لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

زندگی پس از طلاق برای مردان

طلاق در مردان || پزشکت

فهرست مطالب

اگرچه برخی از این تفاوت‌ها را می‌توان به سن، جنسیت و موقعیت فردی نسبت داد، اما هیچ راه درستی برای کنار آمدن با طلاق و زندگی پس از آن وجود ندارد. با این حال، برای مردان بالای 40 سال، زندگی پس از طلاق ممکن است کمی متفاوت از همتایان جوان و سالمند‌تر به نظر برسد. آیا به این موضوع فکر می‌کنید که طلاق برای مردان بالای 40 سال چگونه است؟ شما می‌توانید در این مقاله از سایت پزشکت اطلاعات مفیدی را در اینباره به دست آورید.

تغییرات زندگی مردان ۴۰ ساله بعد از طلاق

به طور کلی زندگی پس از طلاق برای مردان اغلب در یکی از موارد زیر طبقه بندی می‌شود:

  • کسانی که احساس امید می‌کنند.
  • افرادی که احساس رها شدگی می‌کنند.
  • کسانی که احساس مبهم و سردرگمی دارند.

اما آیا می‌دانید که طلاق چگونه زندگی و شخصیت یک مرد را تغییر می‌دهد؟ اگرچه هیچ ویژگی مشخصی برای یک مرد بالای 40 سال وجود ندارد، اما چند احتمال وجود دارد که ممکن است در زندگی او نقش داشته باشند. اکثر مردان در این سن در نوعی شغل مشغول به فعالیت هستند. یا در صورت تمایل به داشتن فرزند، صاحب فرزند می‌شوند و به عنوان نان آور خانواده، شاید به طور مشترک با همسرشان یا تنهایی کار می‌کنند. در بیشتر موارد، صرف نظر از جزئیات، مردان چهل ساله تا حدودی دارای شخصیتی کامل و شکل یافته هستند.

آنها در این سن معمولاً هر روز یک مکان مشخص برای زندگی، یک کار و پیشه مشخص، یک وسیله نقلیه مشخص و یک برنامه معمول و روتین دارند. با این حال برای مردان در این سن، از دست دادن شریک زندگی‌شان می‌تواند همه این جنبه‌های زندگی‌شان را مختل کند.

علاوه براین مورد، بازگشت به عقب و ایجاد یک زندگی جدید برای کسی که ۱۵ سال به یک شیوه و با نظمی خاص زندگی کرده است. برای کسی که فقط برای مدتی به همین شکل زندگی کرده است، آسان نیست.

طلاق گرفتن || پزشکتچقدر طول می‌کشد تا یک مرد دوره طلاق را پشت سر بگذارد؟

پاسخ این سوال از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هیچ پاسخ درست یا غلطی برای آن وجود ندارد. زندگی پس از طلاق ممکن است که در اغلب موارد به صورت مجموعه‌ای از شب نشینی‌ها به تصویر کشیده شود. یا یک صف بی‌ پایان از زنان جوان که به دنبال یک مرد سالمند هستند که با او درگیر روابط عشقی و جنسی باشند، با این حال واقعیت زندگی پس از طلاق این نیست.

زندگی پس از طلاق اغلب مملو از این سوالات است که چگونه باید تنها زندگی کنید، بفهمید که چگونه به عنوان یک پدر مجرد (اگر فرزندی دارید) با دیگران رابطه داشته باشید. همچنین و تعیین اینکه چه چیزی ممکن است در ازدواج قبلی شما به صورت اشتباه رخ داده باشد تا روی خودتان کار کنید و چشم اندازهای روابط آینده را بهبود بخشید.

یادگیری الگوهای جدید

در هر طلاق، یادگیری الگوهای جدید اولویت دارد. برای مثال در طول زندگی مشترک از آنجایی که در کنار همسرتان می‌خوابیدید، پس از طلاق باید یاد بگیرید که تنها بخوابید. این مسئله ممکن است یک کار آسان باشد یا ممکن است به یک فرآیند دردناک و طولانی تبدیل شود که شرایط دشواری را برای شما رقم بزند.

یا به عنوان مثال، در طول زندگی مشترک شما با کمک همسرتان تصمیم گیری می‌کردید، اما پس از طلاق باید تلاش کنید که به تنهایی و بدون کمک دیگران تصمیم بگیرید. یادگیری الگوهای جدید به همان اندازه که در مورد مسائل کوچک صادق است، به مسائل بزرگ نیز مربوط می‌شود.

مسائل مهم در این زمینه شامل تصمیم گیری، کار و تغییرات سبک زندگی است، در حالی که الگوهای مربوط به مسائل کوچک بیشتر بر روی جزئیات ریز و درشت زندگی روزمره تمرکز دارد که اکثر مردم آن را بدیهی می‌دانند. شاید همسرتان هر روز صبحانه‌تان را برایتان درست می‌کرد و از این پس مجبور شوید خودتان آن را تهیه کنید.

احتمالا شریک شما تمام قبض‌ها را پرداخت می‌کرد و در حال حاضر شما باید بفهمید که خدمات پرداخت قبوض کجا است و چگونه باید آنها را پرداخت کنید. شاید شریک زندگی‌تان تعطیلات شما را برنامه ریزی و زندگی اجتماعی شما را تنظیم و به طور کلی زندگی شما را مدیریت می‌کرد.

پس از طلاق شما باید بفهمید که چه چیزهایی را دوست دارید و می‌خواهید وقت خود را چگونه سپری کنید.

این مرحله یک بخش و فرآیند مهم طلاق است، اما در اغلب موارد برای مردان چهل ساله طاقت‌فرسا است، به‌ویژه اگر آنها ازدواجی با نقش‌های جنسی سنتی داشتند.

نظافت، پخت و پز، و نگهداری از خانه می‌تواند بسیار دشوار باشد و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا به آن عادت کنید، بنابراین به خودتان زمان بدهید تا تمام این تغییرات را طی کنید. در شرایط پس از طلاق، تلاش برای منظم کردن زندگی روزمره مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید.

درک اولویت‌هایتان بخش مهم دیگری از شرایط عبور از طلاق و یادگیری نحوه زندگی به عنوان یک مرد تازه طلاق‌گرفته و ۴۰ ساله است. از آنجاییکه احتمالا اولویت‌های شما در ازدواج حداقل تا حدی به اولویت‌های شریک زندگی‌تان بستگی دارد، پس از طلاق تمام زمان زندگی‌تان متعلق به شماست.

در واقع تعیین اولویت‌های شما کاملاً بر عهده شما است و باید آنها را تشخیص دهید و اجرا کنید. در شرایط پس از طلاق، برخی از مردان ممکن است تا حدی احساس آزادی داشته باشند. مردانی که قبلاً تشویق می شدند دائماً فعالیت‌های خانه را انجام دهند یا وقت خود را‌ به گونه‌ای پر کنند، ممکن است متوجه شوند که توانایی ایجاد اولویت‌ یک تجربه آزاد و فوق‌العاده است.

مرتب سازی اولویت‌ها می‌تواند شامل ایجاد برخی تغییرات مهم در زندگی باشد. مردان ممکن است مسیرهای شغلی، شرایط خانه و حتی ترجیحات مذهبی خود را بر اساس آنچه همسرانشان می‌خواهند یا همسالان نزدیکشان انجام می‌دهند، به جای ارزیابی دقیق آنچه می‌خواهند یا نیاز دارند، انتخاب کرده باشند.

در برخی موارد، طلاق می‌تواند به مردان میانسال این فرصت را بدهد که کمی عمیق‌تر و مؤثرتر خود را کشف کنند تا زندگی‌ را ایجاد کنند که با بودن در آن احساس هیجان و رضایت دارند.

بازگشت به زندگی مشترک

برای بسیاری از مردان، بازگشت به دنیای زندگی مشترک، علتی برای داشتن احساس ترس و دلهره است و می‌تواند کاری غیرممکن به نظر برسد. برای ازدواج پس از طلاق نباید عجله داشته باشید. هر دو طرف در یک ازدواج، صرف نظر از اینکه چه کسی طلاق را آغاز کرده است، به زمان نیاز دارند تا روند ازدواج خود را بررسی و اشکالات را رفع کنند و از آن شرایط خارج شوند.

اگرچه مردان بالای 40 سال نباید قبل از اینکه آماده شوند، برای شروع دوباره یک زندگی مشترک تحت فشار قرار گیرند، اما این مسئله می‌تواند باعث نگرانی شود. به طور کلی تشکیل یک زندگی مشترک دیگر می‌تواند زمان زیادی طول بکشد و نباید به عنوان یک فرآیند کوتاه مدت در نظر گرفته شود.

تشکیل مجدد یک زندگی مشترک عمدتاً به این مسئله بستگی دارد که با خودتان، خواسته‌ها و نیازهایتان هماهنگ باشید. اگر هنوز از طلاق ناراحت هستید، به دنبال زندگی مشترک با همسر سابق خود هستید، یا آرزوی زندگی‌ دوباره با او را دارید، پس برای طلاق آماده نیستید و احتمالاً وارد کردن یک فرد دیگر به زندگی‌تان فقط به هر دوی شما آسیب می‌زند.

بازگشت به زندگی مشترک زمان قطعی ندارد و لازم نیست بلافاصله پس از طلاق شما باشد. در عوض، می‌توان آن را به عنوان یک هدف دور اندیشانه دید.

مردان || پزشکت

ادامه زندگی پس از طلاق

مسلماً ادامه زندگی به صورت نرمال و معمولی سخت‌ترین بخش طلاق بعد از ۴۰ سالگی است. به طور کلی این نکته هم برای مرد و هم برای زن صادق است. اکثر مردان چهل ساله حداقل یک دهه است که ازدواج کرده‌اند، به این معنی که حداقل یک چهارم از زندگی‌شان با شریک زندگی‌شان سپری شده است.

ادامه زندگی پس از طلاق در یک لحظه نمی‌تواند اتفاق بیفتد و به ندرت به راحتی انجام می‌شود. در عوض، باید برای داشتن یک زندگی موفق و مطلوب در آینده، امیدوار باشید و تمام تلاش خود را انجام دهید. با تلاش کردن، این هدف به زودی محقق خواهد شد.

گذشت از یک ازدواج چند دهه‌ای می‌تواند حتی سخت‌تر باشد. زیرا در این شرایط بیشتر زندگی بزرگسالی شما با همسرتان سپری شده است و باید دریابید که چگونه در بزرگسالی زندگی را بدون شریکی که احتمالاً به آن تکیه کرده‌اید، طی کنید. برخی افراد احساس می‌کنند که پس از طلاق هویت خود را از دست می‌دهند.

گذشت از طلاق و وارد شدن به زندگی جدید، به ندرت یک وضعیت ساده خواهد بود. بنابراین برای موفقیت در این مسیر، باید تمام تلاش خود را انجام دهید. به این ترتیب قادر خواهید بود که پس از طلاق، زندگی جدیدی را برای خودتان ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

زندگی پس از طلاق به ندرت یک شرایط ساده خواهد بود.

این مسئله حتی برای مردان بالای 40 سال نیز صادق است. اگرچه کلیشه‌های زیادی در مورد مردان مطلقه و رفتار آنها وجود دارد. با این حال تعداد بسیار کمی از مردان بالای 40 سال زندگی مبتنی بر عیش و نوش را دنبال می‌کنند که با لذت جویی و بی توجهی به مسائل اخلاقی گره خورده است.

البته ازدواج مزایای زیادی برای مردان خواهد داشت. یک مرد ۴۰ ساله در طول زندگی مشترک خود، نه تنها اداره زندگی خود را یاد گرفته است، بلکه قادر است همسر و فرزندان خود را نیز اداره کند. اما پس از طلاق، حداقل وظیفه‌ای در قبال همسر سابق خود نخواهد داشت. بنابراین زمان آزاد بیشتری در اختیار خواهد داشت که می‌تواند آن را صرف زندگی شخصی خود کند.

به طور کلی بسیاری از مردانی که در سن 40 سالگی یا بالاتر طلاق می‌گیرند، می‌توانند از صحبت‌های یک مشاور یا متخصص بهره ببرند. زیرا هدایت و مدیریت احساسات شدید پس از طلاق می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و ممکن است بسیار دشوارتر از آن چیزی باشد که اکثر مردم درباره آن می‌اندیشند.

بنابراین، در صورتی که با مشکلات جدی رو به رو شده‌اید، می‌توانید با یک روانشناس، روانپزشک یا مشاور مشورت کنید. روش‌های مختلفی مانند روان درمانی و … برای کمک به شما وجود دارد. پزشک یا روانشناس با توجه به شرایط زندگی شما،  می‌تواند برنامه مشاوره و درمان مناسبی را تجویز کند.

سخن آخر

همه طلاق‌ها بد و دردناک هستند. مهم نیست چه کسی درگیر این شرایط است و چه سنی دارد، هر فردی در صورت رو به رو شدن با طلاق، به احتمال زیاد دچار مشکل خواهد شد. با این حال، طلاق در میانسالی با مجموعه‌ای از چالش‌های منحصر به فرد همراه است.

اکثر افرادی که در این سن طلاق می‌گیرند، دارای فرزند و مسئولیت‌هایی مانند حضانت  وحمایت از فرزندشان هستند. که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد چگونگی حرکت به سمت جلو و نحوه انجام تغییرات در زندگی که به شخص شما واگذار شده است، در نظر گرفته شوند.

با این حال مردان بالای 40 سال با انجام اقدامات صحیح پس از طلاق می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز

درد پریودی در اثر تغییرات هورمونی، التهابات و مشکلات رحمی و ... در پایین شکم و لگن ایجاد میشه و ممکنه بر فعالیت‌های روزمره تأثیر منفی بگذاره. برای درمان علائمت با متخصص زنان آنلاین مشاوره تلفنی بگیر.

انتخاب نادرست یا استفاده نادرست از محصولات ضدآفتاب می تونه باعث مشکلات پوستی بشه. برای جلوگیری از بروز این مشکلات و حفظ سلامت پوستت، با متخصص پوست و مو تلفنی و تصویری مشاوره بگیر.

درد گردن ممکنه ناشی از تنش عضلانی یا مشکلات مفصلی باشه که بسیار آزار دهنده ست. تا دیر نشده علائمت رو به متخصص استخوان و مفاصل بگو و مشاوره تلفنی بگیر.

زودانزالی مشکلیه که می تونه بر زندگی جنسی و رابطه شما تأثیر منفی بگذاره. پس تا دیر نشده برای درمان علائمت با متخصص اورولوژی خصوصی و محرمانه مشاوره تلفنی بگیر.

خیانت عمل ناخوشایندیه که باعث ایجاد شک و عدم اعتماد در رابطه میشه و زندگی روابط را تحت تأثیر قرار میده. اگه با موضوع خیانت مواجه شدی و نیاز به کمک داری با متخصصان آنلاین سلامت روان 24ساعته مشاوره تلفنی بگیر.

تغذیه کودک اهمیت زیادی داره، چون تأثیر مستقیمی بر رشد و وزن سالم کودک داره. برای مشاوره تغذیه کودکتان و بهبود آن همین الان با متخصصان آنلاین اطفال24 ساعته مشاوره تلفنی بگیر.