لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟

فهرست مطالب

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟ این سوالی است که شاید زوجینی که برای مشکلات خود تصمیم مراجعه به روانشناس دارند، از خودشان بپرسند. بسیاری از زوجین از ترس اینکه مشاورین به آنها طلاق را توصیه کنند، حاضر نیستند در جلسات مشاوره طلاق شرکت کنند؛ اما در بیشتر موارد، مشاورین به ندرت طلاق را توصیه می کنند.

یک مشاور حرفه ای ابتدا وقت می گذارد حرف های زوجین را کاملا گوش می دهد تا ببیند که آیا هنوز هم راهی برای نجات زندگی زناشویی آنها وجود دارد. به ندرت مشاورین صریحاً پیشنهاد طلاق را توصیه می کنند؛ اما در برخی موارد، به ویژه برای زوج هایی که خیلی دیر تصمیم به حل مشکلات خود گرفته اند شاید قبل از مراجعه به روانشناس تصمیم به طلاق گرفته باشند.

تصمیم گیری برای طلاق هرگز آسان نیست، به خصوص اگر تلاش و وقت زیادی را صرف این کار کرده باشید. هنگامی که پای کودکان در میان باشد شاید تصمیمگیری برای طلاق سخت تر هم شود. قبل از تصمیم گیری نهایی، یافتن یک درمانگر مناسب که بتوانید با او حتی بعد از طلاق هم راحت باشید خیلی مهم است.

مشاوره طلاق تا چه حد تاثیر دارد؟

مشاوران طلاق معمولاً از روش درمانی متمرکز بر احساسات (EFT) استفاده می کنند. هدف از این روش درمانی کمک به زوجین است که بتوانند احساسات خود را درک کرده و آن را بهبود ببخشند. طبق انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، استفاده از روش درمانی EFT میزان موفقیت مشاوره طلاق را به حدود 70٪ رسانده است. وقتی زوجین خیلی زود مشکلات خود را شناسایی و برای رفع آن زودتر به یک مشاور مراجعه کنند، احتمال موفقیت آنها برای رفع مشکلات بیشتر خواهد بود.

چه چیزی را نباید به یک مشاور ازدواج بگویید؟

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟ | پزشکت

 باید قبل از تصمیم گیری برای ازدواج به دنبال مشاور خوب و حرفه ای باشید. یک مشاور خوب به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید اختلافات بین خود و همسرتان را به راحتی حل کنید؛ اما در مشاور ازدواج، هرگز نباید دورغ بگویید و حقیقت را از مشاور خود پنهان کنید. درمانگران معمولاً شنونده های خوبی هستند. وظیفه آنها محرمانه بودن و گوش دادن به حرف های شما بدون هیچ گونه قضاوت است. در طول مشاوره قبل از طلاق یا مشاوره پس از طلاق، افکار، ترس ها، احساسات و هرگونه اطلاعات حیاتی که لازم می دانید را بیان کنید. بهتر است به دروغ وانمود نکنید که اوضاع شما خوب است. در طی مشاوره هر یک از طرفین تلاش می کنند که نظر مشاور را به خود جلب کنند و یا برنده بازی باشند.

اما یک مشاور حرفه ای و آموزش دیده این موضوع را به درستی متوجه می شود. هدف از درمان پیروزی نیست. بلکه باید مشکلات خود را با کمک یکدیگر حل کنید.

به طور کلی درمانگران و مشاورین به محرمانه بودن سوگند یاد می کنند؛ یعنی آنها موظفند هر آنچه که به آنها می گویید را بین خودشان نگه دارند. موفقیت و نتیجه آخر جلسات مشاوره شما به این بستگی دارد افکار، احساسات و مشکلات خود را به طور صادقانه عنوان کنید. شاید گفتن برخی از مشکلات شما را عصبی و یا حتی ناراحت کند. مشکلات روانی مانند اختلالات خوردن، اضطراب و افسردگی گاهی اوقات ممکن است منجر به آسیب های جسمی بیشتر شوند؛ اما مشاوره آنلاین و ارتباط با یک روانشناس حرفه ای می تواند ابزار مفیدی برای افرادی باشد که از این اختلالات رنج می برند. تابتوانند با مشورت از یک مشاوره حرفه ای هم مشکلات روانی خودشان را از بین ببرند و هم از بروز بیماری های جسمی جلوگیری کنند.

 آیا باید قبل از طلاق مشاوره بگیرم؟

مشاوره ازدواج یا مشاوره طلاق برای زوجینی که در فکر طلاق هستند، خصوصاً آنهایی که با داشتن فرزند می خواهند طلاق بگیرند، کاملا ضروری است. روند طلاق می تواند طاقت فرسا و دشوار باشد. برهمین اساس افراد نباید سعی کنند که روند طلاق را به تنهایی و بدون راهنمایی از یک مشاور ادامه دند. واقعیت این است که همه مشکلات مربوط به ازدواج نباید در نهایت طلاق یا جدایی منجر شوند. مشاوره ازدواج می تواند روابط بین زوجین را بهبود بخشد و از بروز طلاق های ناخواسته جلوگیری کند.

آیا زندگی من ارزش ادامه دادن دارد؟

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟ | پزشکت

در برخی از شرایط که افراد در روابط زناشویی خودشان مشکلاتی را پیدا می کنند، زوجین ممکن است در مورد اینکه آیا به زندگی خودشان ادامه بدهند و یا طلاق بگیرند، مردد باشند. در برخی شرایط با وجود تمام مشکلات باز هم زوجین از در کنار همدیگر بودن لذت می برند، به همدیگر احترام می گذارند و حتی نمی توانند زندگی بدون هم را تحمل کنند. در این شرایط شاید امیدی برای نجات زندگی زوجین وجود داشته باشد.

ازدواج و طلاق دو مرحله نزدیک و در عین حال جدا از هم در زندگی زوجین است. از طرفی گذراندن این مراحل می تواند یک مرحله بسیار دشوار باشد، مخصوصاً وقتی پای فرزندان در میان باشد. در این شرایط باید نکات مثبت و منفی ادامه دادن زندگی را در برابر طلاق و جدایی در نظر بگیرید. اگر مزایای با هم بدون نسبت به معایب آن بیشتر باشد، می توانید برای ادامه زندگی خود تلاش کنید.

علائم وقوع طلاق چیست؟

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟ | پزشکت

بسیاری از طلاق ها، قبل از اینکه به مرحله نهایی طلاق برسند، علائمی را نشان می دهد. علائم طلاق و مشکلات مربوط به آنها ممکن است از مسائل کوچک شروع شوند. اگر این مشکلات به سرعت درمان نشود بغرنج تر شوند.

  • اگر متوجه شده اید که دیگر دوست ندارید زندگی خود را با شریک زندگی خود ادامه دهید!
  • اگر به جای اینکه کنار همسر خودتان باشید، ترجیح می دهید وقتتان را با دوستان خودبگذرانید!
  • اگر در هنگام بودن کنار همسر خود احساس آرامش نمی کنید!

این علائم می تواند نشان دهنده این باشد که روابط شما به پایان رسیده و در معرض خطر است.

برخی از علائم که نشان می دهد ازدواج شما محکوم به طلاق است، عبارتند از:

  • برای شروع زندگی بعد از طلاق برنامه ریزی می کنید.
  • به سختی می توانید از شریک زندگی خود عذرخواهی کنید.
  • شما در حال حاضر در حال برقراری ارتباط با شخص دیگری هستید.
  • رازهایی وجود دارد که شما از شریک زندگی خود مخفی می کنید.
  • با وجود علائم واضحی که دارید، حاضر نیستید به مشاور مراجعه کنید.
  • با وجود متاهل بودن، شما طوری زندگی می کنید که انگار مجرد هستید.
  • ترجیح می دهید که به جای شریک زندگی تان وقت خود را با دیگران بگذرانید.
  • تنها و تمام احساسی که نسبت به شریک زندگی خود دارید، بی احترامی است.
  • به نظر می رسد شما همیشه به جای گفتگو و حل و فصل مسالمت آمیز، با همدیگر می جنگید.

آیا زوجین باید به یک درمانگر مراجعه کنند؟

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟ توصیه می شود زوجین برای درمان قبل از طلاق و پس از طلاق خود با یک درمانگر یا مشاور صحبت کنند. اما زوجینی که در مورد مشکلات خود مضطرب هستند می توانند برای رفع مشکل خود به مشاوره فردی مراجعه کنند. البته، جلسات درمانی همیشه با جلسات مشاوره فردی همراه است، بنابراین اگر هر یک از شرکا می خواهند حرف خاصی را با درمانگر در میان بگذارند، فرد می تواند این کار را در جلسات فردی انجام دهد.

آیا زوج درمانی می تواند اوضاع را بدتر کند؟

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟ | پزشکت

اگرچه افراد در مراجعه به مشاور به دنبال درمان هستند، اما اگر جلسات درمانی با یک مشاور با تجربه انجام نشود، درمان در واقع ممکن است اوضاع را بدتر کند.

میزان موفقیت در هر نوع مشاوره به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مشاور
  • خود زوجین
  • نوع مشکلاتی که ازدواج با آن روبرو هستند.

یک درمانگر بی تجربه و فاقد تخصص حتی می تواند اوضاع را برای زوجین بدتر کند؛ مثلا در مواردی که درمانگر در جلسات درمانی بیشتر بر روی معایب زوجین تمرکز می کند، ممکن است نتیجه مشاوره شرایط را بدتر کند.

پنج مرحله طلاق چیست؟

 هر طلاقی پنج مرحله دارد که این مراحل می تواند شامل انکار، عصبانیت، چانه زنی، افسردگی و سرانجام پذیرش باشد. همچنین ممکن است فرزندان از طرق مشابه با طلاق والدین خود کنار بیایند. عبور از این پنج مرحله و رسیدن به زندگی پس از طلاق تا حدودی سخت است. برهمین اساس بهتر است در مورد احساسات خود با یک درمانگر یا مشاور با تجربه در این زمینه مشورت کنید. حتی می توانید از خدمات مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

چگونه از طلاق جلوگیری کنم؟

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟ | پزشکت

چه زمانی مشاوران، طلاق را توصیه میکنند؟ زندگی پس از طلاق می تواند طاقت فرسا باشد. به خصوص اگر شما راضی به جدایی نباشید و نمی خواهید طلاق بگیرید. اگر خواهید تمام تلاش خود را برای پیشگیری از جدایی انجام دهید بهتر است از یک مشاور طلاق خوب کمک بگیرید تا بتوانید در این دوره از زندگی خود گام بردارید. سعی کنید قوی باشید و احساسات خود را بروز دهید. اگر مجبور هستید حتی گریه کنید، زیرا اشک می تواند درمانی باشد. همچنین باید برای خودتان هم وقت بگذارید. زمان خوبی است که یاد بگیرید خود را دوباره دوست داشته باشید و به رشد نقاط قوت خودتان کمک کنید.

اگر فکر می کنید به مشاوره طلاق نیاز دارید، روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. حتی می توانید به صورت آنلاین با یک درمانگر ملاقات کنید. درمان آنلاین ممکن است گزینه خوبی برای زوج های پرمشغله ای باشد که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند و یا برای رفت و آمد برای آنها سخت است. یکی از گزینه های که می توانید برای مشاوره آنلاین از آن استفاده کنید خدمات مشاوره ای پزشکت است. شما در خدمات مشاوره آنلاین پزشکت می توانید به صورت نوشتاری، صوتی و تصویری با درمانگران و مشاوران حرفه ای در زمینه طلاق و حتی مشکلات زناشویی در ارتباط باشید.

با توجه به تاثیری که طلاق می تواند بر فرزندان شما نیز بگذارد، بهتر است به عنوان بخشی از روند مشاوره پس از طلاق، به دنبال مشورت گرفتن از مشاورین با تجربه در زمینه کودکان باشید.

منبع:

https://www.regain.us/advice/divorce/divorce-counseling-what-to-expect-and-are-there-benefits/

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز