لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

درمان خانگی شکستگی استخوان

درمان شکستگی استخوان || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


شکستگی استخوان همان ترک خوردگی در استخوان است که می تواند با بروز برخی علائم و عوارض احتمالی همراه باشد. درصد زیادی از شکستگی ها در نتیجه استرس یا ضربه نیروی زیاد ایجاد می شوند. در برخی افراد، شکستگی استخوان نیز می‌تواند عارضه بیماری های زمینه ای مختلفی، مانند پوکی استخوان، سرطان، و استخوان‌زایی بی‌پرفکتا (بیماری استخوان شکننده) باشد که استخوان ها را ضعیف می‌کند.

استخوان می تواند به روش های مختلفی دچار شکستگی شود. اگر شکستگی استخوان بر بافت اطراف اثر نگذارد یا به هیچ وجه به آن آسیب نرساند، شکستگی بسته نامیده می شود. شکستگی استخوانی که به پوست اطراف آسیب می رساند، به شکستگی باز یا شکستگی مرکب معروف است.

اکثر شکستگی ها به دلیل سقوط بد و یا تصادف اتومبیل ایجاد می شوند. بیشتر استخوان های سالم به اندازه کافی محکم هستند تا در برابر ضربه های قوی مقاومت کنند. افزایش سن و ابتلا به برخی از بیماری های زمینه ای می تواند استخوان های شما را ضعیف کند و احتمال شکستگی استخوان ها را افزایش دهد.

چند بیماری زمینه ای که ممکن است باعث شکستگی آسان استخوان های شما شوند عبارتند از:

همچنین برخی عوامل خطر بروز شکستگی را تا حدودی افزایش می دهند، از جمله:

  • سن: افراد مسن و کودکان خردسال به دلیل استخوان های ضعیف بیشتر مستعد شکستگی هستند.
  • آسیب رساندن مکرر به ناحیه دچار آسیب دیدگی (که در بین ورزشکاران رایج است).
  • یائسگی

چگونه شکستگی را به طور طبیعی درمان کنیم؟

برخی گزینه های درمانی برای استخوان دچار شکستگی وجود دارند که می توانید در هنگام شکستگی استخوان از آنها استفاده کنید. آنها عبارتند از:

زردچوبه و شکستگی استخوان || پزشکتزردچوبه برای بهبود سریعتر شکستگی استخوان

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر کمی داغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و بلافاصله بنوشید. این مخلوط را هر شب یکبار مصرف کنید. وجود کورکومین در زردچوبه آن را برای بهبود سریعتر شکستگی ها مناسب می کند. کورکومین به عنوان یک تعدیل کننده ایمنی عمل می کند و فعالیت های ضد التهابی را نشان می دهد که می تواند به تنظیم پاسخ های ایمنی و التهاب شما کمک کند.

روغن سنجد برای بهبود سریعتر شکستگی استخوان

سه تا چهار قطره روغن سنجد را به دو قاشق چایخوری روغن نارگیل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و روی ناحیه مورد نظر بمالید. این کار را باید 5 تا 6 بار در روز انجام دهید. روغن سنجد گردش خون را در ناحیه دچار شکستگی تقویت می کند. حتی به بهبود سریعتر شکستگی کمک می کند، به خصوص زمانی که گچ برداشته شود.

روغن اسطوخودوس برای بهبود سریعتر شکستگی استخوان

سه تا چهار قطره روغن اسطوخودوس را به دو قاشق چایخوری روغن نارگیل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا نتایج موثری داشته باشید. روغن اسطوخودوس در بهبود شکستگی فواید متعددی دارد. با اثر ضد التهابی خود می تواند به کاهش التهاب و درد  ناحیه کمک کند.

روغن کرچک برای بهبود سریعتر شکستگی استخوان

یک دستمال تمیز را در روغن کرچک فشرده خیس کنید. روغن اضافی آن را بگیرید و پارچه خیس شده را در اطراف ناحیه آسیب دیده بپیچید. بگذارید یک یا دو شب بماند. این کار را روزانه انجام دهید.

یکی از ترکیبات فعال اصلی موجود در روغن کرچک اسید ریسینولئیک است. این ترکیب فعالیت های ضد التهابی را نشان می دهد که به تسکین التهاب و درد مرتبط با شکستگی کمک می کند.

دانه زیره سیاه یا روغن کالونجی

یک قاشق غذاخوری روغن زیره سیاه بردارید و آن را گرم کنید. روغن گرم را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید روی آن خشک شود. این کار را 3 تا 4 بار در روز انجام دهید.

روغن دانه زیره سیاه برای درمان طیف وسیعی از بیماری های زمینه ای استفاده می شود. آنچه آن را در درمان شکستگی موثر می کند، تقویت استخوان است. بر اساس بررسی های انجام شده روغن دانه زیره سیاه پوکی استخوان را معکوس می کند.

دانه کنجد برای بهبود سریعتر شکستگی استخوان

اگر به دنبال بهبود سریعتر استخوان شکسته شد خود هستید بهتر است روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری کنجد بو داده مصرف کنید. علاوه بر این، برای بهبودی سریع‌تر، می‌توانید روغن کنجد را به ناحیه آسیب‌دیده بمالید. برای بهترین نتیجه باید حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید.

دانه‌های کنجد سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم و آهن هستند که به بهبودی سریع‌تر از شکستگی کمک می‌کنند. آنها همچنین اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمندی را نشان می دهند که می تواند به مقابله با علائم تورم و درد مرتبط با شکستگی کمک کند.

مصرف بور

برای بهبود سریع تر وضعیت خود و تقویت استخوان ها بهتر است منابع طبیعی بور را از طریق رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید.

غذاهای غنی از بور شامل نخود، بادام، لوبیا، موز، آلو، موز، پرتقال، سیب، کلم بروکلی و حبوبات هستند. همچنین می توانید پس از مشورت با پزشک، مکمل های بیشتری برای این ماده مغذی مصرف کنید. شما باید این کار را به صورت روزانه انجام دهید.

بور برای عوامل مختلف استخوان سازی، مانند کلسیم، منیزیم، ویتامین D، استروژن و غیره ضروری است. اعتقاد بر این است که پس از یائسگی، بور هورمون هایی را تحریک می کند که به شما در مقابله با پوکی استخوان و شکستگی های ناتوان کننده کمک خواهد کرد.

روغن نارگیل برای بهبود سریعتر شکستگی استخوان

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل فشرده سرد را از طریق رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید. همچنین می توانید از روغن نارگیل به صورت موضعی در ناحیه دچار آسیب دیدگی استفاده کنید. روغن نارگیل را به طور منظم مصرف کنید تا به نتایج دلخواه برسید. مکمل بدن با روغن نارگیل می تواند به تقویت استخوان ها و جلوگیری از تحلیل استخوان مرتبط با پوکی استخوان کمک کند. عمل ضد التهابی روغن نارگیل می تواند درد و التهاب را تسکین دهد.

نمک اپسوم برای بهبود سریعتر شکستگی استخوان

یک فنجان نمک اپسوم را به وان حمام اضافه کرده و آن را با آب ولرم پر کنید. استخوان آسیب دیده را20 تا 30 دقیقه در حمام نمک اپسوم خیس کنید. این کار را یک بار در روز یا هر روز متناوب انجام دهید. نمک اپسوم به دلیل ترکیباتش به عنوان سولفات منیزیم نیز شناخته می شود. وجود منیزیم در نمک اپسوم خواص ضد التهابی شگفت انگیزی به آن می دهد که می تواند به کاهش درد، التهاب و تورم همراه با شکستگی کمک کند.

آب آلوئه ورا || پزشکتآب آلوئه ورا برای بهبود سریعتر شکستگی استخوان

روزانه یک فنجان آب آلوئه ورا مصرف کنید. همچنین می توانید برای تسکین لحظه ای درد و التهاب، ژل آلوئه ورا را به ناحیه مورد نظر بمالید. شما باید آن را یک بار در روز به مدت چند هفته بنوشید. آلوئه ورا به دلیل وجود پلی ساکارید خاص دارای خواص درمانی و تسکین دهنده طبیعی است. همچنین می تواند به افزایش تراکم استخوان شما کمک کند، بنابراین بهبودی شکستگی استخوان را تسریع می کند.

چگونه از شکستگی استخوان پیشگیری کنیم؟

برای پیشگیری از شکستگی استخوان مطمئن شوید که کلسیم کافی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید. از طرفی هم روزانه به اندازه کافی نور خورشید دریافت کنید زیرا یکی از بهترین منابع ویتامین D است که یک ماده مغذی بسیار مورد نیاز برای تقویت استخوان های شما است. برای تقویت استخوان های خود به فعالیت‌های بدنی و ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری کوتاه، پرش، پیاده‌روی و دویدن بپردازید.

ناحیه ای که دچار آسیب دیدگی شده است را تا جایی که می توانید بی حرکت نگه دارید تا زمانی که شکستگی به طور کامل بهبود یابد.

سوالات متداول

چه غذاهایی برای شکستگی استخوان مفید است؟ برای کمک به بهبود سریع تر شکستگی های استخوان، باید غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، پنیر، ماهی، گوشت، ماست، آجیل، لوبیا، محصولات سویا و غلات غنی شده مصرف کنید.

چه مدت طول می کشد تا استخوان شکسته بهبود یابد؟ در حالی که برخی از شکستگی ها می توانند در سه هفته در کودکان بهبود پیدا کنند، ممکن است در نوجوانان و بزرگسالان حدود 6 هفته طول بکشد. همچنین، برخی از شکستگی‌ها احتمال دارد تا 10 هفته طول بکشد تا بهبود یابند، و حتی بیشتر طول بکشد تا شما به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

مراحل بهبود شکستگی چیست؟

سه مرحله برای بهبود شکستگی وجود دارد. آنها عبارتند از:

  • مرحله اول (واکنش): این مرحله شامل التهاب و تشکیل بافت گرانولاسیون است.
  • دوم (ترمیم): این مرحله شامل تشکیل پینه غضروف و رسوب استخوان لایه ای است.
  • مرحله سوم (بازسازی): این مرحله شامل بازسازی به خطوط اصلی استخوان است.

سخن آخر

شکستگی استخوان، یا ترک در استخوان، می‌تواند ناشی از نیروی ضربه یا فشار زیاد باشد. بسته به علت یا شرایط شکستگی، شکستگی های استخوان را می توان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد. دو نوع گسترده ای که طبقه بندی می شوند شکستگی های باز و بسته هستند. شکستگی‌های باز نشان‌دهنده آسیب به بافت اطراف است، در حالی که شکستگی‌های بسته به سمت آسیب وارده به استخوان اشاره می‌کنند.

درد، تورم، احساس ساییدگی و ناتوانی در حمل وزن از علائم شایع مرتبط با شکستگی استخوان هستند. در حالی که آسیب یا فشار علت اصلی شکستگی استخوان است، برخی بیماری های زمینه ای مانند پوکی استخوان، سرطان یا عفونت‌ها و عوامل دیگری مانند سن می‌توانند خطر شکستگی استخوان را افزایش دهند. در حالی که برای درمان شکستگی استخوان نیاز به مراقبت های پزشکی دارید، برخی از داروهای خانگی مانند روغن نارگیل، آب آلوئه ورا، روغن های ضروری، روغن کرچک، دانه های کنجد می توانند در تسریع روند درمانی موثر باشند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.3 / 5. تعداد رای ها: 3

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز