لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

ایده های شب عروسی

ایده های شب عروسی | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


شب زفاف، اولین شب در کنار هم بودن زوجین به عنوان زن و شوهر است و احتمالاً مهیج ترین شب برای تازه عروس ها و تازه داماد ها می باشد. شکی نیست که اصطلاح شب عروسی باعث ایجاد هیجان در ذهن عروس و داماد می شود. هیچ کسی نمی تواند منکر این واقعیت شود که ایده های شب عروسی که یکی از لحظه های انتظار و جادویی از زندگی افرادی است که تازه ازدواج کرده اند، میتواند جالب و هیجانی باشد.

به طور طبیعی بسیاری از افراد در مورد اولین شب زندگی خود خیال پردازی های زیادی می کنند اما بسیاری از تازه عروس ها در این شب با احساس عصبانیت و حتی خجالت بیش از حد روبرو می شوند. اما باید در نظر داشت این شب، هرگز دوباره تکرار نمی شود و می تواند خاطره انگیز ترین شب برای تازه عروس ها و تازه داماد ها باشد. اما برخی راهکارهای برای جذاب کردن و کاهش اضطراب در شب زفاف وجود دارد که ما در این مقاله سعی کردیم به این موضوع بپردازیم.

راهکارهایی برای صمیمیت جسمی در شب زفاف

ایده های شب عروسی | پزشکت

  • رابطه جسمی یکی از مهمترین راه ابراز عشق به شریک زندگی است.
  • با این حال، چند نکته وجود دارد که فرد باید قبل از صمیمی شدن آن ها را به خاطر بسپارید.
عجله نکنید.

صمیمیت جسمی برای باکره ها می تواند کمی ترسناک و اضطراب آور باشد.  تازه عروس ها نباید از خون ریزی، درد و واکنش های جسمی دیگر بترسند این علائم تا حدودی طبیعی و در بسیاری موارد، ملایم هستند و دوام چندانی ندارد. بر همین اساس توصیه می شود برای کاهش اضظراب ناشی از بروز این علائم افراد پیش نوازی طولانی مدتی در این شب داشته باشند. عجله کردن در عمل می تواند بسیار وسوسه ‌انگیز باشد، اما بهتر است این کار صورت نگیرد.

مقدمه شروع این شب بسیار مهم است و می توان این کار را فقط در آغوش گرفتن و بوسیدن شریک زندگی خود انجام دهید. اما بهتر است که پیش نوازی را آرام شروع کنید و زیاد عجله نداشته باشید. شما می توانید در طول پیش نوازی به یکدیگر غذا بدهید. کمی شکلات یا یک میوه با هم بخورید. به شریک زندگی خود بگویید که مدت هاست منتظر این لحظه بوده اید. اشتیاق خود را با حرکات عاشقانه ابراز کنید و سعی کنید بیشتر عشق و محبت خود را نشان دهید.

عوامل بیماری زایی را شناسایی کنید.

رابطه جنسی و برقراری صمیمیت جسمی می تواند باعث ترس، خون ریزی و درد طبیعی در نوعروسان شود. طبیعی است که افراد در این شب تا حدودی احساس ترس و وحشت داشته باشند. اما وحشت باعث بهتر شدن اوضاع نمی شود، فقط این وضعیت را بدتر می کند. نوعروسان اگر واقعا احساس ترس و عصبانیت شدیدی دارند بهتر است قبل از روز عروسی با یک مشاور، درمانگر و یا متخصص زنان و زایمان خود مشورت کرده و از تغییرات جسمی بعد از رابطه جنسی اطلاعات لازم را کسب کنند.

خود را آماده کنید.

برای آمادگی بهتر سعی کنید به زبان بدن خود گوش دهید و بفهمید از نظر جنسی چه چیزی نیاز شما را برطرف می کند و چه چیزی را نمی توانید تحمل کنید. در طول رابطه جنسی چه چیزی باعث هیجان و لذت بیشتر شما می شود. بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی این موارد را در خود و طرف مقابل تان شناسایی کنید. همچنین می توانید یک ست لباس زیر زنانه زیبا و عطرهای مورد علاقه همدیگر را تهیه کنید تا در تنظیم روحیه و افزایش اعتماد به نفس به شما کمک کنند.  نوعروسان باید لباس های که با آن ها احساس راحتی می کنید را بپوشند.

با همسرتان صحبت کنید.

حتی اگر سال هاست همدیگر را می شناسید، همیشه بهتر است ابتدا با همسرتان ارتباط عاطفی برقرار کنید. یک عبارت کوچک مانند، “متشکرم که نیمی از وجود من شده ای” نیز می تواند شگفتی کند. ابراز قدردانی از اینکه شما را به عنوان همسر خود در شب عروسی انتخاب کرده است بسیار شگفت انگیز است.

از انتظارات شریک زندگی خود آگاه شوید.

مطمئن شوید که شریک زندگی تان در کنار شما احساس راحتی می کند. قبل از عروسی در مورد ترس و رویاهای خود در شب اول قبل از ازدواج صحبت کنید و از انتظارات شریک زندگی خود آگاه شوید. برقراری ارتباط صحیح و مناسب قبل از شروع روابط عاشقانه بسیار مهم است. همچنین بهتر است قبل از ازدواج با شریک زندگی خود در مورد برنامه ریزی برای بچه دار شدن و استفاده از داروهای ضد بارداری صحبت کنید.

هدیه عاشقانه تهیه کنید.

تهیه یک هدیه غافلگیر کننده و عاشقانه برای همسرتان می تواند ایده خوبی برای جذاب شدن رابطه در شب زفاف باشد. این هدیه می تواند شعری که شما خودتان آن را نوشتید، یک دسته گل سرخ، یک کتاب یا یک سبد هدیه عاشقانه باشد. چنین هدایایی مطمئناً شریک زندگی شما را راضی می کند.

سلامت بانوان

راهکارهایی برای صمیمیت جنسی در شب زفاف

ایده های شب عروسی | پزشکت

رابطه جنسی اجباری نیست.

بسیاری از زوج ها در اولین شب خود رابطه جنسی ندارند و این کاملاً طبیعی است. جای نگرانی و ناامیدی نیست و مهمترین نکته این است که شریک زندگی تان با شما احساس راحتی کند. این نکات می تواند رابطه شما و همسرتان را به یک سطح کاملاً جدید ارتقاء دهد، به طوری که هر دو نفر از شروع زندگی خودتان در کنار هم لذت ببرید:

در طول روز عروسی با یکدیگر معاشقه کنید.

مطمئناً، زوجین در طول روز عروسی تمام وقتشان را در کنار مهمان ها هستند و شاید فرصتی برای با هم بودن پیدا نکنند. اما بهتر است در این روز آن ها برای همدیگر هم وقت بگذارند و گاهی در طول روز بازو یا دست یکدیگر را لمس و یا همدیگر را ببوسند. انجام برخی کارهای کوچک در طول روز می تواند افراد را برای شب عروسی بیشتر آماده کند.

اتاق خود را با خوشبو کنید.

هیلدا هاتچرسون، بنیان گذار مرکز نیویورک برای سلامت جنسی زنان معتقد است: “رایحه به مرکز عاطفی مغز افراد جایی که می توانند خاطرات، احساسات و خلق و خوی را تحریک کنند، منتقل می شود و می تواند منجر به آرامش افراد شود و به آن ها انرژی ببخشد.” برای این منظور زوجین می توانند دسته گل هایی خوشبو، شمع های معطر را در کنار تخت خواب خود قرار دهند. یا از اسانس های گیاهی و یا عودهای خوشبو کننده استفاده کنند. رایحه های ایلانگ یانگ، چوب صندل، اسطوخودوس یا یشم باعث افزایش برانگیختگی و تمایل جنسی در افراد می شود.

همدیگر را ماساژ دهید.

ماساژ دادن زوجین یک رسم عاشقانه ای است که از زمان روم مرسوم بوده و حتی برخی اعتقاد دارند که خوشبختی زوجین را تضمین می کند. بهتر است که ماساژ را از پاهای همدیگر شروع کرده و به آرامی به سمت کل بدن پیش ببرید. سعی کنید بعد از عروسی خود را با یک ماساژ رمانتیک درمان کنید. ماساژ به شما کمک می کند تا هرگونه فشار، خستگی و استرس را از بدن خود دور کنید.

آهنگ مورد علاقه همسرتان را بشناسید.

برای این شب سعی کنید از قبل آهنگ های مورد علاقه همدیگر را بشناسید و آن ها را از قبل تهیه کنید و هنگام ورود این آهنگ ها را پخش کنید.

یک کلیپ عاشقانه بسازید.

ایده های شب عروسی | پزشکت

ویدئویی از خودتان ضبط كنید و در آن چیزی را كه دوست دارید به همسرتان بگویید. متقابلا همسر شما می تواند یك کلیپی برای شما بسازد. در این کلیپ سعی کنید موارد جسمی، روانی و عاطفی که دوست دارید و به او مربوط می شود را ذکر کنید.

در کنار هم یک خوراکی بخورید.

خوردن خوراکی مانند میوه، شکلات یا سایر میان وعده های شیرین در کنار تخت خواب قبل از خواب یک راه عالی برای صمیمی شدن قبل از برقراری رابطه جنسی است. برخی از میان وعده ها واقعاً می توانند میل جنسی افراد را تقویت کنند. به طور مثال شکلات حاوی کافئین و یا عسل می تواند خلق و خوی افراد را قبل از رابطه جنسی بهبود ببخشد.

نور اتاق را تغییر دهید.

ایده های شب عروسی | پزشکت

شریک زندگی خود را با تغییر نورهای اتاق خود با نورهای قرمز یا آبی شگفت زده کنید. روانشناسان معتقدند که تغییر نور به نورهای قرمز و یا آبی یک موقعیت عاشقانه را ایجاد می کند.حتی در این موارد می توانید ردیف های شمع را در اتاق خواب قرار دهید و قبل از رفتن به اتاق، آن ها را روشن کنید.

چیزی سکسی روی تخت بگذارید.

با قرار دادن لباس های زیر زنانه و یا فانتزی و یا لوازم سکسی می توانید تا حدودی میل جنسی طرف مقابل را برانگیخته و فضا را مهیج تر کنید.

وان را آماده کنید.

استفاده از وان و حمام های آب گرم می تواند در صمیمی شدن این شب به زوجین کمک کند. استفاده از گلبرگ های گل رز، روغن های ماساژ و شمع در کنار وان می تواند لذت و صمیمیت این با هم بودن را افزایش دهد.

اتاق ها را تزئین کنید.

سعی کنید اتاق های خانه را با عکس های جالب و عاشقانه دو نفره خود تزئین کنید. حتی می توانید یک کلیپی را از مجموع این عکس های خاص درست کرده و آن را در گوشه از اتاق پخش کنید.

اجازه ندهید دیگران، مزاحم شوند.

مهمترین نکته برای داشتن یک شب خاطره انگیز این است که دوستان و اعضاء خانواده را بعد از مراسم عروسی به خانه خودتان دعوت نکنید.

از رابطه جنسی قبل از مراسم عروسی خودداری کنید.

خودداری کردن قبل از مراسم عروسی به مدت چند ماه می تواند هیجان این شب را افزایش دهد، چون باعث می شود که زوجین احساس کنند که یک بار دیگر قرار است برای اولین بار در کنار همدیگر قرار بگیرند.

راهکارهای کاهش اضطراب در شب زفاف

ایده های شب عروسی | پزشکت

زیاد خیال پردازی نکنید.

طبیعی است که تازه عروس ها انتظار دارند که در این شب، داماد را به سبک عاشقانه و بالیوودی ببینند و از طرفی هم داماد انتظار دارد عروسش مانند قهرمانان فیلم کامل باشد. اما بهتر است در این مواقع، زیاد خیال پردازی نکنید و واقع بین باشید. برای اینکه خودتان را از ناامیدی نجات دهید، انتظار تان را در یک سطح واقع بینانه حفظ کنید. اشکالی ندارد که اولین تجربه جنسی شما یک تجربه ساده و معمولی باشد. پیشنهاد می کنیم به جای زندگی در یک دنیای خیالی، واقع گرایانه تر شوید. رویا پردازی خوب است اما درگیر آن ها نشوید.

دروغ نگویید.

شاید این شب فرصتی باشد که افراد بخواهند از تجربیات قبلی خودشان در مورد سوابق روابط جنسی شان صحبت کنند. اما در این شرایط باید در نظر داشته باشید با یکدیگر شفاف باشید و به همدیگر دروغ نگوید و در صورتی که احساس راحتی نمی کنید نیازی به گفتن حقیقت نیست.

یکدیگر را آرام کنید.

یک زن و شوهر باید به طور مساوی از شب عروسی خود لذت ببرند، بنابراین اگر در این مورد احساس خوبی ندارید سعی نکنید همسرتان را ناراحت و عصبانی کنید. برای خلاص شدن از اضطراب، به خودتان فرصت دهید تا آرام شوید. اگر اتفاقی غیر منتظره رخ داد که ممکن است باعث بروز استرس و ترس در شما شود، فقط به این اتفاق بخندید و اجازه ندهید که یک اشتباه ساده روابط اولیه شما را خراب کند.

دوباره امتحان کنید.

اگر اولین تلاش شما برای برقراری رابطه جنسی به خوبی پیش نرفت، می توانید دوباره امتحان کنید. از اشتباهات درس بگیرید و سعی کنید الگوی جنسی که برای هر دو نفرتان مناسب است را پیدا کنید. تعریف کردن از شریک زندگی بعد از عمل باعث می شود احساس خاصی به شما دست دهد.

خودخواه نشوید.
  • این را در نظر داشته باشید که هیچ کسی کامل نیست.
  • پس خودخواه نباشید و شریک زندگی تان را همانطور که هست دوست بدارید.

راهکارهایی برای صمیمیت جسمی در شب زفاف

  • عجله نکنید.
  • خود را آماده کنید.
  • با همسرتان صحبت کنید.
  • هدیه عاشقانه تهیه کنید.
  • عوامل بیماری زایی را شناسایی کنید.
  • از انتظارات شریک زندگی خود آگاه شوید.

راهکارهایی برای صمیمیت جنسی در شب زفاف

ایده های شب عروسی | پزشکت

  • وان را آماده کنید.
  • اتاق ها را تزئین کنید.
  • نور اتاق را تغییر دهید.
  • همدیگر را ماساژ دهید.
  • یک کلیپ عاشقانه بسازید.
  • اتاق خود را با خوشبو کنید.
  • در کنار هم یک خوراکی بخورید.
  • اجازه ندهید دیگران، مزاحم شوند.
  • چیزی سکسی روی تخت بگذارید.
  • در طول روز عروسی با یکدیگر معاشقه کنید.
  • از رابطه جنسی قبل از مراسم عروسی خودداری کنید.

راهکارهای کاهش اضطراب در شب زفاف

  • دروغ نگویید.
  • خودخواه نشوید.
  • یکدیگر را آرام کنید.
  • دوباره امتحان کنید.
  • زیاد خیال پردازی نکنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز