لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چگونه از بروز آرتروز دست پیشگیری کنیم؟

چگونه از بروز آرتروز دست پیشگیری کنیم؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


پیشگیری از آرتروز دست بدون شک از تحمل علائم آن راحت تر است. هیچ درمانی برای آرتریت وجود ندارد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال ابتلا در دستان خود، پیشگیری از انتشار آن و کاهش آسیب مفاصل انجام دهید. آرتروز و آرتریت می تواند باعث درد، سفتی، التهاب و حساسیت در مفاصل کوچک دست و انگشتان شود. آرتریت شامل چندین بیماری است که مفاصل را تحت تأثیر قرار می دهد. بیش از 100 نوع آرتریت وجود دارد. بسیاری از انواع مختلف آرتریت از جمله آرتروز دست و انواع التهابی مانند آرتریت روماتوئید (RA) می توانند دست ها، مچ  و انگشتان را تحت تاثیر قرار دهند.

شرایط آرتریت التهابی مانند RA، آرتریت پسوریاتیک، نقرس و اسپوندیلیت آنکیلوزان باعث التهاب می شود. علائم التهاب شامل قرمزی، گرمی ،درد به طور کلی، OA به جای التهاب، دژنراتیو است.

شرایط آرتریت التهابی اغلب مفاصل متعدد بدن و اگر سیستمیک باشد می تواند کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد. RA شایع ترین نوع آرتریت التهابی است.

با RA، سینوویوم که مفاصل را می پوشاند، ملتهب می شود. در صورت عدم درمان، آرتریت التهابی می تواند باعث آسیب به غضروف، استخوان، تاندون ها و رباط ها شود و در نهایت عملکرد مفصل آسیب دیده را مختل کند.

راه های پیشگیری از آرتروز دست ها

برخی از عوامل خطر برای آرتریت قابل اصلاح نیستند – مانند افزایش سن و سابقه خانوادگی. اما عوامل خطر قابل کنترل نیز وجود دارد. می توانید خطر ابتلا به بیماری های آرتریت را با مدیریت آن کاهش دهید. همچنین می توانید اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آرتریت موجود در دستان خود انجام دهید.

حفظ سلامتی

اگر دچار آرتروز در دستان خود نشده اید، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای پیشگیری از آسیب به مفاصل دست، مچ و انگشتان خود انجام دهید.

برنامه درمان آرتریت خود را دنبال کنید. برنامه درمان آرتریت حیاتی است، به خصوص اگر به آرتریت روماتوئید و نوع دیگری از آرتریت التهابی مبتلا هستید. یکی از اهداف اصلی برنامه درمانی آرتریت روماتوئید حفظ عملکرد مفاصل، به ویژه مفاصل دست است.

مطمئن شوید که داروهای تجویز شده توسط پزشکتان را مصرف و از تمام دستورالعمل‌های داده شده پیروی می‌کنید. بسیاری از این داروها التهاب را کاهش می دهند و از آسیب در سراسر بدن از جمله دست، مچ و انگشتان پیشگیری می کنند.

به طور منظم به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید. اطمینان حاصل کنید که قرارهای خود را حفظ کرده اید و به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید. در مورد هرگونه تغییر در علائم دست و عملکرد مفصل با پزشک خود مشورت کنید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود را از هرگونه التهاب، سفتی یا درد در دستان خود و در صورت بروز مشکلات عملکردی مانند چرخاندن دستگیره های در، باز کردن شیشه ها یا گرفتن اشیا مطلع کنید.

برای پیشگیری از آرتروز دست سیگار نکشید.

سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به RA را افزایش دهد و این بیماری را برای افرادی که قبلاً مبتلا به RA هستند بدتر می کند. بررسی ها همچنین سیگار کشیدن را به OA دست، زانو، باسن و ستون فقرات مرتبط می کند. اگر سیگاری هستید، باید فوراً آن را ترک کنید تا خطر ابتلا به OA و RA را کاهش دهید.

برای پیشگیری از آرتروز دست یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

چگونه از بروز آرتروز دست پیشگیری کنیم؟ || پزشکت

بنیاد آرتریت، خوردن رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، ماهی، آجیل و لوبیا و غذاهای فرآوری شده و چربی اشباع کم را برای پیشگیری از التهاب و بهبود علائم مفصلی توصیه می کند. رژیم مدیترانه ای نوعی رژیم ضد التهابی است که می تواند به مدیریت التهاب مرتبط با RA و OA کمک کند.

برای پیشگیری از آرتروز دست از بروز آسیب ها پیشگیری کنید.

فشار دادن به مفاصل دست می تواند باعث ساییدگی و پارگی و در نهایت منجر به OA شود. ضربه به غضروف مفاصل آسیب می رساند و مفاصل آسیب دیده بیشتر در معرض ابتلا به آرتریت هستند. شاید تا سالها بعد علائمی نداشته باشید.

اقدامات لازم برای پیشگیری از آرتروز دست

تمرینات دستی: ورزش دست ها می تواند مفاصل، رباط ها و تاندون ها را انعطاف پذیر نگه دارد و مایع سینوویال را افزایش دهد.

محافظت در هنگام انجام ورزش: آسیب های دست و مچ در ورزش ها از جمله بسکتبال، تنیس و بیسبال رایج است. تجهیزات حفاظتی ممکن است به پیشگیری از صدمات کمک کند.

تمرین ایمنی شغلی: اگر شغل شما به هل دادن، کشیدن و بلند کردن نیاز دارد، باید اقدامات احتیاطی را برای پیشگیری از آسیب مفاصل انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که از تجهیزات ایمنی و ابزارهای مناسب، به درستی استفاده و با خیال راحت بلند کردن را تمرین می‌کنید. از بلند کردن وسایل سنگین و هر گونه جسمی که به دست ها و انگشتان فشار وارد می کند خودداری کنید.

تمرین ارگونومی خوب: کارهای کامپیوتری همچنین می توانند به مفاصل دست و انگشتان فشار وارد کنند. با استفاده از صفحه کلید و ماوس ارگونومیک می توانید مقداری از این میزان را کاهش دهید. سعی کنید نرم افزار دیکته را برای کاهش کار مداوم دستان خود امتحان کنید.

آتل‌بندی و بریس‌بندی: هنگام انجام فعالیت‌های مکرر دست یا اگر درد و التهاب در مفاصل دست، انگشت یا مچ  دارید، از آتل‌ها و بریس‌ها برای کاهش آسیب استفاده کنید.

برای پیشگیری از آرتروز دست چه زمانی باید با متخصص مشورت کنم؟

برخی از علائم آشکار مبنی بر اینکه آرتریت، دست ها را تحت تاثیر قرار داده شامل التهاب، سفتی، حساسیت و درد مفاصل مچ دست، دست ها و انگشتان است.

شما باید در شرایط زیر با یک متخصص مشورت کنید:

در پیشگیری از آرتروز دست درمان های خانگی کمکی نمی کند. اگر یخ، گرما درمانی، مسکن‌های بدون نسخه (OTC) و استراحت را امتحان کرده اید اما بدون تسکین است،  برای تعیین منبع علائم خود با پزشک قرار ملاقات بگذارید.

در مفاصل متعدد درد دارید. شرایطی مانند RA باعث می شود چندین مفاصل درد بگیرند. بنابراین، اگر علاوه بر دستان خود، در مفاصل دیگر نیز درد دارید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و برای یک قرار ملاقات حضوری داشته باشید.

مفاصل دستت خیلی درد می‌کند. اگر درد شدید دست، انگشت یا مچ دارید، این دلیل دیگری است که با پزشک خود تماس بگیرید.

گرمی و قرمزی دارید. علائمی مانند قرمزی و گرما نشانه‌ای از التهاب در مفاصل هستند و باید بررسی شوند.

درد و سفتی تدریجی دارید. هر نوع درد مفاصل – چه در دستان و چه در هر جای دیگر بدن – که به کندی پیشرفت می کند، می تواند با یک بیماری زمینه ای مرتبط باشد.

چگونه از شعله ور شدن آرتریت پیشگیری کنیم؟

شعله ور شدن آرتریت، باعث افزایش ناگهانی درد، التهاب، سفتی و حساسیت مفاصل است. علاوه بر علائم مفصلی، شعله ور شدن می تواند باعث خستگی شدید و احساس ناخوشی عمومی شود.

از آنجایی که شعله ور شدن هرگز خوشایند یا آسان نیست، باید هر کاری که می توانید برای پیشگیری از آنها با اجتناب از محرک ها انجام دهید. محرک ها می تواند شامل فعالیت های بیش از حد، استرس و عدم تغذیه سالم باشد.

داروها

مهم ترین کاری که می توانید برای پیشگیری از تشدید آرتریت انجام دهید این است که داروهای خود را به موقع و به درستی مصرف کنید. سعی کنید دوزها را نادیده نگیرید – از یک زمان سنج، جعبه قرص یا روش دیگری استفاده تا بتوانید دوزهای خود را به موقع مصرف کنید.

اگر فکر می کنید ممکن است شعله ور شدن را احساس کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. آنها شاید بتوانند برنامه درمانی را برای مدیریت علائم تنظیم کنند.

داروهای ضد التهابی معمولا برای مدیریت التهاب ناشی از شرایط آرتریت، از جمله OA و RA توصیه می شود. دو نوع اصلی از داروهای ضد التهابی وجود دارد: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) و کورتیکواستروئیدها.

NSAIDها

داروهای NSAID مانند ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن بدون نسخه در دسترس هستند. با این حال، اگر پزشک  احساس کند که برای مدیریت بهتر التهاب و درد به آنها نیاز دارید، می‌تواند نسخه‌های قوی‌تر را تجویز کند.

کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها که گاهی اوقات استروئید نامیده می شوند، داروهای ساخته شده توسط انسان هستند و شبیه هورمونی به نام کورتیزول که به طور طبیعی در غدد فوق کلیوی تولید می شود، عمل می کنند. آنها به شکل قرص، تزریقی و مسکن های موضعی در دسترس هستند.

کورتیکواستروئیدها با کاهش التهاب در سراسر بدن میتوانند درد مفاصل، سفتی، التهاب و حساسیت را کاهش دهند. کورتیکواستروئیدها باید توسط پزشک تجویز شوند، اگرچه برخی از مسکن های موضعی بدون نسخه حاوی مقادیر کمی از آن هستند.

رژیم غذایی

شواهد روشنی وجود ندارد که رژیم غذایی بتواند علائم آرتریت را بهبود بخشد. اما بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت می گویند که با حذف برخی غذاها احساس بهتری دارند. غذاهایی که التهاب زا در نظر گرفته می شوند عبارتند از غذاهای فرآوری شده و فست فود، گوشت قرمز و دسرهای شیرین.

یک رژیم غذایی ضد التهابی می تواند به کاهش التهاب و بهبود علائم آرتریت کمک کند. غذاهایی که ضد التهاب در نظر گرفته می شوند شامل ماهی های چرب، میوه ها، سبزیجات، لوبیا، مغزها و دانه ها، روغن زیتون، برخی ادویه ها (مانند زنجبیل و زردچوبه) و پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها هستند.

تمرینات دست

چگونه از بروز آرتروز دست پیشگیری کنیم؟ || پزشکت

درد دست، مچ و انگشتان می‌تواند ناامیدکننده باشد و انجام کارهای اساسی از جمله استفاده از رایانه، تهیه غذا، لباس پوشیدن و تمیز کردن خانه را سخت‌تر کند. تمرینات دست می تواند به بهبود عملکرد آن کمک و انجام آنها آسان است.

در اینجا پنج تمرین دست توصیه شده توسط دانشکده پزشکی هاوارد آورده شده است. این تمرینات را به آرامی شروع کنید و در صورت احساس درد آن را کاهش دهید. برای هر تمرین، وضعیت را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. هردست را 10 بار و سه بار در روز انجام دهید.

اکستنشن و خم شدن مچ دست

ساعد خود را روی یک سطح صاف و حوله رول شده با کف دست به سمت پایین و در لبه میز آویزان کنید. دست را به سمت بالا حرکت دهید تا زمانی که کشش را احساس کنید. به حالت اولیه برگردید و همان حرکات را با آرنج خم شده در پهلو، کف دست به سمت بالا تکرار کنید.

سوپیناسیون یا پروناسیون مچ دست

ایستاده یا نشسته در حالی که بازوی خود را در کنار قرار دهید، آرنج 90 درجه خم کرده و کف دست به سمت پایین ، ساعد را بچرخانید تا کف دست به سمت بالا و سپس پایین باشد.

انحراف اولنار یا شعاعی مچ دست

با نگه داشتن ساعد خود روی میز و حوله ای رول شده برای بالش، و با انگشت شست به سمت بالا شروع کنید. به عنوان جایگزین، می توانید از زانوی خود برای حمایت استفاده کنید. برای انجام این تمرین، مچ دست را در دامنه کامل حرکت خود به سمت بالا و سپس پایین حرکت دهید.

خم شدن یا کشش شست

با شست خود در وضعیت بیرونی شروع کنید. سپس انگشت شست را روی کف دست خود حرکت دهید و به موقعیت شروع بازگردید.

سر خوردن تاندون دست یا انگشت

این تمرین را با انگشتان خود به سمت بیرون شروع کنید. سپس، یک مشت قلاب ایجاد کنید، 5 تا 10 ثانیه نگه دارید و سپس به یک دست راست برگردید. بعد، یک مشت کامل بسازید، آن را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید و به یک دست راست برگردید و این حرکات را تکرار کنید.

استفاده از دستگاه های پشتیبانی

دستگاه های حمایتی، از جمله آتل های دستی و دستکش های فشاری،  را می توانند برای کاهش درد و افزایش دامنه حرکتی مفاصل قرار دهند.

آتل های دست. انواع مختلفی از آتل های دست و انگشتی را می توان برای کاهش درد و حمایت از دست در طول کارهایی که نیاز به استفاده از دست ها، مچ ها و انگشتان خود دارند استفاده کرد. یک بررسی در سال 2014 نشان داد که استفاده کوتاه مدت و شبانه از آتل کردن مفصل DIP راهی ایمن و ساده برای کاهش درد و بهبود تحرک در مفصل است.

یک مطالعه جدیدتر نشان داد که استفاده از آتل می تواند عملکرد دست و مچ را در افرادی که RA در دستان خود تجربه می کنند، مدیریت کند. محققین دریافتند که تثبیت دست و مچ به بهبود عملکرد، گرفتن و مهارت دستی کمک می کند.

دستکش های فشرده سازی. دستکش های فشاری می توانند جایگزینی برای آتل های دستی باشند، یا می توان از آن ها در شب پس از برداشتن آتل استفاده کرد. این دستکش های محکم و انعطاف پذیر می توانند درد و سفتی دست را کاهش دهند و عملکرد آن را بهبود بخشند. دستکش های فشاری ایمن هستند و معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، تحقیقات کمی وجود دارد که تأیید کند دستکش‌های فشرده‌سازی می‌توانند مؤثر باشند.

نقش مدیریت استرس در پیشگیری از آرتروز دست

کاهش استرس می تواند به پیشگیری از عود، مدیریت آرتریت و کاهش طول عود کمک کند. افراد مبتلا به آرتریت می توانند از هر تعداد فعالیت کاهش استرس برای پیشگیری از علائم آرتریت استفاده کنند.تکنیک های کاهش استرس عبارتند از:

  • مراقبه
  • تمرین شکرگزاری
  • تنفس عمیق و آرامش بخش
  • تمرینات ذهن و بدن مانند یوگا و تای چی

اگر متوجه شدید که فعالیت‌های کاهش استرس کمکی نمی‌کنند یا برای مقابله با چالش‌های آرتریت تلاش می‌کنید، از ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود بخواهید که به یک درمانگر سلامت روان که می‌تواند منبعی برای یافتن راه‌های بهتر باشد ،توصیه کند.

رژیم غذایی بهینه آرتریت در دست

چگونه از بروز آرتروز دست پیشگیری کنیم؟ || پزشکت

چندین مکمل گیاهی ممکن است به مدیریت درد OA و RA کمک کنند. این گیاهان شامل کورکومین، زنجبیل و بوسولیا هستند.

کورکومین

کورکومین ماده فعال زردچوبه، ادویه ای است که هزاران سال در طب آیورودا و چینی استفاده می شود. حتی کورکومین ضد التهاب است و برای کاهش درد و تورم در افراد مبتلا به RA تبلیغ شده است.

بر اساس یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز در سال 2016، تنها 500 میلی گرم زردچوبه دو بار در روز می تواند درد و سفتی مفاصل را در هر دو بیماری OA و RA کاهش دهد. ساده ترین راه برای دریافت کورکومین در رژیم غذایی، مصرف آن به عنوان مکمل است.

زنجبیل

زنجبیل می تواند التهاب را در افراد مبتلا به RA و OA کاهش دهد. علاوه بر این، یک بررسی در سال 2014 نشان داد که مواد تشکیل دهنده زنجبیل می تواند درد RA را مدیریت و احتمال آسیب مفاصل را کاهش دهد.

برای افزایش زنجبیل در رژیم غذایی خود، می توانید آن را به صورت چای یا ادویه به غذاهای پخته شده یا آماده اضافه کنید. مکمل‌های زنجبیل نیز یک گزینه هستند، اما باید در مورد دوز صحیح و ایمنی با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

بوسولیا

Boswellia ، همچنین به عنوان کندر و به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز در سال 2020 نشان داد که Boswellia ممکن است یک درمان ایمن و موثر برای OA در صورت استفاده به مدت چهار هفته باشد.  Boswellia در دوزهای کم، بی خطر و به صورت قرص یا کرم موضعی در دسترس است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مکمل های گیاهی را تایید نمی کند. متأسفانه، این بدان معناست که اثربخشی و ایمنی آنها توسط FDA مورد بررسی یا تایید قرار نگرفته است.

همیشه باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد اینکه آیا یک مکمل گیاهی برای استفاده در برنامه درمانی فعلی آرتریت مفید و بی خطر است یا خیر مشورت کنید.

اطمینان حاصل کنید که مکمل های گیاهی را از منابع معتبر خریداری می کنید. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروساز می تواند توصیه هایی در مورد مکمل های با کیفیت بالا ارائه دهد.

رژیم غذایی گیاهی

هنگامی که آرتریت دارید، رژیم غذایی می تواند در علائمی که تجربه می کنید نقش داشته باشد. رژیم غذایی گیاهی سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و سایر غذاهای گیاهی است. برخی از افراد احتمال دارد گوشت و لبنیات را همراه با غذاهای گیاهی مصرف کنند.این رژیم غذایی می تواند مواد مغذی را فراهم کند که التهاب، درد و تورم مرتبط با آرتریت را کاهش می دهد.

مطالعه ای در سال 2015 که در مجله آرتریت نشان داد که خوردن یک رژیم غذایی گیاهی می تواند به طور قابل توجهی عملکرد افراد مبتلا به OA را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات در مورد رژیم غذایی مبتنی بر گیاه برای RA ترکیبی است.

برخی از بررسی ها نشان می‌دهند که رژیم غذایی گیاهی ممکن است به کاهش علائم RA کمک کند. با این حال، همه بررسی ها ارتباط قابل توجهی را بین این نوع رژیم  غذایی و بهبود درد و عملکرد نشان نمی دهند.صرف نظر از این، احتمال دارد به عنوان بخشی از برنامه درمانی خود برای مدیریت RA و کاهش علائم مفصل دست و انگشتان ارزش داشته باشد.

کرم های کپسایسین

کپسایسین جزء فلفل چیلی است که به آنها حرارت می دهد. کپسایسین هنگام استفاده در کرم ها، ژل ها و چسب ها سیگنال های درد را مسدود می کند. کرم‌های کپسایسین معمولاً عوارض جانبی سیستمیک کمی دارند. با این حال، استفاده موضعی گاهی اوقات باعث قرمزی موضعی، خارش و درد می شود.

یک مطالعه در سال 2011 در مجله روماتولوژی ، محققان ادبیات مربوط به ژل کپسایسین را برای OA دست و زانو بررسی کردند. در پنج کارآزمایی بررسی شده ، نویسندگان  دریافتند که ژل کپسایسین به طور قابل توجهی برای تسکین درد مؤثر است. به عنوان مثال، در یکی از مطالعات، که شرکت کنندگان در طی 12 هفته از ژل کپسایسین استفاده کردند، 50 درصد کاهش درد مشاهده شد.

قبل از استفاده از محصولات کپسایسین روی دست، مقدار کمی از آن را در یک ناحیه پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید که حساسیت ندارید.

روغن ماهی

RA می تواند باعث درد دست و انگشتان، التهاب و سفتی شود. وقتی دست ها و انگشتان ملتهب هستند، مفاصل گرم و حساس می شوند. از آنجایی که RA یک وضعیت متقارن است، هر دو دست اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند.

بررسی ها روی روغن ماهی ، به عنوان مکمل برای RA، نشان می دهد که دو ماده فعال موجود در ماهی، EPA و DHA، می توانند به کاهش التهاب کمک کنند.یک مطالعه گزارش شده در سال 2016 نشان داد افرادی که روزانه مکمل های روغن ماهی مصرف می کردند، درد RA را کاهش دادند. نویسندگان این مطالعه همچنین خاطرنشان کردند که مصرف مکمل‌های روغن ماهی احتمال دارد نیاز به مسکن‌های ضد درد را کاهش دهد.

دستورالعمل های بنیاد کالج روماتولوژی یا آرتریت آمریکا در سال 2019 درمان OA با روغن ماهی را توصیه نمی کند. به این دلیل که بیشتر مطالعات روغن ماهی را برای درمان OA موثر تشخیص نداده اند.

کورکومین، زنجبیل، و بوسولیا ممکن است گیاهان مفیدی برای مدیریت علائم دست OA یا RA باشند. با این حال، گیاهان احتمال دارد خطراتی داشته باشند، و FDA آنها را تنظیم نمی کند. بنابراین قبل از مصرف حتما با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که ایمن هستند.

آیا آرتریت دست منجر به ناهنجاری های انگشتان می شود؟

چگونه از بروز آرتروز دست پیشگیری کنیم؟ || پزشکت

بررسی ها نشان می دهد 90 درصد از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید درگیری دست دارند که می تواند برای فعالیت های روزمره زندگی (ADL) مشکلاتی ایجاد کند. RA تمایل دارد مفاصل متاکارپوفالانژیال (MCP)، اینترفالانژیال پروگزیمال (PIP) و انگشت شست (IP) را تحت تاثیر قرار دهد.

مفصل MCP یا بند انگشت، جایی است که مفاصل انگشتان به دست می رسند. در MCP، انگشتان خم می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا اشیا را بردارید و نگه دارید.

مفصل PIP اولین مفصل انگشت است و بین دو استخوان دیگر انگشت قرار دارد. می تواند خم شود و انتشار یابد.

مفصل IP شست دارای دو استخوان بوده وبنابراین فقط یک مفصل است. در نزدیکترین نوک انگشت به نوک انگشت قرار دارد.با RA، می توانید درگیری دست را در یک یا چند مفصل در هر دو دست تجربه کنید.

سخن آخر در پیشگیری از آرتروز دست

برخی از درمان های طبیعی و خانگی احتمال دارد به مدیریت آرتریت دست کمک کند. تمرینات دستی، طب سوزنی، درمان سرد-گرم، آتل بندی، مدیتیشن و برخی مکمل‌ها نویدبخش گزینه‌های تسکین درد غیردارویی هستند. با یک پزشک مشورت کنید که کدام گزینه می تواند در کنار مراقبت های پزشکی استاندارد به خوبی اثر کند.

درد دست و مچ آن و مشکلات مفاصل انگشتان علائمی هستند که نباید نادیده بگیرید، به خصوص اگر به تدریج بدتر شوند. در اسرع وقت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا علت درد دست را مشخص و بتوانید در اسرع وقت آن را درمان کنید.

آرتریت دست به بهترین وجه با ترکیبی از درمان ها کنترل می شود. اینها شامل داروهای تجویزی و OTC، درمان های طبیعی و رویکردهای سبک زندگی می شود.

قبل از امتحان هر گونه درمان طبیعی جدید برای مدیریت آرتریت در دستان خود، ضروری است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. همچنین هر زمان که التهاب، درد و سایر علائم آرتریت بدتر شد، باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

پیش آگهی بیشتر افراد مبتلا به آرتریت دست خوب است. اگر در خطر ابتلا به آرتریت دست هستید، به راهکارهای پیشگیرانه توجه کنید تا بتوانید احتمال ابتلا به آن را کاهش دهید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز