لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟

چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

پاسخ به اینکه چگونه سینه های خود را کوچک کنیم و یا راهکارهای کاهش سایز سینه می تواند برای خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند و یا دوران شیردهی را به پایان رسانده اند، می تواند مهم باشد. سینه ها در طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها وجود دارند. برخی از شواهد نشان می دهد افزایش سایز سینه با درد شانه و گردن مرتبط است. افراد ممکن است بخواهند سایز سینه خود را به دلایل زیبایی یا روانی کاهش دهند.

ژنتیک، وزن بدن و سن می توانند بر اندازه سینه تأثیر بگذارند. تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، داروها یا مشکلات تیروئید نیز می تواند تأثیر داشته باشد. در این مقاله، ما طیف وسیعی از روشهای طبیعی را که افراد می توانند امتحان کنند، بررسی خواهیم کرد که ممکن است اندازه سینه یا ظاهر اندازه سینه را کاهش دهد.

روش های طبیعی برای کاهش سایز سینه

چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟ | پزشکت

با انجام ورزش و تغییر رژیم غذایی می توان اندازه سینه را کاهش داد. برخی از گزینه های طبیعی وجود دارد که ممکن است بدون جراحی اندازه سینه را کاهش دهد. سینه بیشتر حاوی چربی است، بنابراین استراتژی هایی که چربی کلی بدن را کاهش می دهند ممکن است به خوبی جواب دهند.

روش مناسب برای کاهش سایز سینه بستگی به سلامت کلی فرد و دلیل بزرگ شدن سینه دارد که می تواند شامل شرایط هورمونی یا چاقی باشد. افرادی که نگران سلامت پستان هستند ممکن است مایل باشند قبل از ایجاد تغییرات اساسی در شیوه زندگی به پزشک خود مراجعه کنند.

داروهای طبیعی زیر ممکن است به کاهش اندازه سینه کمک کند:

شنبلیله

سه قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را یک شب خیس و روز بعد آنها را آسیاب کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این خمیر را به طور مساوی روی هر دو سینه خود بمالید. بگذارید تا خشک شود و بشویید. ۳ تا 4 بار در هفته این کار را انجام دهید. شواهد نشان می دهد که دانه شنبلیله می تواند از افتادگی سینه ها پیشگیری کرده، سفتی سینه ها را بهبود و اندازه آنها را کاهش دهد.

دانه های کتان

یک قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده را با یک لیوان آب گرم را مخلوط کرده و بنوشید. همچنین می توانید بذر کتان پودر شده را به ظرف یا آب میوه مورد علاقه خود اضافه کنید. روزی یکبار این کار را انجام دهید. دانه های کتان دارای خواص کاهنده استروژن هستند. این هورمون، رشد مجاری سینه ها را کنترل می کند. بنابراین، مصرف دانه کتان می تواند در کاهش اندازه سینه موثر باشد.

زنجبیل

زنجبیل رنده شده را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و مایع را صاف کنید. بگذارید سرد شود. عسل را به آن اضافه کرده و بنوشید. ۳بار در روز این کار انجام دهید. مصرف منظم زنجبیل به مدیریت چاقی و کاهش وزن و خطرات مرتبط کمک می کند. این می تواند تأثیر کلی بر وزن بدن داشته و به بهبود ظاهر افتادگی سینه کمک کند. با این حال، هیچ بررسی برای اثبات اثر زنجبیل در کاهش اندازه سینه وجود ندارد.

چریش و زردچوبه

برگ های چریش را به مدت 5-10 دقیقه بجوشانید و مایع را صاف کنید. زردچوبه و عسل را به آن اضافه کرده و بنوشید. روزی یکبار این کار را انجام دهید.

سلامت بانوان

این درمان به ویژه در صورتی که سعی می کنید بعد از بارداری یا شیردهی چربی سینه خود را از دست بدهید، مفید است. التهاب داخلی با چاقی و رسوب چربی همراه است. چریش و زردچوبه به غلبه بر التهاب کمک و این می تواند در کاهش اندازه سینه موثر باشد.

روغن ماهی

مکمل روغن ماهی را طبق توصیه مصرف کنید. ۳بار در هفته یا طبق توصیه پزشک این کار را انجام دهید. اسیدهای چرب امگا 3 می تواند در کنترل وزن و کاهش اندازه سینه ناشی از بارداری یا افزایش وزن کمک کند. با این حال، مکمل ها به تنهایی احتمال دارد در کاهش وزن موثر نباشند. برای حفظ وزن سالم باید ورزش کنید. همچنین، بدون مشورت با پزشک هیچ مکمل غذایی مصرف نکنید.

چای سبز

چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟ | پزشکت

برگ های چای را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و مایع را صاف کنید. بگذارید سرد شود، عسل را به آن اضافه کنید و بنوشید. ۳ بار در روز این کار را انجام دهید. چای سبز می تواند به کاهش وزن بدن و شاخص توده بدن کمک کند. افزایش وزن یکی از دلایل افزایش سایز سینه است.

اسفناج

اسموتی اسفناج را با شیر بادام و میوه های دلخواه تهیه کنید. چند تکه یخ به آن اضافه کنید و بنوشید. هفته ای 3 بار این کار را انجام دهید. اسفناج به دلیل مزایای کاهش وزن شناخته شده است. از این اسموتی و تمرین برای تقویت عضلات، کاهش وزن و بهبود ظاهر سینه خود استفاده کنید.

لیمو

یک لیمو را در آب فشار دهید و عسل را به آن اضافه کنید. هم بزنید و بنوشید. روزی یکبار این کار را انجام دهید. لیمو می تواند چربی بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مصرف منظم مرکبات احتمال دارد به کاهش چربی کمک و اندازه سینه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برگ خردل

برگ خردل و نعناع را به مخلوط اسموتی خود اضافه کنید و بنوشید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید. برگ خردل می تواند رسوب چربی را کم کرده و به کاهش وزن کلی و اندازه سینه کمک کند. رژیم غذایی، درمان ها و مکمل ها به تنهایی نمی توانند به کاهش اندازه سینه کمک کنند. باید اطمینان حاصل کنید که از شیوه زندگی فعال پیروی می کنید. علاوه بر این، می توانید این نکات را برای نتایج سریعتر دنبال کنید.

علل افزایش سایز سینه

چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟ | پزشکت

افزایش ناگهانی سایز سینه بعد از بارداری یا تغییر وزنی که روی سینه ها قرار می گیرد، می تواند ناراحت کننده باشد.

عوامل متعددی اندازه سینه ها را تعیین می کنند:

  • ژنتیک: ژن ها نقش عمده ای در تعیین عواملی مانند کشش پوست و تراکم بافت دارند که می تواند بر شکل و اندازه سینه ها تأثیر بگذارد. همچنین احتمال دارد بر قدرت رباط های کوپر که از سینه ها حمایت می کند تأثیر داشته باشد.
  • شاخص توده بدن: وزن بدن و BMI نیز مسئول اندازه سینه هستند. افرادی که BMI بالایی دارند عموماً سینه های بزرگتری دارند.
  • سن: با افزایش سن، رباط هایی که سینه را نگه می دارند می توانند قدرت خود را از دست داده و باعث افتادگی شوند.
  • شیردهی: سابقه شیردهی با اندازه سینه ارتباط دارد. وقتی سینه ها شیر تولید می کنند، سنگین می شوند و تمایل به افتادگی دارند. علاوه بر این، افزایش وزن در دوران بارداری می تواند بر اندازه و شکل سینه تأثیر بگذارد.

نکاتی برای کاهش سایز سینه

  • سینه های خود را ماساژ دهید تا رسوب چربی در بافت های سینه کاهش یابد.
  • سوتین هایی را انتخاب کنید که کاملا متناسب با اندازه سینه باشد. سوتین های نامناسب می تواند بیشتر از فایده باعث آسیب شوند. همچنین، آنها را برای ساعات طولانی نپوشید و هر شش ماه آنها را تعویض کنید.
  • مصرف آب خود را افزایش دهید و هیدراته بمانید تا رسوب چربی در بدن کاهش یابد. این کار همچنین می تواند پوست را ارتجاعی نگه دارد و از افتادگی سینه پیشگیری کند.
  • با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و رژیم غذایی مناسب را با توجه به نیاز بدن برای حفظ سلامت کلی دنبال کنید.

رژیم غذایی برای کاهش سایز سینه

چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟ | پزشکت

شاخص توده بدنی بالا و افزایش وزن بر اندازه سینه تأثیر مستقیم دارد. بنابراین، برای حفظ BMI مطلوب و کاهش اندازه سینه، از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. برای دریافت نمودار رژیم غذایی مناسب با توجه به نوع بدن و نیازهای خود، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. برای شروع می توانید این غذاها را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

  • سیر
  • آجیل
  • عسل
  • زنجبیل
  • غلات کامل
  • گوجه فرنگی ها
  • سبزیجات برگ سبز
  • میوه های خانواده مرکبات
  • گوشت لخم یا گوشت کم چربی

علاوه بر این، از غذاهای سرخ شده و فرآوری شده اجتناب کنید یا آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. رژیم غذایی سالم زمانی که با ورزش همراه باشد موثر است.

بهترین تمرینات برای کاهش سایز سینه

انواع تمرینات قلبی می تواند به کاهش چربی بدن از جمله چربی در ناحیه سینه کمک کند. بنابراین دویدن یا دوچرخه سواری را انجام دهید تا اندازه سینه های شما کاهش یابد. از طرفی هم فشردن ماهیچه ها می تواند به سینه ها و ماهیچه های قفسه سینه کمک کرده و آنها را محکم تر کند، در نتیجه به کاهش اندازه و بهبود ظاهر آنها کمک می کند.

شنا. حرکاتی که هنگام شنا انجام می دهید روی ماهیچه های قفسه سینه و شانه تأثیر می گذارد و کمک می کند تا ظاهر سینه های خود را بهبود ببخشید.

یوگا. تمرین حالت های یوگا مانند حالت نماز، نیم ماه و قورباغه می تواند به کاهش اندازه سینه ها و سفت شدن آنها کمک کند.

حرف آخر

بسیاری از افراد متوجه می شوند که با کاهش وزن حاملگی، سینه هایشان به آرامی کوچک می شود و برخی دیگر متوجه می شوند که سینه های آنها پس از بچه دار شدن کمی بزرگتر می ماند.

افراد می توانند از روش های فوق برای کاهش سایز سینه در دوران بارداری و شیردهی استفاده کنند. در مورد هر گونه نگرانی که ایجاد می شود با پزشک مشورت کنید. یک شیوه زندگی سالم و فعال برای حفظ فرم سینه ها بسیار مهم است، مگر اینکه افتادگی با ژنتیک ارتباط داشته باشد. می توانید با پزشک مشورت یا یک رژیم غذایی مناسب تهیه کنید و به طور منظم ورزش کنید تا سینه ها و ظاهر کلی بهبود یابد. همچنین می توانید از سفت بند و سوتین های پشتیبانی کننده برای بهبود ظاهر کلی آنها استفاده کنید.

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323920#reducing-breast-size-after-pregnancy

https://www.stylecraze.com/articles/how-to-reduce-breast-size/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز