لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

خواب های خیس در دختران

خواب های خیس در دختران | پزشکت

فهرست مطالب

آیا دختران خواب های خیس دارند؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

شاید شما هم به عنوان پدر و مادر، خواب های خیس را فقط مختص پسران نوجوان خودتان بدانید. ممکن است تصور کنید که خواب های خیس در دختران رخ نمی دهند. حتی شاید از خودتان بپرسید که آیا دختران خواب های خیس دارند؟ واقعیت این است که بدون اینکه متوجه شویم حتی دختران نیز می توانند رویاهای مرطوب داشته باشند. البته، آنها انزال نمی کند، اما وقتی رویای مرطوبی را تجربه می کند، واکنش های دیگری نیز در بدن آنها رخ می دهد.

بسیاری از دختران نوجوان حتی ممکن است متوجه نشوند که در خواب ارگاسم را تجربه می کنند در حالی که دیگران ممکن است از خواب عمیق بلند شوند و ببینند تحریک جنسی دارند یا ارگاسم کرده اند.

بنابراین اگر شما یک دختر نوجوان هستید و خوابهای مرطوبی می بینید، از آن شرم نکنید. این وضعیت فقط مختص پسران نیست و شما هیچ مشکلی ندارید. به یاد داشته باشید که شما در بلوغ هستید و بدن شما چندین تغییر را تجربه می کند. برخی از این تغییرات انگیزه های جنسی شما را برمی انگیزد، و اگر شب بیدار می شوید و واژن خود را مرطوب و روان می بینید، به دلیل یک خواب مرطوب است.

آیا دختران خواب های خیس می بینند؟

خواب های خیس در دختران | پزشکت

نیازی به تعجب نیست. دختران نیز می توانند رویاهای مرطوب داشته باشند، اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد پسران انجام شده است. خوشبختانه، یک تحقیق در سال 1986 بر روی دانشجویان دانشگاه نشان داد که 37٪ از زنان شرکت کننده دارای ارگاسم شبانه هستند.

محققان می گویند وقتی دختران به خواب سریع حرکت چشم (REM) می افتند، جریان خون به اندام های تناسلی به طور دوره ای افزایش می یابد. این همان فرایندی است که هنگام تحریک شدن اتفاق میفتد. اگر جریان خون به اوج برسد، باعث ترشحات در واژن می شود.

وقتی دختری خیس می شود، به این معنی است که بدن او برای انجام رابطه جنسی آماده شده است.

دختران چگونه خیس می شوند؟

دختران در شرایط تحریک جنسی خیس می شوند. در دوران نوجوانی، تحریک جنسی در یک دختر حتی با فکر کردن فقط در مورد بوسیدن کسی یا احساس لخت بودن در او ممکن است اتفاق بیفتد.

چرا دختران خواب های خیس می بینند؟

دختران به همان دلایل پسران خواب های خیس می بینند. خواب های مرطوب نتیجه برانگیختگی جنسی است، اما دختران فقط وقتی از خواب بیدار می شوند می توانند ارگاسم کنند. در غیر این صورت، چنین اتفاقاتی مورد توجه قرار نمی گیرد. وقتی دختری خیس می شود، نوک سینه هایش سفت شده و واژن او مرطوب می شود. اینها نشان دهنده تمایل جنسی در نوجوان است.

دختران چند بار خواب های خیس می بینند؟

تشخیص رویاهای مرطوب در دختران دشوار است زیرا برخلاف پسرها قسمت های تناسلی آنها در داخل بدن قرار دارد. اما در پسران این گونه نیست، زیرا آلت تناسلی آنها قابل مشاهده است. بر اساس مجله تحقیقات جنسی، 85٪ از زنان تا سن 21 سالگی احساس خواب خیس را تجربه می کردند.

آموزش جنسی برای کمک به نوجوانان در درک رویاهای مرطوب

خواب های خیس در دختران | پزشکت

برای والدین هرگز راحت نیست که در مورد رابطه جنسی با بچه های خود صحبت کنند. با این حال، اگر والدین بخواهند فرزندانشان نسبت به رابطه جنسی و تجارب مرتبط با آن نگاه سالم داشته باشند، آموزش جنسی ضروری است. در حالی که مدارس آموزش جنسی ارائه می دهند، مهم است که کودکان به اطلاعات بی طرفانه و کاملی دسترسی پیدا کنند. والدین می توانند در مورد آنها اطمینان حاصل کرده و از دانش و اطلاعاتی که به آنها می دهند تردیدها را برطرف کرده و نگرانی ها و سردرگمی ها را برطرف کنند.

اگر والدین در مورد رابطه جنسی و موضوعات مربوط به رابطه جنسی صحبت کنند بسیار به نوجوان خود کمک خواهد کرد. این به نوجوانان اطمینان می دهد که در صورت بروز برخی علائم نباید بترسند. درک این نکته مهم است که شما ممکن است بتوانید کودک کوچکتر را با یک پاسخ مبهم راضی کنید اما یک نوجوان نیاز به اطلاعات کامل تر و جواب واضحی دارد. اجتناب از پاسخ به سوالاتی که ذهن نوجوان شما را درگیر کرده، آنها را پر از احساس گناه و خجالت می کند و در نهایت با اطلاعات و باورهای نادرستی روبرو می شوند که می توانند به جنسیت و دیدگاه او نسبت به رابطه جنسی آسیب برسانند.

وقت بگذارید تا با پسر نوجوان خود بنشینید و درباره نعوظ، انزال و ارگاسم توضیحات لازم را بدهید. همچنین باید پسرتان را در مورد انزال شبانه آماده کنید تا وقتی این اتفاق می افتد احساس گناه و خجالت نکند. به یاد داشته باشید، اگر با او صحبت نکنید، نوجوان شما اطلاعات نادرست را از همسالان خودش کسب می کند. صرف زمان مناسب برای صحبت در مورد استمنا و چگونگی انجام امور خصوصی توسط پسران طبیعی است.

باور های غلط های مرتبط با رویاهای مرطوب

خواب های خیس در دختران | پزشکت

از آنجایی که ما در مورد رویاهای مرطوب به صراحت صحبت نمی کنیم، نوجوانان مجبور می شوند که باور های غلط های زیادی را که در اطراف آن جریان دارند را قبول کنند. نظرات مردم درباره خوابهای مرطوب متفاوت است و این ممکن است ذهن جوانان را درگیر کند. حذف اسطوره ها و باورهای غلط از اهمیت بسیاری برخوردار است، به طوری که نوجوانانی که دارای انزال شبانه هستند از واکنش بدن خود احساس شرم نمی کنند.

باور غلط 1: رویاهای مرطوب نتیجه افکار کثیف است.

رویاهای مرطوب هیچ ارتباطی با آنچه شما فکر می کنید، ندارند. آنها می توانند بدون تحریک رخ دهند و چون آنها را در خواب عمیق خود تجربه می کنید، هیچ کنترلی روی آنها ندارید. همچنین، خوابهای خیس هیچ ارتباطی با آنچه در هنگام بیداری تماشا می کنید، می خوانید یا درباره آن صحبت می کنید، ندارد. بنابراین، شما ممکن است در مورد رابطه جنسی صحبت کنید یا یک رمان بخوانید، یا ممکن است هیچ یک از آنها را انجام ندهید و هنوز رویاهای مرطوب داشته باشید.

باور غلط 2: رویاهای مرطوب، شما را منحرف می کند.

رویاهای خیس شما را منحرف نمی کند. منظور آنها این نیست که شما گمراه می شوید، بسیاری از افراد چنین فکرهایی را در نوجوانان ایجاد می کنند و وقتی نوجوانان آنها خواب های مرطوب دارند، ممکن است احساس شرمندگی و گناه کنند. والدین باید در مورد این پدیده صریح صحبت کنند و به نوجوانان اطمینان دهند که هیچ کاری برای جلوگیری از آن نمی تواند انجام دهد. این فرایند جزئی از رشد است. اگر آنها احساس گناه کنند، این می تواند اعتماد به نفس آنها را تضعیف کند و حتی باعث شود که گوشه گیر شوند و از زندگی اجتماعی دوری کنند. این به نوبه خود می تواند منجر به افسردگی شود که نیاز به درمان پزشکی دارد.

باور غلط 3: رویاهای مرطوب با درمان خانگی قابل درمان هستند.

برخی از افراد ممکن است برای درمان خواب های مرطوب به درمان های عجیب خانگی دست بزنند. به یاد داشته باشید یک خواب مرطوب نشان دهنده چیز غیرعادی نیست که نیاز به درمان داشته باشد. ثانیا، اگر می خواهید رویاهای مرطوب را درمان کنید، به هیچ وجه نمی توانید این کار را انجام دهید. نمی توانید مایع منی را آزاد کنید یا تجمع آن را متوقف کنید. این ادعاها را تحمل نکنید که پرهیز از تماشای تلویزیون یا نوشیدن شیر باعث از بین رفتن خواب های مرطوب می شود.

باور های غلط 4: رویاهای مرطوب عوارضی را در آینده دارند.

بعضی از والدین و بزرگترها ممکن است به نوجوانان خود فشار وارد کنند که خواب های مرطوب مکرر باعث می شود پسران در تحصیلات مهارت کافی نداشته باشند یا بر توانایی تولید مثل یک مرد تأثیر منفی می گذارند. چنین ادعاهای نادرستی نوجوانان را تحت فشار قرار می دهد و می تواند برای ذهن در حال رشد آنها ناتوان کننده باشد.

حقایق و اطلاعات در مورد رویاهای مرطوب

خواب های خیس در دختران | پزشکت

اکنون که می دانید رویای مرطوب چیست، می توانید به جای اینکه احساس گناه و شرم کنید، به صورت عاقلانه و منطقی تری با آن مقابله کنید. همچنین باید درک کنید که رویاهای مرطوب به شما احساس لذت بیشتری می بخشد. حتی ممکن است، شما را تا حدی گیج می کند.

در اینجا برخی از حقایق اساسی در مورد خوابهای مرطوب آورده شده است، که خلاصه جزئیات فوق را ذکر می کند تا یک چک لیست سریع به همراه داشته باشید.

  • رویاهای مرطوب به عنوان انزال شبانه نیز شناخته می شوند. برای بسیاری از پسران جوان، یک خواب مرطوب ممکن است اولین باری باشد که انزال را تجربه می کنند. این ممکن است آنها را کمی گیج و گمراه کند.
  • درست مانند تغییر صدای شما و شروع به ریش زدن، رویاهای مرطوب نیز در بلوغ اتفاق میفتد. همچنین، خواب های خیس هیچ گونه تأثیر سوء بر سلامت عمومی و تولید مثل شما ندارد.
  • هرچه پیرتر شوید، رویاهای مرطوب شما کمتر خواهد شد. زیرا با بزرگ شدن، ممکن است راه های دیگری برای آزاد کردن منی جمع شده در بدن پیدا کنید. شما ممکن است روابط جنسی داشته باشید که باعث کاهش سطح مایع منی در بدن شما شود. از این رو، رویاهای مرطوب شما کاهش می یابد. حتی اگر این کار را نکنید، ممکن است کنترل بهتری نسبت به میل جنسی خود داشته باشید. این به شما در کاهش دفعات خواب های خیس کمک می کند.
  • یک باور کلی وجود دارد که فقط نوجوانان رویاهای مرطوب را تجربه می کنند. برعکس، مردان و زنان مسن نیز آنها را تجربه می کنند.
  • رویاهای خیس گاهی اوقات می تواند راهی برای مقابله با استرس باشد. بنابراین، این موارد ممکن است هنگامی که در هنگام امتحانات، مسابقات و غیره تحت فشار قرار می گیرید اتفاق بیفتند.

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/wet-dreams-in-teen-girls-and-boys_00397501/

[advisers limit=3 online =true skill=”3″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز