لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جوانسازی واژن چیست؟

راه های جوانسازی واژن چیست؟ پزشکت

فهرست مطالب

راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جوانسازی واژن چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

راه های جوانسازی واژن و یا راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تنگ کردن واژن، موضوعی است زنان با افزایش سن و شل شدن واژن خود با آن درگیر هستند. به طور کلی پیشگیری از پیر شدن اجتناب ناپذیر است. تغییراتی مانند خستگی صبحگاهی، سفید شدن موها می‌توانند علائمی‌ از تغییرات جزئی پیری باشند که مرحله ای اجتناب ناپذیر زندگی است. شاید سفیدی موها را بتوانیم با رنگ مو بپوشانیم و یا با یک کرم ضد چروک از چروک پوست خود جلوگیری کنیم؛ اما راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جوان سازی واژن و تنگ کردن واژن چیست؟ بالتبع این تغییرات می‌توانند بر سلامت عاطفی و روانی زنان هم تاثیر بگذارند، حتی می‌توانند منجر به بروز بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های روانی و مشکلات زناشویی شوند. پس در ادامه راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جوانسازی واژن را بخوانید.

 به طور طبیعی با افزایش سن، واژن شل تر می‌شود. این «شلی» و عدم قدرت عضلانی می‌تواند باعث کاهش احساسات هم برای یک زن و هم برای همسر او در صمیمی‌ترین لحظات شود. بیش از نیمی ‌از زنان در دوران یائسگی خود به دلیل شل شدن واژن خود از برقراری رابطه جنسی خودداری می‌کنند. این در حالی است که هرگز نباید اهمیت رابطه جنسی را در روابط زناشویی نادیده گرفت. رابطه جنسی به اجازه می‌دهد تا یک زن و شوهر در یک سطح عمیق تر و صمیمی‌تر. هم از نظر جسمی‌ و هم از نظر احساسی به یکدیگر متصل شوند. حذف رابطه جنسی منجر به فشار زیادی روی زوجین می‌شود. هرگز نباید به «سستی» واژن به عنوان یک نتیجه و عوارض جانبی دیگر از پیری نگاه کرد. راهی برای پنهان کردن آن وجود ندارد، اما مطمئناً راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های برای جوانسازی واژن وجود دارد.

 باور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های غلط در مورد شل بودن واژن

بسیاری از خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از «خیلی سفت» یا «خیلی شل» بودن واژن خود شکایت دارند و بسیاری از مردان این مسئله را در مورد عاشقان مطرح می‌کنند. مفاهیم تنگی و شل بودن واژن با افسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها همراه است. بسیاری از مردم معتقدند:

  1. واژن بکر بسیار سفت است.
  2. از دست دادن باکره بودن آن را برای همیشه شل می‌کند.
  3. رابطه جنسی مکرر باعث سست شدن بیشتر آن می‌شود.
  4. زایمان حتی بیشتر و احتمالاً برای همیشه بعد از آن واژن را شل می‌کند.

 چه عواملی باعث سستی واژن می‌شود؟

راه های جوانسازی واژن چیست؟ | پزشکت

یک حوله دستی را تصور کنید که داخل یک جوراب ضخیم فشرده شده توسط دو دست قرار گرفته است. جوراب واژن است. حوله، بافت عضلانی چین خورده دیواره واژن است. دست ها عضلات کف لگن هستند که واژن را احاطه می کنند.

بسیاری از عوامل مختلف منجر به سستی واژن می‌شوند. به ویژه بارداری و زایمان تأثیر زیادی بر بدن دارند. کف لگن و در واقع دیواره واژن، به خصوص در حین زایمان تا حد مجاز کشیده شده است. عضلات برای کمک به زایمان منبسط می‌شوند که در بسیاری از موارد منجر به شل شدن واژن می‌شود؛ اما اکثر خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بعد از زایمان اول و شل شدن واژن خود رضایت چندانی از رابطه جنسی ندارند و شاید از برقراری رابطه جنسی خودداری کنند.  بعضی از خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از ابراز موضوع اصلاً خجالت می‌کشند و برای وضعیت خود دنبال هیچ راهکاری نیستند.

نوسانات هورمونی و فشارهای جسمی ‌یا استرس در واژن و سایر اندام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های لگن می‌تواند منجر به سستی واژن شود.

علل شایع شل شدن واژن، عبارتند از:
  • کاهش سطح استروژن ناشی از یائسگی
  • ساختار فیزیکی یک زن تعیین شده از نظر ژنتیکی
  • کاهش سطح استروژن ناشی از مسائل بهداشتی
  • افزایش عضلات و تاندون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باعث ایجاد  کف لگن ضعیف می‌شود.
  • زایمان واژینال که باعث کشش عضلات، تاندون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و دیواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های واژن می‌شود.

آیا یائسگی باعث سستی واژن می‌شود؟

از دلایل دیگر شل شدن واژن می‌توان به یائسگی، افزایش وزن و در برخی موارد ورزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرتحرک اشاره کرد. علت آن هرچه باشد، فقدان قدرت عضلانی، شل تر شدن واژن می‌تواند نه تنها بر روابط یک زن، بلکه در کل زندگی او تأثیر بسزایی بگذارد. در بسیاری از موارد سست شدن واژن با احساس اضطراب و افسردگی همراه خواهد بود که دیگر او قادر به جلب رضایت جنسی همسرش نیست، بنابراین باعث عدم اعتماد به نفس کامل می‌شود. اگر زن و شوهر همیشه از زندگی جنسی فعال برخوردار بوده اند، سست شدن واژن و یائسگی تا حدودی می‌تواند یک ضربه ویرانگر در زندگی جنسی آنها باشد.

علائم نشان دهنده شل شدگی واژن چیست؟

راه های جوانسازی واژن چیست؟ | پزشکت

علائم شلی واژن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

سلامت بانوان
  • خشکی واژن
  • بی اختیاری ادرار
  • کاهش میل جنسی
  • عدم تحریک جنسی
  • ترشحات غیر طبیعی واژن
  • سوزش هنگام ادرار کردن
  • عدم روانکاری در حین مقاربت
  • عفونت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مکرر دستگاه ادراری
  • نیازهای غیر منتظره و فوری به ادرار
  • سوزش یا خارش در نواحی واژن یا ولو
  • کاهش رضایت جنسی در هنگام مقاربت
  • خونریزی غیرمعمول بعد از فعالیت جنسی
  • درد یا ناراحتی واژن در حین مقاربت یا مقاربت دردناک

چگونه واژن خود را به طور طبیعی سفت کنیم؟

زنانی که در طول زندگی خود مواردی مانند، حاملگی، زایمان و یا مشکلات بهداشت باروری را تجربه کرده اند، احتمالا در برخی مواقع دچار سستی واژن می‌شوند. با این حال بسیاری از خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها این مسئله را با پزشکان خود در میان نمی‌گذارند زیرا احساس خجالت می‌کنند یا نگران هستند که تنها گزینه برای سفت شدن واژن جراحی باشد. سفت کردن و یا جوانسازی واژن، یک راهکار بیهوده ای نیست. واژن سالم، نشانه سلامتی لگن و کلید سلامتی و خوشبختی است. خوشبختانه گزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های طبیعی، بدون درد برای درمان شلی واژن وجود دارند.

بسیاری از خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌خواهند بدانند که راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جوان سازی واژن چیست و چگونه می‌توانند یک واژن شل را سفت کنند؛ اما در مرحله اول آنها باید به این نکته توجه داشته باشند که این مشکل و مختص آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیست و شل شدن واژن یک وضعیتی رایج در خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است؛ اما چندین راه برای جوان سازی واژن وجود دارد.

ورزش، استروژن درمانی و گیاهان دارویی می‌توانند با کمی‌ تلاش روزانه به کاهش سستی واژن کمک کنند.

ورزش و یا تمرینات کگل

راه های جوانسازی واژن چیست؟ | پزشکت

به طور کلی تمرینات کگل، برای سفت کردن واژن و تقویت دیواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های واژن و در واقع عضلات کف لگن و حفظ قدرت آنها توصیه می‌شوند. تمرینات کگل شامل فشار دادن عضلات کف لگن، بلند کردن آنها به سمت داخل است. اگرچه فواید بسیاری از تمرینات کگل وجود دارد؛ اما یک راهکار مناسب برای تنگ کردن واژن و به دست آوردن قدرت آن است؛ اما این تمرینات در بسیاری از موارد (هنگامی‌که به صورت دستی انجام می‌شود) با فشار نادرست به شکم، اشتباه انجام می‌شوند. از هر 2 زن 1 نفر تمرینات کگل را به اشتباه انجام می‌دهد. آنها همچنین ممکن است به طور ناخواسته گروه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عضلانی بزرگتر مانند باسن و معده را به جای هدف قرار دادن عضلات کف لگن، درگیر کنند.

کاربرد تمرینات کگل در زنان چیست؟

بسیاری از عوامل می‌توانند عضلات کف لگن در زنان را تضعیف کنند، از جمله:

  • پیری
  • زایمان
  • حاملگی
  • جراحی
  • سرفه مزمن
  • اضافه وزن
  • بی اختیاری ادرار
  • نشتی مدفوع (بی اختیاری مدفوع)
  • فشار بیش از حد ناشی از یبوست
  •  ادرار کردن در هنگام عطسه، خندیدن یا سرفه (بی اختیاری استرس)

زنان همچنین کمی‌توانند این تمرینات را در دوران بارداری یا بعد از زایمان برای تسکین علائم خود را انجام دهند.

البته قابل ذکر است که تمرینات کگل برای خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که نشت شدید ادرار هنگام عطسه، سرفه یا خندیدن دارند كمتر مفید است. همچنین، تمرینات کگل برای خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که به طور غیر منتظره و به دلیل پر بودن مثانه مقدار کمی ‌ادرار (بی اختیاری سرریز) نشت می‌کنند، مفید نیست.

تمرینات کگل اگر به درستی انجام شوند بی ضرر هستند. نتیجه گیری بهتر از تمرینات کگل به آموزش مناسب و انجام دادن صحیح و منظم آنها بستگی دارد. اگر بعد از یک جلسه تمرین Kegel احساس درد در شکم یا پشت کمر خود کردید، این نشان می‌دهد که شما تمرینات را به درستی انجام نمی‌دهید. همیشه به یاد داشته باشید که در طی تمرینات حتما عضلات شکم، کمر و باسن باید شل باقی بمانند.

برای یادگیری بهتر تمرینات کگل می‌توانید از یک مشاور با تجربه کمک بگیرید. مشاوره آنلاین، با نصب برنامه پزشکت یک راهکار مفید و موثر برای ارتباط با مشاورین با تجربه است.

استروژن درمانی

هورمون درمانی (HRT) قبلاً نوعی درمان ترسناک، ضربه زننده یا از دست رفته بود. امروزه زنان می‌توانند HRT خود را متناسب با بدن، نیازها و اهدافشان تنظیم و طراحی کنند. هورمون درمانی زمانی که بدن استروژن و سایر هورمون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به اندازه کافی تولید نمی‌کند، توصیه می‌شود.

پماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های هورمون درمانی بعد جذب توسط پوست می‌توانند، انعطاف پذیری و جریان خون را بهبود ببخشند. پماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باعث می‌شوند تا مقدار مناسب هورمون از طریق پوست و در جریان خون جذب شود تا به تسکین گرگرفتگی، تعریق شبانه، افسردگی و سایر   علائم یائسگی کمک کند.

درمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گیاهی

کرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اسپری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گیاهی می‌توانند در درمان سستی واژن موثر باشند؛ اما خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بهتر است برای انتخاب کرم و اسپری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گیاهی متناسب با وضعیت و پوست خود شان حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنند.

مشورت با یک متخصص

راه های جوانسازی واژن چیست؟ | پزشکت

خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های که ناراحتی و علائم شل شدن واژن مداومی ‌دارند بهتر است با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنند. در این شرایط متخصص زنان و زایمان ممکن است یک راه حل جراحی معروف به واژینوپلاستی را توصیه کند که برای درمان کشش شدید، جدا شدن عضلات یا پارگی در هنگام زایمان استفاده می‌شود. این جراحی همچنین می‌تواند بی اختیاری ادرار را بهبود بخشد.

جوان سازی واژن با لیزر  رشد ساختارهای کلاژن جدید را تقویت می‌کند که منجر تقویت، محکم و چاق شدن دیواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های واژن می‌شود. اما با این حال بهتر است قبل از تصمیم به هر گونه جراحی و استفاده از راهکارهای پزشکی، در مورد گزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های درمانی شل شدن واژن و راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جوان سازی واژن و حتی بهبود سلامت واژن اطلاعات لازم را به دست بیاورید و از مشاورین مشورت بگیرید. سعی کنید اعتماد به نفس خود را در روابط جنسی حفظ کرده و لذت رابطه جنسی خود را بازیابی کنید.

برای مشاوره با متخصصان زنان و زایمان با تجربه می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین پزشکت استفاده کنید. در مشاوره آنلاین پزشکت، با چت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تصویری، صوتی و نوشتاری می‌توانید با متخصصین با تجربه در ارتباط باشید و از آنها مشورت بگیرید.

هشدار! این مورد را استفاده نکنید.

قرص‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سفت کننده واژن ممکن است دارای ترکیبات کاملاً طبیعی باشند و نوید نتایج معجزه آسا و طولانی مدت را بدهند، اما آنها علمی ‌برای ادعای ادعاهای خود ندارند و موثر نیستند. در برخی موارد، این قرص‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حتی ممکن است مضر باشند.

چرا سفت شدن واژن بسیار محبوب شده است؟

راه های جوانسازی واژن چیست؟ | پزشکت

اکنون بسیاری از زنان در مورد مشکلات بدن خود، دنبال راهکارهای فوری و سریع هستند.  این عامل باعث افزایش محبوبیت جراحی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیبایی واژن شده است. جوانسازی واژن نوعی فرم غیر ترمیمی‌ واژنو پلاستی است. بحث‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی در مورد ایمنی جراحی زیبایی واژن وجود دارد و بسیاری از متخصصان پزشکی نگران افزایش تقاضا برای چنین روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جوانسازی واژن هستند. هرگونه جراحی خطرات خاصی را به همراه دارد و مشخص نیست که آیا زنان قبل از رفتن به زیر چاقو از خطرات خاص مرتبط با جراحی زیبایی واژن کاملاً مطلع شده اند.

همچنین یک روند رو به رشد برای جوانسازی واژن با استفاده از مواد معمول خانگی مانند خمیر دندان و سرکه وجود دارد؛ اما متخصص زنان به شدت در مورد راهکارها و توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزشی از این مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها اینترنت و شایعات هشدار می‌دهند. در عوض، پزشکان به خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها توصیه می‌کنند که روی کف لگن تمرکز کنند تا بتوانند تنگی واژن خود را بهبود بخشند.

 منابع:

 https://coyleinstitute.com/how-to-tighten-your-vagina-naturally/

https://www.kegel8.co.uk/articles/sexual-intimacy/vaginal-tightening.html

https://www.psychologytoday.com/us/blog/all-about-sex/201109/the-rare-truth-about-tight-and-loose-women

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز