لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

برای پسر دار شدن چی بخوریم؟

پسر دار شدن؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اگر هنوز باردار نشده اید، ممکن است شایعاتی در مورد چیزهایی شنیده باشید که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با برخی راهکارها بر جنسیت کودک خود تأثیر بگذارید. حتی شاید به دنبال راهکارهایی برای تعیین حنسیت جنین خود قبل از بارداری باشید؟ یا دائما از اینترنت سرچ کنید که برای پسردار شدن چی بخوریم؟

به طور کلی، اگر همه چیز برای باردار شدن شما به طور طبیعی پیش برود، تقریباً 50/50 شانس پسر یا دختر شدن وجود دارد. همه چیز به این بستگی دارد که کدام اسپرم با تخمک ترکیب شود. این در حالی است که برخی افراد استدلال می‌کنند که با استفاده از زمان‌بندی، موقعیت، رژیم غذایی و روش‌های دیگر می‌توانید شانس پسر شدن جنین خود را تغییر دهید.

یک مطالعه نشان می‌دهد که پسر یا دختر بودن شما توسط پدر به روش‌های متعددی تعیین شود. نه تنها کروموزوم های اسپرم، تعیین کننده جنسیت نوزاد هستند، بلکه برخی از پدران ممکن است مستعد داشتن پسر یا دختر بیشتر باشند.

بر اساس این مطالعه، مردان ممکن است تمایل به داشتن پسر یا دختر را از والدین خود به ارث ببرند، یعنی این که برخی از مردان اسپرم های کروموزوم Y یا X بیشتری تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. بنابراین، اگر مردی برادران بیشتری داشته باشد، ممکن است پسران بیشتری نیز داشته باشد.

برای افزایش شانس پسردار شدن چه کاری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید انجام دهید؟

اگر واقعاً پسر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید، پیشنهاداتی وجود دارد که برخی از افراد ادعا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند برای آنها موثر بوده است. هیچ یک از این پیشنهادات از نظر علمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثابت نشده است، اما مردم آنها را به امید پسردار شدن آنها را امتحان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

 صبحانه و بارداری|| پزشکت

رژیم غذایی

برای شروع، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید هنگام تلاش برای باردار شدن، رژیم غذایی خود را تحت کنترل داشته باشید. محققان دریافتند که بین دریافت کالری بیشتر و پسردار شدن ارتباط وجود دارد.

این بدان معنا نیست که شما باید در طول روز اندازه وعده های غذایی خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که عادات غذایی مناسب و متعادل (غذاهای کامل، میوه ها و سبزیجات، تنقلات کم قند) به شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که در دوران بارداری میزان انرژی و کالری مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید.

همچنین زنانی که شانس داشتن نوزاد جنین پسر در آنها بیشتر است که سطح بالاتری از پتاسیم (می‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید پتاسیم بیشتری بخورید؟ موز، سیب زمینی شیرین و لوبیا سفید را امتحان کنید.) و غلات در صبحانه خود مصرف می کنند.

مطالعات نشان داده است، زنانی که از رژیم غذایی سخت سرشار از منیزیم و کلسیم (همراه با زمان بندی آمیزش جنسی) استفاده می کنند، شانس بیشتر برای دختردار شدن و مادرانی که کالری بیشتری مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، تمایل بیشتر به پسردار شدن دارند.

تغذیه

اگرچه این یافته‌ها به دور از قطعیت هستند و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اگر می‌خواهید دختری باردار شوید، افزایش مصرف غذاهای غنی از کلسیم و منیزیم ضرری ندارد.

روش  Shettles

پیشنهاد دیگر برای افزایش شانس پسردار شدن، طرح بارداری به نام روش Shettles است که توسط Landrum B. Shettles در حدود سال 1960 ایجاد شد.

Shettles  اسپرم را مورد مطالعه قرار داد تا تعیین کند چه چیزی ممکن است بر سرعت اسپرم تأثیر بگذارد. او زمان آمیزش، موقعیت ها و pH مایعات بدن را در نظر گرفت تا ببیند که کدامیک از آنها ممکن است بر جنسیت جنین تأثیر بگذارد.

نکات کلیدی روش Shettles  شامل موارد زیر است:

  • محیط قلیایی در واژن
  • ارگاسم زود هنگام در زنان
  • داشتن رابطه جنسی نزدیک به زمان تخمک گذاری

اینکه روش Shettles تا چه حدی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند موثر باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما برخی افراد ادعا می‌کند که به طور کلی این روش تا 75 درصد نتایج موفق و موثری داشته است و افراد زیادی ادعا می‌کنند با استفاده از این روش پسردار شده اند.

از سوی دیگر، برخی تحقیقات قدیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که رابطه جنسی 2 تا 3 روز پس از تخمک گذاری ممکن است به هیچ وجه منجر به بارداری نشود.

مرکبات و پسردار شدن|| پزشکت

آیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانم رژیم غذایی خود را برای پسردار شدن تغییر دهم؟

هیچ مدرک ثابت شده ای برای رژیم غذایی خاص برای پسردار شدن یا حتی برای بچه دار شدن دختر وجود ندارد.

اما حامیان بسیاری از داروهای سنتی و طبیعی معتقدند با رژیم غذایی خاص می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان تا حدودی در تعیین جنسیت خود تغییراتی ایجاد کرد. یکی از محبوب ترین پیشنهادات این است که رژیم غذایی قلیایی بخورید. این راهکار اثبات نشده نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که افرادی که دارای “محیط قلیایی” (PH بالا) هستند، احتمال پسردار شدن بیشتری دارند. این رژیم غذایی به شما توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند برای پسر دار شدن راهکارهای زیر را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید:

  • اجتناب از مصرف محصولات لبنی
  • افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات تازه
  • مصرف غذاهای حاوی پتاسیم مانند موز، سالمون، آووکادو
  • افزایش مواد غذایی با خاصیت قلیایی بالا، مانند مرکبات، سبزیجات ریشه دار، آجیل

در حالی که هیچ مدرکی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد، افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات تازه به رژیم غذایی هیچ عوارض و مضراتی برای شما ندارد. اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید دختر دار شوید، این روش به شما پیشنهاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که اسیدیته بدن خود را افزایش دهید.

افزایش شانس با کالری بیشتر

 انجمن بهداشت ملی بریتانیا (NHS) پیشنهاد می‌کند افزایش کالری دریافتی زنان و خوردن غلات صبحانه می‌تواند شانس پسردار شدن را افزایش دهد، اما این راهکار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ترجیحات جنسی بیولوژیکی

افراد مختلف نظرات متفاوتی در مورد داشتن پسر یا دختر دارند. محبوب ترین دلایل برای اینکه برخی از افراد به پسردار شدن نسبت به دختردار شدن علاقه زیادی دارند، عبارتند از:

  • مردان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند بهتر با فرزندان پسر خود ارتباط برقرار کنند و اشتراکات بیشتری داشته باشند (23 درصد)
  • مرداها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند نام خانوادگی خود را حفظ کنند (20 درصد)
  • فرزندان پسران، راحت تر بزرگ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند (17 درصد)

ارتباط بین رژیم غذایی و باروری

شاید شنیده باشید که رژیم های غذایی خاصی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند بر باروری تأثیر بگذارند. برای مثال، تاثیر مثبت ویتامین ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک، اسید چرب امگا و ویتامین B12 بر باروری وجود دارد، اما مشخص نیست که چه مقدار از این مکمل ها باید مصرف شود.

هم برای مردان و هم زنان بهتر است که از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنند. مصرف ویتامین های دوران بارداری (با ویتامین B12 و اسید فولیک) به طور معمول برای افرادی که قصد باردار شدن دارند توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

آیا رژیم غذایی پدر تاثیری در تعیین جنسیت دارد؟

در حال حاضر، علم هیچ ارتباطی بین رژیم غذایی پدر و افزایش شانس پسر یا دختر دار شدن را نشان نداده است. اگر بین رژیم غذایی و جنسیت کودک آینده همبستگی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد این رژیم غذایی مادر است که بیشترین تأثیر را دارد. با این حال اسپرم سالم به افزایش احتمال لقاح کمک می کند و رژیم غذایی مردان می تواند به افزایش تعداد اسپرم سالم کمک کند.

پسر یا دختر؟|| پزشکت

آیا گزینه های درمانی پزشکی برای پسردار شدن وجود دارد؟

اگر به دنبال راه‌های مطمئن‌تری برای افزایش شانس پسر دار شدن خود هستید، باید بدانید که برخی راهکارها و درمان های پزشکی برای افزایش شانس پسردار شدن وجود دارد.

با این حال، این درمان‌ها می‌توانند گران و از نظر سلامت روانی و جسمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مضر باشند. آنها همچنین با بروز خطرات احتمالی، از عوارض جراحی گرفته تا سقط جنین و سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) همراه هستند. بنابراین، آنها به طور کلی برای انتخاب جنسیت بدون نیاز تجویز و اجازه پزشک پیشنهاد نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

فناوری کمک باروری (ART) به افراد اجازه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد تا از طریق روش های پزشکی، بچه دار شوند. برخی از این روش ها شامل لقاح آزمایشگاهی (IVF) ، انتقال گامت به داخل فالوپ (GIFT) و انتقال زیگوت به داخل فالوپ  ZIFT هستند.

با استفاده از فناوری‌های تولید مثل مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF)، ممکن است گزینه‌های پیشرفته‌ای برای افزایش شانس پسردار شدن وجود داشته باشد.

با این حال، این روش دارای طیف گسترده ای از مفاهیم اخلاقی، مذهبی، قانونی و اجتماعی است و بحث برانگیز تلقی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

طبیعی است که دوست دارید تا حدودی جنسیت فرزند خود را قبل از بارداری بتوانید تعیین کنید. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که تعیین جنسیت کودک معمولاً از کنترل و اختیار شما خارج است.

سخن آخر

در صورت تمایل به بچه دار شدن با جنس خاص مانند پسر و یا دختر دار شدن ممکن است با پیشنهادات خاصی  مواجه شوید که از نظر بالینی ثابت نشده است، مانند تغییر رژیم غذایی خود به یک روش برای افزایش شانس دختردار شدن یا راه دیگری برای پسردار شدن. با این حال، هیچ مدرک علمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌دال بر تاثیر صدرصدی این روش ها وجود ندارد.

اگر روی داشتن یک پسر تمرکز کرده اید بهتر است با پزشک تان مشورت کنید. آنها ممکن است یک یا دو پیشنهاد داشته باشند و مهمتر از همه، توصیه هایی برای کمک به شما برای داشتن یک نوزاد سالم و شاد داشته باشند، چه پسر و چه دختر.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز