لوگو پزشکت

رادیو پزشکت

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

میفپریستون برای چیست؟

میفپریستون|| پزشکت
فهرست مطالب

میفپریستون (مایفپرکس) معمولا به عنوان قرص سقط جنین همراه با میزوپروستول برای پایان دادن به بارداری تجویز می شود. هم میفپرکس و هم میزوپروستول قرص های تجویزی هستند. Mifeprex یک آنتی پروژسترون است که با جلوگیری از اتصال پروژسترون (هورمون جنسی طبیعی) به گیرنده های پروژسترون (محل اتصال) اثر بخشی خودش را شروع می کند. زمانی که Mifeprex با داروی دیگری به نام میزوپروستول ترکیب شود با مسدود کردن فعالیت پروژسترون منجر به اثراتی بر روی عملکرد رحم و دهانه رحم می شود که به بارداری پایان می دهد.

نحوه مصرف قرص میفپریستون چگونه است؟

نحوه مصرف میفپریستون باید طبق تجویز پزشک و زیر نظر او تعیین شود. احتمالا در روز اول یک قرص Mifeprex 200 میلی گرمی خوراکی مصرف می شود.. همچنین پزشک چهار قرص میزوپروستول 200 میکروگرم را تجویز می کند. میزوپروستول  24 تا 48 ساعت پس از دوز اولیه مایفپرکس مصرف می شود. بعد از مصرف هفت تا 14 روز پس از مصرف دوز اولیه Mifeprex برای ارزیابی وضعیت سلامتی خود، به پزشک مراجعه کنید.

علاوه بر آن، پزشکان ممکن است از Mifeprex (mifepristone) همراه با میزوپروستول را برای سقط جنین تجویز کنند. در برخی شرایطی که افراد سقط جنین ناقص را تجربه می کنند، پزشک ممکن است از Mifeprex با میزوپروستول برای کمک به عبور بارداری از رحم استفاده شود. Mifepristone همچنین به عنوان دارویی با نام تجاری Korlym در دسترس است. سازمان غذا و دارو (FDA)  Korlym را برای درمان قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به دلیل سندرم کوشینگ تایید کرده است. پس از مصرف Mifeprex، باید 24 تا 48 ساعت برای مصرف میزوپروستول صبر کنید.

تهوع از عوارض Mifeprex|| پزشکت

شایع ترین عوارض Mifeprex چیست؟

مصرف این دارو می تواند منجر به بروز برخی عوارض احتمالی شود. برخی از عوارض رایج میفپریستون ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ضعف
  • اسهال
  • سردرد
  • سرگیجه
  • تب یا لرز
  • حالت تهوع یا استفراغ

از طرفی هم مصرف این دارو همچنین می تواند با برخی عوارض جدی همراه باشد، از جمله:

عفونت

مایفپرکس با میزوپروستول منجر به بروز عفونت شدید نمی شود. با این حال، گزارش هایی از عفونت های جدی با انواع سقط جنین وجود دارد. عفونت های جدی می تواند شامل تب، درد شدید معده و ضربان قلب سریع باشد. علائم دیگر نیز ممکن است شامل ضعف، اسهال، حالت تهوع و استفراغ باشد.

خونریزی رحمی

با مصرف میفپریستون و misoprostol احتمال بروز مقداری خونریزی رحمی وجود دارد. بسیاری از زنان در حین زایمان، خونریزی شدید را به مدت دو روز تجربه می کنند که تا 16 بعد روز به لکه بینی تبدیل می شود. برخی افراد حتی ممکن است دچار خونریزی شدید شوند. به طور کلی، مدت زمان خونریزی به مدت زمان بارداری قبل از سقط جنین بستگی دارد. با این حال، خونریزی شدیدی ممکن است به معنای سقط جنین ناقص یا بروز سایر عوارض باشد.

حاملگی خارج از رحم

در حاملگی خارج از رحم، تخمک بارور شده (یک واحد حاوی تخمک و اسپرم) به آندومتر (پوشش رحم) متصل نمی شود. در عوض، تخمک بارور شده به مکان دیگری مانند لوله فالوپ متصل می شود که این وضعیت می تواند خطر ناک باشد.

یکی از علائم احتمالی حاملگی خارج از رحم، درد شدید معده است. اگر معده درد شدید دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف میفپرکس با میزوپروستول در صورت داشتن حاملگی خارج از رحم موثر نیست. بنابراین افرادی که حاملگی خارج از رحم دارند باید از مصرف ترکیب این دو قرص با همدیگر اجتناب کنند. علاوه بر این، اگر همزمان با بارداری خارج از رحم شروع به مصرف مایفپرکس و میزوپروستول کنید، عوارض یا علائم آنها بسیار مشابه است. بنابراین، مصرف Mifeprex با میزوپروستول ممکن است ارزیابی و تشخیص اینکه آیا حاملگی خارج از رحمی دارید یا خیر، را برای پزشک دشوارتر کند.

ناسازگاری رزوس (Rh)

Rh پروتئینی است که ممکن است در سطوح گلبول های قرمز (RBC) یافت شود. ناسازگاری Rh در مادران باردار دارای خون Rh منفی و جنین دارای خون Rh مثبت ممکن است اتفاق بیفتد. یک فرد Rh منفی ممکن است پس از سقط جنین یا اولین بارداری با جنین Rh مثبت دچار ناسازگاری Rh شود. پس از قرار گرفتن در معرض خون Rh مثبت، سیستم ایمنی فرد Rh منفی (سیستم دفاعی بدن) در آینده به خون جنین Rh مثبت حمله خواهد کرد. تزریق RhoGAM به طور معمول می تواند از عوارض بارداری آینده جلوگیری کند.

زنان باید انتظار داشته باشند که خونریزی واژینال یا لکه بینی را به طور متوسط ​​بین 9 تا 16 روز تجربه کنند. زنان گزارش می دهند که خونریزی شدید را برای مدت متوسط ​​2 روز تجربه می کنند. تا 8 درصد از همه افراد ممکن است نوعی خونریزی را برای 30 روز یا بیشتر تجربه کنند. به طور کلی با افزایش مدت زمان بارداری، مدت خونریزی و لکه بینی افزایش می یابد. کاهش غلظت هموگلوبین، هماتوکریت و تعداد گلبول های قرمز ممکن است در زنانی که خونریزی شدید دارند رخ دهد.

خونریزی بیش از حد رحم معمولاً نیاز به درمان با داروهای داروهای منقبض کننده عروق، تخلیه رحم با جراحی، تجویز انفوزیون های نمکی ویا تزریق خون دارد. بر اساس داده‌های چند کارآزمایی بالینی بزرگ، داروهای منقبض کننده عروق در 4.3 درصد از افراد مورد استفاده قرار گرفت، کاهش هموگلوبین بیش از 2 گرم در دسی لیتر در 5.5 درصد از افراد مشاهده شد و انتقال خون به ≤ 0.1 درصد از افراد انجام شد. از آنجایی که خونریزی شدیدی که نیاز به تخلیه رحم با جراحی دارد و در حدود 1 درصد از بیماران رخ می دهد، باید مراقبت های ویژه ای برای بیماران مبتلا به اختلالات هموستاتیک، کاهش انعقاد خون یا کم خونی شدید صورت گیرد.

عوارض بلند مدت میفپریستون

در حالی که احتمال بروز عوارض بالقوه جدی با مصرف مایفپرکس وجود دارد، اما این عوارض به ندرت رخ می دهند. در صورت برطرف شدن این عوارض، Mifeprex معمولاً بر بارداری های آینده، خطر سرطان سینه یا سلامت عمومی تأثیر منفی نمی گذارد. احتمال بروز نگرانی‌های شدید یا طولانی‌مدت سلامت روان در افرادی که Mifeprex مصرف می‌کنند نسبت به زنان با زایمان طبیعی بیشتر نیست. اما خطر نگرانی های مربوط به سلامت روان برای افراد زیر بیشتر است:

  • زنانی که سابقه ابتلا به بیماری روانی دارند.
  • افرادی که به دلایل مرتبط با سلامت مجبور به سقط جنین شدند.

مصرف قرص میفپریستون|| پزشکت

مقدار دوز مصرف داروی میفپریستون

دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. دستورات پزشک یا دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید. اطلاعات زیر فقط شامل دوزهای متوسط این دارو است. اگر دوز شما متفاوت است، آن را تغییر ندهید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید که این کار را انجام دهید.

مقدار دارویی که مصرف می کنید به قدرت دارو بستگی دارد. همچنین، تعداد دوزهایی که هر روز مصرف می‌کنید، زمان مجاز بین دوزها، و مدت زمانی که دارو مصرف می‌کنید به بیماری که برای آن از دارو استفاده می‌کنید بستگی دارد.

مقدار دوز خوراکی میفپریستون برای خاتمه بارداری (70 روز یا کمتر) همراه با میزوپروستول، عبارت است از:

  • بزرگسالان. 200 میلی گرم به عنوان یک دوز در روز 1 تجویز می شود. 2 روز بعد، 800 میکروگرم (4 تا 200 میکروگرم قرص) میزوپروستول به عنوان یک دوز واحد در گونه ها قرار می گیرد.

مقدار دوز مصرفی برای درمان هیپرگلیسمی در بیماران مبتلا به سندرم کوشینگ، عبارت است از:

  • کودکان. مصرف و دوز باید توسط پزشک تعیین شود.
  • بزرگسالان. در ابتدا، مصرف 300 میلی گرم یک بار در روز توصیه می شود. اما پزشک ممکن است در صورت نیاز دوز مصرفی را افزایش دهد. با این حال، دوز معمولا بیش از 1200 میلی گرم در روز نیست.

عوارض مصرف بیش از حد میفپریستون

طبق بررسی های صورت گرفته نشان داده شده است که زنان سالم غیر باردار توانستند دوز بالای 1800 میلی گرم را تحمل کنند. اما علائم احتمالی مصرف بیش از حد Mifeprex ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ضعف
  • سرگیجه
  • خستگی
  • تاری دید
  • غش کردن
  • حالت تهوع
  • مشکلات تنفسی
  • ضربان قلب سریع

در طول درمان با Mifeprex باید 3 بار به پزشک خود مراجعه کنید تا پزشک معالج وضعیت شما را در طول درمان از نزدیک بررسی کنید.

موارد هشدار و احتیاط هنگام مصرف میفپریستون

استفاده از مایفپرکس در دوران بارداری می تواند به جنین آسیب برساند. برای جلوگیری از باردار شدن در طول درمان و تا یک ماه پس از آخرین دوز این دارو، از یک نوع روش موثر پیشگیری از بارداری (مانند کاندوم، دیافراگم یا کلاهک دهانه رحم) استفاده کنید. اگر فکر می کنید در حین استفاده از دارو باردار شده اید، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر از سیکلوسپورین (Gengraf، Neoral، Sandimmune)، دی هیدروارگوتامین (DHE 45، Migranal)، ارگوتامین (Ergomar، Ergostat)، فنتانیل (Sublimaze)، لوواستاتین (Altocor)، نیز استفاده می کنید، از این دارو استفاده نکنید.

ممکن است برای متوقف کردن خونریزی بیش از حد واژن یا خاتمه بارداری که با روش درمانی Mifeprex قابل درمان نبوده است، نیاز به یک روش جراحی داشته باشید.

اگر علائم عفونت جدی (مانند تب مداوم 100.4 درجه فارنهایت، درد شدید معده، حساسیت لگنی، ضعف، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، سرفه غیرمولد تنگی نفس، کاهش وزن یا غیرطبیعی بودن آن، ضربان قلب سریع) را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

این دارو ممکن است باعث بروز مشکلات غده فوق کلیوی شود. اگر علائمی از جمله تیرگی پوست، اسهال، سبکی سر، سرگیجه، یا غش، افزایش گرسنگی، افسردگی ذهنی، حالت تهوع یا استفراغ، بثورات پوستی، یا خستگی یا ضعف غیر معمول دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

حتی مصرف این دارو می تواند باعث تغییراتی در ریتم قلب ( مانند بیماری به نام طولانی شدن QT) شود، که ممکن است نحوه ضربان قلب را تغییر دهد و باعث غش یا عوارض جدی در برخی از بیماران شود. در صورت مشاهده علائم مشکلات ریتم قلب، مانند ضربان قلب سریع، تپش یا ناهمواری، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

در حین استفاده از این دارو گریپ فروت نخورید یا آب گریپ فروت ننوشید. گریپ فروت و آب گریپ فروت ممکن است میزان جذب این دارو را در بدن تغییر دهد.

از مصرف داروهای دیگر خودداری کنید مگر اینکه با پزشکتان مشورت کرده باشید. این شامل داروهای تجویزی یا بدون نسخه (بدون نسخه OTC) و مکمل های گیاهی (مثلاً مخمر سنت جان) یا مکمل های ویتامین می شود.

Mifeprex|| پزشکت

 به چه دلایلی نباید میفپریستون مصرف کرد؟

قبل از مصرف Mifeprex، در صورت ابتلا به هریک از موارد زیر، با پزشک خود در خصوص مصرف این دارو مشورت کنید. مواردی از جمله:

بزرگسالان بالای 65 سال:

هیچ اطلاعاتی در مورد مایفپرکس در بزرگسالان سالمند برای ارزیابی تفاوت در پاسخ بین آنها در بزرگسالان جوان وجود ندارد.

حاملگی خارج از رحم:

حاملگی خارج از رحم می تواند یک وضعیت خطرناک باشد. اگر حاملگی خارج از رحمی دارید، Mifeprex با میزوپروستول در پایان بارداری بی تاثیر خواهد بود.

واکنش آلرژیک شدید:

اگر واکنش آلرژیک شدید به مایفپرکس، میزوپروستول یا هر یک از اجزای آنها (مواد تشکیل دهنده آنها) دارید، این داروها گزینه های مناسبی برای شما نیستند.

استفاده از دستگاه داخل رحمی (IUD):

برای جلوگیری از بارداری از IUD استفاده می شود. اگر IUD در رحم خود دارید، می تواند با پایان دادن به بارداری ثابت شده شما تداخل داشته باشد. بنابراین، قبل از مصرف Mifeprex با میزوپروستول باید IUD برداشته شود.

بارداری:

Mifeprex معمولاً برای زنان باردار زیر 17 سال مطمئن و مؤثر است.

Mifeprex با میزوپروستول برای پایان دادن به بارداری استفاده می شود. ادامه بارداری پس از مصرف این داروها ممکن است اثرات منفی بر روی جنین داخل رحم داشته باشد. اگر بیش از 70 روز (10 هفته) باردار هستید، Mifeprex گزینه ایده آلی برای شما نیست.

تغذیه با شیر مادر:

در یک دوز میلی گرم Mifeprex، مقادیر کمی از این دارو در شیر مادر وجود دارد. بنابراین، بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر، نیازی به قطع شیردهی کودک با دوز یکبار مصرف Mifeprex 200 میلی گرمی نیست. با این وجود باید با پزشک مشورت کنید تا فواید و مضرات مصرف Mifeprex در دوران شیردهی را ارزیابی کنید.

وضعیت خونریزی:

اگر اختلالات خونی شدی دارید، مصرف Mifeprex با میزوپروستول توصیه نمی شود. برای یک بیماری مانند بیماری فون ویلبراند (VWD) احتمال خونریزی شدید با این داروها را افزایش می دهد. VWD بیماری است که در خانواده ها اجرا می شود. افراد مبتلا به VWD با پروتئین فون ویلبراند خود مشکل دارند که از لخته شدن مناسب خون جلوگیری می کند.

مشکلات غده فوق کلیوی:

غدد فوق کلیوی در بالای کلیه قرار دارند. اگر دچار نارسایی مزمن (طولانی مدت) غده فوق کلیوی هستید، غدد فوق کلیوی به اندازه کافی از برخی هورمون های طبیعی مانند کورتیزول و آلدوسترون تولید نمی کند یا اگر غدد فوق کلیوی شما به خوبی کار نمی کند، ممکن است علائم فشار خون پایین، پوست لکه دار یا تیره، کاهش وزن و تشدید خستگی را تجربه کنید. که مصرف Mifeprex با میزوپروستول می تواند این وضعیت را بدتر کند. بنابراین، این داروها برای افراد مبتلا به مشکلات غده فوق کلیوی توصیه نمی شود.

پورفیریا:

پورفیریا گروهی از بیماری های نادر است که جنبه ارثی دارد. در این بیماری، احتمال انباشته شدن پورفیرین ها وجود دارد که می تواند علائم معده درد، حساسیت به نور و مشکلات سیستم عصبی یا عضلانی را ایجاد کند. در افراد مبتلا به پورفیری، پورفیرین ها در بدن به دلیل ناهنجاری در فرآیند چند مرحله ای ساخت هِم تجمع می یابند. هِم یک جزء (بخش) مهم از هموگلوبین و پروتئینی است که اکسیژن را در گلبول‌های قرمز خون (RBCs) حمل می‌کند.اگر مبتلا به پورفیری هستید، مصرف Mifeprex با میزوپروستول به دلیل خطر بالای حمله پورفیری توصیه نمی شود.

تداخل دارویی || پزشکت

چه داروهای دیگری با میفپریستون تداخل دارند؟

هنگام مصرف میفپریستون همراه با داروهای زیر احتیاط کنید:

استروئیدها

اگر از داروهای استروئیدی مانند پردنیزون استفاده می کنید، از مصرف Mifeprex اجتناب کنید. ترکیب این داروها می تواند خطر بروز مشکلات غده فوق کلیوی را افزایش دهد.

داروهای رقیق کننده خون

اگر از داروهای رقیق کننده خون (مثلاً وارفارین) استفاده می کنید، با ترکیب مایفپرکس و میزوپروستول در معرض خطر بیشتری برای خونریزی شدید خواهید بود. بنابراین، مصرف Mifeprex همزمان با داروهای رقیق کننده خون توصیه نمی شود.

داروهای مهارکننده CYP3A4 

داروهای مهارکننده CYP3A4 مانند آنتی بیوتیک اریترومایسین ممکن است از عملکرد خوب CYP3A4 جلوگیری کنند. بنابراین، ممکن است Mifeprex در بدن تجمع پیدا کند و از این طریق خطر عوارض احتمالی را افزایش دهد.

داروهای القا کننده CYP3A4

CYP3A4 پروتئینی در کبد است. این دارو مسئول تجزیه داروهایی مانند Mifeprex است. داروهای القا کننده CYP3A4  مانند فنی توئین که برای تشنج تجویز می شود CYP3A4 را تشویق می کند تا Mifeprex را به سرعت تجزیه کند. این تجزیه سریع ممکن است منجر به کاهش مایفپرکس در بدن شود تا به طور موثر بارداری را پایان دهد. بنابراین، ضروری است که هفت تا 14 روز پس از مصرف Mifeprex به پزشک خود مراجعه کنید.

داروهای سوبسترای CYP3A4

سوبستراهای CYP3A4 داروهایی هستند که توسط CYP3A4 تجزیه می شوند. از آنجایی که Mifeprex زمان زیادی طول می کشد تا از بدن خارج شود، Mifeprex ممکن است با سایر بسترهای CYP3A4 تداخل داشته باشد که باعث تجمع این داروها و افزایش خطر عوارض احتمالی این داروها می شود. Everolimus نمونه ای از سوبسترای CYP3A4 است که کاربردهای زیادی جمله جلوگیری از رد پیوند اعضا و درمان انواع مختلف سرطان دارد.

چه داروهایی مشابه مایفپرکس هستند؟

کلاس آنتی پروژستین فقط Mifeprex را به عنوان عضو خود دارد، اما انواع مختلفی از سقط جنین وجود دارد که شامل نوع قرص سقط جنین است. Mifeprex با میزوپروستول تنها گزینه برای نوع قرص سقط جنین است که معمولاً برای پایان دادن به بارداری کمتر از 10 هفته استفاده می شود.

سوالات متداول

Mifeprex چقدر موثر است؟

میفپریستون همراه با میزوپروستول در پایان دادن به بیش از 90 درصد از حاملگی های 8 تا 10 هفته ای موثر است. مایفپرکس در پایان دادن به 87 درصد از حاملگی های 10 تا 11 هفته ای موثر است. با این حال، با دوز اضافی، اثربخشی Mifeprex برای بارداری 10 تا 11 هفته به 98٪ افزایش می یابد.

آیا مایفپرکس عوارض طولانی مدتی بر سلامت بدن دارد؟

مایفپرکس ممکن است عوارض نادر و جدی داشته باشد. تا زمانی که به آنها توجه شود، اثرات منفی بر بارداری های آینده، خطر سرطان سینه و سلامت کلی بعید است. نگرانی‌های جدی یا طولانی‌مدت سلامت روان در افرادی که قرص سقط جنین مصرف می‌کنند، معمولاً در مقایسه با افرادی که زایمان کرده‌اند، شایع‌تر نیستند.

چگونه می توان در حین مصرف Mifeprex سالم ماند؟

اگر میفپریستون را با میزوپروستول مصرف می کنید، دلایل خود برای انتخاب سقط جنین را بدانید. بعد از اینکه این تصمیم سخت را گرفتید، مطمئن شوید که از خودتان مراقبت کنید. مراقب عوارض احتمالی قرص سقط جنین باشید.

اگر خونریزی شدیدی را تجربه کردید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر حداقل دو پد در یک ساعت و به مدت دو ساعت استفاده کنید، یا اگر بیش از سه ساعت در هر ساعت از یک پد استفاده می‌کنید، احتمالاً خونریزی زیادی دارید. همچنین اگر موارد زیر را تجربه کردید لازم است برای درمان به پزشک مراجعه کنید:

  • گرفتگی شدیدی دارید که از بین نمی رود.
  • لخته های خون بزرگتر از یک لیمو هستند.
  • ترشحات واژن دارید که خارش دار، دردناک، بدبو یا چرک مانند است.
  • غش می کنید، تب دارید یا احساس می کنید هنوز علائم بارداری (مثلاً تهوع صبحگاهی) را دارید.

مراقبت های بعد از سقط

برای مراقبت از خود پس از سقط لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

  • چند روز اول بعد از سقط استراحت کنید.
  • تا یک هفته پس از سقط، ورزش های سنگین انجام ندهید.
  • اگر گرفتگی دارید از پد گرم کننده استفاده کنید و مایعات بنوشید (مثلاً چای یا کاکائو داغ).
  • نوک سینه های خود را تحریک نکنید. تحریک نوک سینه ها ممکن است باعث ترشح کمی از سینه شود.
  • اگر دچار گرفتگی یا خونریزی شدید هستید، مصرف ایبوپروفن و محدود کردن فعالیت بدنی را در نظر بگیرید.
  • اگر گرفتگی یا خونریزی شدید دارید، ماساژ عمیق رحم را به مدت 10 دقیقه انجام دهید. برای ماساژ رحم، از نوک انگشتان خود برای فشار دادن به شکم خود استفاده کنید و با حرکات دایره ای محکم از ناف تا استخوان شرمگاهی خود را ماساژ دهید.
  • یا با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید تا به شما کمک کند تا راهبردهای مقابله‌ای را برای تغییر طرز فکر، احساس و واکنش به سقط جنین پیدا کنید.

سخن آخر

میفپریستون در یک رژیم همراه با میزوپروستول برای پایان دادن به بارداری کمتر از 70 روز استفاده می شود. این دارو با توقف عرضه هورمون هایی که داخل جنین داخل رحم را حفظ می کنند، عمل می کند. بدون این هورمون ها، رحم نمی تواند بارداری را تحمل کند و محتویات رحم خارج می شود. میفپریستون همچنین برای کنترل قند خون بالا (هیپرگلیسمی) در بیماران مبتلا به سندرم کوشینگ که دیابت نوع 2 نیز دارند و جراحی ناموفق داشته اند یا کاندید عمل جراحی نیستند، استفاده می شود.

پزشکت رو در اینستاگرام دنبال کنید

pezeshket@

پزشکت رو در تلگرام دنبال کنید

pezeshket@

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز

نفخ و دل درد - پزشکت

نفخ شکم باعث درد شکم و تغییر در الگوی مدفوع می شه و بر کیفیت زندگی تأثیر منفی می گذاره. برای درمان علائمت با متخصص گوارش و داخی مشاوره تلفنی بگیر.

بیش-فعالی-کودک

بیش‌فعالی در کودکان می تونه باعث مشکلات تمرکز،کنترل حرکات و رفتارشون بشه. برای کنترل کودک بیش فعال بهتره با متخصص روانپزشک تلفنی مشاوره بگیری.

خشکی لب - پزشکت

خشکی لب می تونه در اثر کمبود آب، اگزما، آفتاب و غیره باشه. برای درمان علائمت با متخصص پوست و مو تلفنی و تصویری مشاوره بگیر.

اگه دستت زیاد عرق می کنه و کلافه ت کرده همین الان با متخصصان آنلاین 24 ساعته مشاوره تلفنی بگیر.

فشار خون - پزشکت

فشار خون بالا خطر سکته قلبی،بیماری‌ کلیوی و مشکلات قلبی-عروقی را افزایش میده. اگه فشارخون داری همین الان با متخصص قلب و عروق مشاوره تلفنی بگیر.

لک صورت - پزشکت

تغییرات هورمونی،آفتاب،محصولات آرایشی نامناسب و غیره می تونه باعث لک صورت بشه. برای تشخیص صحیح و درمان لک صورتت با متخصص پوست مشاوره تلفنی و تصویری بگیر.