لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

پنج زبان عشق (2)

زبان عشق همسر خود را یادبگیرید. 

فهرست مطالب

پنج زبان عشق همسر خود را بشناسید.

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


در مقاله قبلی پنج زبان عشق (1) دو مورد از مهمترین زبان های عشق را مورد بررسی قرار دادیم. در این مقاله سه مورد از زبان ها عشق دیگر که برخی افراد ممکن است برای ابراز عشق و علاقه از آن استفاده کنند را مورد بررسی قرار می دهیم. این سه مورد، عبارتند از:

کلمات تایید، سومین زبان از پنج زبان عشق

به زبان ساده، کلمات تأیید زبان عشق در مورد ابراز محبت از طریق کلمات گفتاری، ستایش یا تقدیر است. افرادی که کلمات تایید، زبان اصلی عشق آنها است، از شنیدن کلمات مهربان و تشویقی لذت می برند. آنها همچنین از نقل قول های نشاط آور، یادداشت های عاشقانه و پیام کوتاه زیبا لذت می برند. می توانید با تعریف و تمجید از این شخص، عشق خود را به آنها نشان دهید. بر همین اساس سعی کنید:

به همسرتان بگویید که او را دوست دارید.

یکی از بهترین راه ها برای اینکه به کسی بفهمانید که دوستش دارید این است که فقط به زبان بگویید! اگر زبان عشق شما استفاده از کلمات تأیید کننده باشد، اگر دلیل این که چرا آنها را دوست دارید را نیز توضیح دهید، آنها حتی بیشتر از آن قدردانی می کنند. هر وقت دیدید که در مورد عزیزتان چیز خوبی می اندیشید، آن را با صدای بلند بگویید! به عنوان مثال، ممکن است جمله ای مانند این را بگویید: ”من خیلی دوستت دارم. تو خیلی باهوش و بامزه و مهربان هستی ! “

قدردانی و تشکر کنید.

برای عزیزانتان نامه بنویسید و به آنها بگویید که در مورد آنها چه چیزی را می پسندید. قدرشناسی یکی از عناصر اصلی یک رابطه سالم است. افرادی که زبان عشقشان، کلمات تأیید کننده است، به ویژه دوست دارند بشنوند که چقدر از آنها قدردانی می کنید! لیستی از موارد مربوط به شریک زندگی خود را که از آن سپاسگزار هستید، تهیه کنید و آن را به صورت نامه ای آماده کنید. اگر احساس کردید که می خواهید قدردانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، تصویری از خود و شخص دیگر را در شبکه های اجتماعی قرار دهید و یک عنوان صمیمانه بنویسید.

یادداشت های عاشقانه غافلگیرکننده ای را برای آنها بگذارید.

زبان عشق همسر خود را یادبگیرید.  | پزشکت

یادداشت هایی را که کلمات مهربانانه روی آنها نوشته شده است، در مکان هایی که طرف مقابل آنها را پیدا می کند، مخفی کنید. همچنین می توانید کمی نامه عاشقانه در کیف آنها بگذارید و یا یک یادداشت بر روی بالش شان بگذارید تا هنگام خواب آن را پیدا کنند. برای کسی که ارزش تأیید را دارد، پیدا کردن یک سورپرایز شیرین مانند این، روز او را رقم می زند! به عنوان مثال، می توانید یک یادداشت روی آینه دستشویی بگذارید که در آن نوشته شده باشد، “شما باشکوه هستید!” یا اگر می خواهند در یک امتحان سخت شرکت کنند، یادداشتی را در کتاب درسی او بنویسید که می گوید: “من به تو ایمان دارم!”

در زمان های خوب و بد کلمات تشویقی ارائه دهید.

مهم است که به عزیزانتان بفهمانید که وقتی اوضاع بد است در کنار او هستید. تشویق کردن آنها به همان اندازه مهم است که اوضاع برای آنها خوب پیش برود. به عنوان مثال، اگر آنها دوران سختی را پشت سر می گذارند، جملاتی مانند این جمله را بگویید: اگر شما به من احتیاج دارید همیشه اینجا هستم. ” اگر آنها به پیروزی رسیدند، جمله ای مانند این را بگویید: ”عزیزم خیلی به تو افتخار می کنم! شما شگفت انگیز هستید! “

از به کار بردن توهین و انتقادات آزار دهنده خودداری کنید.

برای افرادی که زبان عاشقانه آنها کلمات تأیید کننده است، کلمات تند و سخت ممکن است آسیب زا باشد. همیشه مراقب نحوه صحبت با عزیز خود باشید. اگر اختلاف دارید، هرگونه انتقاد را به روشی سازنده و بدون قضاوت بیان کنید. از حملات و تعمیم شخصیت مانند “شما همیشه… ” یا “شما هرگز…” استفاده نکنید.

اعمال فیزیکی، چهارمین زبان از پنج زبان عشق

زبان عشق همسر خود را یادبگیرید.  | پزشکت

از عزیز خود بپرسید که آیا طرف مقابل من در کاری به کمک نیاز دارد. برای بسیاری از افراد، درخواست کمک ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین فقط پرسیدن اینکه آیا او به کمک نیاز دارد یا نه، یک روش عالی برای نشان دادن اهمیت شما نسبت به او است.

 چیزی مانند این بگویید، ” من می دانم که در حال حاضر واقعاً در کار غرق شده ای. آیا کاری می توانم برای کمک به تو انجام دهم؟ ” هرچه آنها خواستند، آماده انجام آن کار باشید، خواه این کار بیرون آوردن کیسه زباله از سطل زباله باشد، یا به آنها کمک می کند تا کارهای خود را انجام دهند، یا اینکه به آنها یک ظرف محتوی میوه می دهید!

کارهای کوچکی که از شما می خواهند را انجام دهید.

کمک های شما لازم نیست که یک حرکت عظیم عشقی، مانند ساخت خانه یا تعمیر ماشین باشد. در عوض، می توانید کارهای کوچکی را که آنها از شما می خواهند، انجام دهید: خاموش کردن چراغ های اتاق، تمیز کردن میز بعد از غذا، حمل کیسه مواد غذایی.

 ممکن است برای شما کم اهمیت به نظر برسد، اما شخصی که زبان عاشقانه او، انجام اعمال فیریکی است، این وظایف را بسیار معنی دار ارزیابی می کند. انجام بسیاری از لطف های اندک در یک روز یا در طی یک دوره زمانی می تواند حرف بزرگی را بیان کند، یعنی اینکه شما از شخص مقابل قدردانی می کنید و می خواهید کارهایی را برای سهولت و بهتر شدن زندگی آنها انجام دهید.

عادت کنید که عزیزتان را بعضاً با انجام کارهای کوچکی، بدون اینکه منتظر بمانید تا از شما بخواهند، غافلگیر کنید. این رفتارهای مهربانانه و تصادفی ناچیز، برای کسی که زبان عاشقانه او انجام اعمال فیزیکی است، معنای خوبی خواهد داشت!

به نیازهای آنها توجه کنید.

گرچه ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما یکی از بزرگترین راههای خدمت به کسی، فقط توجه به او است. وقتی صحبت می کنند گوش دهید و از آنچه در زندگی آنها می گذرد یادداشت های ذهنی داشته باشید.

این به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه بهتر در آینده به آنها کمک کنید. توجه به عزیز خود و توجه به نیازهای او بخشی از پایه و اساس هر رابطه سالم است. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که عزیز شما از کمبود وقت کافی برای انجام همه کارهای خود در یک روز شکایت دارد، می توانید پیشنهاد دهید یکی از کارهای او را خودتان انجام دهید.

لمس شدن، پنجمین زبان عاشقانه

زبان عشق همسر خود را یادبگیرید.  | پزشکت

افرادی که لمس فیزیکی، زبان عشق آنها محسوب می شود، از طریق محبت جسمی احساس دوست داشته شدن می کند. این افراد جدا از رابطه جنسی، وقتی همسرشان به نوعی احساس محبت جسمی نشان می دهد مانند گرفتن دست، لمس بازو یا ماساژ دادن در پایان روز، احساس دوست داشتن می کنند. اگر همسر شما از آن دسته افرادی است که لمس شدن را زبان عشق خود می داند بهتر است که برای بیان عشق و مهر خود، راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

به دنبال فرصتی برای لمس باشید.

در تعاملات منظم به دنبال فرصت هایی برای لمس شریک زندگی خود باشید. هنگامی که در کنار فرد مورد علاقه خود هستید یا هنگام انجام کارهای روزمره بهانه هایی برای لمس کردن آنها پیدا کنید.

به عنوان مثال ممکن است دست خود را روی بازوی او بگذارید تا هنگام گفتگو روی یک نکته تأکید کند، یا در حالی که برای او نوشیدنی می ریزید، به شانه آنها فشار اندکی آورید. ممکن است کار بزرگی به نظر نرسد، اما این لمس های کوچک راهی عالی برای نشان دادن عشق شما در لحظات معمولی است. دست گرفتن هنگام راه رفتن یا نشستن کنار هم یک حرکت ساده و کلاسیک از محبت است. هنگامی که کنار هم نشسته اید، به گونه ای تکیه دهید که شانه ها لمس شوند، یا کوتاه مدت سر خود را روی شانه او قرار دهید.

حداقل یک بار در روز او را بغل کنید.

 اختصاص دادن زمان روزانه برای یک آغوش می تواند روابط شما را با شریک زندگی یا فرد موردعلاقه تان تعمیق کند، خصوصاً اگر زبان عشق او لمس فیزیکی باشد. صبح که بیدار می شوید یا آخر روز که به خانه می آیند، با آغوش باز از آنها استقبال کنید. یک راه عالی دیگر برای تعمیق پیوند جسمی با همسرتان این است که بوسه ای طولانی به او بزنید. سعی کنید حداقل 6 ثانیه طول بکشد.

از آنها بپرسید چگونه دوست دارند لمس شوند. حتی اگر زبان شریک شما لمس باشد، همه از این که به یک شکل لمس شوند لذت نمی برند. با آنها ارتباط برقرار کنید تا بفهمید چه نوع لمس هایی را دوست دارند یا دوست ندارند. این باعث می شود که ارتباط صمیمی شما برای آنها لذت بیشتری داشته باشد و همچنین به آنها نشان دهد که به نیازها و ترجیحات آنها اهمیت می دهید. به عنوان مثال، چیزی مانند این بگویید، “آیا دوست داری وقتی اینطور نوازش می کنم؟” یا “این اشکالی نداره؟

اگر هر دو از این کار راحت هستید، وقت خود را برای صمیمیت بیشتر در اتاق خواب اختصاص دهید. زبان عاشقانه لمس فیزیکی، فقط در برقراری رابطه جنسی نیست، اما رابطه جنسی قسمت اصلی بسیاری از روابط است. اگر رابطه جنسی برای شما و عزیز شما مهم است، پس برای این نوع صمیمیت وقت بگذارید. حتی اگر هر دو مشغول باشید. در حالی که به نظر می رسد برنامه ریزی رابطه جنسی عاشقانه ترین چیز در جهان نیست، اما وقت گذاشتن برای صمیمیت بیشتر می تواند برای روابط شما بسیار سالم باشد.

اهمیت زبان عشق در روابط زوجین

زبان عشق همسر خود را یادبگیرید. 

همه ما عشق را متفاوت بیان و احساس می کنیم. در نتیجه، درک این تفاوت ها می تواند تأثیر جدی بر روابط شما بگذارد. در واقع، به گفته دکتر چپمن، نحوه بیان زبان عشق، یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود روابط شما است. در اینجا چند روش دیگر وجود دارد که پنج زبان عاشقانه می توانند رابطه شما را بهبود بخشند.

از خودگذشتگی

هنگامی که متعهد به یادگیری زبان عاشقانه شخص دیگری هستید، بیشتر از نیازهای خود، به نیازهای او متمرکز می شوید. زوجین به جای تلاش برای متقاعد کردن شریک زندگی خود برای یادگیری زبان خود، باید برای یادگیری زبان عشق همسر خود تلاش کنند.

همدلی

وقتی زوجین بیشتر و بیشتر درباره چگونگی تجربه عشق توسط شریک زندگی خود می آموزند، یاد می گیرند با شخصی که با آنها تا حدودی فرق دارد، همدلی کنند.

در نتیجه، هنگامی که زوجین متعهد به یادگیری و استفاده از زبانهای عاشقانه هستند، هوش هیجانی خود را افزایش می دهند و می آموزند که چگونه نیازهای فرد مقابل را مهمتر از نیز های خودشان بدانند. آنها به جای صحبت با زبان عشق خود، یاد می گیرند که چگونه به زبانی صحبت کنند که شریک زندگی آنها درک کند.

حفظ صمیمیت

اگر زوجین مرتباً به دنبال راه هایی برای ابراز عشق خود باشند، این باعث ایجاد درک و در نهایت صمیمیت بیشتر در روابط آنها می شود. آنها نه تنها درباره یکدیگر بیشتر می آموزند، بلکه از راه های عمیق تر و معنی دار تری نیز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. در این شرایط روابط آنها صمیمی تر می شود.

سخن آخر

به گفته چاپمن، زبان های عاشقانه همچنین در روابط شما با بچه ها، همکاران و حتی دوستانتان صدق می کند. اما، ممکن است تا حدودی متفاوت باشند. به عنوان مثال، شما ممکن است زمان با کیفیت را ترجیح دهید، اما با خواهرتان، حرف های تأیید را ترجیح می دهید.

زبان عشق شما نیز می تواند گاه گاهی تغییر کند. به عنوان مثال، اگر روز بدی در محل کار خود داشته اید، ممکن است آغوش همسرتان را به جای یک کلمه تشویقی ترجیح دهید. نکته اصلی این است که مرتباً ارتباط برقرار کنید و از آنچه همسرتان برای رفع نیاز هایش به آن احتیاج دارد، بپرسید. سپس، دقیقاً همان چیزی را که شریک زندگی شما نیاز دارد، عملی کنید.

منابع:

 https://www.wikihow.com/Show-Affection-Using-Different-Love-Languages

https://www.verywellmind.com/can-the-five-love-languages-help-your-relationship-4783538

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز