لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

خواص درمانی کافور و 10مزیت شگفت آور آن

خواص درمانی کافور | پزشکت

فهرست مطالب

خواص درمانی کافور

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

خواص درمانی کافور زیاد است، به نحوی که در صنعت دارویی از این ماده استفاده های زیادی می شود. کافور، یک دارو گیاهی است و بوی بسیار قوی دارد. کافور فواید دارویی و خواص درمانی زیادی دارد. یکی از مواد اصلی در ساخت دارو Vicks VapoRub کافور است.

کافور ماده جامد مومی، قابل اشتعال، سفید یا شفاف است که در چوب لور کافور، درخت بومی آسیا یافت می شود. این ماده در طب سنتی برای سنین مختلف در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به صورت مکعب های کوچک و یک روغن اساسی است که از درخت کافور استخراج می شود.

کافور، دارای خواص ضدعفونی کننده، بی هوشی، ضد التهاب، محرک، ضد روماتیسمی، ضد نورولوژیک، ضد اسپاسم و آرام بخش است. همچنین به عنوان یک ضد احتقان طبیعی تاثیر دارد که منجر به استفاده از آن در پزشکی می شود.

از کافور به دلیل خواص داروییآن به عنوان یکی از مواد اصلی در بسیاری از محصولات بهداشتی استفاده می شود.

10 مزیت شگفت آور و خواص درمانی کافور، عبارتند از:

خواص درمانی کافور | پزشکت

درمان سرفه

یکی از خواص درمانی کافور این است که داروی خوبی برای درمان سرفه محسوب می شود. بوی شدید کافور قدرت پاکسازی سینه و خلاص شدن از گرفتگی بینی را دارد. در حقیقت، چندین داروی برای درمان عفونت سینه و گلو برای سرفه و سرماخوردگی حاوی کافور می باشند. در صورت لزوم 4 یا 5 قطره روغن اصلی کافور را با 1 قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید. این ترکیب روغن را به آرامی و برای چند دقیقه روی سینه و گلو خود بمالید. برای درمان سرفه مزمن، استنشاق بخار بسیار آن موثر است. چند قطره روغن اساسی کافور را در یک کاسه آب داغ بریزید. بخاطر تسکین درد قفسه سینه و سرفه بخار را استنشاق کنید.

درمان آکنه

کافور در درمان آکنه موثر است. خاصیت ضد التهابی آن به کاهش التهاب، تورم و قرمزی پوست کمک می کند.

یک فنجان روغن نارگیل اصل را در یک ظرف شیشه ای ضد هوا قرار دهید. یک قاشق چایخوری روغن کافور اضافه کرده و آن را کاملا مخلوط کنید. بعد از شستن صورت با پاک کننده، آن را خشک کنید و مقداری از روغن را روی آکنه قرار دهید.

آن را به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بر روی پوست بماند. صبح روز بعد، روغن را با آب ولرم و پاک کننده بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

رفع گرفتگی بینی

یکی دیگر از خواص درمانی کافور، رفع گرفتگی بینی است. در این موارد، کافور به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل می کند. گرفتگی بینی مسدود شده را سریع رفع و راه تنفس را دوباره راحت و آسان می کند.

کمی روغن کافور را در 1 قاشق غذاخوری روغن خردل گرم مخلوط کنید. قبل از خواب این مخلوط را به آرامی روی سینه، پشت و گلو خود بمالید تا تنفس کشیدن آسانتر شود و خواب راحت تری داشته باشید. همچنین می توان برای مقابله با گرفتگی بینی چند بار در روز از یک کرم بدون کافور استفاده کرد.

درمان زخم های سرد

خواص درمانی کافور | پزشکت

زخم های سرد یا تاول های ناشی از تبخال، کاملاً شایع و بسیار مسری هستند و باعث درد و تحریک زیادی می شوند. برای درمان تبخال، کافور را امتحان کنید. به دلیل خاصیت ضد درد و ضد التهابی بودن، در تسکین موقت درد و خارش ناشی از ضایعات بی خطر و موثر است. اسانس کافور همچنین دارای یک احساس خنک کنندگی دارد که به درمان و درد زخم های سرد کمک می کند.

2 یا 3 قطره روغن اصلی کافور را با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص ذوب شده مخلوط کنید. با استفاده از پنبه آغشته به روغن آن را روی زخم ها بمالید. این عمل را 3 یا 4 بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن شپش

یکی دیگر از خواص درمانی کافور، از بین بردن شپش سر است. کافور، هنگامی که همراه با روغن نارگیل استفاده می شود، یک درمان عالی برای از بین بردن شپش سر است. روغن نارگیل باعث خفه شدن شپش می شود و کافور به دلیل خاصیت ضد انگلی به از بین بردن شپش کمک می کند. یک قاشق غذاخوری کافور خرد شده و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را مخلوط کنید. آن را روی موهای خود بمالید و بیشتر روی پوست سر و ریشه موهایتان تمرکز کنید. با استفاده ازکلاه دوش موها را پوشانده و بگذارید یک شب روی سر بماند. روز بعد موهای خود را با شامپو بشویید. برای از بین بردن کامل شپش سر 2 یا 3 بار در هفته به مدت یک ماه از این راهکار درمانی استفاده کنید.

بهبود درد های عضلانی

کافور به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن، درمانی بسیار موثر برای درد های عضلانی است. ماساژ ناحیه دردناک با روغن ضروری کافور به بهبود گردش خون کمک می کند و سفتی را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث بهبود درد می شود. 5 یا 6 قطره روغن کافور را در 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم مخلوط کنید.  از آن برای ماساژ ناحیه آسیب دیده یک یا دو بار در روز استفاده کنید. اگر در هنگام ماساژ باعث تشدید درد شد، از ادامه آن صرف نظر شود و با پزشک مشورت کنید.

بهبود ترک خوردگی پا

خواص درمانی کافور | پزشکت

کافور یک درمان خانگی مناسب برای از بین بردن ترک های پا است. این دارو به کاهش درد ترک پا کمک کرده و همچنین روند بهبودی را تسریع می کند. یک تکه کافور را در آب گرم مخلوط کنید. پاها را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید.

پاها را با سنگ پا بمالید. آنها را با آب تمیز بشویید و خشک کنید. مقدار کمی Vicks VapoRub (حاوی کافور است) را روی پاشنه ها و پاهای خود بمالید. یک جفت جوراب پا کنید و بگذارید یک شب پوشیده باشد.  این کار را روزانه تکرار کنید.

درمان میخچه

زائده گوشتی روی پا می تواند باعث ناراحتی زیادی هنگام راه رفتن یا ایستادن شود. برای کاهش ناراحتی می توان از روغن ضروری کافور استفاده کنید. کافور، به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی، در درمان میخچه بسیار موثر است. روغن به سرعت به داخل پوست نفوذ کرده که این عمل نیز، به بهبودی سریعتر میخچه کمک می کند.

یک فنجان روغن نارگیل طبیعی را در مایکروویو گرم کنید تا ذوب شود. در یک قاشق غذاخوری روغن سقز و 2 قاشق غذاخوری روغن کافور مخلوط کنید. آن را خوب هم بزنید و اجازه دهید محصول به دست آمده خنک شود. بعد، پاها را به مدت 5 دقیقه در آب گرم خیس کرده و کاملاً خشک کنید. این پماد خانگی را روی میخچه بمالید. روزانه 2 یا 3 بار تکرار کنید.

دفع کننده سریع و قوی حشرات و پشه ها

خواص درمانی کافور | پزشکت

اسانس کافور به عنوان یک حشره کش طبیعی و دافع عمل می کند. به دلیل بوی شدید و خواص دیگر می توان از آن برای از بین بردن یا دفع پشه ها و سایر حشرات استفاده کرد.

نصف فنجان آب داغ را در یک بطری اسپری تمیز بریزید.20 قطره روغن طبیعی کافور به آن اضافه کنید. بطری را خوب تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند  این محلول را در اطراف مکان هایی که حشرات یا پشه ها می نشینند، اسپری کنید. چند قطره روغن کافور را در دیفیوزر بریزید و آن را در اتاقی که پشه وجود دارد قرار دهید.

درمان سندرم پای بی قرار

کافور برای افرادی که از سندرم پای بی قرار رنج می برند، یا با احساس ناخوشایندی، مانند ضربان، کشش و یا تمایل غیرقابل کنترل برای حرکت دادن پاها به ویژه هنگام خواب اذیت می شوند، می تواند موثر باشد.

کافور برای کاهش ناراحتی ها و دردها مفید است. خواص درمانی و ضد اسپاسم آن به تسکین التهاب و کاهش علائم سندرم پای بی قرار کمک می کند.

کمی روغن کافور را در روغن زیتون گرم قرار دهید. به مدت 5 تا 10 دقیقه آن را روی تمام پا ماساژ دهید. این کار را روزانه قبل از خواب انجام دهید. می توان از کرم کافور نیز به همین روش استفاده کرد.

درمان آرتروز

برخی از محصولات کافور مانند ممکن است در تسکین درد، التهاب و تورم ناشی از آرتروز موثر باشد. احساس سرما یا گرما که پس از استفاده از این کرم ها بوجود می آید ممکن است شما را از درد منحرف کند. برای استفاده، کرم کافور را هر روز چندین بار به هر منطقه آسیب دیده بمالید.

درمان قارچ ناخن پا

خواص ضد قارچی کافور آن را در درمان قارچ ناخن پا مفید می کند. تحقیقات انجام شده در سال 2011 نشان داد که استفاده از Vicks VapoRub که حاوی کافور و همچنین روغن منتول و اکالیپتوس است، در درمان قارچ ناخن پا موثر می باشد. در این مطالعه، از 18 نفر 15 نفر پس از 48 هفته استفاده از پماد، نتایج مثبت نشان دادند. برای استفاده، Vicks VapoRub را چند بار در روز روی ناخن های پا آسیب دیده قرار دهید.

در هنگام مصرف کافور مراقب باشید:

خواص درمانی کافور | پزشکت

بو و طعم زیادی دارد و به راحتی از طریق پوست جذب می شود. کافور در حال حاضر از سقز ساخته شده است، اما به شرط استفاده صحیح از آن، هنوز هم مطمئن است؛ اما استفاده از آن می تواند منجر به بروز عوارض جانبی شود، به خصوص اگر از آن در دوزهای بالا استفاده کنید. کافور، هرگز به صورت داخلی مصرف نشود و آن را روی پوست آسیب دیده قرار ندهید، زیرا ممکن است سمی باشد. همیشه قبل از استفاده از روغن کافور روی پوست، آن را با مقداری روغن حامل مخلوط کنید. کافور بسیار قوی است و می تواند باعث تحریک شود. کافور نباید به طور مستقیم بر روی پوست قرار می گیرد.

تفاوت بین روغن کافور قهوه ای، زرد و سفید

خواص درمانی کافور | پزشکت

فقط روغن کافور سفید برای مصارف بهداشتی بی خطر است. روغن کافور قهوه ای و زرد حاوی مقادیر زیادی سافرول است. این باعث سمی شدن آنها و ایجاد سرطان می شود. در بیشتر محصولاتی که پیدا می کنید فقط از روغن کافور سفید استفاده می شود. اگر در حال خرید روغن کافور خالص هستید، مطمئن شوید که این روغن سفید است.

منابع:

https://www.top10homeremedies.com/news-facts/10-surprising-benefits-camphor-probably-didnt-know.html

https://www.healthline.com/health/what-is-camphor#differences

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز