لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

ارتباط همدلی و اضطراب چیست؟

ارتباط همدلی و اضطراب چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

ارتباط همدلی و اضطراب چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درک ارتباط همدلی و اضطراب می تواند تاثیر بسیار زیادی در نحوه برخورد و رفتار شما با دیگران داشته باشد. همدلی به شما کمک می کند احساسات دیگران را درک کرده و مسائل را از دید آن ها ببینید. این پاسخ مهم اجتماعی می تواند دلسوزی و مراقبت از امنیت دیگران را ارتقا بخشد.

همه، توانایی طبیعی همدلی را دارند. اما به طور کلی این مهارت بیشتر از یک ویژگی ثابت محسوب می شود. این امر از طریق ترکیبی از تجربیات و روابط شما، با مراقبان کودک آغاز می شود. توجه به این نکته مهم است که ژن ها نیز در رشد همدلی نقش کمی دارند. در نتیجه، افراد در بزرگسالی با سطوح مختلف همدلی مواجه می شوند.

برخی از افراد که به همدلی معروف هستند. چنان همدلی بالایی دارند که به نظر می رسد احساسات دیگران را به خود جلب می کنند. اگر انسانی همدل باشید، ممکن است احساس کنید که احساسات اطرافیان خود را جذب می کنید. وقتی آنها شادی را تجربه می کنند، درگیر خوشبختی آن ها می شوید. هنگامی که آن ها غم و اندوه را تجربه می کنند، شما نیز این احساس را دارید. بنابراین ممکن است تعجب نکنید که یک رابطه بالقوه بین همدلی بالا و اضطراب وجود دارد.

انواع همدلی را بشناسید.

ارتباط همدلی و اضطراب چیست؟ | پزشکت

درک انواع مختلف همدلی می تواند درک چگونگی تاثیر اضطراب و همدلی را برای آسان کند.

همدلی شناختی

همدلی شناختی، توانایی درک احساس دیگران را توصیف می کند. به عنوان مثال، سرنخ های خاصی از زبان بدن و لحن صدا ممکن است بینشی در مورد افکار و احساسات اساسی آن ها ارائه دهد.

همدلی عاطفی

همدلی عاطفی، به توانایی به اشتراک گذاشتن احساسات اشاره دارد. این همدلی عاطفی، که به طور کلی خودکار اتفاق میفتد، می تواند دلسوزی را تقویت کرده و شما را تشویق به حمایت از دیگران کند. همدلی ها جنبه عاطفی بالایی دارند. وقتی افرادی که به آن ها اهمیت می دهید نگرانی و استرس خود را دارند، شما هم درد مشترک آن ها را تجربه می کنید. تا زمانی که آن ها به مبارزه ادامه دهند، ممکن است از طرف آن ها احساس اضطراب و نگرانی کنید.

همدلی و اضطراب عمومی

اگر با اضطراب عمومی زندگی می کنید، ممکن است مدت زمان مناسبی را صرف نگرانی در مورد آینده یا افکار منفی کنید. ممکن است نگران انتخابی باشید که بر روی یک دوست تأثیر گذاشته است. یا ممکن است به ترس های زیاد تری فکر کنید.

” اگر من باشم چه احساسی خواهم داشت ؟ ” ممکن است تعجب کنید این فکر می تواند میل شما به کمک را برانگیزد و تصور خود را در یک موقعیت مشابه آسان تر کند. اما هنگامی که از همدلی بالایی برخوردار هستید، اضطراب موجود می تواند احساسات افراد اطراف شما را از بین ببرد و حال شما را بدتر کند.

یک مطالعه در سال 2018 که رابطه بین اضطراب و همدلی را بررسی می کند، در مورد نوجوانان بستری شده در یک بیمارستان خصوصی روانپزشکی طی یک دوره 6 ساله بررسی شده است.

شرکت کنندگان سه ارزیابی خود از گزارش همدلی، اضطراب و افسردگی را انجام دادند. نتایج ارزیابی ها همبستگی عاطفی و اضطراب رابطه مثبتی را نشان می دهد: وقتی یکی افزایش می یابد، دیگری نیز افزایش می یابد. زیرا به اشتراک گذاشتن احساسات اغلب باعث پریشانی می شود. اگر احساس می کنید که نمی توانید به عزیزانتان کمک کنید، ممکن است احساس گناه کنید.

احساس گناه شما می تواند باعث نگرانی در مورد ناامید شدن آن ها از شما یا رد شما شود. این درک می تواند سرانجام شما را به انصراف یا تنش در روابط از راه های دیگر سوق دهد. همانطور که نگران سلامتی رابطه هستید، سقوط دومینویی ادامه دارد.

همدلی و اضطراب اجتماعی

ارتباط همدلی و اضطراب چیست؟ | پزشکت

رابطه منفی بین اضطراب اجتماعی و همدلی شناختی پشتیبانی شده است. مشارکت کنندگان با سطح همدلی شناختی پایین تر احتمالاً سطح اضطراب اجتماعی بالاتری دارند. از طرف دیگر، به نظر می رسد کسانی که همدلی عاطفی زیاد و همدلی شناختی پایینی دارند، اضطراب اجتماعی شدیدتری را تجربه می کنند. به یاد داشته باشید، همدلی عاطفی زیاد معمولاً به معنای تجربه احساسات در کنار دیگران است. اما با همدلی شناختی کم، شما دشوارتر می توانید احساسات مردم را درک کنید، بنابراین ممکن است تلاش کنید تا معنای واقعی این احساسات را درک کنید.

این به راحتی گیج کننده و طاقت فرسا می شود، مخصوصاً وقتی صحبت از احساسات ناخوشایند است. همدلی شناختی پایین، می تواند جهت یابی در موقعیت های اجتماعی و کنار آمدن با هم سالان خود را برای شما دشوار کند. اگر تعامل اجتماعی غالباً برای شما یک چالش محسوب می شود، ممکن است احساس عصبی زیادی نسبت به آن داشته باشید. ممکن است ساده تر به نظر برسد که با افراد معدودی که می فهمید راحت باشید و ایده صحبت با هر کس دیگری اضطراب شما را افزایش دهد.

یک مطالعه کوچکتر در سال 2011، منبع معتبر نگاهی متفاوت به رابطه بین اضطراب اجتماعی و همدلی داشت. محققان روی افراد در سنین مختلف را ارزیابی های مختلف اضطراب و اضطراب اجتماعی را انجام دادند. آن ها دریافتند که شرکت کنندگان با اضطراب اجتماعی بالاتر، همدلی بیشتری نیز نشان می دهند. با این حال، پس از اینکه نتایج را برای در نظر گرفتن اضطراب عمومی تنظیم کردند، افرادی که اضطراب اجتماعی بالاتری داشتند، همدلی شناختی بیشتری نشان دادند، نه همدلی عاطفی، که با نتایج مطالعه دیگر مغایرت داشت.

پیش آگهی ارتباط بین همدلی و اضطراب

اضطراب اجتماعی شامل ترس و نگرانی قابل توجهی از نحوه درک دیگران از شما است.

شما ممکن است خود را به طور منظم از طریق قضاوت دیگران ارزیابی کنید و به قضاوت مثبت یا منفی تبدیل شوید. نویسندگان این مطالعه در سال 2011 شرکت کنندگان را با اضطراب اجتماعی بالا و پایین مقایسه کردند. آنها دریافتند که افراد با اضطراب اجتماعی بالا، همدلی احساسی بالاتر و همدلی شناختی کمتری دارند. بنابراین، حتی زمانی که وقت زیادی را صرف تصور این که دیگران چگونه شما را می بینند می کنید، برداشت های شما ممکن است دقیق نباشد. به این دلیل است که شما با این فرض کار می کنید که آن ها همان نقایصی را که در خود می بینید، می بینند.

ارتباط بین همدلی و افسردگی

ارتباط همدلی و اضطراب چیست؟ | پزشکت

همچنین متخصصان رابطه همدلی و افسردگی را تایید کرده اند. افراد مبتلا به افسردگی اغلب با شدت بیشتری به درد و پریشانی عاطفی دیگران دچار می شوند. در یک مطالعه کوچک 2017، شرکت کنندگان قبل از تماشای فیلم هایی که مردم را با سوزن سرنگ یا پنبه لمس می کنند، به موسیقی غمگین یا خنثی گوش می دادند. کسانی که به موسیقی غمگین گوش می دادند بعد از تماشای فیلم احساس سوزن را با ناراحتی بیشتری درک کرده اند.

شاید شما حتی خود را مقصر درد آن ها بدانید. تحقیقات مرتبط با احساس گناه و همدلی نشان می دهد که گناه مربوط به افسردگی می تواند تا حدی از پریشانی بیشتر همدلی ناشی شود. در هر صورت، برای جلوگیری از آسیب بیشتر از دیگران کنار می کشید، اما این می تواند هزینه بالقوه حمایت اجتماعی را برای شما هزینه داشته باشد.

سطح پایین تر همدلی می تواند در افسردگی نیز نقش داشته باشد. همدردی با دیگران برای شما چالش برانگیز است و احساس می کنید همیشه وقتی صحبت از تعاملات اجتماعی می شود، آشفته می شوید.

سرانجام، این اتفاقات ناخوشایند مرتبط با همدلی باعث می شود که بیشتر از دیگران دور شوید.  حتی ممکن است در نهایت احساس تنهایی و ناامیدی کنید. تنهایی حاصل از تجربه شما می تواند نقشی در افسردگی داشته باشد. این افزایش پریشانی همدلی می تواند به شما در توضیح این كه چرا افراد مبتلا به افسردگی معمولاً كنار می روند، كمك كند. هنگامی که علائم افسردگی را تجربه می کنید، دیدن افراد دردناک می تواند احساس بدتری در شما ایجاد کند.

چگونه با اضطراب و افسردگی ناشی از همدلی مقابله کنیم؟

ارتباط همدلی و اضطراب چیست؟ | پزشکت

اکنون ممکن است تعجب کنید که این یافته ها برای شما چه معنی دارد. آیا همدلی بالا همیشه باعث افسردگی و اضطراب می شود؟ آیا همیشه به دلیل مراقبت از خود احساس پریشانی می کنید؟ شاید قبلاً متوجه شده باشید که آشفتگی داخلی مربوط به نگرانی های افرادی که می شناسید یا کل دنیا باعث نگرانی می شود. اگر در آن سوی طیف باشید چه می کنید؟ شما می خواهید در توسعه همدلی خود با دیگران کار کنید، اما نمی خواهید علائم اضطراب و افسردگی به دنبال داشته باشد یا اگر قبلاً در زندگی تجربه کرده اید، بدتر شود.

پذیرش آگاهانه را تمرین کنید.

نادیده گرفتن حساسیت های عاطفی اغلب دشوار است. شاید شما متوجه شده باشید که انرژی عاطفی بخشیده شده توسط اطرافیان باعث ایجاد استرس یا روحیه پایین می شود. شما نمی توانید به تجربه این احساسات کمک کنید. اما پذیرفتن آن ها و رها کردن آن ها می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. لزوماً نباید ظرفیت مراقبت خود را ” کم ” کنید، می توانید انعطاف پذیری را افزایش داده و همزمان نگرانی دیگران را پرورش دهید. بگویید شریک زندگی شما پس از مشاجره با یکی از عزیزان خود احساس صدمه و ناامیدی می کند. همانطور که آن ها توضیح می دهند که چه اتفاقی افتاده است، شما درد و اندوه آن ها را در کنار آن ها احساس می کنید.

برای جلوگیری از استرس زیاد، این تمرین را امتحان کنید:

  • چند نفس عمیق بکشید.
  • پریشانی را که احساس می کنید تصدیق کنید.
  • به خود یادآوری کنید که تحمل درد آن ها به آن ها کمکی نخواهد کرد.
  • چند بار دیگر نفس های عمیق بکشید. تصور کنید که در هنگام بازدم چه زحمتی از بدن خارج می شود.

به یاد داشته باشید، همدلی همان شفقت نیست. گیر افتادن در پریشانی می تواند توانایی شما در ارائه حمایت را تحت تأثیر قرار دهد. انتشار آگاهانه احساسات به شما کمک می کند از مرحله ” احساس ” به مرحله ” بازیگری ” بروید. جایی که می توانید با تأیید پریشانی آن ها، دلسوزی را نشان دهید، از شما می پرسد چگونه می توانید کمک کنید یا یک حواس پرتی مثبت ارائه دهید.

آیا پذیرش و کنار گذاشتن احساسات دشوار سخت است ؟ سعی کنید مدیتیشن انجام دهید.

مرز های خود را مشخص کنید.

تعیین مرزهای قوی شخصی برای همدلی ها ضروری است. شما ممکن است برای مدیریت احساسات دشوار تلاش کنید و برای محافظت بهتر از خود، از عزیزان خود جدا شوید. مراقبت از خود نیز مهم است. هنگام خالی ماندن، احتمالاً مضطرب و کم احساس خواهید شد. با توجه به آن چه که از نظر کیفیت و استراحت و خلوص نیاز دارید، باتری های خود را شارژ نگه دارید. سپس، برای رفع این نیازها زمانی اختصاص دهید.

منبع:

https://www.healthline.com/health/mental-health/empaths-and-anxiety#how-to-cope

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز