لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

روانشناسی و روانپزشکی

تقویت روابط پدر و پسر

35 راه کار تقویت روابط پدر و پسر

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

35 راه کار برای تقویت روابط پدر و پسر وجود دارند که افراد می توانند با استفاده از این راهکارها، روابط خودشان را با فرزند خود تقویت نمایند. رابطه پدر و پسر بی نظیر است. پسر به پدر احترام می گذارد، در حالی که پدر به پسر خود افتخار می کند، اما آنها ممکن است غالباً احساسات خود را ابراز کنند یا نکنند. روش های تقویت روابط پدر و پسر نیز منحصر به فرد است. فقط هر دو را تنها بگذارید و ببینید چطور می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

اگر می خواهید با پدر یا پسر خود ارتباط برقرار کنید، می توانید فعالیت های مختلفی، از آشپزی و تماشای تلویزیون گرفته تا باغبانی و اسب سواری با همدیگر را امتحان کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم 35 راهکار برای تقویت روابط پدر و پسر را مورد بررسی قرار دهیم. اکثر این فعالیت ها می توانند برای هر گروه سنی متناسب باشند. همه آنها را بخوانید و با هم اوقات خوبی داشته باشید.

با هم کاردستی درست کنید.

یکی از ساده ترین تقویت روابط پدر و پسر که می توانید امتحان کنید ساختن کاردستی با همدیگر است. اگر پسر کوچک شما هنوز کودک نوپایی است، پس می توانید با همدیگر یک کاردستی بسازید. اگر او کمی بزرگتر است می توانید یک زیستگاه یا باغ وحش دایناسور با حیوانات اسباب بازی درست کنید.

از باران لذت ببرید.

اگر هر دو عاشق باران هستید، سعی کنید در مواقع بارانی هر بار حداقل چند لحظه کوتاه در باران با همدیگر بازی کنید. همچنین، به مرد کوچک خود اجازه دهید تا از این فرصت استفاده کند و لذت ببرد.

با هم یاد بگیرید.

با هم یک فعالیت جدیدی را انتخاب کنید تا با هم یاد بگیریم. این فعالیت می تواند یک دوره آموزشی علمی و یا هنری، ورزشی باشد. یادگیری یک فعالیت با همدیگر به شما کمک می کند تا در زمینه منافع مشترک با یکدیگر همکاری کنید.

با هم به سفر بروید.

35 راه کار تقویت روابط پدر و پسر | پزشکت 5

سفر به شما این فرصت را می دهد که زمان با کیفیتی در کنار فرزند خود باشید. برای یک رانندگی طولانی به جاده بروید، مقصدی را انتخاب کرده و یا با همدیگر با قطار سفر کنید.

از یک ماجراجویی لذت ببرید.

لذت بردن از یک جستجو و ماجراجویی، یکی از بهترین فعالیت های سرگرم کننده بین پدر و پسر است. اما قبل از آن مطمئن شوید که هر دوی شما از آن لذت می برید و ماجراجویی نیز بی خطر است. می توانید ماهیگیری، اسب سواری، موج سواری را امتحان کنید یا به کوهنوردی بروید.

با هم آشپزی کنید.

با یادگیری آشپزی یا پخت با هم، از رفتن به آشپزخانه لذت ببرید. آشپزی نه تنها یک مهارت اساسی در زندگی است بلکه یکی از بهترین فعالیت های بین پدر و پسر است.

رویدادهای زنده را تماشا کنید.

در یک رویداد ورزشی، نمایشگاه اتومبیل یا هر رویداد زنده دیگری که هر دو از آن لذت می برید شرکت کنید.

خاطره تعریف کنید.

زمانی که فرصت کمی برای با هم بودن خود دارید بهتر است از این فرصت استفاده کرده و خاطرات زندگی خود را با پسرتان به اشتراک بگذارید. از کودکی و تفریحاتی که در کودکی از آن لذت می برید برای او بگویید. بر روی عادت هایی که داشته اید و برخی از وقایع مهم زندگی خود تمرکز کنید. این کار می تواند به تقویت پیوند شما کمک کند.

مهارت های جدیدی را بیاموزید.

کارهای هنری و ورزشی یا نحوه بازی شطرنج یا تنیس را به پسرتان یاد بدهید. به همدیگر کمک کنید هر مهارت که می توانید را به یکدیگر یاد بدهید.

با هم آلبوم درست کنید.

اگر هر دو شما به جمع کردن برخی وسایل مانند تمبر، سکه یا برخی اشیاء قدیمی و فانتزی علاقه دارید، پس چرا این کار را با هم انجام نمی دهید؟ می توانید برای تقویت پیوند خود با فرزند تان در جمع آوری وسایلی که او علاقه مند است با او همکاری کنید.

با کودک خود همبازی شوید.

35 راه کار تقویت روابط پدر و پسر | پزشکت 6

به نظر می رسد افرادی که با همدیگر بازی می کنند و همبازی می شوند بیشتر در کنار همدیگر و با هم می مانند. بهتر است هنگام بازی با فرزند خود برای انجام کارهای جالب بین پدر و پسر، گزینه هایی مانند بازی های ویدیویی یا فعالیت های بدنی ساده مانند بوکس را در نظر بگیرید.

از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

موسیقی مردم را به هم متصل می کند. با یادگیری نواختن یک ساز موسیقی همراه فرزند خودتان می توانید با او پیوند بهتری برقرار کنید. یادگیری ساز مانند گیتار ممکن است راهی عاطفی برای هر دو شما باشد.

باغبانی را امتحان کنید.

باغبانی و پرورش گل و گیاه برای هر سنی کاملا مناسب است. خواه این کار را با کودک نوپا یا پسر نوجوان خود انجام دهید، یا پدرتان، اگر دوست دارید در میان فضای سبز باشید می توانید ساعت ها به باغبانی بپردازید.

کمی سکوت را با هم امتحان کنید.

پیوند بین پدر و پسر همیشه به این معنی نیست که شما باید با همدیگر کار خاصی را انجام دهید. شما می توانید با گذراندن لحظاتی آرام و در سکوت هنگام پیاده روی با همدیگر از موهبت های طبیعت، لذت ببرید.

در مورد اتومبیل به او اطلاعات لازم را یاد بدهید.

35 راه کار تقویت روابط پدر و پسر | پزشکت 3

اگر پسری دارید که در مورد خودرو کنجکاو است و علاقه زیادی را نشان می دهد، وقت بگذارید و به او در مورد قطعات خودرو و قوانین رانندگی اطلاعاتی را به او بیاموزید. اگر او به سن کافی رسیده باشد، بهتر است کلاس های رانندگی را با او نیز شروع کنید.

با هم اسب سواری کنید.

به طور حتم، سوار کاری نشاط آور و سرگرم کننده است. همچنین سوار شدن بر است یک روش عالی برای کشف مهارت های کشف نشده در هر یک از شماست.

با هم به خرید بروید.

سعی کنید با پسر خود به خرید بروید و ارزش پس انداز پول را به او بیاموزید. خرید یکی از فعالیت های سرگرم کننده پدر و پسر است که به شما کمک می کند پسرتان در آینده زندگی خود به مصرف کننده باهوش تری تبدیل شود.

چگونگی مقابله با شکست را به پسر خود بیاموزید.

شکست، بخشی از زندگی است. وقتی با کودک خود هر فعالیتی انجام می دهید و همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، باید به او ارزش یادگیری از شکست ها و ایجاد انگیزه برای شروع دوباره را به او یاد دهید.

با همدیگر بحث کنید.

اگر بین شما و پسرتان فاصله ای ایجاد شده و یا مدت زمان کوتاهی است که وقت نکرده اید با همدیگر صحبت کنید بهتر است وقت خاصی را مشخص کرده و با همدیگر حرف بزنید. سوالاتی را در مورد علایق یکدیگر و وقایع پیش آمده مطرح کرده و در آن مورد با هم بحث کنید.

در کارهای خیرخواهانه پیش قدم شوید.

اجازه دهید پسر شما به شخص دیگری کمک کند. علاوه بر آن، خودتان در کارهای خیر خواهانه پیش قدم شوید. بعداً می توانید تمام تصاویر خود را از یک کار خیرخواهانه گردآوری کرده و آلبومی را تهیه کنید که می تواند خاطره ای شیرین باشد.

با هم بخندید.

خنده بهترین روش درمانی است. با همدیگر چند کلیپ یا فیلم خنده دار تماشا کنید و با هم زیاد بخندید.

از خواندن کتاب های طنز لذت ببرید.

35 راه کار تقویت روابط پدر و پسر | پزشکت 1

هنگام جستجوی فعالیت های پدر و پسر برای کودکان نوپا، ساده ترین راه ممکن، مطالعه و خواندن کتاب های طنز با همدیگر است. با بزرگتر شدن کودک می توانید با خواندن کتاب های بیشتر، آن را به طور تدریجی تقویت کنید. این کار شما احتمال دارد فرزند شما را علاقه مند به درس خواندن کند.

آخر هفته ها را با هم بگذرانید.

پدران و پسرانی که هر روز وقت زیادی را صرف با همدیگر نمی کنند، باید حتما روزهای آخر هفته را به این کار اختصاص دهند. شما می توانید برای آخر هفته خود انجام دادن یک فعالیت همراه با پسرتان را درنظر بگیرید.

در یک بازی فکری با هم رقابت کنید.

یک بازی شطرنج چالش برانگیز داشته باشید. با حرکات هوشمندانه یکدیگر را بیرون کنید و از توانایی های یکدیگر شگفت زده شوید.

به موزه بروید.

با مراجعه به یک موزه هنر، ارزش هنر، تلاش و پشت کار را به کودک خود بیاموزید. این کار باعث تقویت خلاقیت در پسرتان می شود و او یاد می گیرد که خلاق بودن به اندازه شجاع بودن، قدرتمندی و رقابت بسیار ضروری است.

با کودک خود کشتی بگیرید.

کشتی گرفتن یکی از فعالیت های کلاسیک و خوب بین پدر و پسر است که هر دو از آن لذت خواهید برد. هر ماه یک بار این کار را انجام دهید تا فرزند شما تجربه آن را داشته باشد.

با هم تمیز کنید.

جمع کردن وسایل خانه و اتاق تان، مرتب کردن کمد ها، شستن لباس ها و “تعیین مسئولیت ” برای انجام دادن برخی کارهای خانه می توانید حس مسئولیت پذیری را در فرزند خود تقویت کنید.

بازی های رومیزی انجام دهید.

هر چقدر پیر شوید، بازی های رومیزی هرگز از مد نمی افتند. از مجموعه بازی های رومیزی یک مورد را انتخاب کرده و یک مسابقه بین خود و پسرتان برگزار کنید. حتی می توانید با درگیر کردن سایر اعضای خانواده نیز بازی را به یک مسابقه خانوادگی تبدیل کنید.

به کنسرت بروید.

اگر اهل موسیقی هستید، با هم در یک کنسرت شرکت کنید. برای اجرای هنرمند مورد علاقه خود بلیط رزرو کنید و از حضور یک شب در کنسرت هنرمند مورد علاقه خود لذت ببرید.

به حیوانات غذا بدهید.

مقداری غذای حیوانی بخرید و برای غذا دادن به حیوانات و پرندگان با همدیگر به پارک و یا پیاده روی بروید.

با به آرایشگاه بروید.

35 راه کار تقویت روابط پدر و پسر | پزشکت 4

یک بعد از ظهر از هر ماه یک بار هم که شده همراه با پسر خود به آرایشگاه بروید و در صورت امکان موهایتان را شبیه به همدیگر اصلاح و کوتاه کنید.

جدول حل کنید.

جدول کلمات متقاطع، سودوکو، یا شاید برخی از مشکلات پیچیده ریاضی را با همدیگر حل کنید.

علاوه بر آن، می توانید موهای صورت را به یک مدل اصلاح کنید. یکی از ساده ترین فعالیت های پدر و پسر رشد موهای صورت با هم است. سبیل یا ریش خود را به یک شکل اصلاح کنید و بگذارید دوستانتان بگویند که پدر و پسر چقدر شبیه به هم هستند.

به همدیگر یادگاری بدهید.

یکی از احساسی ترین فعالیت های پدر و نوجوان پسر، انتقال خاطرات است. داستان های مربوط به دوران کودکی یا نوجوانی خود را به اشتراک بگذارید و هر یادگاری را که دارید مانند کتابی که دوستش دارید یا کمدی که متعلق به خودتان است، را به پسر خود یادگاری بدهید.

پسر خودتان را سور پرایز کنید.

ایده جالب برای تفویت پیوند بین پدر و پسر این است که پسر تان را سور پرایز کنید. جایی را در رستوران مورد علاقه فرزند تان رزرو کنید و برای شام او را به آنجا ببرید، برای یک فیلم یا نمایش در تئاتر برنامه ریزی کنید.

یک هدیه بخرید.

پسرتان را برای خرید به بیرون ببرید و یک هدیه برای آنها بخرید. به او بگویید این را هدیه را «فقط به این دلیل …» خریده ام. مطمئن باشید پسر شما از این هدیه برای مدت طولانی نگه داری می کند.

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/father-son-activities_00605581/

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز