج است.

کره کاکائو

مقداری کره کاکائو را به هر دو آرنج و زانو خود بمالید. اجازه دهید کره کاملا جذب پوست شما شود. این کار را باید 1 تا 2 بار در روز انجام دهید تا آرنج و زانوهایتان مرطوب بماند.

کره کاکائو یک مرطوب کننده قوی است. پوست خشک را نرم می کند و سلول های مرده پوست را راحت می کند. این ماهیت مرطوب کننده کره کاکائو در روشن کردن آرنج ها و زانوهای تیره عالی عمل می کند.

راه های پیشگیری از سیاه شدن آرنج و زانو

سیاهی آرنج و زانو و 12 راه برای خلاص شدن از آن | پزشکت

می توانید از هر یک از داروهای فوق به صورت جداگانه یا در ترکیب با داروهای دیگر استفاده کنید تا به نتایج دلخواه برسید. هنگامی که موفق به درمان آرنج و زانوهای تیره خود شدید، باید برای حفظ نتایج تلاش کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند.

  • آرنج و زانوهای خود را روزانه تمیز و مرطوب کنید.
  • 2 تا 3 بار در هفته زانو و آرنج خود را لایه برداری کنید.
  • زمانی که زیر آفتاب می روید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

برای بسیاری از شما، راه‌حل‌ها و نکات ذکر شده در این مقاله باید کارساز باشند. با این حال، اگر علیرغم درمان، هیچ تغییری در وضعیت موجود خود مشاهده نکردید، ممکن است لازم باشد چیزی قوی‌تر را برای هیپرپیگمانتاسیون زمینه‌ای امتحان کنید.

سایر درمان ها

متخصص پوست شما ممکن است داروهای بدون نسخه ای را تجویز کند که حاوی عوامل روشن کننده پوست هستند مانند:

  • هیدروکینون
  • لیپو هیدروکسی اسید
  • اسید کوجیک
  • شیرین بیان

برای موارد شدیدتر هیپرپیگمانتاسیون، پزشک ممکن است حتی از شما بخواهد که تحت درمان با لیزر قرار بگیرید. حتی اگر این درمان ها ممکن است نتایج سریع تری داشته باشند، باید آخرین راه حل شما باشند. به گزینه های درمانی طبیعی و نکات ارائه شده در این پست پایبند باشید. صبور بودن با این درمان ها کلید حل مشکل شماست.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز