لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

توده های زیر بغل

توده های زیر بغل | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

توده های زیر بغل بسیار شایع هستند و به طور معمول در اثر گره های لنفاوی متورم یا غده زیر بغل ایجاد می شوند. گره های لنفاوی ساختارهای کوچک و بیضی شکل هستند که در کل سیستم لنفاوی بدن قرار دارند. آن ها نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارند. علل بسیاری زیادی برای توده های زیر بغل وجود دارند که برخی از آن ها ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. توده های زیر بغل به دلیل تراشیدن یا استفاده از ضد عرق ها ممکن است در اثر کیست، عفونت یا سوزش هم ایجاد شوند. با این حال، در برخی موارد این توده ها می توانند نشان دهنده یک بیماری جدی باشند.

اگر توده زیر بغل دارید که به تدریج بزرگ تر می شود، دردناک است یا از بین نمی رود، سریعا به پزشک مراجعه کنید. خوشبختانه بسته به علت اصلی توده های زیر بغل، درمان های زیادی برای آن ها، وجود دارد. پزشک می تواند علت اصلی توده زیر بغل را تشخیص داده و درمان مناسب را برای بیمار تجویز کند.

مطالعه بیشتر: درد زیر بغل سمت چپ

حساسیت به ضدعرق از دلایل شایع توده زیر بغل می باشد_پزشکت
حساسیت به ضدعرق از دلایل شایع ایجاد توده در زیر بغل می باشد_پزشکت

علت توده های زیر بغل

 بیشتر توده های زیر بغل بی ضرر هستند و در نتیجه رشد غیر طبیعی بافت ایجاد می شوند. با این حال،این توده ها ممکن است یک موضوع بهداشتی بسیار جدی تر را نشان دهند که به احتمال زیاد نیاز به درمان پزشکی دارد.

برخی از شایع ترین علل توده های زیر بغل شامل موارد زیر است:

  • لنفوم
  • لوپوس
  • لوسمی
  • سرطان پستان
  • عفونت های قارچی
  • رشد چربی (لیپوم)
  • عوارض جانبی واکسیناسیون
  • کیست یا کیسه های پر از مایع
  • عفونت های ویروسی یا باکتریایی
  • رشد غده سرطانی و فیبری (فیبروودنوما)
  • عفونت هایی که در زیر بغل تخلیه می شوند.
  • واکنش های آلرژیک به دئودورانت، ضد عرق یا صابون

مطالعه بیشتر: شایع ترین علل توده زیر بغل در مردان

توده های زیر بغل در زنان

پستان زنان در طول دوره قاعدگی دچار تغییرات هورمونی زیادی می شوند و ممکن است آن ها در این مدت این توده ها خود احساس کنند. تا حدودی می تواند این امر طبیعی باشد اما برای بررسی بهتر آن ها می توانند، معاینات خودآزمایی سینه را حدود یک تا سه روز پس از پایان دوره قاعدگی خود انجام دهند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی این توده ها در زنان hidradenitis suppurativa است. این بیماری مزمن شامل گرفتگی و التهاب در نزدیکی غده های آپوکرین فولیکول های مو در پوست است که معمولاً باعث ایجاد توده های جوش مانند و دردناک می شود که با چرک، نشت و حتی عفونت همراه هستند. خطرات ناشی از این بیماری شامل استعمال دخانیات، سابقه خانوادگی و چاقی است. اگرچه علت دقیق آن مشخص نیست، اما تصور می شود كه احتمالاً تغییرات هورمونی در بلوغ و یا سیستم ایمنی بدن كه به شدت در حال پاسخ گویی به فولیكول های مو است، دچار گرفتگی و تحریک می شوند. در مردان نیز hidradenitis suppurativa دیده می شود، اما در زنان شایع تر است.

در صورت لزوم همین الان با متخصص زنان آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

خودآزمایی کیست پستان-پزشکت

خودآزمایی برای تشخیص کیست پستان

از انجایی که بسیاری از خانم ها توده یا تغییرات در پستان را خودشان متوجه می شوند. همه افراد با استفاده از روش های متداول خودآزمایی و انجام معاینه دستی پستان می توانند تغییرات پستانی خود را تشخیص دهند. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: با نگاه کردن به پستان و بازو های خود در آینه شروع کنید:

اگر هر یک از تغییرات زیر را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید:

  • قرمزی، درد یا تورم
  • تغییرات در نوک پستان
  • برآمدگی، لکه و یا تغییرات پوستی روی پستان

2: بازوهای خود را بالا ببرید و به دنبال همان تغییرات مرحله اول باشید.

3: در حالی که در مقابل آینه هستید، به دنبال هرگونه علائم مایع مانند یا ترشح رنگی از یک یا هر دو نوک پستان باشید.

4: در مرحله بعد، پستان های خود را در حالی که دراز کشیده اید و با سه انگشت میانی خود آن ها را لمس کنید، با استفاده از دست راست خود پستان سمت چپ و سپس با دست چپ خود پستان سمت راست را با حرکت دایره ای لمس کنید. همه بافت پستان را از جلو و پشت لمس کنید. برای لمس ناحیه پوست و بافت نازک، از فشار کم دستان خود استفاده کنید. از فشار متوسط برای بافت وسط پستان و فشار محکم برای بافت های عمیق تر استفاده کنید.

مرحله 5: در آخر، پستان های خود را در حالی که ایستاده  یا نشسته اید، لمس کنید. ساده ترین راه برای احساس پستان زمانی است که پوست خیس و لغزنده باشد، بنابراین بهتر است این مراحل را در حمام انجام دهید.

علائم توده های زیر بغل

بارزترین علامت اختلال، وجود خود توده است. توده ها می توانند از اندازه بسیار ریز تا بزرگ متغیر باشند. بافت توده زیر بغل ممکن است بسته به علت آن، متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک کیست عفونی یا چربی در هنگام لمس می تواند نرم باشد، اما فیبرونونوما و تومورهای سرطانی ممکن است سفت و متحرک احساس شوند. برخی از افراد همراه با توده زیر بغل، درد را تجربه می کنند. توده های دردناک غالباً با عفونت ها و واکنش های آلرژیک همراه هستند که باعث ایجاد توده های نرم تر می شوند. عفونت غدد لنفاوی همچنین می تواند باعث ایجاد توده های دردناک در زیر بغل شود.

توده هایی که با مرور زمان اندازه آن ها تغییر می کنند و یا از بین نمی روند ممکن است علائم نشان دهنده شرایط جدی تر از قبیل سرطان پستان، لنفوم و لوسمی باشند.

مطالعه بیشتر: جوش زیر بغل 

شیوع توده های زیر بغل

اگرچه این توده ها در هر سنی در مردان و زنان ایجاد می شوند، اما زنان باید توجه ویژه ای به توده های این منطقه داشته باشند زیرا این امر می تواند نشان دهنده سرطان پستان باشد. خانم ها باید خود آزمایی ماهانه پستان را انجام دهند. اگر زنی توده ای پیدا کرد، باید فوراً برای معاینات بیشتر به پزشک مراجعه کنند.  مردان هم می توانند به سرطان پستان مبتلا شوند، اما این مورد به ندرت دیده می شود.

اگر علائم توده زیر بغل دارید، بهتر است از یک متخصص آنلاین در پزشکت کمک بگیرید.

تشخیص علت توده های زیر بغل-پزشکت

زمان مراجعه به پزشک

هر توده جدید یا تازه کشف شده روی سطح بدن می تواند باعث نگرانی فرد شود. با این حال، همه توده ها مضر یا حتی دردناک نیستند. خطرناک بودن یک توده را می توان به بهترین وجه از طریق معاینه پزشکی و بعضی اوقات تست های جانبی مشخص کرد. علائم هشدار دهنده که می توانند یک توده خطرناک زیر بغل را تشخیص دهند، بزرگ شدن تدریجی توده و از بین نرفتن آن به مرور زمان می باشد. البته، هر گونه برآمدگی غیرمعمول باید با دقت ارزیابی شود.

تشخیص علت توده های زیر بغل

پزشک به طور کلی تشخیص و بررسی علت این توده ها را با پرسیدن سؤالاتی در مورد علائم کلی بیمار شروع می کند. پزشک ممکن است درباره هرگونه درد یا ناراحتی که فرد تجربه کرده است، سؤالاتی بپرسد. علاوه بر این، پزشک معاینه جسمی را نیز انجام می دهد. این معاینه شامل لمس دست یا ماساژ برای تعیین قوام و بافت توده می باشد که به پزشک اجازه می دهد غدد لنفاوی را به طور کامل معاینه کند. پزشک ممکن است با یک معاینه ساده علت و جدی بودن و یا نبودن آن را تشخیص دهد.

در موارد دیگر، پزشک می تواند از شخص درخواست کند که برآمدگی و تغییر توده را درطول گذشت زمان بررسی کند. بعضی اوقات، پزشک آزمایش های جانبی را برای کمک به رد و یا تایید کردن سایر علل، مانند واکنش های آلرژیک، عفونت ها و سرطان انجام می دهد.

این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تست آلرژی
  • تصویربرداری MRI یا سی تی اسکن
  • کشت مایعات از توده برای تشخیص عفونت
  • بیوپسی، برای نمونه برداری قسمت کوچکی از توده به منظور بررسی آزمایشگاهی
  • اشعه ایکس پستان (ماموگرافی)، یک آزمایش تصویربرداری برای مشاهده و بررسی بهتر توده
  • شمارش کامل خون، برای اندازه گیری تعداد پلاکت ها، گلبول های قرمز و گلبول های سفید در سیستم ایمنی بدن

پیش آگهی توده های زیر بغل

پیش آگهی توده های سرطانی به مرحله و میزان انتشار آن بستگی دارد. مانند همه انواع سرطان، تشخیص زودهنگام برای افزایش میزان موفقیت درمان مهم است. درنهایت، تعیین علت توده زیر بغل از نظر روند درمانی و پیش آگهی بسیار حیاتی است.

میزان موفقیت برای درمان این توده ها تا حد زیادی به علت آن بستگی دارد.

مثلا:

  • توده ناشی از عفونت ویروسی معمولاً بعد از برطرف شدن عفونت، از بین می روند.
  • توده های ناشی از واکنش های آلرژیک نیز باید بعد از حذف یا کاهش آلرژن، برطرف شوند.
  • برخی از توده های زیر بغل بدون درمان از بین نمی روند. به طور مثال لیپوم مضر نیست، اما به خودی خود از بین نمی رود. در نتیجه، لیپوماها برای برطرف شدن به درمان نیاز دارند.

مطالعه بیشتر: درد زیر بغل سمت چپ

جهت ویزیت آنلاین با پزشک و متخصص روی لینک کلیک کنید.

درمان توده زیر بغل-پزشکت

درمان توده های زیر بغل

بسیاری از این توده ها، نیازی به درمان ندارند. دوره درمانی که پزشک توصیه می کند بستگی به علت اصلی توده دارد. عفونت های باکتریایی را می توان با آنتی بیوتیک خوراکی درمان کرد. پس از گذشت چند روز، توده زیر بغل شروع به ناپدید شدن می کند زیرا بدن و آنتی بیوتیک با عفونت مبارزه می کنند. اگر توده ای به آنتی بیوتیک های خوراکی پاسخ ندهد، ممکن است بیمار مجبور شود برای دریافت آنتی بیوتیک های داخل وریدی (IV) در بیمارستان بستری شود.

برای مبتلایان به توده های زیر بغل که نیازی به درمان ندارند، پزشک ممکن است داروهای خانگی کیسه های آب گرم یا بسته های حرارتی، پماد های بدون نسخه و داروهای تسکین دهنده درد مانند ایبوپروفن را توصیه کند.

  • توده های ناشی از واکنش های آلرژیک با حذف ماده محرک از بین می روند.
  • برای از بین بردن توده های چربی یا کیست روش های درمانی ساده ای لازم است صورت گیرند. این رویه ها اغلب کوتاه هستند و خطر کمی دارند.

گزینه های درمانی هیدرادنیت suppurativa ممکن است شامل موارد زیر شود:

  • پانسمان زخم
  • درمان ضد آکنه
  • درمان جراحی
  • بیولوژی درمانی
  • تغییر سبک زندگی
  • مصرف آنتی بیوتیک

اگر توده های زیر بغل سرطانی باشد، پزشک بیمار را برای مراقبت بیشتر به پزشک متخصص ارجاع می دهد. درمان به نوع و مرحله سرطان بستگی دارد و ممکن است ترکیبی از شیمی درمانی، پرتو درمانی و عمل جراحي باشد.

مطالعه بیشتر: ۹ روش برای جلوگیری از عرق کردن زیر بغل 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2.5 / 5. تعداد رای ها: 6

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

113

مقالات مرتبط

113 دیدگاه

  1. سلام زیربغل منم دوسال گیش شدید درد میکرد و به سینم میزد و حتی دستم خشک شده بود چندتا سونو و دکتر رفتم گفتن غده لنفاوی یکم بزرگ شده که چیز خاصی نیست، الان بعد دوسال باز شروع شده نمیدونم چیه

    1. سلام لازمه از همکاران متخصص داخلی پزشکت مشورت بگیرید

      1. سلام خیلی سال هست که جوشهای چرکی که مایع فراوان دارن اولین بار دقیقا بین دوتا سینه ام خط وسط میزدم که الان جای اون مشخصه گود شده چند سال پیش تا حالا ریشه ران و بیکینی و زیر بغل و حتی لاله گوشم در میارم بعضی هاشون سفت هستند بعداز چند ماه یکم نرم میشن و سیاه و چرکی وخون و همه آزمایشارو انجام دادم معلوم نشد چیه حالا چند روزه یه خوبی زیر بغلم یه جوش بزرگ چرکی به حدی که نمیتونستم دستمو بیارم پایین درد زیاد و چرک وحشتناک و بوی تعفن میداد تقریبا دوهفته ای میشه هنوز ازش چرک خون میاد و سوراخ باز هست . میترسم تورو خدا راهنماییم کنید پیش چ متخصصی برم و بگم چ آزمایشی رو برام تجویز کنه.ممنون

        1. سلام علائم شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد با مطالعه دقیق مقاله و عمل کردن به راه کار های ارائه شده در مقاله،ممکن است، مشکلتان حل شود در غیر این صورت به متخصص داخلی مراجعه نمایید.

          1. سلام من زیر بغلم چند روز پیش یه دونه زد که درد شدیدی داشت ولی الان دوروزه از روش میگذره که این دونه زیاد شد همون اطراف زیر بغلم الان سه تا شده دردم داره آیا خطر ناکه باید چیکار کنم ؟ممنون

          2. سلام شما باید توسط متخصص داخلی معاینه شده و آزمایشاتی انجام تا تشخیص قطعی مشخص گردد.

  2. سلام لازمه از همکاران متخصص داخلی پزشکت مشورت بگیرید

    1. سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه چند ماه پیش ی گردی خیلی کوچیک توی زیربغلم در اومده بود سرسری گرفتم و اهمیت ندادم ، امروز یهویی متوجه شدم ک اون گردی کوچیک خیلی بزرگ شده ☹️ قبلا اندازه پنج میلی میشد ، الان دو سانت شایدم بیشتر شده خیلی میترسم ، میشه بگین این چیه؟

      1. سلام پس از انجام آزمایش کلی می توان حدس زد در ضمن اندازه غده یکی از فاکتور های مهم است.

  3. سلام لازمه از همکاران متخصص داخلی پزشکت مشورت بگیرید

    1. سلام من دوهفته بعدازاستفاده کردن اززینک اکسایدزیربغل خردودستم جایی که دست به سینه وصل میشه متورم شدودردمیکردبعدازقطع زینک اکسایدمشکل برطرف شدولی دودفعه بافاصله زمانی باوجود استفاده نکردن زینک اکسایداین اتفاق افتادوالان موقع عادت فقط در احساس میکنم علتش چیه؟

      1. سلام اگر فقط احساس درد دارید و تورم ندارد نگران نشوید جهت اطمینان خاطر به پزشک متخصص داخلی مراجعه نمایید.

  4. سلام لازمه از همکاران متخصص داخلی پزشکت مشورت بگیرید

    1. سلام من زیر هردوتا بغلم توده های کوچیکی هست
      یکیشون بزرگ شد ولی بعد از یه مدت از بین رفت
      درد نمیکنه

      1. سلام حتما به دونه های زیر بغل اهمیت بدید فامیل من یه دونه کوچیک داشت سونو داد گفت چیزی نیست بعد به مرور بزرگ شد نمونه برداری انحام داد گفتن سرطانه پستان خیلی هم پیشرفت کرده شما را بخدا حتما اهمیت بدید چون اگه مشکلی باشه همه توی عذاب میوفتن

        1. بله معاينه دوره اي پستانها و ماموگرافي سالانه از٥٠ سالگي هم در غربالگري
          و كشف زودتر بيماري كمك ميكند

        2. سلام دکتر من ۲ ماهی هست هر دو زیر بغلم چند تا توده در میاد که خیلی درد میکنه قرمزم میشه یه مدت خوب میشه دوباره میاد از زینک ام استفادا میکنم ازمایشم دادم یکم التهابم esr بالا بود به نظرتون عفونته یا چیز بد تری؟

    2. سلام برای من دو روز اومده نمی‌دونم چیکار کنم اصلا دستم و نمیتونم تکون بدم!اگه میتونین درمان شو بگین

      1. سلام در اسرع وقت به متخصص داخلی مراجعه نموده تا با معاینه و آزمایشات لازم تشخیص آن مشخص شود.

        1. سلام من یک دختر بیست و یک ساله هستم و یک سال پیش متوجه یک غده در سینه خود شدم و نزد دو داکت مراجه کردم و گفتند فیبرو آدنوم است و حتا نیاز به دارو ندارد و بدون خطر است اما حالا یک چند ماهی شده در زیر ّعلم چندین غده کوچک پیدا شده آیا مضر اند یا خیر

          1. سلام حتما سونوگرافی پستانها و زیر بغل‌ها انجام دهید

  5. سلام لازمه از همکاران متخصص داخلی پزشکت مشورت بگیرید

    1. سلام من یه چند وقتی زیر بغلم یک برامدگی خیلی کوچیک اندازه لپه دراومده قرمزه ولی دردی اصلا نداره و تغییرنمیکنه اندازش ولی از بین هم نمیره از چی میتونه باشه

      از مام هم استفاده میکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام توده های زیر بغل دلایل مختلفی دارد، به پزشک متخصص داخلی مراجعه بفرمایید.

    2. سلام من 16 سالمه از صبح یه گردی تقریبا ریز زیر بغلم در اومده و دردم دارم علتش چیه

      1. سلام چند روزی صبر کنید اگر برطرف نشد به متخصص داخلی مراجعه نمایید.

  6. سلام منم یه مدته جوش زیر بغلی میزنم برجسته اس. هی خوب میشه باز میاد. خیلی هم درد داره. نترسید خدا کریمه

  7. سلام میشه توضیح بیشتر بدید ؟
    منم اینجوری شدم بدجورنگرانم

    1. سلام لازمه به دکتر متخصص داخلی مراجعه برمایید

      1. سلام دکتر خسته نباشید.دکتر من ۱۵سالمه زیربغلم از۴روز پیش ی چیزی عین نخود زیرپوست داره و وقتی دست میزنم بهش درد کمی حس میکنم.راهنمایی میکنید؟

      2. سلام من در زیربغلم یه درد خفیفی دارم چیزی هم نمیبینم فقط احساس می‌کنم یه کم ورم داره ازچیه؟

    2. سلام من موقع پریودم یهعشق توده ای رو زیر بغل سمت چپم حس میکنم که دردناک هم هست تا حدودی.ولی بعد از پریود خوب میشه.آیا خطرناک هست؟من 29ساله هستم و 8ماهه زایمان کردم و خودم فرزندم رو شیر میدم.با تشکر

      1. سلام برای تشخیص قطعی با متخصص داخلی مشورت کنید.

  8. جناب دکتر لطفا مشاوره بدین گفتم مدتی پیش زیر سینه ام نزدیک زیر بغلم ی غده در اومده بود ترکوندم چرک دراومد بعد فرداش اون غده بزرگتر شد سفت شده یزره درد میکنه به نظر شما سرطانه ی چیزی بیضی شکل سفته خیلی نگرانم میترسم برم دکتر ?

  9. سلام میخواستم بدونم ضایعات پوستی وزیر جلدی درزیر بغل چی هستند وجای نگرانی دارند تو
    سونوگرافیم نوشته ضایعه زیر جلدی وپوستی به دکتر نشون دادم گفت چیز خاصی نیست گفت اگه یه زمانی اذیت خیلی میکنه بیا جراحی کنیم میخواستم بدونم اگه بر فرض همین جوری بمونه درآینده مشکلی ایجاد نمیکنه

    1. سلام احتمال داره لیپوم باشه و خطری نداره مگر این که دردناک بشه و یا بزرگتر بشود.

    2. باسلام بنده ۳۳سال دارم و یه غده زیر بغل سمت راستم هست و الان خیلی وقته هست الان بزرگ شده ولی هیچ دردی رد نداره اصلن اذیت نمیکنه ولی تاحالا به پزشک هم مراجعه نکردم اگه میشه خواهشن راهنمایی کنید

  10. سلام برادر من 2سالشه تو کشاله ران غده های لنفاوی اومده بیرون باید به متخصص کودکان ببریم یا فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان ببریم؟

  11. سلام مدت ۱۱ ماه هست که زیر بغل وتو سینه هام از داخل کیستهای خیلی ریز وزیاد در آمده وبعضی وقتها درد می گیره اصلاً روی پوست پیدا نیست این علامت چیه

    1. سلام برای تشخیص قطعی با متخصص داخلی مشورت کنید.

  12. سلام من یه دختر ۱۳ ساله هستم و‌ ۳ زور هست که برجستگی در زیر بغل دارم که درد داشت ولی قابل تحمل بود و الان دردش بهتر شوده ولی یکم بزرگتر شوده و زیر بغل دیگر هم کمی درد دارد و مثل قبلی است ولی هنوز بزرگ نشوده و مشخص نیست
    آیا احتمال دارد که برای بلوغ باشد و یا خطرناک نیست؟

  13. سلام من ۱۶ سالمه چندوقتیه که زیربغلم توده به وجود میاد، یکی از اون ها چرکی بود و الان کاملاً ازبین رفته، اما دومی چرکی نیست و هنوز بعد از دو هفته خوب نشده، خیلی سفت هم نیست. ممکنه سرطان باشه؟ چون دخترخاله‌ی مادرم سرطان سینه گرفت و فوت شد…

  14. سلام من یهو یک شبه زیر بقلم یه توده غیر قابل کشاهده درد ناک به وجود اومد که فقط با لمس کردن میشه حسش کرد و چند ثقت بود که از مام هم استفاده میکردم حالا میخواستم بدونم به نظرتون بخاطر مام یا چیز جدی تریه?

  15. سلام
    زیر بغل من یه طوریه که انگار یه توپ پینگ پنگ اونجاست و یه حس قلقلک هم داره و اذیتم میکنه!!
    باید چکار کنم؟؟
    این هم بگم که چند وقتیه از دئودورانت استفاده میکنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. با سلام برای اطمینان بیشتر با یک متخصص داخلی مشاوره فرمائید.

  16. سلام من یک ماده زیر بغل سمت چپم هست خیلی هم درد میکنه میشه یه راهنمایی کنید

  17. سلام لازمه توسط متخصص داخلی ویزیت شوید

    1. سلام ببخشید من چند وقته چیزی حالت توده قهوه ای رنگ در زیر بغلم به وجود اومده اولش خیلی درد میکرد الان دردش کمتر شده ولی وقتی دست میزنم باز درد میگیره میشه لطفن راهنمایی کنین?

    2. وای من ۱۵سالمه و هر دو زیر بغلم توده داره یه مدت بود خبری ازش نبود و حالا بازم ….. مشکل ع چیه؟

      1. سلام علائم شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد با مطالعه دقیق مقاله و عمل کردن به راه کار های ارائه شده در مقاله،ممکن است، مشکلتان حل شود در غیر این صورت به متخصص داخلی مراجعه نمایید.

  18. سلام لطفا راهنمایی کنید از کرم ضد تعریق استفاده کردم البته قبلا هم همین نوع رو استفاده میکردم و تقریبا اخرای تیوپ بود که زیر هر دو بغلم چندین غدد دردناک و متورم ایجاد شده و حتی یک مقدار تب خفیف دارم کخ ننیدونپ از عفونت این هست یا نه
    چه آنتی بیوتیکی روی عفونت غدد تعریق جواب میده؟ الان توی خونه سفکسیم409 کو اموسی کلاو 625 و پنیسیلین خوراکی 500 رو دارم

    1. سلام این غدد زیر بغل ارتباطی با کرم ندارد احتمالا عفونت هست برای تشخیص قطعی لازم هست به متخصص داخلی مراعه نمایید.

  19. سلام من یه ۳روز هست که واکسن کرونا زدم دوز دومم Pfizer بود اوایلش فقط جای واکسن درد میکرد ولی بعد ۳روز زیر بغلم درد گرفت دست زدم دیدم که ورم کرده مثل یه قده هست درد هم داره . میشه راهنمایم کنید لطفا

    1. سلام اگر این ورم تا 7 روز رفغ نشد به پزشک مراجعه نمایید.

    2. سلام وقتتون بخیر دختر ۲۱ساله ای هستم ، حدود سه هفته پیش یک برآمدگی کوچک عدس مانند زیر بغل سمت راستم به وجود آمده بود که از ظاهر چیزی معلوم نبود فقط هنگام لمس متوجه می شدم و کمی هم هنگام لمس درد داشت اما بعد از ۱۰ روز کوچکتر شد و درد هم نداشت اما دیروز متوجه شدم که دوباره ایجاد شده و کمی بزرگتر هست ، می خواستم بپرسم مشکل جدی ای هست و اینکه باید چه کار کنم؟
      آیا ربطی به واکسن کرونا میتونه داشته باشه؟
      ممنون

      1. سلام ببله می تواند با واکسن کرونا مربوط باشد بهتر است یک آزمایش CBC بدهید.

        1. سلام چند سال پیش زیر بغلم یه جوش چرکی۰زد خالی۰کردم پوستم حالت افتاده شده بعضی موقع درد۰میگیره ب بازوم۰میزنه مشکلم چیه ب چه دکتری۰مراجعه کنم نگرانم

          1. سلام برای تشخیص علت قطعی لازم است به پزشک متخصص داخلی مراجعه فرمایید.

  20. سلام خسته نباشین من زیربغل سمت چپم یچیزی غده مانند دست میزنم کوچیه و کمی درد نمیگیره و باعث باد زیربغلم شده و خیلی وقته اینطوریه ولی اندازه اش تغییری نکرده میشه راهنمایی کنین؟

    1. سلام احتمالا نشانه عفونت می باشد به متخصص عفونی مراجعه نمایید.

      1. سلام من زیر بغلم ورم کرد بعد ۱هفته تموم شد ولی حدود چندماهی هست درد خفیف دارم و این درد به سینه و ترقوه و شانه هم میکشه میشه راهنمایی کنید؟
        میشه ایدز باش یا سرطان؟

      2. سلام،پسر یک و نیم ساله ای دارم که سه ماه میشه غده ای زیر بغل چپ اش در اومده درد نداره و سایز اش تغییری نکرده،متخصص بردیم نتونستن تشخیص بدن چی هست،میگن غدد لنفی نیست و چرک نداره و علایم سرطان هم نداره!
        نمیدونم چی کار کنیم!میتونید راهنمایی کنیدلطفا!

        1. سلام این کودک برای تشخیص قطعی نیاز به معاینه کامل و آزمایشات دقیق دارد.

    2. پسر منم دقیقا مثل شماست از ۸ ماه پیش یه غده زیر بغلش در اومد بردمش سونو گفت لنف نود راکتیوه و چیز خاصی نی از اون وقت تا حالا بزرگ میشه برمیگرده به حالتاولش بعضی وقتا کوچک میشه درد نداره دوباره برمیگرده به حالت اولش و درد داره نمی‌دونم واقعا این چیه برای این مساله دو بار دکتر بردم هر بار گفتن چیزی نی ولی دوباره برمیگرده ولی بزرگ‌تر از اون روز اولش نشده
      کاش یکی منو هم راهنمایی می‌کرد ???

  21. سلام.مدت دوماه هست که با لمس در زیر بغلم احساس درد میکنم و از دوسه هفته قبل هم تورم و حالت برجستگی نرم بوجود اومده.ماموگرافی انجام دادم و مشکلی نداشتم.جراح عمومی هم معاینه کردن و گفتن چیز مهمی نیست.اما این تورم و درد ازبین نرفته هنوز.دلیلش چی میتونه باشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا نشانه عفونت می باشد به متخصص عفونی مراجعه نمایید.

  22. سلام من تازگیا یه چیزی زیر بغلم احساس میکنم که اصلا برجستگی نداره و هیچ دردی هم نداره فقط اگه دست بزنم معلوم میشه فقط هم زیر بغل سمت راستم هستش این خیلی نشونه بدیه ؟?

  23. سلام ببخشید چند وخته یک کیست بیضه مانند زیره بغلم هستیش اولش درد نداشت ولی الان درد میکنه و یکمی سفید شده و زیرش مث بیضه بزرگ شده نمیدونم چی هستش اگه جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام احتمالا علت آن عفونت می باشد لازم است یک چک آپ کامل انجام دهید.

  24. سلام من دوروزه فهمیدم یه توده حالت داره زیر بغل سمت چپ هست که اب زرد رنگی از اون درمیاد وکتفم خیلی درد میکنه میشه جواب بدین علتش چیه

    1. سلام احتمالا نشانه عفونت می باشد به متخصص عفونی مراجعه نمایید.

  25. سلام
    من دخترم ۱۶سالمه
    یه چیز گرد مانند و شبیه جوش زیر بغلم در اومده و چند ماهی هست که هستش الان یهویی درد گرفت و وقتی فشارش دادم ی چیرای سفیدی مثل چرک از بیرون اومد میشه بگید مشکلم چیه خیلی میترسم

    1. سلام جای ترس نیست به احتمال زیاد یک ضایعه عفونی هست و با تخلیه توسط پزشک رفع می شود.

  26. با سلا زیر بغل من یه توده در امده چند سال شاید ۷ سال میشه اول ها درد نداشت یک سال میشه درد داره حالت میخچه است مثل سوزن تیر میکشه گاهی وقت ها که عصبانی میشم

    1. سلام قبل از هر کاری لازم هست آزمایش چک آپ انجام دهید.

  27. سلام من دو هفته برای گرفتن بوی عرق از زینک اکسید استفاده کردم الان تورم سوزش وخارش زیر بغلم پیدا کرده وزیر بغلم یه توده هست چکار کنم

      1. سلام حدودا ۱۵ سال هست که در هر دو زیر بغل من کیست وجود داره به اندازه توپ پینگ پنگ البته از کنار هاش هم چند تا کوچک در اومده بد جور اذیت میکنه و درد داره گای تخلیه میشه و دردش کم میشه بعد از یه مدت دوباره پر میشه البته وسط باسنم هم دارم که اونم بیشتر شده و به دو طرف باسنم تکثیر پیدا کرده با سوراخ های متعدد چکار کنم شب و روز ندارم راهنمایی کنید ممنون.

        1. سلام احتمالا کیست های زیر بغل شما عفونی بوده لازم است با متخصص عفونی مشاور نمایید.

  28. سلام من زیر بغل سمت راستم اندازه نخود گرد شده الان یه چندماهی هست نه بزرگ میشه نه کوچیک میشه نه درد داره هیچی کلا اصلا برامدگی هم نداره وقتی فشارش میدی متوجه میشی چکار کنم

    1. سلام برای تشخیص لازم است یک آزمایش کامل خون را انجام دهید.

  29. سلام
    پسر ۱۰ ماهه ام در زیر بغل غده ای داره که زیر پوستیه و با چشم مشخص نیست ولی با گذاشتن دست کاملا لمس میشه همین امروز متوجه شدیم چیکار باید کنیم؟ ممکنه خطرناک باشه؟

    1. سلام دلایل مختلف می تواند باعث این حالت شود حتی سرماخووردگی خفیف برای تشخیص علت آن به متخصص اطفال مراجعه نمایید.

  30. سلام من بیشتر از یک هفته میشه یه گلمه کوچیک در زیر بغل سمت چپم دیدم خیلی کم درد میکه بعضی وقتا یکم میخاره یا میسوزه دلیل چیه ؟ خطر ناکه؟

    1. سلام باید با انجام معاینات و آزمایشات علت مشخص و درمان گردد.

  31. سلام وقت بخیر من گاهی احساس درد زیر بغل چپ دارم و سریع رفع میشه دست ک میزنم چیزی غیر عادی حس نمیکنم و تورم هم ندارم و قرمزی هم ندارم هفته پیش هم آزمایش خون دادم همه چیز کاملا نرمال بود 20 سال دارم ب نظر شما علت چیه

    1. سلام اگر آزمایش و معاینه نرمال هست نگران نباشید.

  32. سلام
    من یه سال میشه که جوش چرکی زیر بغل دارم و میرم دکتر دارو میخورم و حل میشه ولی تازه گیا این جوش ها معلوم نیست و داخلی هست اول درد داشت الان اصلا دردی ندارم ۱۶سالم هست یه ماه پیشم جوشم درد میکرد ولی الان داخلی هست و فشار میدم چرک خیلی سفتی میاد بیرون و درد نداره
    دلیلش چیه ببخشید خیلی نگرانم

    1. سلام شاید غده های زیر بغل شما عفونی شده باشد.

  33. سلام ، ۲۹ سال دارم و خانوم و مجرد هستم
    در طی شب گذشته متوجه یک توده در زیر بغلم شدم که کاملا دردناک هست و به اندازه گردو
    صبح بعد از بیدار شدن مجدد چک کردم و متوجه شدم اندازش کوچک تر شده اما همچنان دردناک هست
    من بیماری ویتلینگو دارم و از قرص بکمپلکس و کرم هیدروکورتیوزون به دستور پزشک استفاده می کنم
    و همچنین به دلیل حساسیت زیادی که به نور خورشید دارم میگرن هم دارم و برای سردردهام از استامینوفن استفاده میکنم شاید در ماه پنج بار استفاده کنم
    به نظر شما آیا این موارد ممکنه حساست های دارویی باشه یا به متخصص عفونت مراجعه کنم
    مچکرم از پاسخگویی.

    1. سلام احتمالا غدد زیر بغل شما عفونی شده لازم است به متخصص عفونی مراجعه نمایید.

  34. سلام
    ۱۹ سال دارم
    یه توده کوچیک زیر بغلم احساس میکنم که یکم درد میکنه خیلی نگرانش هستم لطفا منو راهنمایی کنید

    1. سلام برای تشخیص قطعی نیاز به معاینه کامل و آزمایشات دقیق دارید.

  35. سلام
    ببخشید من زیر بغلم سمت راست مدت زیادیه ی غده بزرگتر از نخود و یکی کوچیکتر هست گاهی درد میکنه وهیچ تغیری هم نکردن
    و جدیدا زیر بغلم سمت چپ هم یکی کوچک در اومده ک درد میکنه و نمیدونم باید چیکار کنم ممنون میشم از راهنماییتون

    1. سلام برای تشخیص قطعی لازمه به پزشک متخصص داخلی مراجعه نمایید.

      1. سلام آقای دکتر من زیر بغل سمت چپم ۶ تا دونه اندازه ی تیله ورم کردن درد نداره ولی خارش خیلی زیادی دارن چیزه خطرناکی میتونه باشه؟

        1. سلام برای تشخیص قطعی، نیاز به معاینه دقیق و انجام آزمایشات کامل می باشد.

  36. سلام ، من امروز زمانی که دستم رو بالا بردم شروع کرد به تیر کشیدن و درد کردن ، اولیش فکر کردم که دستم رو بد چرخوندم ولی شب که اومدم خونه دیدم یه بر آمدگی یک سانتی زیر بغلم هست ، باید به پزشک داخلی مراجعه کنم ؟

    1. سلام سونوگرافی انجام بدین بعلاوه بررسی عفونت اندام و معاینه پستان

  37. با سلام من امروز متوجه یک سفتی به اندازه لوبیا ولی انگار عمق داره زیر بغلم شدم کمی هم دردناکه دردش مثله جوش های چرکیه اما ظاهرا چیزی مشخص نیست دلیلش چی میتونه باشه؟

  38. سلام من ۲۳ سالمه امروز متوجه یک توده سفت زیر بغلم شدم که در ظاهر هیچ برآمدگی یا چیزی برای تشخیص نداره اما وقتی دست میزنم به اندازه یک لوبیا سفت شده و انگار عمق داره و دردی شبیه جوش چرکی داره دلیلش چی میتونه باشه؟

  39. سلام من۱۹ سالمه و حدودا یکساله که زیر بغلم برجستگی داره که چند روز قبل قاعدگیم درد داره و ورم میکنه .دکترم رفتم گفتن که هیچ مشکلی نداره .بنظرتون مشکلی نداره؟

  40. سلام من در زیر بغل راستم یه غده دارم که هر از چندماهی انگار زیر بغلم سوراخ میشه ازش چرک خون شدید میاد باید چیکارکنم و چه دکتری برم؟

  41. سلام من ۱۹ سالمه حدود یک ماه هست که زیر بغلم یک توده ی کوچک هست که اصلا درد نداد و به سمت پایین تر از محل قبلی حرکت کرده میخواستم بپرسم علتش چیست؟

    1. سلام دوست عزیز، در این مورد برای بررسی بیشتر از یک پزشک عمومی مشاوره بگیرید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز