لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

واردنافیل برای اختلال نعوظ

واردنافیل برای اختلال نعوظ | پزشکت

فهرست مطالب

واردنافیل برای اختلال نعوظ

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

واردنافیل برای درمان  اختلال نعوظ در مردان بالغ کاربرد دارد. 25 تا 60 دقیقه قبل از اینکه قصد رابطه جنسی داشته باشید، یک قرص مصرف کنید. بیش از یک دوز در 24 ساعت مصرف نکنید. اختلال نعوظ (که گاهی اوقات ناتوانی جنسی نامیده می شود) به این معنی است که شما نمی توانید نعوظ مناسب داشته باشید یا حفظ کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که شایع‌ترین آنها به دلیل تنگ شدن شریان‌هایی است که خون را به آلت تناسلی می‌رسانند.

واردنافیل با جلوگیری از عمل یک ماده شیمیایی در بدن شما به نام فسفودی استراز نوع 5 عمل می کند. این به گشاد شدن (آرامش) عروق خونی کمک می کند و جریان خون به آلت تناسلی را پس از تحریک جنسی بهبود می بخشد. این به حفظ نعوظ کمک می کند.

واردنافیل با نسخه در دسترس است، اما بیشتر برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ ناشی از برخی شرایط پزشکی تجویز می شود.

دستورالعمل مصرف واردنافیل

برخی از داروها برای افراد با شرایط خاص مناسب نیستند و گاهی اوقات تنها در صورت مراقبت بیشتر ممکن است از دارو استفاده شود. به این دلایل، قبل از شروع مصرف واردنافیل، مهم است که پزشک شما بداند:

  • اگر فشار خون پایین یا آنژین دارید.
  • تا به حال به یک دارو واکنش آلرژیک داشته اید.
  • به بیماری سلول داسی شکل مبتلا هستید.
  • در عملکرد کبد یا عملکرد کلیه ها مشکلی دارید.
  • قبلا دچار سکته مغزی یا حمله قلبی شده اید.
  • سابقه بیماری قلبی یا بیماری عروق خونی دارید.
  • بیماری، آسیب یا تغییر شکل آلت تناسلی خود دارید.
  • تا به حال سرطان مغز استخوان یا لوسمی داشته اید.
  • شرایطی دارید که باعث خونریزی می شود، مانند زخم معده.
  • بیماری چشمی داشته اید که باعث از دست دادن بینایی شده است.
  • اگر داروی دیگری مصرف می کنید یا استفاده می کنید. این شامل هر دارویی است که مصرف می کنید و بدون نسخه قابل خرید است، همچنین داروهای گیاهی و مکمل، و داروهای تفریحی.

نحوه مصرف واردنافیل

واردنافیل برای اختلال نعوظ | پزشکت

قبل از مصرف واردنافیل، بروشور اطلاعات چاپ شده سازنده را از داخل بسته مطالعه کنید. اطلاعات بیشتری در مورد قرص ها به شما می دهد و لیست کاملی از عوارض جانبی که ممکن است از مصرف آنها تجربه کنید را در اختیار شما قرار می دهد.

واردنافیل را دقیقاً همانطور که پزشک به شما گفته است مصرف کنید. در نظر گرفته شده است که قبل از فعالیت جنسی مصرف شود. برای استفاده مداوم روزانه نیست. شما باید یک قرص را 25 تا 60 دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی مصرف کنید، اگرچه ممکن است تا 4 تا 5 ساعت پس از مصرف قرص همچنان موثر باشد. می توانید قرص را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید، اما اگر به تازگی یک وعده غذایی پرچرب یا پرچرب خورده اید، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا اثر کند.

قرص واردنافیل دارای سه نوع است: 5 میلی گرم، 10 میلی گرم و 20 میلی گرم. این احتمال وجود دارد که ابتدا قرص قدرتی 10 میلی گرمی به شما داده شود، اما ممکن است بسته به نوع واکنش شما بعداً تغییر کند. هر بار که نسخه ای را تهیه می کنید، بررسی کنید که حاوی قدرت قرص مورد نظر شما باشد.

اگر به شما قرص های قابل پخش در دهان داده شده است، یک قرص را روی زبان خود قرار دهید و اجازه دهید قبل از قورت دادن حل شود. قرص را با هیچ نوشیدنی مصرف نکنید. در هر دوره 24 ساعته بیش از یک دوز واردنافیل مصرف نکنید.

بیشترین بهره را از درمان خود با واردنافیل ببرید!

شما و همسرتان همچنان نیاز به پیش بازی دارید، درست همانطور که اگر دارویی برای اختلال نعوظ مصرف نمی کردید. واردنافیل باعث نعوظ نمی شود مگر اینکه از نظر جنسی تحریک شده باشید.

مردان

قبل از اینکه واردنافیل را مصرف کنید، الکل مصرف نکنید. نوشیدن بیش از حد الکل می تواند توانایی شما برای نعوظ را کاهش دهد و این ممکن است از حداکثر سود از قرص ها جلوگیری کند.

شما نباید آب گریپ فروت را با واردنافیل بنوشید. این به این دلیل است که یک ماده شیمیایی در آب گریپ فروت وجود دارد که می تواند مقدار واردنافیل را در جریان خون شما افزایش دهد و احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش دهد.

قرار ملاقات های منظم خود را با پزشک خود داشته باشید تا بتوان پیشرفت شما را کنترل کرد. اگر احساس می کنید که قرص ها برای شما خیلی قوی هستند، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا ممکن است نیاز به کاهش دوز داشته باشید. از طرف دیگر، اگر بعد از مصرف واردنافیل نعوظ نعوظ نداشتید، یا اگر مدت زمان کافی برای برقراری رابطه جنسی طول نکشید، باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر از محصولات دیگری استفاده می کنید یا از داروهای دیگری برای درمان اختلال نعوظ استفاده می کنید، نباید واردنافیل را مصرف کنید.

آیا واردنافیل می تواند عوارضی ایجاد کند؟

واردنافیل برای اختلال نعوظ | پزشکت

بیشتر داروها علاوه بر اثرات مفید خود، می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کنند، اگرچه همه آنها را تجربه نمی کنند. جدول زیر حاوی برخی از رایج ترین موارد مرتبط با واردنافیل است. فهرست کاملی را در بروشور اطلاعات سازنده که همراه با داروی شما ارائه می شود، خواهید دید. اثرات ناخواسته اغلب با سازگاری بدن شما با داروی جدید بهبود می یابند، اما اگر هر یک از موارد زیر ادامه پیدا کرد یا دردسرساز شد، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

عوارض جانبی بسیار شایع واردنافیل (این عوارض بیش از 1 نفر از هر 10 مرد را تحت تاثیر قرار می دهد)
اگر این را تجربه کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟
سردرد نوشیدن مقدار زیادی آب. اگر سردرد ادامه پیدا کرد، به پزشک خود اطلاع دهید
عوارض جانبی رایج واردنافیل
(این عوارض کمتر از 1 نفر از هر 10 مرد را تحت تاثیر قرار می دهد)
اگر این را تجربه کنم چه کاری می توانم انجام دهم؟
گرگرفتگی، سوء هاضمه، انسداد بینی اینها باید زود بگذرد
احساس سرگیجه داشتن تا زمانی که واکنش های شما به حالت عادی برنگردد رانندگی نکنید و از ابزار و ماشین آلات استفاده نکنید

نکته مهم: اگر نعوظ شما چندین ساعت طول بکشد و از بین نرود، یا اگر دچار درد قفسه سینه یا از دست دادن ناگهانی بینایی شدید، فوراً برای مراقبت های پزشکی با پزشک تماس بگیرید. اگر علائم دیگری را تجربه کردید که فکر می کنید ممکن است ناشی از مصرف قرص باشد، برای مشاوره بیشتر با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

واردنافیل چگونه اثر می کند؟

واردنافیل برای اختلال نعوظ | پزشکت

واردنافیل می تواند به مرد کمک کند نعوظ داشته باشد و آن را حفظ کند. در هنگام نعوظ آلت تناسلی، آلت تناسلی پر از خون می شود. رگ‌های خونی که آلت تناسلی را با خون تامین می‌کنند، منبسط می‌شوند و رگ‌هایی که خون را از آلت خارج می‌کنند منقبض می‌شوند. دو حفره بزرگ در آلت تناسلی پر از خون است. با تجمع خون در آلت تناسلی، نعوظ حاصل می شود.

واردنافیل به دسته ای از داروها به نام مهارکننده های فسفودی استراز نوع 5 (PDE5) تعلق دارد. یک مهارکننده PDE5 از انقباض شریان‌ها توسط PDE5 جلوگیری می‌کند. واردنافیل با شل کردن رگ‌ها، جریان خون را هنگامی که مردی از نظر جنسی تحریک می‌شود، افزایش می‌دهد.

ماده فعال بر روی زنجیره واکنش های درون آلت تناسلی در هنگام برانگیختگی کار می کند. هنگامی که یک مرد از نظر جنسی تحریک می شود، اکسید نیتریک در آلت تناسلی او آزاد می شود و این باعث ایجاد زنجیره ای از واکنش ها می شود. این باعث می شود که یک آنزیم، گوانیلات سیکلاز، گوانوزین مونوفسفات حلقوی (cGMP) تولید کند.

cGMP انقباض و گشاد شدن یا انبساط رگ‌های خونی را که خون را به آلت تناسلی و از آن می‌برند تنظیم می‌کند. واکنش شیمیایی باعث گشاد شدن عروقی می شود که آلت تناسلی را تامین می کنند، در حالی که آنهایی که خون را از آلت خارج می کنند منقبض می شوند. فسفودی استراز-5 (PDE5)، آنزیم دیگری cGMP را تجزیه یا از بین می برد.

هنگامی که cGMP از بین می رود، رگ های خونی به اندازه طبیعی خود باز می گردند و عملاً نعوظ را پایان می دهند. واردنافیل PDE5 را از تخریب cGMP باز می دارد. به این ترتیب، به cGMP اجازه می دهد تا برای مدت طولانی تری کار کند. در نتیجه به طولانی شدن نعوظ کمک می کند.

نحوه نگهداری واردنافیل

واردنافیل برای اختلال نعوظ | پزشکت

تمام داروها را دور از دسترس و دید کودکان نگهداری کنید. در جای خشک و خنک، دور از حرارت و نور مستقیم نگهداری شود.

در صورت خرید هر دارویی، با داروساز مشورت کنید که مصرف آن با سایر داروهایتان بی خطر است. هرگز بیش از دوز تجویز شده مصرف نکنید. اگر مشکوک هستید که ممکن است شما یا شخص دیگری بیش از حد از این دارو مصرف کرده باشید، به بخش حوادث و اورژانس بیمارستان محلی خود مراجعه کنید. ظرف را حتی اگر خالی باشد با خود ببرید.

  • اگر تحت عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی هستید، به فردی که درمان را انجام می دهد بگویید چه داروهایی مصرف می کنید.
  • این دارو برای شماست. هرگز آن را به افراد دیگر ندهید، حتی اگر به نظر می رسد که شرایط آنها مانند شما باشد.
  • داروهای تاریخ گذشته یا ناخواسته را نگه ندارید. آنها را به داروخانه محلی خود ببرید تا آنها را برای شما دفع کند.
  • اگر در مورد این دارو سوالی دارید از داروساز خود بپرسید.
سخن آخر

واردنافیل که با نام تجاری Levitra نیز شناخته می شود، دارویی است که با نسخه پزشک اختلال نعوظ مردانه را درمان می کند. اختلال نعوظ زمانی است که مرد نتواند نعوظ داشته باشد یا نعوظ را حفظ کند. معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که شریان هایی که خون را به آلت تناسلی می رسانند بسیار باریک هستند. واردنافیل جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می دهد. اثر آن شبیه سیلدنافیل یا ویاگرا است، اما ویاگرا بین 2 تا 4 ساعت دوام دارد، در حالی که لویترا 4 ساعت دوام دارد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز