لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید.

علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید. | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید، زیاد هستند. ما در این مقاله سعی کرده ایم برخی از این علائم را بررسی کنیم تا بدانید که چه زمانی باید به چشم پزشک مراجعه کنید. به افراد در سنین مختلف توصیه می شود که در فواصل زمانی مختلف معاینه چشم انجام دهند. در طول دوران کودکی، پزشکان و پرستاران مدرسه به طور مکرر چشم کودکان را آزمایش می کنند تا مشخص کنند که بینایی آنها به درستی رشد می کند یا خیر.

هنگامی که افراد به بزرگسالی می رسند، توصیه می شود هر دو تا سه سال یک بار معاینه چشم انجام شود. این فرکانس اغلب برای بیمارانی که از عینک استفاده می کنند یا کارهایی را انجام می دهند که بینایی آنها را بدتر می کند، مانند خیره شدن به صفحه نمایش در تمام طول روز، افزایش می یابد. با افزایش سن افراد، به آنها توصیه می شود که معاینه چشم را به طور مکرر انجام دهند و به بیماران بالای شصت و پنج سال گفته می شود که هر شش ماه یک بار معاینه شوند.

این که آیا یک فرد برای معاینه به تعویق افتاده است یا خیر، برخی از علائم هشداردهنده وجود دارد که باید از آنها آگاه باشد، زیرا بدون توجه به اینکه آخرین معاینه بیمار چه زمانی بوده است، نشان دهنده نیاز به معاینه چشم است. اکنون با این علائم آشنا شوید.

خستگی مزمن چشم

خستگی مزمن چشم از علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید. این یکی از شایع ترین نشانه های مشکل چشم است. چندین چیز می تواند منجر به خشکی و خستگی چشم شود، به این معنی که تقریباً همه هر چند وقت یکبار این احساسات را تجربه می کنند. فشار چشم زمانی اتفاق می افتد که افراد زمان زیادی را صرف کنند نگاه کردن به صفحه کامپیوتر یا خواندن کتاب، به خصوص اگر متن کوچک باشد. هرچه افراد سخت‌تر تمرکز کنند، چشمانشان بیشتر خسته می‌شود. همچنین زمانی که چشم افراد برای مدتی بیدار بوده یا به اندازه کافی نخوابیده است، احساس خستگی می کند.

پزشکان خستگی چشم را زمانی مزمن می دانند که حداقل برای سه روز ادامه داشته باشد، به خصوص اگر بیماران علت زمینه ای شناخته شده ای نداشته باشند. خستگی مداوم چشم می تواند نشان دهنده عفونت چشمی افراد یا شرایط دیگری باشد که باعث خستگی آنها می شود. علاوه بر این، اگر بیماران هنگام حرکت در جهات خاصی چشم‌هایشان درد می‌کند، باید معاینه چشم را تعیین کنند.

مشکل در تمرکز

عدسی چشم یک فرد برای تمرکز روی اشیاء منحنی می شود. با تنظیم میزان نوری که به شبکیه چشم آنها برخورد می کند، افراد می توانند بر روی چیزهای دور و نزدیک به آنها تمرکز کنند. با این حال، اکثر افراد قرنیه ناقصی دارند. این بدان معناست که نور به جای تمرکز بر روی شبکیه، مستقیماً در جلو یا پشت شبکیه متمرکز می شود که منجر به تاری می شود.

اگر بیماران دچار مشکل ناگهانی در تمرکز یا تاری دید خود می شوند، باید معاینه چشم را برنامه ریزی کنند. برخی از افراد مشکلات ناسازگاری با تمرکز دارند، و به جای اینکه همه چیز تار باشد، بیماران ممکن است متوجه شوند که تنها زمانی که سعی می کنند به جزئیات در اشیاء خاص نگاه کنند، مشکلات بینایی دارند. مثال دیگر افرادی است که در تمرکز بر روی اشیاء در نور مشکل دارند، اما در شب تقلا نمی کنند.

یا افرادی که مشکلات تمرکز دارند که به نظر می رسد بین چشم ها حرکت می کند. حتی اگر مشکلات زندگی روزمره بیمار را مختل نکند، باز هم باید برای رد کردن مشکلات بالقوه جدی چشم، معاینه ای را برنامه ریزی کنند.

سردردهای مکرر

علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید. | پزشکت

سردرد از علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید. حتی می تواند ناشی از ده ها موضوع مختلف در قسمت های مختلف بدن باشد. تنش عضلانی و خستگی می تواند باعث آنها شود، همانطور که مشکلات عصبی نیز ممکن است. اما سردردهای مکرر نیز اغلب نشانه تغییر بینایی بیمار است. اگر افراد سردردهای غیر قابل توضیحی را با شدت یا فراوانی بیشتر از حد معمول تجربه می کنند، باید به پزشک یا اپتومتریست معمولی خود مراجعه کنند.

چشم پزشک

افرادی که از میگرن رنج می برند ممکن است در طول دوره دچار اختلالات بینایی شوند. گاهی اوقات اختلالات بینایی مستقیماً قبل از یک قسمت مانند یک هشدار رخ می دهد و ممکن است پس از از بین رفتن درد ادامه یابد. بروز لکه ها، هاله ها و سایر انسدادها معمول است. آنها تمایل دارند بی ضرر باشند، اما مواردی وجود داشته است که این اختلالات نشان دهنده یک بیماری زمینه ای جدی تری است که نیاز به درمان دارد. به همین دلیل، اگر بیماران در هنگام میگرن دچار اختلالات چشمی شوند، باید با پزشک مشورت کنند.

تغییرات دید در شب

تغییرات دید در شب از علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید. این شرایط گاهی اوقات می تواند یکی از اولین نشانه هایی باشد که چیزی در چشم بیمار متفاوت است. دید در شب آنها با قسمت های مختلف چشم نسبت به دید آنها در روز کنترل می شود. شرایط متعددی می‌تواند بر توانایی یک فرد برای دیدن در شب تأثیر بگذارد، بدون اینکه بینایی در روز را تحت تأثیر قرار دهد.

اکثر بیماران برای اولین بار متوجه کاهش دید در شب هنگام رانندگی در شب می شوند. تابش خیره کننده چراغ های جلو یا لامپ های خیابانی ممکن است کور کننده باشد، چه چراغ ها روشن باشند یا نه. همچنین ممکن است افراد برای خواندن علائم جاده ای که معمولاً با آنها مشکلی ندارند، مشکل داشته باشند.

دشواری رانندگی در شب اولین نشانه تغییر بینایی برای بسیاری از بزرگسالان است. اگر افراد نمی توانند تیرهای تلفن و سایر اشیاء را تشخیص دهند، نمی توانند علائم را بخوانند یا هاله های اطراف نور را در شب ببینند، آنها باید با یک اپتومتریست تماس بگیرند. اگر مشکوک به بیماری زمینه ای باشند، ممکن است بیمار را برای تشخیص و درمان به چشم پزشک ارجاع دهند. تقریباً همه بزرگسالان با افزایش سن دچار کاهش دید در شب می شوند. در بسیاری از موارد، گزینه های درمانی برای کمک وجود دارد.

تغییراتی که چشم را تحت تاثیر قرار می دهد.

تشخیص بیماری که می تواند چشم را تحت تأثیر قرار دهد، مطمئناً دلیلی برای معاینه چشم است. اگر افراد می دانند که وضعیت سلامتی آنها ممکن است باعث بدتر شدن یا تغییر بینایی شود، باید بلافاصله پس از تشخیص و در فواصل منظم پس از آن معاینه شوند. چشم پزشک معمولاً به آنها می گوید که هر چند وقت یکبار باید برای معاینه مراجعه کنند.

برخی از شرایط کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و سلامت جسمی کلی بیمار می تواند بر عملکرد چشم آنها تأثیر بگذارد. عادات خواب و تغذیه بر توانایی چشم افراد برای تمرکز بدون درد تأثیر می گذارد. اگر دیابت به درستی درمان نشود، می تواند باعث کوری شود و نابینایی مرتبط با دیابت یکی از علل اصلی نابینایی کامل در بزرگسالان ایالات متحده است. سایر بیماری هایی که می توانند روی چشم ها تأثیر بگذارند عبارتند از لوپوس و مشکلات مختلف تیروئید.

6 علامت که به عینک نیاز دارید.

علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید. | پزشکت

اگر در خواندن از نزدیک یا دیدن چراغ های توقف در شب مشکل دارید، اینها نشانه های واضحی هستند که ممکن است به عینک نیاز داشته باشید. اگر چشمان شما از خیره شدن به صفحه نمایش در طول روز درد می کند، ممکن است برای تسکین فشار چشم دیجیتال خود به عینک نیاز داشته باشید.

گرفتن عینک آسان است. یک چشم پزشک پیدا کنید ، یک معاینه چشم رزرو کنید، نسخه بینایی بگیرید و عینک خود را بخرید. شما به وضوح خواهید دید و احساس بهتری خواهید داشت. اما چگونه می دانید که باید به چشم پزشک مراجعه کنید؟ به دنبال این شش نشانه باشید که ممکن است به عینک نیاز داشته باشید:

شما نمی توانید از نزدیک ببینید.

اگر برای خواندن آنچه در گوشی یا منوی رستورانتان وجود دارد چشم دوخته اید (یک اتفاق رایج برای افراد بالای 40 سال)، ممکن است پیرچشمی داشته باشید . عینک، جراحی بینایی و لنزهای تماسی می تواند کمک کننده باشد. در حالی که عینک های مطالعه برای کارهای نزدیک (مانند خواندن منو) عالی هستند، اما برای استفاده تمام روز بهترین نیستند. لنزهای پروگرسیو که کمی گران تر هستند به شما کمک می کنند تا دور و نزدیک را ببینید.

در دیدن اشیاء دور مشکل دارید.

اگر در دیدن اجسام از راه دور مشکل دارید، ممکن است نزدیک بین باشید. نزدیک بینی که نزدیک بینی نیز نامیده می شود، شایع ترین علت اختلال بینایی در افراد زیر 40 سال است. انتخاب‌های خوب برای عدسی‌های عینک برای نزدیک‌بینی شامل لنزهای با شاخص بالا (برای عینک‌های نازک‌تر و سبک‌تر) و لنزهایی با پوشش ضد انعکاس است.

برای دیدن به نور روشن تری نیاز دارید.

یکی از مواردی که تمرکز چشم های مسن را آسان تر می کند نور بیشتر است. اگر به نور بیشتری در خانه نیاز دارید، ممکن است برای خرید لامپ های روشن تر به فروشگاه سخت افزار بروید. اگر در حین بیرون رفتن در خواندن مشکل دارید، یک معاینه چشم را رزرو کنید تا بدانید چرا و چه نوع عدسی برای نیازهای شما بهترین است.

در دید شب مشکل دارید.

شب کوری (nyctalopia) یک مشکل بینایی است که میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. درمان بستگی به مشکل اساسی بینایی دارد. علائم شب کوری می تواند با تعدادی از بیماری ها مانند نزدیک بینی، آب مروارید و آسیب های چشم همراه باشد. موارد شدیدتر ممکن است به جراحی بینایی نیاز داشته باشد، اما عینک های طبی با پوشش ضد انعکاس می تواند راه طولانی را برای ایجاد احساس امنیت بیشتر در هنگام رانندگی در شب انجام دهد.

تاری دید دارید.

علائمی که نیاز به معاینه چشم دارید. | پزشکت

تاری دید می‌تواند ناشی از هر تعدادی از مشکلات چشمی باشد، از جمله پیرچشمی و آب مروارید ، بیماری‌های رایج با افزایش سن.

اگر تاری دید شما در نتیجه آب مروارید باشد، جراحی بینایی می تواند مشکل شما را حل کند. اما اگر مربوط به آب مروارید نیست، عینک طبی یا لنزهای تماسی چند کانونی احتمالا می توانند کمک کنند. چشمان شما هنگام خیره شدن به صفحه نمایش درد می کند.

ساعت ها خیره شدن به صفحه نمایش (در محل کار یا خانه) می تواند باعث سردرد، قرمزی چشم و خستگی چشم شود. درمان سندرم بینایی کامپیوتری (همچنین به عنوان فشار چشم دیجیتال شناخته می شود) اغلب یک عینک کامپیوتری است. عینک کامپیوتر به تمرکز بینایی شما کمک می کند که فاصله بین صورت شما و مانیتور شما است. آنها همچنین برای مسدود کردن یا فیلتر کردن نور آبی طراحی شده‌اند که باعث می‌شود بعد از یک روز طولانی با خیره شدن به صفحه نمایش راحت‌تر بخوابید.

اگر علائمی دارید که ممکن است نیاز به عینک داشته باشید، یک چشم پزشک در نزدیکی خود پیدا کنید. به احتمال زیاد یک جفت عینک می تواند به شما کمک کند تا دور و نزدیک را ببینید، منوها را بخوانید، در شب ایمن تر رانندگی کنید و هنگام تماشای دستگاه های دیجیتال کمتر به چشم خود فشار بیاورید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز