لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

عوارض مصرف زیاد دارچین

عوارض مصرف زیاد دارچین | پزشکت

فهرست مطالب

عوارض مصرف زیاد دارچین

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

عوارض مصرف زیاد دارچین چیست؟ بررسی ها نشان داده که خوردن بیش از حد کومارین احتمال دارد به کبد آسیب برساند. حتی خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. علاوه بر این، خوردن زیاد دارچین کاسیا با بسیاری از عوارض جانبی دیگر مرتبط است. کومارین ادویه ساخته شده از پوست درونی درخت دارچین است. این ادویه بسیار محبوب با مزایای سلامتی مانند بهبود کنترل قند خون و کاهش برخی عوامل خطر بیماری قلبی مرتبط است.

دو نوع اصلی از دارچین عبارتند از:

  • Cassia: دارچین معمولی نیز نامیده می شود، این رایج ترین نوع دارچین است.
  • سیلان: سیلان که به دارچین “واقعی” معروف است، طعم سبک تر و کمی تلخ دارد.

دارچین کاسیا بیشتر در سوپرمارکت ها یافت می شود، زیرا از دارچین سیلان بسیار ارزان تر است.

عوارض جانبی خوردن زیاد دارچین

در حالی که مصرف دارچین کاسیا در مقادیر کم تا متوسط ​​بی خطر است. خوردن بیش از حد آن می تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند زیرا حاوی مقادیر زیادی از ترکیبی به نام کومارین است. بررسی ها نشان داده که خوردن بیش از حد کومارین احتمال دارد به کبد آسیب برساند. حتی خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. علاوه بر این، خوردن زیاد دارچین کاسیا با بسیاری از عوارض جانبی دیگر مرتبط است.

دارچین می تواند باعث آسیب کبدی شود.

دارچین کاسیا (یا معمولی) منبع غنی از کومارین است. مقدار کومارین دارچین آسیاب شده می تواند از 7 تا 18 میلی گرم در قاشق چایخوری (2.6 گرم) متغیر باشد، در حالی که دارچین سیلان فقط حاوی مقادیر کمی کومارین است. مصرف روزانه کومارین تقریباً (0.1 میلی گرم در کیلوگرم) وزن بدن یا 5 میلی گرم در روز برای یک فرد 130 کیلویی (59 کیلویی) است. این بدان معناست که فقط 1 قاشق چایخوری دارچین کاسیا می تواند از حد روزانه بیشتر باشد.

متأسفانه، چندین بررسی نشان داده که خوردن بیش از حد کومارین احتمال دارد باعث مسمومیت و آسیب کبدی شود. به عنوان مثال، یک زن 73 ساله پس از مصرف مکمل های دارچین تنها به مدت 1 هفته دچار عفونت ناگهانی کبدی شد. دارچین معمولی حاوی مقادیر زیادی کومارین است. بررسی ها نشان داده که خوردن بیش از حد کومارین احتمال دارد خطر مسمومیت و آسیب کبدی را افزایش دهد.

 دارچین می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

عوارض مصرف زیاد دارچین | پزشکت

بررسی ها روی حیوانات نشان داده که خوردن بیش از حد کومارین، که به مقدار زیاد در دارچین کاسیا وجود دارد، احتمال دارد خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد.به عنوان مثال، مطالعات روی جوندگان نشان داده که خوردن بیش از حد کومارین می تواند باعث ایجاد تومورهای سرطانی در ریه ها، کبد و کلیه ها شود. برخی از دانشمندان معتقدند که کومارین با گذشت زمان باعث آسیب DNA می شود و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

بیشتر بررسی ها در مورد اثرات سرطانی کومارین بر روی حیوانات انجام شده است. تحقیقات بیشتر مبتنی بر انسان مورد نیاز است تا ببینیم آیا ارتباط مشابهی بین سرطان و کومارین در مورد انسان ها نیز وجود دارد یا خیر.

دارچین می تواند باعث زخم دهان شود.

برخی افراد با خوردن محصولاتی که حاوی طعم دهنده دارچین هستند زخم های دهانی را تجربه کرده اند. دارچین حاوی سینامالدهید است، ترکیبی که در صورت مصرف زیاد می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. به نظر نمی رسد مقادیر کمی از ادویه باعث این واکنش شود، زیرا بزاق از تماس مواد شیمیایی با دهان برای مدت طولانی پیشگیری می کند. علاوه بر آفت دهان، علائم دیگر حساسیت به سینامالدهید شامل موارد زیر است:

  • التهاب زبان یا لثه
  • لکه های سفید در دهان
  • احساس سوزش یا خارش

در حالی که این علائم لزوماً جدی نیستند، می توانند ناراحتی ایجاد کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که سینامالدئید تنها در صورت حساسیت به آن باعث ایجاد زخم در دهان می شود. شما می توانید برای تعیین این نوع حساسیت با آزمایش روی پوست امتحان کنید.

همچنین، به نظر می رسد زخم های دهان بیشتر در کسانی که بیش از حد از روغن دارچین و آدامس های طعم دار استفاده می کنند تأثیر می گذارد، زیرا این محصولات می توانند حاوی سینامالدهید بیشتری باشند. به طور کلی برخی از افراد به ترکیبی در دارچین به نام سینامالدهید حساسیت دارند که می تواند باعث ایجاد زخم در دهان شود. با این حال، به نظر می رسد این بیشتر بر افرادی که بیش از حد از روغن دارچین یا آدامس استفاده می کنند تأثیر می گذارد، زیرا این محصولات حاوی سینامالدهید بیشتری هستند.

دارچین می تواند باعث کاهش قند خون شود.

داشتن قند خون بالا یک مشکل است و در صورت عدم درمان، احتمال دارد منجر به دیابت، بیماری قلبی و بسیاری دیگر از بیماری ها شود. دارچین به دلیل توانایی خود در کاهش قند خون مشهور است . بررسی ها نشان داده اند که دارچین می تواند اثرات انسولین ( هورمونی که به حذف قند از خون کمک می کند) را تقلید کند.

در حالی که خوردن کمی دارچین احتمال دارد به کاهش قند خون کمک کند، خوردن بیش از حد آن می تواند باعث پایین آمدن بیش از حد قند (هیپوگلیسمی) و منجر به خستگی، سرگیجه و احتمالاً غش می شود. این در افرادی که بیشتر در معرض خطر قند خون پایین هستند یا برای دیابت دارو مصرف می کنند، خطرناک است. به این دلیل است که دارچین می تواند اثرات این داروها را افزایش دهد و باعث شود قند خون بسیار پایین بیاید.

در حالی که خوردن دارچین می تواند به کاهش قند خون کمک کند، خوردن زیاد آن احتمال دارد باعث کاهش بیش از حد قند خون شود، به خصوص اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید. علائم شایع کاهش قند خون شامل خستگی، سرگیجه و غش است.

دارچین می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

عوارض مصرف زیاد دارچین | پزشکت

خوردن بیش از حد دارچین آسیاب شده احتمال دارد باعث مشکلات تنفسی شود. به این دلیل که دارچین دارای بافت خوبی است که می تواند استنشاق آن را آسان کند. استنشاق تصادفی آن باعث موارد زیر می شود:

  • سرفه کردن
  • مشکل هنگام تلاش برای نفس کشیدن

همچنین، سینامالدهید موجود در دارچین باعث تحریک گلو می شود و احتمال دارد مشکلات تنفسی بیشتری ایجاد کند. افراد مبتلا به آسم یا سایر بیماری ها که بر تنفس تأثیر می گذارد، باید از استنشاق تصادفی دارچین خودداری کنند. زیرا احتمال تنفس آنها بیشتر است. خوردن بیش از حد دارچین آسیاب شده احتمال دارد باعث مشکلات تنفسی شود. بافت خوب آن باعث استنشاق و تحریک گلو می شود. حتی می تواند باعث سرفه، گاز گرفتن و مشکل در نفس کشیدن شود.

تداخل داروها با دارچین

خوردن دارچین در مقادیر کم تا متوسط ​​با اکثر داروها بی خطر است. با این حال، اگر از داروهای دیابت، بیماری قلبی یا کبدی استفاده می کنید. مصرف بیش از حد می تواند باعث مشکل شود. به این دلیل که دارچین احتمال دارد با آن داروها تداخل داشته باشد، یا اثرات آنها را افزایش داده یا عوارض جانبی آنها را تشدید کند.

به عنوان مثال، دارچین کاسیا حاوی مقادیر زیادی کومارین است که در صورت مصرف زیاد می تواند باعث مسمومیت و آسیب کبدی شود. اگر از داروهایی استفاده می کنید که احتمال دارد بر کبد تأثیر بگذارد، مانند پاراستامول، استامینوفن و استاتین ها، مصرف زیاد دارچین می تواند احتمال آسیب کبدی را افزایش دهد.

همچنین، دارچین احتمال دارد به کاهش قند خون کمک کند، بنابراین اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید، دارچین می تواند اثرات آن را افزایش داده و باعث شود قند خون خیلی پایین بیاید. مصرف زیاد دارچین احتمال دارد با داروهای دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های کبدی تداخل داشته باشد. احتمال دارد اثرات یا عوارض جانبی آنها را افزایش دهد.

خطرات خوردن دارچین خشک

عوارض مصرف زیاد دارچین | پزشکت

از آنجا که “چالش دارچین” بسیار محبوب شده، بسیاری سعی کرده اند مقدار زیادی دارچین خشک بخورند. این چالش شامل خوردن یک قاشق غذاخوری دارچین خشک و آسیاب شده در کمتر از یک دقیقه بدون نوشیدن آب است. در حالی که شاید بی ضرر به نظر برسد. اما چالش می تواند بسیار خطرناک باشد. خوردن دارچین خشک می تواند گلو و ریه های را تحریک و همچنین باعث خفه شدن یا خفگی شود. همچنین به ریه ها آسیب دائمی وارد کند. به این دلیل که ریه ها نمی توانند فیبرهای ادویه را تجزیه کنند و احتمال دارد در ریه ها جمع و باعث التهاب ریه شود. این وضعیت به پنومونی آسپیراسیون معروف است. در صورت عدم درمان پنومونی آسپیراسیون، ریه ها می تواند دائماً زخم شود.

در حالی که خوردن مقدار زیادی دارچین خشک احتمال دارد بی ضرر به نظر برسد، اما می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر دارچین به ریه ها برسد، نمی توان آن را تجزیه کرد و احتمال دارد باعث عفونت و آسیب دائمی به ریه شود.

سخن آخر

به طور کلی استفاده از دارچین در مقادیر کم به عنوان ادویه بی خطر و با بسیاری از مزایای چشمگیر سلامتی مرتبط است .با این حال، خوردن بیش از حد می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند.

این بیشتر در مورد دارچین کاسیا صدق می کند زیرا منبع غنی از کومارین است. برعکس، دارچین سیلان فقط مقدار کمی کومارین دارد.

مصرف روزانه قابل تحمل کومارین 0.05 میلی گرم در هر پوند (0.1 میلی گرم در کیلوگرم) وزن بدن است. این مقدار برابر با 8 میلی گرم کومارین در روز برای بزرگسالان با وزن 178 پوند (81 کیلوگرم) است. برای مرجع، مقدار کومارین در 1 قاشق چایخوری (2.5 گرم) دارچین آسیاب شده از 7 تا 18 میلی گرم متغیر است . به خاطر داشته باشید که کودکان حتی کمتر تحمل می کنند.

اگرچه دارچین سیلان حاوی مقادیر کمی کومارین است، اما باید از مصرف زیاد آن خودداری کرد. دارچین حاوی ترکیبات گیاهی متعدد دیگری است که در صورت مصرف زیاد احتمال دارد اثرات نامطلوبی داشته باشد. از دارچین به عنوان ادویه کم استفاده کنید.

بزرگسالان باید از خوردن بیش از 1 قاشق چایخوری دارچین کاسیا در روز خودداری کنند.  خوردن کمتر از میزان قابل قبول روزانه، کافی است تا مزایای سلامتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

منبع:

https://www.healthline.com/nutrition/side-effects-of-cinnamon

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3 / 5. تعداد رای ها: 2

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز