لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

درمان خانگی بیماری کرون

درمان خانگی درمان بیماری کرون | پزشکت

فهرست مطالب

بیماری کرون را چگونه در خانه درمان کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

اگر به دنبال درمان خانگی بیماری کرون هستید باید این واقعیت را بدانیدکه هیچ درمان شناخته شده ای برای بیماری کرون و هیچ درمان واحدی که برای همه افراد موثر باشد وجود ندارد. اساساً، درمان ها برای کاهش التهاب، تسکین علائم و جلوگیری از نیاز به جراحی انجام می شود. قبل از شروع هرگونه درمان، تشخیص صحیح و مشورت با پزشک ضروری است.

چای سبز در درمان خانگی بیماری کرون

چای سبز به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی، ضد سرطان و آنتی اکسیدان، مزایای بسیاری برای سلامتی بخصوص بیماری کرون دارد. به علاوه، چای سبز تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن داشته و حتی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. دم کرده همراه عسل را حداقل سه بار در روز بنوشید.

گل ختمی

با توجه به محتوای موسیلاژ موجود در گل ختمی، اثر آرام بخشی بر دستگاه گوارش دارد و در درمان بیماری کرون بسیار موثر است. ضایعات ملتهب دستگاه گوارش را التیام می بخشد، محرک ها را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد. سه بار در روز چای ختمی بنوشید. صورت ابتلا به دیابت از مصرف گل ختمی خودداری کنید.

پروبیوتیک ها برای درمان خانگی بیماری کرون

درمان خانگی درمان بیماری کرون | پزشکت

مصرف پروبیوتیک ها برای افرادی که از بیماری کرون رنج می برند ضروری هستند. پروبیوتیک ها باکتری های زنده شبیه باکتری های مفید هستند که به طور معمول در روده ها زندگی می کنند. آنها به بازیابی وضعیت باکتری های خوب در دستگاه گوارش کمک می کنند، که به نوبه خود هضم، جذب و پردازش غذاها را از طریق دستگاه گوارش بهبود می بخشند. توصیه می شود از مکمل های پروبیوتیکی استفاده کنید که حاوی هر دو موجودات L. acidophilus و L. bifidus هستند که هر دو باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش می شوند. برای دوز مناسب مکمل های پروبیوتیک با پزشک مشورت کنید.

نارون قرمز

نارون قرمز به عنوان یک عامل شفابخش و طبیعی ضد التهاب، به التیام و محافظت از بافت های گوارشی تحریک شده و آسیب دیده کمک می کند. همچنین حرکت طبیعی روده را تسهیل می کند و بهبود سریعتر را تسهیل می کند. علاوه بر این، این گیاه از کمبودهای تغذیه ای و عدم تعادل الکترولیت در افرادی که بیماری کرون دارند جلوگیری می کند. دم کرده نارون قرمز رامی توانید دو یا سه بار در روز و حداقل یک ساعت پس از مصرف داروهای دیگر بنوشید.

زردچوبه و درمان خانگی بیماری کرون

یکی دیگر از داروهای خانگی بسیار موثر برای بیماری کرون، زردچوبه است. این ادویه دارای ترکیبی به نام کورکومین است، یک عامل ضد التهابی که به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین، زردچوبه به کاهش هرگونه آبسه در غشای روده بزرگ و کوچک کمک می کند. مکمل های زردچوبه یا کورکومین 400 تا 600 میلی گرم را می توان سه بار در روز مصرف کرد. از آنجا که مکمل کورکومین ممکن است با داروهای رقیق کننده خون و داروهای دیابت تداخل داشته باشد، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

زنجبیل

درمان خانگی درمان بیماری کرون | پزشکت

زنجبیل همچنین به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در مدیریت برخی از علائم بیماری کرون بسیار مفید است. می تواند التهاب روده را کاهش دهد. علاوه بر این، به روند هضم کمک می کند.

روغن جگر ماهی کاد

روغن کبد ماهی کاد برای افرادی که از بیماری کرون رنج می برند نیز توصیه می شود. این روغن سرشار از دو اسید چرب امگا 3-DHA و EPA است. هر دو این اسیدهای چرب عوامل ضد التهابی هستند که به کاهش التهاب در مخاط روده کمک می کنند. علاوه بر این، روغن کبد ماهی دارای ویتامین D و A است که برای افرادی که بیماری کرون دارند بسیار مهم است. روزانه یک تا دو قاشق چای خوری روغن کبد ماهی کاد مصرف کنید. گزینه دیگر مصرف کپسول روغن کبد ماهی کاد است. قبل از مصرف روغن کبد ماهی، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

هویج

هویج منبع خوبی از مواد مغذی سالم برای کسانی است که از بیماری کرون رنج می برند. هویج حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به مقابله با علائم کرون کمک می کند. علاوه بر این، هویج به راحتی هضم می شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. نصف فنجان پوره هویج را چندین بار در روز بخورید. همچنین می توانید چند بار در روز آب هویج تازه را با چند قطره آب لیمو و کمی عسل بنوشید تا متوجه بهبود شوید.

ویتامین D

افرادی که از بیماری کرون رنج می برند اغلب دارای سطح پایینی از ویتامین D هستند. در حقیقت، مطالعه ای که در سال 2010 در دانشگاه مک گیل و دانشگاه مونترال انجام شد نشان می دهد که کمبود ویتامین D یکی از عوامل اصلی بیماری کرون است. کارشناسان معتقدند ویتامین D در تنظیم پاسخ ایمنی بدن نقش دارد و حتی می تواند التهاب را تسکین داده و علائم بیماری کرون را کاهش دهد.

بهترین منبع ویتامین D خورشید است که تولید ویتامین D را در بدن فعال می کند. سعی کنید بدن خود را در معرض اشعه های خورشید صبحگاهی قرار دهید. همچنین غذاهای غنی از ویتامین D مانند جگر گاو، زرده تخم مرغ، ساردین، ماهی قزل آلا، میگو، ماهی کاد و شیر غنی شده بخورید. همچنین می توانید روزانه 800 واحد مکمل ویتامین D مصرف کنید. قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک مشورت کنید.

بیماری کرون

درمان خانگی درمان بیماری کرون | پزشکت

بیماری کرون یک بیماری التهابی روده (IBD) است. این بیماری مزمن که به سندرم کرون و انتریت منطقه ای نیز معروف است، می تواند هر قسمت از دستگاه گوارش را از دهان تا مقعد تحت تأثیر قرار دهد.

طبق گزارش بنیاد کرون و کولیت آمریکا، بیماری کرون حدود 780،000 آمریکایی را شامل مردان و زنان مبتلا می کند. این بیماری می تواند در هر سنی رخ دهد، اگرچه در افراد 15 تا 35 سال شایع تر است. علت دقیق بیماری کرون ناشناخته است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که وراثت، ضعف یا نقص سیستم ایمنی بدن، سیگار کشیدن زیاد، بیماریهای عفونی قبلی، مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و عوامل محیطی در ایجاد این بیماری نقش دارد. همچنین رژیم غذایی نامناسب، کمبودهای تغذیه ای و استرس می تواند به آن کمک کند.

علائم بیماری کرون در افراد مختلف متفاوت است. گاهی اوقات، افراد بدون علائم یا علائم بسیار خفیف برای دوره های طولانی مدت هستند. علائم بیماری کرون ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استفراغ
  • تب پایین
  • درد شکم
  • کاهش وزن
  • حالت تهوع
  • بی اشتهایی
  • اسهال مداوم
  • ضعف و بی حالی
  • تاخیر در رشد کودکان
  • خون و مخاط در مدفوع
  • زخم های دهان و بیماری های اطراف دهان
  • التهاب پوست، چشم ها، مفاصل و مجاری صفراوی

تغییر سبک زندگی برای درمان بیماری کرون

درمان خانگی درمان بیماری کرون | پزشکت

  • استرس را کاهش دهید.
  • از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین خودداری کنید.
  • آب فراوان و همچنین آب میوه و سبزیجات سالم بنوشید .
  • سیگار را ترک کنید، که می تواند وضعیت شما را بدتر کند.
  • روزانه تمرینات ملایم انجام دهید تا عملکرد روده عادی شود.
  • طب سوزنی را امتحان کنید زیرا به درمان بیماری های التهابی روده کمک می کند.
  • محصولات لبنی و غذاهای پر فیبر و همچنین غذاهای تند و سرخ شده را محدود کنید.
  • به جای خوردن دو یا سه وعده غذایی بزرگ، پنج یا شش وعده غذایی کوچک در طول روز بخورید.
  • مکمل های آهن، ویتامین B و روی مصرف کنید. قبل از مصرف مکمل، همیشه با پزشک مشورت کنید.
  • یک دفتر رژیم غذایی داشته باشید تا بتوانید علت بروز علائم را در خود مشاهده کنید. این کار حذف مواد غذایی را برای شما آسان تر می کند.

سوالات متداول در مورد بیماری کرون

فردی که از بیماری کرون رنج می برد باید از خوردن چه غذاهایی به شدت خودداری کند؟ به طور کلی، در طول بیماری، وقتی بیماری فعال است، بهتر است از غذاهای حاوی فیبر بالا مانند نان سبوس دار، غلات سبوس دار، آجیل، نارگیل، برنج قهوه ای، میوه های خشک و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. علاوه بر این، لوبیا، کلم، گل کلم، کلم بروکلی، فلفل و کدو بهتر است به حداقل برسد.

غذاهای مفید برای بیماری کرون کدامند؟ بهتر است غذاهای کم فیبر را در حاد بودن بیماری مصرف کنید، مانند نان سفید، برنج سفید، غلات تصفیه شده و پروتئین بدون سس، آب، نوشیدنی های کم قند و قهوه و چای بدون کافئین در این شرایط بهترین هستند. میوه ها باید قبل از خوردن پوست کنده شوند. پس از فروکش کردن بیماری، توصیه می شود به رژیم غذایی با فیبر بالا مصرف کنید که به نظر می رسد به افراد مبتلا به بیماری کرون کمک می کند. برخی از بیماران مبتلا به بیماری روده کوچک ممکن است به ویتامین B12 و/یا اسید فولیک نیاز داشته باشند. بیمار باید اصول تغذیه سالم را رعایت کند. رژیم غذایی و حساسیت غذایی باعث بیماری کرون نمی شود.

چه شرایطی می تواند علائم بیماری کرون را تشدید کند؟ سایر شرایطی که منجر به اسهال می شود نیز بیماری کرون را تشدید می کند. سیگار کشیدن قطعاً عامل تشدید کننده است و باید از آن اجتناب کرد.

تفاوت بین بیماری کرون، IBS و بیماری سلیاک چیست؟

درمان خانگی درمان بیماری کرون | پزشکت

بیماری کرون یک بیماری التهابی مزمن دستگاه گوارش، عمدتا روده کوچک و روده بزرگ است. شدت آن ممکن است متفاوت باشد (التهاب خفیف، متوسط یا شدید) و علائم بالینی نیز بر اساس محل (های) درگیر متفاوت خواهد بود. اغلب زخم، خونریزی، آبسه و حتی فیستول (تونل بین قسمت های مختلف روده و/یا پوست) وجود دارد. افراد مبتلا اغلب با درد شکم، اسهال و گاهی کاهش وزن خود را نشان می دهند.

بیماری کرون گاهی اوقات می تواند منجر به التهاب مفاصل و ستون فقرات (آرتریت)، چشم (یووئیت، اسکلریت)، مشکلات پوستی (پیودرما گانگرنوزوم – ایجاد زخم های بزرگ پوستی)، اریتم ندوزوم (تورم حساس به قرمز در پاها) شود.

بیماری سلیاک یک اختلال سیستم ایمنی بدن است که در آن خوردن هرگونه گلوتن منجر به آسیب روده کوچک می شود. در افراد مبتلا، بدن یک پاسخ ایمنی به گلوتن نشان می دهد که منجر به آسیب پرزها می شود (چین های کوچک انگشت مانند در روده کوچک که به جذب مواد مغذی کمک می کند).

این بیماران ممکن است دچار کمبود آهن و سایر کمبودهای تغذیه ای، اسهال یا یبوست، نفخ و کم خونی شوند. ارتباط قوی بین سلیاک با سایر بیماری های خود ایمنی و همچنین اختلالات تغذیه ای مانند پوکی استخوان وجود دارد.بهتر است بیماران از رژیم غذایی بدون گلوتن استفاده کنند. در صورت عدم درمان، خطر ابتلا به بدخیمی، به ویژه لنفوم روده کوچک و سرطان روده کوچک افزایش می یابد.

سندرم روده تحریک پذیر یا (IBS) یک بیماری است که شامل درد مکرر شکم (عمدتا گرفتگی عضلات)، نفخ و اسهال یا یبوست (یا هر دو) است. ارتباط قوی با استرس و اضطراب وجود دارد و گاهی اوقات پس از عفونت قبلی از نوع گاستروانتریت رخ می دهد.

IBS معمولاً یک بیماری مزمن است و منجر به آسیب روده یا افزایش خطر سرطان روده بزرگ نمی شود.

آیا بیماری کرون می تواند منجر به عوارض چشمی شود؟

بیماری کرون می تواند منجر به عارضه چشم شود که بیشتر به صورت قرمزی چشم ظاهر می شود و به طور بالقوه می تواند جدی باشد. درگیری چشمی شامل شرایطی به نام خشکی چشم، اسکلریت و یووئیت است. این شرایط ممکن است با بیماری روده رخ دهد اما می تواند قبل از شروع بیماری کرون باشد. درگیری چشم اغلب یک وضعیت خفیف است اما نیاز به ارزیابی پزشکی دارد زیرا گاهی اوقات می تواند بسیار جدی باشد.

آیا بیماری کرون احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد؟ بیماری کرون، مانند سایر بیماری های التهابی روده بزرگ، می تواند فرد را در معرض خطر بیشتر سرطان روده بزرگ و سرطان روده کوچک قرار دهد.

سخن اخر

خودتان را سرزنش نکنید. از یک متخصص گوارش متخصص باتجربه مشورت بگیرید. داروهای خود را به درستی مصرف کنید. پزشک خود را در مورد مکمل هایی که مصرف می کنید اطلاع دهید. برای قرارهای خود آماده شوید و لیستی از علائم و نگرانی های خود را در اختیار داشته باشید. برخی از افراد نیز می توانند از پیوستن به گروه پشتیبانی سود ببرند. برخی دیگر مراجعه به روانشناس را مفید می دانند.

منبع:

https://www.top10homeremedies.com/home-remedies/home-remedies-crohns-disease.html

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز