لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

روانشناسی و روانپزشکی

پنج زبان عشق (1)

پنج زبان عشق که کسی آنها را به شما آموزش نمی دهد!

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

پنج زبان عشق شامل زبان عشق دریافت هدیه، زبان عشق صرف زمان با همدیگر، کلمات تأیید کننده عشق، زبان عشق لمس و اعمال فیزیکی می باشد. دانستن زبان عشق خود یک قسمت مهم در هر نوع رابطه است. اما دانستن کافی نیست! برای استفاده بهتر از این اطلاعات، باید زبان عاشقانه عزیزتان را بشناسید تا بتوانید محبت و قدردانی خود را به شکلی ارائه دهید که طرف مقابل شما آن را درک کند.

مفهوم “زبان عشق” توسط مشاور روابط، گری چپمن ارائه شده است. از آن زمان، بسیاری افراد، از زبان های عشق برای یادگیری نحوه ابراز و دریافت بهتری عشق استفاده می کنند که منجر به برقراری ارتباط و روابط بهتر با عزیزان می شود.

یکی از رایج ترین مسائلی که مردم با آن روبرو هستند، تلاش برای ابراز عشق به شخص دیگر است. همه می خواهند به شریک زندگی خود نشان دهند که او را دوست دارند. اما، بسیاری از مردم فکر می کنند که نمی توانند عشق و علاقه خود را به طرف مقابل نشان دهند. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، بهتر است درباره پنج زبان عشق اطلاعات بیشتری را کسب نمایید. یادگیری اینکه طرف مقابل شما چه زبانی برای دریافت عشق و علاقه دوست دارد به شما کمک می کند تا بتوانید مهر و محبت خودتان را بهتر و بیشتر بروز دهید.

به گفته دکتر چاپمن، پنج زبان اصلی عشق وجود دارد که مردم به آنها صحبت می کنند، آنها عبارتند از:

  • کلمات تأیید
  • زمان با کیفیت
  • لمس فیزیکی
  • اقدامات خدمات
  • دریافت هدیه

بر همین اساس، ما در دو مقاله (پنج زبان عشق 1 و 2) سعی کرده ایم 5 نوع زبان عشق را مورد بررسی قرار دهیم.

هدیه دادن به عزیزانتان، اولین زبان از پنج زبان عشق

پنج زبان عشق 1 | پزشکت

سعی کنید به کسی که دوستش دارید هدیه ای بدهید که نشان دهد شما به فکر عزیز خود بوده اید و او را دوست دارید.

برای افرادی که زبان اصلی آنها دریافت هدیه است، هدیه مورد علاقه شان نشان دهنده توجه و شناخت شما نسبت به اوست. برای اینکه بهترین هدیه ای را به آنها بدهید، به علایق، سرگرمی ها و آنچه که دارند و آنچه نیاز دارند فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما عاشق آشپزی است و اخیراً عنوان کرده است که به وسیله خاصی نیاز دارند. این می تواند بهترین چیز برای تهیه آن و دادن آن به عنوان هدیه باشد. این به آنها نشان می دهد که شما علایق آنها را می دانید و به نیازهای آنها توجه می کنید.

اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که زبان دریافت هدیه، مادی گرایی نیست. فکر و احساسی که پشت هدیه وجود دارد، حداقل به اندازه خود هدیه مهم است. بنابراین بیشتر به علایق فرد آن توجه کنید. تا اینکه چیزی لوکس یا گران قیمت تهیه کنید.

هدیه ای انتخاب کنید که اهمیت ویژه ای برای شما و شخص مقابل داشته باشد. هدیه دادن به این معنا نیست که شما باید هزینه های زیادی را صرف خرید یک کالای گران قیمت کنید.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را باید تهیه کنید، به دنبال کارهایی باشید که طرف مقابلتان را خوشحال می کند. واقعا خرید کردن برای بعضی آدم ها سخت است! اگر واقعاً نمی توانید برای جذب این فرد خاص در زندگی خود هدیه مناسبی را تهیه کنید. از بین چند مورد کلاسیک یکی را انتخاب کرده و سپس آن را برای فرد بخرید.

هدایای تجربی را انتخاب کنید.

پنج زبان عشق 1 | پزشکت

هدایای تجربی را انتخاب کنید تا بتوانید از آنها با هم لذت ببرید. محققان دریافته اند که مردم بیشترین لذت را از هدایایی که می توانند تجربه کنند و نه اشیای مادی دریافت می کنند.

یک هدیه تجربی کاری است که شما دو نفر می توانید با هم انجام دهید، که فرصتی عالی برای پیوند دادن شما به عنوان یک زن و شوهر است. سعی کنید فرد شریک خود را در یک کلاس ثبت نام کنید. برای آنها بلیط یک نمایشگاه بخرید یا آن ها را عضو یک باشگاه، موزه یا سالن ورزشی محلی کنید. به دنبال کارهایی باشید که می توانید با هم انجام دهید و علایق مشترک شما را نشان دهد. به عنوان مثال، اگر هر دو دوست دارید به سفر بپردازید، بهتر است بخواهید بلیط سفر برای تعطیلات آخر هفته را برای دو نفر خریداری کنید!

به نحوه بسته بندی هدیه و دادن آن توجه کنید.

نباید چیزی برای فرد تهیه کنید و سپس آن را در یک کیسه پلاستیکی تحویل دهید. یک کاغذ بسته بندی خوب یا یک جعبه یا کیف زیبا برای کادو پیدا کنید. یک یادداشت شخصی از خود به آنها اضافه کنید.

بررسی ها نشان می دهد که مردم نسبت به هدایایی که به زیبایی بسته بندی شده اند پاسخ مثبت تری نشان می دهند. به علاوه، وقت گذاشتن برای خوب جلوه دادن هدیه نشان می دهد که شما به اندازه کافی به شریکتان اهمیت می دهید.

هدیه را در زمان مناسب ارائه دهید.

اکنون که هدیه عالی را دریافت کرده و آن را به زیبایی بسته بندی کرده اید، باید به بهترین راه و زمان برای هدیه دادن آن فکر کنید. زمان و روش هدیه دادن، هر کدام باید خاص باشد. می توانید هدیه ای را در جایی پنهان کنید و از عزیزان خود بخواهید برای یافتن آن، با سرنخ هایی در طول مسیر یا در مکان های مهم رابطه خود، آن را پیدا کند. زمانی را انتخاب کنید که هم آرام و هم شاد باشید و حرف شما قطع نشود.

موارد خاص و سالگرد ها را پیگیری کنید تا بتوانید به موقع هدیه دهید. افرادی که انتظار دریافت هدیه را دارند، وقتی عزیزانشان از لحظات خاص مانند تولد، سالگرد و تعطیلات غافل می شوند، احساس آسیب می کنند. برای تاریخ های مهم برنامه ریزی کنید و از قبل به فکر تهیه هدیه باشید تا به موقع به شریکتان هدیه دهید. اگر در به خاطر سپردن تاریخ های خاص مشکل دارید، از نرم افزار های برنامه ریز استفاده کنید. یا یادآوری ها را در تلفن خود تنظیم کنید. هشدارها را از چند روز قبل برنامه ریزی کنید تا غافلگیر نشوید.

صرف وقت با همدیگر، دومین زبان از پنج زبان عشق

پنج زبان عشق 2 | پزشکت

اگر زبان عشق همسر شما از نوع زمانی باشد می تواند با صرف زمان کافی و موثر در کنار او، مهر و محبت خودتان را نشان دهید. صرف زمان موثر به معنای قرار دادن تلفن همراه و خاموش کردن تبلت، برقراری تماس چشمی و گوش دادن فعال است. افراد با این زبان عاشقانه به دنبال کیفیت بیش از کمیت هستند. بنابراین، وقتی دور هم جمع می شوید، اگر حضور داشته باشید و روی آنها تمرکز کنید. آنها احساس دوست داشتن می کنند. مطمئن شوید که تماس چشمی برقرار می کنید، صحبت های طرف مقابل را تأیید کنید.

یکی از بهترین راه ها برای اینکه به عزیز خود نشان دهید که از او مراقبت می کنید و به او توجه دارید، شرکت در کاری است که او دوست دارد. بنابراین می توانید تجربه ای را با او در میان بگذارید.

اگر آنها عاشق آشپزی، خرید مواد اولیه و یا تهیه یک وعده غذایی هستند، به او کمک کنید. اگر او طبیعت را دوست دارد، می توانید یک بعد از ظهر به پیاده روی یا به یک باغ گیاه شناسی بروید. یا اگر او یک گروه موسیقی یا خواننده را دوست دارد، برای رفتن به کنسرت بلیط تهیه کنید.

اگر مطمئن نیستید شریک زندگی شما می خواهد چه کاری انجام دهد، از آنها بپرسید! مهم است که به او نشان دهید، هنگام برنامه ریزی برای یک زمان مشترک، به آنها اهمیت می دهید.

برای وقت های دونفره برنامه ریزی کنید.

اگرچه گذراندن اوقات با دوستان، خانواده و بچه ها بسیار عالی است (اگر آنها را داشته باشید). اما گذراندن اوقات با هم برای هر زوجی بسیار مهم است. زمانی را که فقط شما دو نفر هستید، قدر بدانید و به بهترین شکل از آن استفاده کنید. یک شب را در تئاتر بگذرانید یا برای ناهار به یک ‌رستوران خوب بروید. اگر بچه دارید، یک پرستار کودک استخدام کنید یا از یکی از دوستان یا اقوام خود بخواهید چند ساعت از آنها نگهداری کنند.

یک روز مرخصی بگیرید و روز با هم بگذرانید و کار اضافه ای انجام ندهید. گاهی اوقات بهترین زمانی که با شخص دیگری می گذرانید زمانی است که شما اصلاً کاری برای انجام دادن ندارید. روزی را انتخاب کنید که بتوانید هر دو آزاد باشید، سایر برنامه های خود را لغو کنید و هیچ کاری انجام ندهید. می توانید به یک پارک بروید و ناهار بخورید، قهوه بنوشید و صحبت کنید. یا بعد از ظهر در خانه بنشینید و روی کاناپه تلویزیون تماشا کنید. اگر با هم چیزی را تماشا می کنید، وقت خود را برای بحث درباره آنچه که با همسرتان تماشا می کنید اختصاص دهید. به این ترتیب، آنها احساس خواهند کرد که شما با آنها وقت می گذرانید، و نه فقط با تلویزیون!

خاطره های جدید را با هم تجربه کنید.

پنج زبان عشق 3 | پزشکت

بیرون آمدن از محیط همیشگی و امتحان چیز جدید راهی عالی برای پیوند با شریک تان و ایجاد زندگی جدید در روابط شما است. با هم از یک رستوران جدید دیدن کنید، به مکانی که هرگز بازدید نکرده اید بروید، یا با هم یک ورزش یا سرگرمی جدید مانند صخره نوردی یا نقاشی را انجام دهید. سعی در امتحان چیز جدید اغلب هیجان انگیز و سرگرم کننده است. هنگامی که این هیجان را با یک شریک زندگی در میان بگذارید. آن احساسات خوب را با یکدیگر به اشتراک می گذارید!

هر روز حداقل 20 دقیقه از وقت خود را برای با هم گذراندن برنامه ریزی کنید. وقتی مشغول کارهایی مانند کار، مدرسه و خانواده هستید، یافتن زمانی برای گذراندن با شریک زندگی خود دشوار است، چه رسد به این که برای قرار ملاقات در بیرون یا به سفر روید.

حتی وقتی بیشترین مشغله خود را دارید سعی کنید هر روز حداقل 20 دقیقه وقت بگذارید تا فقط روی همدیگر تمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است موافقت کنید که هر شب قبل از اینکه هر دو بخوابید، 20 دقیقه مکالمه داشته باشید.

از صحبت در مورد موارد استرس زا یا روتین مانند قبض ها، کارهای منزل و مهلت کاری خودداری کنید. درعوض، روی یک مکالمه سرگرم کننده و آرامش بخش تمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است در مورد فیلمی که با هم دیده اید، کتابی که یکی از شما در حال خواندن آن است یا خاطره ای که هر دو برای آن ارزش قائل هستید، صحبت کنید.

وقتی با هم تنها هستید کاملاً به همسرتان توجه کنید. 

احساس “تنها بودن در کنار هم” برای افرادی که برای وقت گذراندن با همدیگر ارزش قائل اند، بسیار ناراحت کننده است. وقتی وقت خود را به تنهایی با شریک زندگی خود سپری می کنید، با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید. با آنها درگیر شوید و به طور فعال به صحبت های آنها گوش دهید. در حالی که با هم هستید مرتباً تلفن خود را چک نکنید. یا به تلویزیون خیره نشوید. تلفن خود را کنار بگذارید. تلویزیون را خاموش کنید. (مگر اینکه با هم چیزی را تماشا کنید). در حالی که با شما صحبت می کنند از قطع سخن آنها بپرهیزید.

منابع:

https://www.wikihow.com/Show-Affection-Using-Different-Love-Languages

https://www.verywellmind.com/can-the-five-love-languages-help-your-relationship-4783538

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز