لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

خود ارضایی و اختلال نعوظ

خودارضایی و اختلال نعوظ|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


برخی ادعا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که خود ارضایی یکی از دلایل اصلی اختلال نعوظ است و تا حدی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به بروز آن شود. این در حالی است که مشکلات نعوظ رایج هستند و اختلال نعوظ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند علل مختلفی داشته باشند، هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند خودارضایی به طور حتم منجر به اختلال نعوظ شود. اما اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید بدانید که آیا خود ارضایی و اختلال نعوظ به هم ربط دارند یا نه؟ یا خود ارضایی منجر به بروز اختلال نعوظ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟ بهتر است ادامه این مقاله از پزشکت را تا انتها بخوانید.

آیا خود ارضایی باعث اختلال نعوظ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه خودارضایی منظم باعث بروز اختلال نعوظ یا ناتوانی در حفظ نعوظ کافی برای رضایت جنسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، وجود ندارد. در واقع، یک بررسی بر روی مردان 30 تا 75 ساله نشان داده است که داشتن انزال حداقل یک بار در هفته احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

آنچه تحقیقات در مورد اختلال نعوظ و خود ارضایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید!

اکثر افراد برخی از بیماری ها و وضعیت های خودشان را با اختلال نعوظ اشتباه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند. به عنوان مثال، پس از خود ارضایی و ارگاسم، زمانی به نام دوره مقاوم به درمان وجود دارد که به طور موقت از نعوظ یا انزال جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. بروز این وضعیت کاملا طبیعی است و نباید با اختلال نعوظ اشتباه گرفته شود.

گفتنی است، در حالی که ثابت نشده است که خودارضایی به طور مستقیم باعث اختلال نعوظ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، اما برخی از روش ها و تکنیک های خودارضایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند بر نعوظ تأثیر منفی بگذارند. به عنوان مثال:

تکنیک های خودارضایی تهاجمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و اجباری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد. در صورت خودراضایی ممکن است در حین فعالیت جنسی با شریک زندگی، برای رسیدن به نعوظ یا ارگاسم مشکل داشته باشید، زیرا دستگاه تناسلی شما به تحریک شدیدتر عادت کرده است.

با انجام تکنیک‌های منحصر به فرد در هنگام خودارضایی ممکن است بدن شما به یک رویکرد خاص برای رسیدن به ارگاسم عادت کرده و رسیدن به اوج با شریک زندگی را برای شما دشوارتر کند. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کمک کننده باشد.

خودارضایی بیش از حد با استفاده از هرزه‌نگاری می‌تواند منجر به ایجاد یک دیدگاه تحریف شده درباره جنسیت شود. وقتی با یک شریک زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، این می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به فقدان توانایی برانگیختگی یا اضطراب در حین رابطه جنسی شود.

جدای از تکنیک ها یا رویکردهای خودارضایی، استرس روانی که با اختلال نعوظ مرتبط است نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در توانایی شما برای نعوظ نقش داشته باشد.

به عنوان مثال، احساس گناه و شرم بعد از خودارضایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به افسردگی و اختلال نعوظ شود. بنابراین، در این مورد، این خودارضایی نیست که باعث اختلال نعوظ شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بلکه استرس روانی بعد از آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به بروز اختلال نعوظ شود.

خود ارضایی || پزشکتآیا خود ارضایی باعث کاهش تستوسترون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟

اگر نگران سطح پایین تستوسترون در بدن خود هستید، ممکن است سوال کنید که آیا خودارضایی باعث کاهش تستوسترون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟ پاسخ کوتاه این است که ارتباط ثابت شده ای بین ارگاسم و سطح تستوسترون وجود ندارد.

مردان

تستوسترون اولین هورمون جنسی مردانه و متعلق به گروهی از هورمون ها به نام آندروژن است. زنان نیز تستوسترون تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، اما در سطوح بسیار پایین تر. تستوسترون بر توده عضلانی، توزیع چربی، موهای بدن، برانگیختگی جنسی و تشکیل گلبول های قرمز خون، در میان بسیاری از فرآیندهای دیگر در بدن تأثیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد.

سطح تستوسترون به طور مداوم در حال تغییر است. حتی در طول یک روز هم تغییر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند اگر تا به حال برای اندازه گیری سطح T خود آزمایش خون داده اید، ممکن است به یاد داشته باشید که باید صبح، بین ساعت 8 تا 10 صبح، نمونه خون بدهید. به این دلیل که در این ساعات، سطح تستوسترون به طور طبیعی بالاترین میزان سطح خودش را دارد.

سطح تستوسترون ممکن است بسته به عوامل زیادی روز به روز تغییر کنند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که بوی یک زن در حال تخمک گذاری ممکن است باعث افزایش تستوسترون در مردان دگرجنس گرا شود.

تحقیقات دیگر حتی نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که صحبت کردن با یک زن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند سطح تستوسترون را در مردان دگرجنس گرا افزایش دهد.

اما محرکی که سطح تستوسترون شما را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، حتی نیازی به جنسیت محوری ندارد. به عنوان مثال، نخوردن شام به طور موقت هم سطح تستوسترون را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

با وجود همه عواملی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث افزایش و کاهش سطح تستوسترون شود، خودارضایی به تنهایی احتمالاً روی سطح پایه تستوسترون تأثیر نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد و نباید تاثیر زیادی بر سطح تستوسترون داشته باشد.

نتیجه نهایی؟ به نظر نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد که خودارضایی حداقل در کوتاه مدت تأثیر قابل توجهی بر سطح تستوسترون داشته باشد. با این حال، تستوسترون پایین یک مشکل واقعی است که بسیاری از مردم آن را تجربه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. اگر علائم T پایین را تجربه کردید، با یک پزشک مشورت کنید.

چه چیزی باعث اختلال نعوظ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟

نعوظ شامل جریان خون به آلت تناسلی در پاسخ به سیگنال های مغز است. به همین دلیل است که بسیاری از بیماری های زمینه که بر جریان خون تأثیر می‌گذارند نیز می‌توانند منجر به بروز اختلال نعوظ شوند. برخی از بیماری های زمینه ای که با اختلال نعوظ مرتبط هستند عبارتند از:

  • کلسترول بالا
  • دیابت نوع 2
  • چاقی یا اضافه وزن
  • بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا یا آترواسکلروز
  • بیماری پیرونی (تجمع بافت اسکار که باعث انحنای آلت تناسلی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود).

علل دیگری نیز برای اختلال نعوظ وجود دارد، از جمله:

  • مصرف بیش از حد الکل یا مواد مخدر
  • داروهایی مانند برخی از داروهای فشار خون، داروهای ضد افسردگی یا دیورتیک ها
  • آسیب یا آسیب عصبی به آلت تناسلی، نخاع، پروستات، مثانه یا لگن در اثر ترومای حاد یا عارضه جراحی

برخی از عوامل روانشناختی نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند باعث اختلال نعوظ شوند، از جمله:

  • اضطراب
  • استرس
  • افسردگی
  • احساس گناه
  • مشکلات رابطه
  • عزت نفس پایین
  • اضطراب عملکرد جنسی

چگونه از بروز اختلال نعوظ پیشگیری کنیم؟

رویکردهای سبک زندگی زیر ممکن است در پیشگیری از اختلال نعوظ و بهبود سلامت کلی بدن موثر باشند، از جمله:

  • ورزش منظم
  • ترک سیگار
  • حفظ وزن مناسب
  • خوردن یک رژیم غذایی متعادل
  • درمان بیماری های زمینه ای مانند دیابت
  • پرهیز از مصرف مواد مخدر تفریحی و الکل زیاد
  • صحبت آشکار با شریک زندگی در مورد میل جنسی و رابطه جنسی

در صورت وجود مسائل روانشناختی که ممکن است باعث اختلال عملکرد جنسی شود، به دنبال مشاوره باشید.

اختلال نعوظ|| پزشکتاختلال نعوظ چگونه درمان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟

درمان اختلال نعوظ به علت آن بستگی دارد. ورزش کردن، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حفظ وزن مناسب همگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند تفاوت ایجاد کنند.

اگر اختلال نعوظ شما بر اساس اضطراب عملکرد، استرس یا مسائل مربوط به رابطه است، مشاوره ممکن است به حل اختلال نعوظ شما کمک کند.

تغییرات سبک زندگی و درمان مسائل بهداشتی مانند بیماری قلبی یا دیابت ممکن است برای حل هر مورد اختلال نعوظ کافی نباشد. بهتر است با یک پزشک مجرب کنید تا ببینید کدام درمان برای شما مناسب است. درمان ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

داروهای اختلال نعوظ

داروهایی که بیشتر برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند داروهای خوراکی به نام مهارکننده های فسفودی استراز-5 (PDE-5) هستند . رایج ترین موارد تجویز شده عبارتند از:

  • سیلدنافیل (ویاگرا)
  • تادالافیل (سیالیس)
  • واردنافیل (لویترا)
  • آوانافیل

این داروهای تجویزی با شل کردن عضلات آلت تناسلی و بهبود جریان خون برای کمک به حفظ نعوظ عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. آنها حدود نیم ساعت تا یک ساعت قبل از اینکه قصد داشتن رابطه جنسی داشته باشید مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. آنها بر انگیختگی تأثیر نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارند.

درمان های هورمونی

اگر تستوسترون پایین دلیل اختلال نعوظ باشد، ممکن است از درمان جایگزین تستوسترون به شکل چسب، قرص یا تزریق استفاده شود تا به تعادل سطح تستوسترون شما کمک کند.

تزریق و شیاف

تزریق با استفاده از یک سوزن کوچک، یا قرار دادن شیاف در مجرای ادرار که حاوی دارویی به نام آلپروستادیل است، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند نعوظ ایجاد کند. استفاده از این آسان نیست، خطرات متعددی دارد (مانند ایجاد فشار خون بسیار پایین)، و می‌تواند دردناک باشد. با این حال، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند برای برخی افراد به خوبی کار کند و نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته باشد.

پمپ های آلت تناسلی

پمپ آلت تناسلی (همچنین به عنوان دستگاه نعوظ خلاء شناخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود) با استفاده از مکش خون را به آلت تناسلی منتقل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌که خون در ساقه آلت تناسلی قرار گرفت، حلقه ای در اطراف پایه قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد تا آلت تناسلی را در حالت نعوظ نگه دارد. پس از مقاربت و معمولاً باید پس از 30 دقیقه برداشته شود تا از آسیب به آلت تناسلی جلوگیری کند.

کاشت آلت تناسلی

ایمپلنت های آلت تناسلی میله های بادی یا خم شونده ای هستند که با جراحی در ساقه آلت تناسلی قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند. یک پمپ کوچک در کیسه بیضه کاشته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود تا میله ها را باد کند.

سخن آخر

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه خود ارضایی باعث اختلال نعوظ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود وجود ندارد. اما ورزش منظم، خوب غذا خوردن و مدیریت شرایط سلامتی، همگی به پیشگیری از اختلال نعوظ کمک زیادی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. از طرفی هم برخی تحقیقات نشان می‌دهند که خودارضایی مکرر با پورن می‌تواند با حساسیت زدایی شما نسبت به تصاویر خاص و صمیمیت فیزیکی، منجر به اختلال نعوظ شود.

با این حال، هیچ تحقیقی معبری وجود ندارد که ثابت کند تماشای پورن می تواند باعث واکنش فیزیکی و ED شود. اگر از اختلال نعوظ رنج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌برید بهتر است برای تشخیص علت اصلی آن و درمان به پزشک مراجعه کنید تا بهترین گزینه درمانی را برای شما تجویز کند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

4

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

4 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید بدن انسان این قابلیت رو داره که به روش های ناپسند عادت کنه وقتی در دراز مدت آلت تناسلی فقط به واسطه خودارضایی به نعوظ برسه مطمئن باشید دیگه فقط با این روش به نعوظ میرسه و حین رابطه سالم مشکل بوجود میاد چون ذهن انسان درگیر شده آلت فقط با تماشای پورنوگرافی و فانتزی های عجیب و غریب به نعوظ میرسه . به نظر من که ارتباط مستقیم بین این دو هست

  2. آیا خودارضایی باعث اختلال نعوظ می شود
    و آیا اگر در هفته یک بار خود ارضایی کنیم مشکل دارد

  3. سلام آیا خودارضایی زیاد روی شق کردن تاثیر میزاره؟ مثلا من در حالته معمول تا وقتی بهش دست نزنم و مالش انجام ندم شق نمیکنم این عادی است؟ مثلا چیزای تحریک زا میبینم یا همسرم روی پایم می‌شیند شق نممیکنم میخواستم بدونم این عادی است؟ با جق نزدن اوکی می‌شود اگه به جق زدن ادامه بدم چه مشکلی پیش میاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز