لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چرا مردان همسر خود را ترک می کنند؟

چرا مردان همسر خود را ترک می کنند؟ 4 | پزشکت

فهرست مطالب

12 دلیلی که مردان همسران خود را ترک می کنند؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


دلیل ترک همسر توسط مرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. با داشتن رابطه خوب با شوهرتان ، پذیرفتن ترک همسرتان به هر دلیل برای شما سخت و دردناک است. به خصوص اگر این دوری به دلیل وجود یک زن دیگر در رابطه باشد، مسلما درد و رنج بسیار زیادی را تحمل خواهید کرد.

قبل از رویارویی با شوهرتان بهتر است بفهمید چه اشتباهی در زندگی و روابط شما رخ داده است. دانستن دلیل این امر به شما کمک می کند تا اشتباهات خود را اصلاح کرده و رابطه خود را دوباره به حالت قبل برگردانید. همچنین این کار باعث می شود که با آرامش پیش بروید و بر زندگی خود تمرکز کنید.

شایع ترین دلیل ترک همسر توسط مرد کدامند؟

مهمترین دلیل ترک همسر توسط مرد عبارتند از:

احساس بی ارزشی در خانواده

برخی از مردان احساس می كنند که به حضور آنها در خانواده نیازی نیست. طوری که اگر مرد به هر دلیل از جمع خانواده غایب شود کسی دلش برای او تنگ نمی شود. بنابرین مرد در خانواده خود احساس بی اهمیتی می کند. وقتی مرد تصور کند که در خانواده خود نقشی ندارد، ممکن است به سمت زنان دیگر کشیده شود.  حضور در کنار زنان دیگر باعث می شود مرد دوباره احساس ارزشمند بودن کند.

اگر شما یک زن مستقل هستید، احتمالاً شوهر شما احساس می کند در زندگی چیزی برای ارائه به شما ندارد. این احساس می تواند دلیلی برای دور شدن او باشد.

جدایی عاطفی، دلیل ترک همسر توسط مرد

زن و مرد باید احساس کنند که بین آنها ارتباط معناداری فراتر از پیوند جسمی وجود دارد. اگر مرد فاصله عاطفی را احساس کند، ممکن است شکاف بین زن و مرد هر روز بیشتر از روز قبل شود.

گاهی اوقات، فاصله عاطفی مرد ممکن است به دلیل تغییراتی در زندگی مانند بیماری، مرگ بستگان یا از دست دادن شغل رخ دهد. شما باید تلاش کنید که دلیل این فاصله را تشخیص دهید، در غیر اینصورت ممکن است نتوانید از مرد خود حمایت عاطفی کنید. این مساله باعث می شود مرد شما از ازدواج خود احساس نارضایتی کند.

ترس از کنترل شدن، دلیل ترک همسر توسط مرد

بیشتر مردان زنان مستقل و قوی را درک کرده و آنها را تحسین می کنند. استقلال به خودی خود خوب است. با این حال، اگر استقلال به تسلط و کنترل تبدیل شود، می تواند یک ازدواج سعادتمندانه را به یک رابطه خفه کننده برای طرف مقابل تبدیل کند. مردی که در زندگی دائم کنترل می شود ترجیح می دهد همسرش را ترک کرده و در کنار زنی زندگی کند که به او تسلط کامل دارد.

نادیده گرفتن نیازهای جنسی مردان، دلیل ترک همسر توسط مرد

چرا مردان همسر خود را ترک می کنند؟ 5 | پزشکت

عدم رضایت از رابطه جنسی یکی از شایع ترین دلایل طلاق است. نیازهای جسمی برخی از مردان با همسرانشان سازگار نیست. نحوه برخورد شما با رابطه جنسی در زندگی زناشویی مهم است. اگر هر دو قادر به برقراری ارتباط و برآورده کردن خواسته های یکدیگر نباشید، به تدریج از یکدیگر فاصله پیدا می کنید. در این شرایط اگر مرد زنی را پیدا کند که نیازهای جنسی مشترکی با او  داشته باشند، ناخودآگاه به سمت او کشیده می شود.

تغییر احساسات زن به مرد، دلیل ترک همسر توسط مرد

تجربه های زندگی همراه با افزایش سن، به طرز ماهرانه ای نگرش و شخصیت شما را شکل می دهند. این احتمال وجود دارد که پس از چند سال ازدواج، احساسات مرد نسبت به همسرش تغییر کند. در نتیجه مرد به دنبال زنی می رود که با تصویری که برای عشق زندگی اش دارد مطابقت داشته باشد.

تحت فشار قرار گرفتن در زندگی

اگر در مورد آینده بچه ها یا خرید خانه صحبت می کنید و مرد شما از بحث و گفتگو اجتناب می کند، باید بفهمید که مرد شما از فشار زندگی خسته شده است. در نتیجه مرد شما به دنبال زنی می گردد که در کنار او احساس آرامش کند.

احساس بی احترامی

مردی که اغلب توسط همسرش تحقیر می شود احساس بی احترامی می کند. ممکن است شما عمداً به همسرتان بی احترامی نکنید، اما رفتارها یا گفتارهای شما این احساس را در او ایجاد کند. در چنین شرایطی، مرد دچار احساس کمبود می شود. مرد ترجیح می دهد که همسر خود را ترک کرده و به سمت زنی برود که برای او احترام قائل است.

تکراری شدن همسر و زندگی، دلیل ترک همسر توسط مرد

وقتی تازه ازدواج کرده اید، از کشف یکدیگر هیجان زده اید. پس از گذشت چندین سال از زندگی زناشویی اختلاف سلیقه های شما آشکارتر می شود. ممکن است زمان زیادی را به دعوا و جروبحث با هم سپری کنید. این ازدواج برای شما خسته کننده می شود زیرا هر دو به زندگی شخصی خود مشغول هستید. در نتیجه شوهر شما به سمت زنی کشیده می شود که برای او جذابیت دارد.

از دست دادن آزادی

چرا مردان همسر خود را ترک می کنند؟ 2 | پزشکت

دوام آوردن در روابطی که باید رفتار یا گفتار خود را مدام کنترل کنید دشوار است. مردانی که در زندگی خود احساس آزادی ندارند ممکن است ساکت تر شده و از گفتگوی رو در رو اجتناب کنند. احساس از دست دادن آزادی برای مردان ناتوان کننده است. اگر مرد بتواند آزادی را در جای دیگری پیدا کند، ممکن است تصمیم  به ترک کردن شما بگیرد.

عاشق شدن

شوهر شما ممکن است عاشق زنی شود که از شما سازگارتر باشد. همانطور که در زندگی با افراد جدید ملاقات می کنید، ممکن است با افرادی روبرو شوید که به نظر می رسد ارتباط بهتری دارند. اگر شوهرتان احساس کند که در کنار زن دیگر خوشحال تر است، ممکن است شما را به خاطر او رها کند.

قهر و کدورت با همسر

قهر و کدورت آفت زندگی زناشویی است. احساس کدورت بین زن و مرد اگر به موقع رفع نشود می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در زندگی مشترک شود. در نتیجه ممکن است مرد همسر خود را ترک کرده و با زنان دیگر وارد رابطه شود.

عدم رضایت از زندگی فعلی، دلیل ترک همسر توسط مرد

گاهی اوقات زن و مرد هیچ نقطه مشترکی با هم ندارند. آنها از مشارکت و انجام کارها با یکدیگر لذتی نمی برند. در این شرایط هر دو درگیر زندگی شخصی خود هستند. زن و شوهر دوست دارند زندگی خود را بدون دیگری پیش ببرند. بنابراین اگر شما نیز از همسر خود جدا شده اید، ممکن است همسرتان برای پیدا کردن همدم و پر کردن خلاء زندگی خود به سمت زنی دیگر کشیده شود.

چگونه با همسر خود رابطه بهتری داشته باشیم؟

چرا مردان همسر خود را ترک می کنند؟ 3 | پزشکت

اگر تصمیم دارید زندگی زناشویی خود را نجات دهید، می توانید ارتباط صمیمانه ای که با شریک زندگی خود داشتید را مجددا بازیابی کنید. ارزیابی اینکه کجای راه را اشتباه رفته اید و چرا رابطه شما به هم خورده است می تواند در ترمیم رابطه با همسرتان به شما کمک کند. فقط باید به خودتان ایمان داشته باشید. راهکارهای زیر به شما کمک می کند که رابطه با همسر خود را صمیمی تر کنید:

ارتباط بهتری برقرار کنید.

با خونسردی با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید که علت ناراحتی او چیست. از او سوال کنید که آیا مایل است برای شروع مجدد زندگی تلاش کند؟ به او قول بدهید که در رفتار خود تعادل بیشتری داشته باشید. درمورد اینکه چه اشتباهی رخ داده است یک بحث آزاد داشته باشید. هنگام صحبت کردن به جای سرزنش کردن یکدیگر راه حل هایی را ارائه دهید. هنگام برقراری ارتباط صادق، خوش اخلاق و مهربان باشید.

همسر خود را تایید و تشویق کنید.

قدردانی یک مرحله مهم برای رفع شکاف های موجود در ازدواج است. تصدیق مشارکت مرد و قدردانی از او برای آنچه در زندگی مشترک انجام می دهد، باعث می شود همسر شما در خود احساس ارزشمندی کند.

در زندگی خود به دنبال تنوع باشید. 

یکنواختی یکی از مهمترین دلایل دلسرد شدن زن و شوهر نسبت به یکدیگر است. هرگز اجازه ندهید که زندگی شما خسته و کسل کننده کننده شود. وسایل منزل را هر چند وقت یکبار جا به جا کنید. دکوراسیون خانه را تغییر بدهید. با همسر خود برای رفتن به مهمانی ها و تعطیلات برنامه ریزی کنید. به غذاها و تفریحات مورد علاقه همسرتان اهمیت بدهید. با شناخت بهتر ترجیحات جنسی همسرتان، در جهت بهبود زندگی جنسی خود گام بردارید. او را در روز تولدش غافلگیر کنید.

به همسر خود اهمیت بدهید. 

با حمایت عاطفی از همسرتان به او نشان بدهید که همچنان برای شما مهم است. هنگام ظهر با همسرتان تماس بگیرید و بپرسید که ناهار خورده است یا نه. با درست کردن شام مخصوص و دلخواه همسرتان او را غافلگیر کنید. برای همسرتان یادداشت هایی بگذارید و برای او آرزوی موفقیت کنید. ظاهر آراسته ای داشته باشید. همین رفتارهای به ظاهر پیش پا افتاده به بهبود روابط زناشویی کمک زیادی می کند. با این رفتارها به همسرتان نشان دهید که به او فکر می کنید و می خواهید او خوشحال، سالم و موفق باشد.

وقتی همسرم مرا ترک کرد، چه کار کنم؟ 

چرا مردان همسر خود را ترک می کنند؟ 1 | پزشکت

پذیرفتن این واقعیت تلخ که مردی که روزی دوستش داشتید قصد ترک کردن شما را دارد می تواند آسیب زا باشد. بسیاری از زنان از نظر روحی دچار آسیب های شدیدی می شوند. روش های زیر به شما کمک می کند که روحیه خود را حفظ کرده و در مقابله با این مشکل احساس قدرت بیشتری کنید.

منتظر پاسخ او نمانید.

اگر همسرتان دائماً شما را نادیده می گیرد، دائم با سوالات مکرر خود از او درخواست نکنید که علت ترک کردن شما را بگوید. زیرا همسر شما با دیدن این اصرارها تلاش می کند تا گناه خود را پوشانده و شما را مقصر این اقدام ناخوشایند بداند. در نتیجه شما احساس می کنید که خودتان مقصر ماجرا هستید در نتیجه احساس ضعف و درماندگی زیادی در خود می کنید. اگرچه بد نیست بدانید که چرا او شما را ترک کرده است، اما بخاطر داشته باشید که سلامت روانی و ثبات عاطفی شما در اولویت است.

خود را شکست خورده ندانید.

اجازه ندهید این جدایی تاثیر منفی در زندگی شما بگذارد. مسلما هر انسانی در زندگی شخصی خود شکست های زیادی دارد. وقت آن است که اهداف و اولویت های زندگی خود را دسته بندی کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. در همین حال، به دنبال علائق خود بروید. کار جدیدی را شروع کنید که به شما احساس ارزشمندی می دهد. این کار باعث تقویت اعتماد به نفس شما می شود.

رقابت نکنید.

با زنان دیگر رقابت نکنید. به یاد داشته باشید که همسرتان شما را به میل خودش ترک کرده است. رقابت برای جلب توجه او باعث از بین رفتن عزت نفس شما می شود. در نهایت شما هویت خود را از دست خواهید داد.

بپذیرید که همه چیز تمام شده است.

گاهی اوقات، زندگی مشترک به هر دلیلی به پایان می رسد و دیگر برای حفظ این زندگی نمی توان کاری انجام داد. واقعیت را پذیرفته و بر زندگی خود تمرکز کنید. غرق شدن در گذشته برای سلامت روحی شما مضر است. شکست در زندگی مشترک، پایان جهان نیست و شاید بهترین ها در آینده برای شما رقم بخورد.

سخن آخر

به طور کلی دلایل بی شماری وجود دارد که مردان زنان خود را ترک کرده و وارد رابطه با زنان دیگر می شوند. برخی از علت ها را می توان با بحث و گفتگو برطرف کرد. اما در برخی موارد هم هیچ راهی برای برقراری مجدد رابطه وجود ندارد. زنانی که همسرانشان آنها را ترک می کنند از نظر روحی دچار آسیب شدیدی می شوند. اما برخورد صحیح با مشکلات می تواند به شما در حفظ سلامت عاطفی و روانی کمک کند.

منبع: 

https://www.momjunction.com/articles/what-makes-a-man-leave-his-wife-for-another-woman_00724736/

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز