لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

برجسته کردن لب چگونه انجام می شود؟

برجسته کردن لب چگونه انجام می شود؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


برجسته کردن لب یا بزرگ کردن آن، یک عمل جراحی زیبایی است که می تواند لب های شما را پرتر و برجسته تر کند. این روزها استفاده از پرکننده پوستی تزریقی رایج ترین روش بزرگ کردن لب است. انواع مختلفی از پرکننده های پوستی وجود دارد که می توان آنها را در لب ها و اطراف دهان تزریق کرد. اما رایج ترین فیلرها امروزه محصولاتی هستند که حاوی موادی مشابه اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود. این به افزایش حجم لب های شما کمک می کند. این نوع پرکننده های پوستی گاهی اوقات «پرکننده های اسید هیالورونیک» نامیده می شوند.

کلاژن که زمانی رایج ترین پرکننده پوست بود، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. گزینه های جدیدتر، ایمن تر هستند و اثرات طولانی تری باقی می گذارند. تزریق چربی و ایمپلنت روش های دیگری برای برجسته شدن لب ها هستند. اما امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. زیرا نتایج متفاوتی همراه دارند و خطر عوارض جانبی آنها بیشتر است.

بزرگ کردن لب چگونه انجام می شود؟

تکنیک‌های بزرگ‌کردن لب‌های تزریقی را می‌توان به‌سرعت در مطب پزشک انجام داد. تزریق چربی یک استثنا است. زیرا این روش به ناحیه کوچکی از لیپوساکشن نیاز دارد تا قبل از انجام تزریق، چربی از قسمت دیگری از بدن شما خارج شود.

قبل از تزریق، ممکن است یک عامل بی حس کننده موضعی برای کاهش ناراحتی استفاده شود. گاهی اوقات، تزریق بلوک عصبی را می توان قبل از درمان انجام داد تا لب ها کاملا بی حس شوند. این شبیه به تزریق بی حسی است که در دندانپزشک برای بی حس کردن دهان خود انجام می دهید. نگه داشتن یخ روی لب ها قبل از تزریق نیز به بی حس شدن ناحیه کمک می کند و به طور بالقوه به کبودی و تورم کمک می کند.

پس از علامت گذاری دقیق نواحی مورد تزریق، از سوزن های بسیار ظریفی برای تزریق ماده به لب استفاده می شود. پس از تزریق، ممکن است برای کاهش ناراحتی و کنترل تورم یخ روی آن قرار داده شود. اما هیچ فشار محکمی روی ناحیه درمان نباید وارد شود. بهتر است بلافاصله پس از عمل، از رژ لب یا سایر محصولات لب خودداری کنید. شما باید بتوانید فوراً متوجه تفاوت شوید. پس از بهبودی، لب های شما باید طبیعی شوند.

عوارض و خطرات برجسته کردن لب

برجسته کردن لب چگونه انجام می شود؟ | پزشکت

عوارض جانبی فیلرهای اسید هیالورونیک موقتی است و تنها باید چند روز طول بکشد. آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • تورم و کبودی
  • خونریزی از محل های تزریق
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  • فعال شدن مجدد زخم های سرد یا تاول های تب (هرپس سیمپلکس) لب ها یا ناحیه اطراف لب ها

عوارض جانبی یا خطرات جدی تر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت
  • زخم یا سفت شدن لب
  • برآمدگی و بی نظمی در لب ها
  • تزریق به یک خون رگ، باعث از دست دادن بافت
  • واکنش آلرژیک باعث قرمزی، تورم یا خارش اطراف لب می شود.
  • تورم یا کبودی شدید و طولانی مدت از یک هفته تا 10 روز
  • عدم تقارن لب (قسمت هایی از لب ها اندازه های متفاوتی دارند).

اگر دچار تورم شدید یا تب شدید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

هزینه بزرگ کردن لب

هزینه بزرگ کردن لب با توجه به موارد زیر متفاوت است:

  • تجربه پزشک
  • نوع روش انجام شده

فیلرها معمولاً به ازای هر سرنگ تزریق شده قیمت دارند. هزینه به مقدار مواد مورد نیاز بستگی دارد. اکثر مردم به بیش از یک تا دو سرنگ نیاز ندارند. مجموع هزینه ها بین 500 تا 2000 دلار است.

آیا بزرگ کردن لب برای شما مناسب است؟

برجسته کردن لب چگونه انجام می شود؟ | پزشکت

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید از خود بپرسید که چرا می خواهید لب های خود را بزرگ و برجسته کنید. شما نباید این روش را انجام دهید مگر اینکه واقعاً بخواهید ظاهر خود را بهتر کنید.

اگر قصد دارید بزرگ کردن لب را برای خوشحال کردن شخص دیگری یا تلاش برای ایجاد یک تصویر ایده آل انجام دهید، بهتر است کمی در مورد این موضوع فکر کنید.

همچنین، داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد نتیجه مهم است. لب‌های تقویت‌شده ممکن است لب‌های شما را حجیم‌تر و پرتر کند، اما وقتی از مطب دکتر بیرون می‌روید همچنان خودتان هستید.

پزشک می تواند با شما در مورد مزایا و معایب گزینه های بزرگ کردن لب صحبت کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام روش یا محصول برای شما بهترین است.

قبل از انجام عمل بزرگ کردن لب باید در سلامت کامل و غیرسیگاری باشید. اگر موارد زیر را دارید ممکن است کاندیدای بزرگ کردن لب نباشید:

اگر آلرژی شناخته شده ای دارید یا به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از انجام عمل به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین، در مورد داروهایی که مصرف می کنید، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه و مکمل های گیاهی، به پزشک خود اطلاع دهید.

پیدا کردن پزشک مناسب برای برجسته کردن لب

چندین متخصص وجود دارند که می توانند بزرگ کردن لب را انجام دهند، از جمله:

مهمترین چیز این است که پزشک متخصص و با تجربه در انجام تزریقات و کسی که به او اعتماد دارید پیدا کنید. بزرگ کردن لب خطرات زیادی دارد، به خصوص اگر فردی که تزریق را انجام می دهد بی تجربه باشد. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام پزشک استفاده کنید، در مورد آموزش و تحصیلات پزشک بپرسید. همچنین، بخواهید عکس‌های قبل و بعد از بیمارانی را که پزشک معالجه کرده است ببینید. آیا از نتایج راضی هستید؟

گزینه های جراحی و غیرجراحی برای برجسته کردن لب های شما

برجسته کردن لب چگونه انجام می شود؟ | پزشکت

امروزه خانم ها و آقایان دوست دارند لب هایی پرتر داشته باشند. سوال اصلی این است که آیا شما یک راه حل موقت یا دائمی برای بزرگ کردن لب می خواهید؟

پرکننده‌های لب ، مانند ژوودرم، مجموعه‌ای از تزریق‌ها هستند که لب شما را فرم داده و برجسته می‌کنند. پرکننده های لب تنها یک راه حل نیمه دائمی هستند. ایمپلنت لب، مانند پروتز پرمالیپ، یک ایمپلنت سیلیکونی نرم و جامد است که شکلی شبیه به یک لب طبیعی دارد.

ایمپلنت های پرمالیپ در چندین اندازه مختلف تولید می شوند. از آنجایی که ایمپلنت پرمالیپ جامد است و مایع نیست، این نوع ایمپلنت سیلیکونی نشتی و پارگی ندارد. ایمپلنت پرمالیپ یک راه حل دائمی برای بزرگ کردن لب است.

پرکننده های لب

فیلرهای لب، به لب بالا و پایین تزریق می شود. انواع مختلفی از پرکننده های لب وجود دارد که شامل Juvederm، Restylane، Voluma و Perlane می شود.

بزرگ کردن پرکننده لب یک روش در مطب است. در طول مشاوره، پزشک لب ها و تعادل کلی صورت شما را ارزیابی می کند. پزشک برای تعیین تقارن و شکل لب های شما از لب های شما عکس می گیرد. سپس پزشک تعیین خواهد کرد که کدام نواحی لب شما باید پرتر و برجسته تر باشد.

برای بزرگ کردن موقت لب، توصیه می شود از Juvederm Ultra Plus استفاده کنید زیرا این فیلر دارای لیدوکائین است. لیدوکائین یک داروی بی حس کننده است. پس از اینکه پزشک تعیین کرد که چه مقدار و کجا باید فیلر لب تزریق شود، شما آماده هستید تا اقدام کنید.

عمل بزرگ کردن پرکننده لب حدود پانزده تا سی دقیقه طول می کشد. بزرگ کردن پرکننده لب یک روش سریع است که می توانید حتی در زمان ناهار نیز انجام دهید. بیمار می تواند روز عمل به خانه برود. از آنجایی که پرکننده های لب تنها شش تا هشت ماه دوام می آورند، استفاده از پرکننده لب تنها یک راه حل نیمه دائمی است.

کاشت لب

یکی از جایگزین های پرکننده موقت لب برای بزرگ کردن لب، استفاده از ایمپلنت است که گزینه دائمی تری است. در طول مشاوره لب، پزشک تعیین می کند که کاشت لب چه اندازه ای بهتر است.

کاشت ایمپلنت پرمالیپ یک روش در مطب است. ابتدا پوست اطراف ناحیه جراحی استریل می شود. در مرحله بعد، لب ها بیهوش می شوند. پس از بی حس شدن لب ها، برشی در هر گوشه دهان ایجاد می شود.

یک تونل در لب با استفاده از ابزاری به نام گیره تمساح منحنی ایجاد می شود. تونل لب با دقت از شکل لب پیروی می کند. هنگامی که گیره تمساح منحنی به انتهای تونل رسید، گیره باز می شود. ایمپلنت گرفته شده و به داخل تونل لب کشیده می شود.

ایمپلنت در زیر چربی لب و بالای ماهیچه های لب قرار می گیرد. هنگامی که ایمپلنت ها در جای خود قرار گرفتند، برش ها با یک یا دو نخ بخیه قابل جذب بسته می شوند.

مدت زمان عمل کاشت ایمپلنت حدود 30 دقیقه است و بیمار می تواند روز عمل به خانه برود. هزینه این روش بین 2000 تا 4000 دلار است.

پیوند چربی

برجسته کردن لب چگونه انجام می شود؟ | پزشکت

جایگزین دیگری برای فیلرها و ایمپلنت های مصنوعی بزرگ کردن لب اتولوگ است. انتقال چربی یکی از انواع بزرگ کردن لب اتولوگ است و یکی دیگر از گزینه های عالی برای بزرگ کردن لب است. تزریق چربی به لب ها با بی حسی موضعی انجام می شود.

در طی انتقال چربی به لب، چربی از شکم شما (در اطراف ناف) برداشته و به لب های شما منتقل می شود. انتقال چربی به لب ها حدود شصت تا نود دقیقه طول می کشد تا انجام شود. بیمار می تواند روز عمل به خانه برود. لب های تقویت شده با چربی به مدت پنج سال یا بیشتر برجسته می مانند. هزینه این روش بین 3000 تا 6000 دلار است.

پیوند بافت

نوع دیگری از بزرگ کردن لب اتولوگ وجود دارد. علاوه بر استفاده از چربی برای بزرگ کردن لب، می توان از یک تکه پوست یا درم خود برای بزرگ کردن لب استفاده کرد. در طی این نوع بزرگ کردن اتولوگ لب، پوست از ناحیه تحتانی معده برداشته می شود. گاهی اوقات می توان از پوستی که در حین لیفت صورت برداشته می شود برای بزرگ کردن لب استفاده کرد.

پس از برداشتن پوست، لایه بالایی پوست (اپیدرم) برداشته می شود. قسمت باقیمانده از پوست نواری از درم است و به شکل سیگار مانند در می آید. سپس این تکه درم وارد لب شما می شود. این نوع بزرگ کردن لب اتولوگ نیز یک روش در مطب است و با بی حسی موضعی قابل انجام است.

مدت زمان عمل انتقال پوست به لب از شصت تا نود دقیقه متغیر است. بیمار می تواند روز عمل به خانه برود. لب های شما باید شکل و حجم خود را برای پنج سال یا بیشتر حفظ کنند. هزینه این روش بین 3000 تا 6000 دلار است.

موارد استفاده از پرکننده های هیالورونیک اسید

پرکننده‌های اسید هیالورونیک می‌توانند ظاهر لب‌های شما را با اضافه کردن شکل و ساختار تغییر دهد. اثرات به طور معمول حدود شش ماه طول می کشد. پس از آن تزریق های بیشتری برای حفظ حجم لب های شما مورد نیاز است. چندین فیلر اسید هیالورونیک در بازار وجود دارد. همه این محصولات به یک شکل تزریق می شوند و نتایج مشابهی به شما می دهند. برخی حاوی لیدوکائین، یک بی حس کننده موضعی هستند.

فواید پرکننده های هیالورونیک اسید

پس از تزریق، ژل موجود در پرکننده، از بافت های لب را پشتیبانی کرده و به آنها شکل می دهد.

مزایای استفاده از پرکننده های اسید هیالورونیک، عبارتند از:

  • نتایج قابل قبولی ماندگار. نتایج نسبتا طولانی مدت هستند، اما دائمی نیستند.
  • کبودی کمتر. ممکن است کبودی و تورم کمتری در مقایسه با سایر فیلرهای پوستی وجود داشته باشد.
  • کنترل حجم لب. مقدار ماده تزریق شده قابل کنترل است، بنابراین پزشک کنترل بهتری بر میزان ایجاد حجم لب دارد.
  • سرعت تدریجی درمان. تزریق ها را می توان به تدریج در طی جلسات مختلف تا حصول نتیجه مطلوب انجام داد.
  • برآمدگی ها به راحتی رفع می شوند. هر گونه برآمدگی و برآمدگی ایجاد شده در اثر حرکت لب ها را می توان به راحتی از بین برد.
  • واکنش آلرژیک در این روش بعید است. از آنجایی که پرکننده های اسید هیالورونیک از موادی مشابه مواد موجود در بدن ساخته می شوند، بعید است که باعث واکنش آلرژیک شوند. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از درمان به پزشک خود اطلاع دهید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز