لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

انزال زنانه چیست؟

انزال زنانه چیست؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

انزال زنانه زمانی که مجرای ادرار زن در حین رابطه جنسی مایعات را دفع می کند، رخ می دهد. این وضعیت حتی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک زن از نظر جنسی تحریک می شود، اما لزوماً ربطی به ارگاسم ندارد. دانشمندان به طور کامل انزال زنانه را درک نمی کنند و تحقیقات محدودی در مورد نحوه عملکرد و هدف آن وجود دارد. انزال زنان کاملاً طبیعی است، اگرچه محققان در مورد اینکه چند نفر آن را تجربه می کنند اختلاف نظر دارند. در واقع انزال زنان ممکن است به دلیل برانگیختگی جنسی رخ دهد. انزال زنانه به بیرون راندن مایع از مجرای ادرار زن در هنگام ارگاسم یا برانگیختگی جنسی اشاره دارد. مجرای ادرار، مجرای است که ادرار را از مثانه به خارج از بدن دفع می کند.

منشا انزال زنانه چیست؟

به نظر می رسد که در واقع دو شکل مایع وجود دارد که می تواند در حین مقاربت خارج شود:

  • مایع دمنده (Squirting fluid). این مایع معمولاً بی رنگ و بی بو است و به مقدار زیاد وجود دارد.
  • مایع انزال (Ejaculate fluid). این نوع بیشتر شبیه مایع منی مردانه است. به طور معمول غلیظ است و شیری به نظر می رسد.

تجزیه و تحلیل نشان داده است که مایع حاوی اسید فسفاتاز پروستات (PSA) است. PSA آنزیمی است که در مایع منی مردانه وجود دارد و به حرکت اسپرم کمک می کند. علاوه بر این، انزال زنانه معمولا حاوی فروکتوز است که نوعی قند محسوب می شود. فروکتوز همچنین به طور کلی در مایع منی مردانه وجود دارد که به عنوان منبع انرژی برای اسپرم عمل می کند.

کارشناسان معتقدند که PSA و فروکتوز موجود در این مایع از غدد Skene ناشی می شوند. نام های دیگر این غدد شامل غدد پارایورترال، مجرای گارتر و پروستات زنانه هستند. غدد Skene در جلو، دیواره داخلی واژن نزدیک نقطه G قرار دارند. محققان بر این باورند که تحریک باعث می شود این غدد PSA و فروکتوز تولید کنند که سپس به سمت مجرای ادرار حرکت می کند.

عملکرد غدد اسکنه

غدد اسکنه هم برای سلامت ادرار و هم برای سلامت جنسی مهم هستند.

عملکردهای ادراری

غدد Skene ترشحاتی را آزاد می کنند که به مجرای ادرار تخلیه می شود و به روان نگه داشتن مجرای ادرار کمک می کند. تصور می شود که این ترشحات ضد میکروبی هستند و ممکن است به پیشگیری از عفونت دستگاه ادراری (UTIs) کمک کنند.

عملکردهای جنسی

غدد Skene به روان شدن واژن در هنگام برانگیختگی جنسی کمک می کنند. غدد با بافت کلیتورال احاطه شده اند که در هنگام تحریک جنسی متورم می شوند. این تورم غدد Skene را تحریک می کند تا مایعی غنی از مخاط آزاد کند.

تصور می‌شود که غدد Skene منشأ انزال زنانه هستند. در حمایت از این نظریه، مطالعات نشان می‌دهند که این مایع شیری حاوی برخی از پروتئین‌های مشابه، مانند آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (پروتئینی که توسط بافت سرطانی و غیرسرطانی پروستات تولید می‌شود)، به‌عنوان مایعی که توسط پروستات در طول انزال مردانه آزاد می‌شود، است.

اگرچه برخی از افراد از اصطلاحات squirting و انزال زنانه به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما اینها پدیده های متفاوتی هستند. آنها شامل ترشحات شیمیایی متمایز ساطع شده توسط اندام های مختلف هستند. انزال زنانه شامل ترشح مایع از غدد اسکنه در طول ارگاسم است. بی اختیاری مقاربتی یا آبپاش شامل ترشح مایع از مثانه در حین ارگاسم است.

همه زنان انزال زنانه را تجربه نمی کنند. دلایل چنین تنوعی به خوبی درک نشده است، اما احتمالاً منعکس کننده تفاوت های آناتومیکی است. مقدار بافت کلیتورال اطراف غدد Skene و اندازه غدد Skene به طور قابل توجهی از زن به زن متفاوت است.

سلامت بانوان

آیا انزال زنانه واقعیت دارد؟

انزال زنانه چیست؟ || پزشکت

برای سال‌های متمادی، دانشمندان فکر می‌کردند زنانی که در حین رابطه جنسی انزال می‌کنند، با مشکلات مربوط به کنترل ادرار مواجه هستند. تحقیقات از آن زمان این ایده را رد کرده و وجود انزال زنانه را تایید می کند. علاوه بر آن، بررسی ها نشان می دهد که مایع در هنگام برانگیختگی در مثانه تجمع می یابد و در هنگام انزال از مجرای ادرار خارج می شود. هفت زن که گزارش دادند انزال زنانه را در حین رابطه جنسی تجربه کرده بودند در این آزمایش شرکت کردند.

ابتدا، محققان از آزمایش سونوگرافی برای تأیید خالی بودن مثانه شرکت کنندگان استفاده کردند. سپس زنان تا زمان انزال، خود را تحریک کردند در حالی که محققان با استفاده از سونوگرافی به نظارت بر آنها ادامه دادند. این مطالعه نشان داد که همه زنان با یک مثانه خالی شروع کردند که در هنگام برانگیختگی مثانه شروع به پر شدن کرد. اسکن های بعد از انزال نشان داد که مثانه شرکت کنندگان همچنان خالی است.

آیا انزال در زنان، طبیعی است؟

انزال زنان کاملا طبیعی است، با این حال مردم اغلب درباره آن بحث نمی کنند. طبق گزارش انجمن بین المللی پزشکی جنسی، تخمین های مختلف نشان می دهد که بین 10 تا 50 درصد از زنان در حین رابطه جنسی، انزال می کنند. برخی از کارشناسان معتقدند که همه زنان انزال را تجربه می کنند، اما بسیاری از آنها متوجه انزال نمی شوند. این امکان وجود دارد که آنها از آن آگاه نباشند زیرا مایع به جای خروج از بدن می تواند به سمت عقب به مثانه جریان یابد.

در یک مطالعه قدیمی که بر روی 233 زن انجام شد، 14 درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که با تمام یا بیشتر ارگاسم ها انزال می کنند، در حالی که 54 درصد گفتند که حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند. هنگامی که محققان نمونه های ادرار قبل و بعد از ارگاسم را مقایسه کردند، PSA  بیشتری در موارد بعد از ارگاسم تشخیص داده شد.

آنها به این نتیجه رسیدند که همه زنان انزال ایجاد می کنند اما همیشه آن را دفع نمی کنند. درعوض، گاهی اوقات انزال به مثانه باز می گردد و سپس در حین دفع ادرار از آن خارج می شود. آنچه مشخص بود این است که تجربه انزال زنانه، از جمله احساس، محرک ها و میزان انزال، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

انزال زنانه، مزایایی برای زنان دارد؟

از مزایای سلامتی رابطه جنسی می توان به کاهش استرس اشاره کرد. اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه انزال زنانه دارای مزایای سلامتی باشد وجود ندارد. با این حال، تحقیقات نشان داده است که رابطه جنسی خود فواید زیادی دارد.

در طول ارگاسم، بدن هورمون های تسکین دهنده ای ترشح می کند که می تواند به تسکین درد کمر و پا، سردرد و دردهای قاعدگی کمک کند. بلافاصله پس از اوج گیری، بدن هورمون هایی ترشح می کند که خواب آرام را تقویت می کند. این هورمون ها شامل پرولاکتین و اکسی توسین هستند.

سایر مزایای سلامتی رابطه جنسی در زنان، عبارتند از:

  • کاهش فشار خون
  • از بین بردن استرس
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • محافظت در برابر بیماری قلبی

عوارض انزال زنانه بر قاعدگی چیست؟

انزال زنانه چیست؟ || پزشکت

مشخص نیست که آیا ارتباطی بین انزال زنانه و چرخه قاعدگی وجود دارد یا خیر. برخی از زنان می گویند که احتمال انزال آنها بعد از تخمک گذاری و قبل از قاعدگی بیشتر است، در حالی که برخی دیگر ارتباطی نمی بینند. تحقیقات بیشتری برای تایید یا رد این ارتباط ضروری است.

برخی از دانشمندان بر این باورند که انزال زنانه در بارداری نقش دارد. آنها فکر می کنند این به این دلیل است که مایع حاوی PSA و فروکتوز است که به اسپرم در سفر به سمت تخمک بارور نشده کمک می کند. با این حال، دیگران این نظریه را رد می کنند. آنها استدلال می کنند که انزال معمولا حاوی ادرار است که می تواند اسپرم را بکشد. آنها همچنین می گویند که حرکت مایعات از مجرای ادرار به واژن، جایی که باید در بارداری نقش داشته باشد، آسان نیست.

آیا انزال، ادرار مایع است؟

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، مدتها این باور وجود داشت که گزارش های مربوط به انزال زنانه مربوط به مسائل مربوط به کنترل ادرار است، اما تحقیقات از آن زمان این موضوع را رد کرده است، اما هر نوع مایع متفاوت است.

مایع ترشح شده بسیار شبیه ادرار آب شده است اما مقادیر کمی PSA در آن وجود دارد که در ادرار یافت نمی شود، با این حال، مایع انزالی از آنزیم های پروستات فقط با کمی اوره تشکیل شده است. در حالی که هر دوی این انتشارات حاوی اوره هستند، هیچ یک از آنها مشابه ادرار نیست، بنابراین نظریه طولانی مدت را از بین می برد.

با توجه به اینکه هیچ‌کدام از مایعاتی که در حین آمیزش جنسی توسط برخی زنان «انزال» می‌شود با ادرار یکی نیست، می‌توان گفت که انزال زنانه وجود دارد.

سخن آخر

انزال زنانه، کاملا طبیعی است و تحقیقات نشان می دهد که ممکن است علیرغم اینکه مردم به ندرت درباره آن بحث می کنند، شایع باشد. دانشمندان به طور کامل هدف بیولوژیکی انزال زنان یا نحوه عملکرد آن را درک نمی کنند. تجربه زنانی که در حین رابطه جنسی انزال کرده اند به طور قابل توجهی متفاوت است.

انزال زمانی اتفاق می افتد که مایعی که لزوماً ادرار نیست از بدن خارج می شود، در مجرای ادرار (لوله ای از مثانه) در هنگام برانگیختگی یا اوج گیری. در واقع، به نظر می رسد که 10 تا 40 درصد از زنان در طول ارگاسم، بین 30 میلی لیتر تا 150 میلی لیتر مایعات را تجربه می کنند. برخی از زنان هنگام اوج گرفتن مقدار کمی مایع سفید شیری از مجرای ادرار خود خارج می کنند، در حالی که برخی دیگر مقدار بسیار بیشتری مایع از خود ترشح می کنند که ممکن است به نظر برسد که تخت را خیس کرده اند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 2

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز