لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟

چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


پاسخ به اینکه چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم و رابطه جنسی را بهبود ببخشیم به سلامت جنسی، ذهنی، جسمی و عاطفی شما بستگی دارد. مشکل چه بزرگ باشد و چه کوچک، راه کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود زندگی جنسی خود، آنها را انجام دهید.

تغییرات و تحولاتی که بدن با افزایش سن متحمل می شود، تأثیر عمده ای بر روابط جنسی شما می گذارد. کاهش سطح هورمون ها و تغییر در عملکرد عصبی و گردش خون ممکن است منجر به بیماری های جنسی مانند اختلال نعوظ یا درد واژن شود. برقراری ارتباط با شریک زندگی خود، حفظ یک سبک زندگی سالم و استفاده از بسیاری راهکارها می توانند در بهبود زندگی جنسی شما موثر باشند.

برخی از راهکارهای موثر برای بهبود زندگی جنسی و پاسخ به اینکه چگونه رابطه جنسی خود را بهبود ببخشیم، عبارتند از:

با شریک زندگی خود صحبت کنید.

بسیاری از زوج ها حتی در بهترین شرایط صحبت از رابطه جنسی را دشوار می دانند. آنها ممکن است در هنگام بروز مشکلات جنسی، احساس آسیب، شرم، گناه و کینه کرده و نتوانند در این زمینه با شریک خود حرف بزنند.

از آنجا که ارتباط خوب سنگ بنای یک رابطه سالم است، صحبت کردن با شریک زندگی، اولین قدم نه تنها برای داشتن یک زندگی جنسی بهتر، بلکه برای پیوند عاطفی نزدیکتر است.

برای صحبت با شریک زندگی خود بهتر است:

زمان مناسبی را برای صحبت پیدا کنید.

مکالمات جنسی دو نوع است. مکالمه ای که در اتاق خواب دارید و مکالمه ای که در جاهای دیگری می توانید انجام دهید. کاملا طبیعی است که شما باید در مورد مسائل و مشکلات جنسی خود با همسرتان صحبت کنید. اما بهتر است صبر کنید تا در یک فضای خنثی تری قرار بگیرید. در مورد مسائل بزرگتر، مانند میل جنسی نامناسب یا مشکلات ارگاسم، با همسر خود صحبت کنید.

از انتقاد کردن بپرهیزید.

چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟ | پزشکت

بهتر است مشکلات خود را به صورت مثبت و با هدف اینکه باید این مشکل را با همدیگر حل کنید، عنوان شوند. در بین صحبت های خود به دنبال مقصر نباشید.

به همسر خود در مورد تغییرات بدن صحبت کنید. اگر گرگرفتگی باعث بیدار شدن شما از خواب می شود یا یائسگی باعث خشک شدن واژن شده است، در مورد این مسائل با همسرتان صحبت کنید. بهتر است که او از علائم و تغییرات بدنی و جسمی شما مطلع شود. تا اینکه این تغییرات جسمی شما را دلیلی برای عدم علاقه شما به رابطه جنسی تعبیر نکند.

عشق را با عملکرد جنسی یکی نکنید.

بهتر است جو مناسبی را ایجاد کنید. اغلب همسر خود را لمس کنید و او را ببوسید. خود یا شریک زندگی تان را به خاطر مشکلات جنسی خود مقصر ندانید. در عوض بر حفظ صمیمیت عاطفی و جسمی در روابط خود تمرکز کنید.

اطلاعات لازم برای مشکلات جنسی را کسب کنید.

برای هر نوع مسئله جنسی، بسیاری از مطالب خوب و آموزنده در دسترس است. در اینترنت یا کتابفروشی محلی خود بگردید. چند منبع مربوط به مشکلات خود را انتخاب کرده و از آنها برای رفع مشکلات خود استفاده کنید.

اگر برای شما و همسرتان سخت است که به صورت حضوری با مشاور و یک درمانگر صحبت کنید، می توانید گزینه های مشاوره آنلاین را انتخاب کنید. به صورت غیر حضوری با مشاورین پزشکت در ارتباط باشید.

به خودتان فرصت بدهید.

با افزایش سن، پاسخ ها و واکنش های جنسی شما کند می شود. شما و شریک زندگی خود می توانید با یافتن یک محیط آرام، راحت و بدون هیچ گونه مزاحمتی برای رابطه جنسی، شانس موفقیت خود را بهبود ببخشید.

به این نکته توجه داشته باشید که برخی تغییرات جسمی در بدن شما نشان می دهند که شما برای تحریک و رسیدن به ارگاسم به زمان بیشتری احتیاج دارید. صرف زمان بیشتر برای رابطه جنسی چیز بدی نیست.

از روان کننده ها استفاده کنید.

چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟ | پزشکت

غالباً، خشکی واژن که در دوره یائسگی شروع می شود با مایعات روان کننده و ژل به راحتی قابل درمان است. می توانید برای پیشگیری از مقاربت دردناک از روان کننده ها استفاده کنید.

محبت جسمی را حفظ کنید.

حتی اگر از رابطه جنسی و مشکلات به وجود آمده خسته یا ناراحت هستید، باز هم بوسیدن و نوازش برای حفظ پیوند عاطفی و جسمی ضروری است. شرایط پزشکی و بیماری های مختلف می تواند فعالیت جنسی شما را محدود کند. در حالی که افراد و زوجین می توانند در فعالیت های جنسی خلاقیت ایجاد کنند. موقعیت های مختلف جنسی را امتحان کنید تا مقاربت برای شما راحت تر شود یا گزینه های دیگری برای ماساژ، انواع مختلف روان کننده ها و اسباب بازی های جنسی را امتحان کنید. اگر در همه چیز به توافق نرسید ناامید نشوید. سعی کنید چیزی را که هر دو آن را به عنوان سرگرم کننده یا جالب قبول دارید، پیدا کنید.

لمس کردن را تمرین کنید.

چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟ | پزشکت

تکنیک های لمس که برخی از درمانگران جنسی از آن استفاده می کنند می توانند در برقراری صمیمیت جسمی به شما کمک کنند. بسیاری از کتابها و فیلم های آموزشی خودآموز، راهکارهایی را در این زمینه آموزش می دهند. همچنین از شریک زندگی خود بخواهید طوری شما را لمس کند که شما دوست دارید.

موقعیت های مختلف را امتحان کنید.

ایجاد موقعیت های مختلف جنسی نه تنها علاقه به عشق ورزی را افزایش می دهد. بلکه می تواند بر بسیاری از مشکلات جنسی غلبه کند. به عنوان مثال، افزایش تحریک در نقطه G  می تواند به زنان در رسیدن به ارگاسم بهتر کمک کند.

نقطه G

نقطه G یا نقطه گرافنبرگ، به نام متخصص زنان و زایمان که اولین بار آن را شناسایی کرد نامگذاری شده است. نقطه G از بافت اسفنجی فوق العاده حساس است که در سقف واژن، درست در قسمت ورودی آن قرار دارد. تحریک مناسب نقطه G می تواند ارگاسم شدیدی را در زنان ایجاد کند. به دلیل صعب العبور بودن محل و تحریک موفقیت آمیزتر آن به صورت دستی، نقطه G برای اکثر زنان در حین رابطه واژینال به طور معمول فعال نمی شود.

برای اینکه بتوانید نقطه G خود را پیدا کنید باید تحریک جنسی شوید. برای یافتن آن، سعی کنید در حالی که حالت چمباتمه یا نشسته دارید انگشت خود را به حالت نشانه گیری در امتداد سقف واژن خود بمالید. یا از شریک زندگی خود بخواهید تا سطح بالای واژن را ماساژ دهد تا زمانی که متوجه یک منطقه حساس به خصوص شوید.

برخی از خانم ها حساسیت بیشتری نشان می دهند و به راحتی می توانند آن را پیدا کنند، اما تشخیص آن برای برخی از زنان دشوار است.

اگر به راحتی نمی توانید آن را پیدا کنید، نگران نباشید. در هنگام مقاربت، بسیاری از زنان احساس می کنند که نقطه G  به راحتی ممکن است هنگام ورود مرد از پشت به راحتی تحریک شود. برای زوج هایی که با مشکلات نعوظ روبرو هستند، تحریک نقطه G می تواند یک امر مثبت در عشق ورزی باشد.

تخیلات خود را بنویسید.

این تمرین می تواند به شما کمک کند فعالیت های احتمالی را که فکر می کنید می تواند برای شما یا شریک زندگی شما باشد، را تشخیص دهید. سعی کنید به یک تجربه یا فیلمی فکر کنید که شما را تحریک کرده و سپس خاطره خود را با شریک زندگی تان به اشتراک بگذارید. این امر خصوصاً برای افرادی که میل جنسی کمی دارند، بسیار مفید است.

تمرینات گکل را انجام دهید.

چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟ | پزشکت

زنان و مردان می توانند با ورزش عضلات کف لگن، رابطه جنسی خود را بهبود بخشند.  سعی کنید روزانه پنج ست این تمرینات را انجام دهید. تمرینات گکل را می توان در هر مکانی هنگام رانندگی و نشستن پشت میز کار  انجام داد.

سعی کنید آرام باشید. قبل از برقراری رابطه جنسی تکنیک های آرامش مانند تمرینات تنفس عمیق یا تمرین یوگا را امتحان کنید.

به پزشک مراجعه کنید.

ناامید نشوید. اگر فکر می کنید که هیچکدام از راهکارهای زیر برای بهبود رابطه جنسی شما موثر نیست، امید خود را از دست ندهید. برخی از زنان ممکن است در صحبت در مورد رابطه جنسی مشکل داشته باشند. در حالی که مشکلات در مورد فعالیت های جنسی بسیار شایع هستند. اگر استفاده از روان کننده ها و مرطوب کننده ها برای رفع مشکلات شما بی اثر بوده، یک پزشک با تجربه ممکن است داروهایی مانند استروژن واژن با دوز کم را برای زنان یائسه توصیه کند.

پزشک  اغلب می تواند علت مشکل جنسی شما را تشخیص دهد. حتی ممکن است بتواند درمان های موثری را تجویز کند.

مراقبت سلامت جسمی خود باشید.

سلامت جنسی شما با سلامت کلی ذهنی، جسمی و عاطفی شما همراه است. بنابراین، همان سبک های زندگی سالمی که می تواند برای سلامت جسمی شما موثر باشد. می تواند زندگی جنسی شما را نیز بهبود ببخشد.

فعالیت بدنی قبل از هر راه کار دیگری می تواند در بهبود عملکرد جنسی موثر باشد. از آنجا که تحریک جسمی به جریان خون مناسب بستگی دارد، ورزش هوازی (که قلب و رگ های شما را تقویت می کند) بسیار مهم است. علاوه بر آن، ورزش دارای مزایای دیگری از سلامتی است، از بروز بیماری های قلبی، پوکی استخوان و برخی از انواع سرطان پیشگیری کرده و  روحیه شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا خواب مناسبی داشته باشید.

سیگار نکشید.

سیگار کشیدن منجر به بیماری عروق محیطی می شود، که بر جریان خون به آلت تناسلی، کلیتوریس و بافت های واژن تأثیر می گذارد. علاوه بر این، زنانی که سیگار می کشند دو سال زودتر از افراد غیر سیگاری یائسه می شوند.

منابع:

https://www.helpguide.org/harvard/tips-to-improve-your-sex-life.htm

https://www.health.harvard.edu/healthbeat/11-ways-to-help-yourself-to-a-better-sex-life

https://speakingofwomenshealth.com/health-library/women-over-50-7-ways-to-improve-your-sex-life

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

4 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز