لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

جراحی پلاستیک برای مردان

جراحی پلاستیک برای مردان || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

جراحی پلاستیک در مردان در هر سنی و قشری در حال افزایش است. جامعه امروزی برای جوان سازی و متناسب به نظر رسیدن ارزش زیادی قائل است. بر همین اساس، امروزه مردان در هر سنی و از هر قشری به دلایل زیبایی درخواست جراحی پلاستیک می کنند. در سال 2016، مردان بیش از 1 میلیون عمل زیبایی جراحی و غیرجراحی انجام داده اند که بیش از 9 درصد از کل عمل را تشکیل می دهد. مردان می خواهند چیزهایی را که دوست ندارند در آینه ببینند را تغییر دهند. آمارهای موجود از انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا نشان می دهد که جراحی به عنوان راهی برای مقابله با حفظ و تغییر تصویر در بین مردان رایج شده است.

اهداف مردان ممکن است شامل بینی متعادل‌تر، چهره‌ای جوان‌تر و خط کمر باریک‌تر باشد.

شکل زیبایی سم بوتولینوم که گاهی اوقات توسط بیماران به عنوان “بوتاکس” نامیده می شود، یک تزریق رایج است که به طور موقت خطوط و چین و چروک های صورت را کاهش می دهد یا از بین می برد. از سم بوتولینوم می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • بهبود ظاهر گودی پوستی چانه
  • بلند تر کردن گوشه های دهان
  • اصلاح خط لبخند و خط لثه ای
  • صافی شیارهای پیشانی، خطوط اخم، خطوط لب و خطوط دور چشم

آمار در مورد روش های جراحی زیبایی مردانه

در سال 2016، بهترین روش های جراحی برای مردان با بیش از 10000 عمل عبارت بودند از:

  • لیپوساکشن :45012
  • جراحی گوش:10,457
  • موارد جراحی پلک :28025
  • انواع جراحی بینی :26205
  • جراحی کشیدن صورت :13702
  • کوچک کردن سینه مردان:31368

سایر انواع جراحی زیبایی که مردان در سال 2016 به دنبال آن بودند شامل لیفت گردن، تزریق چربی به صورت، لیفت ابرو و بزرگ کردن چانه بودند که هر کدام بیش از 2000 عمل را انجام دادند.

کاهش سینه مردان برای ژنیکوماستی در 20 سال 181 درصد افزایش یافته است که به عنوان یک جهش بزرگ از سال 2014 تا 2016 محسوب می شود. عمل های زیبایی برای مردان از سال 2010 بیش از 40 درصد افزایش یافته است، اگرچه آنها هنوز نسبت به زنان عمل های بسیار کمتری دارند. مردان 9 درصد از روش های جراحی و غیرجراحی زیبایی را تشکیل می دهند..

رده‌هایی که مردان از نظر جنسیت بالاترین درصد جراحی را دارند عبارتند از:

  • 37 درصد از تمام برداشتن خالکوبی
  • 29 درصد جراحی گوش
  • 23 درصد بزرگ کردن چانه
  • 21 درصد لیفت گردن
  • 18 درصد از جراحی‌های بینی

جوانسازی نوری به عنوان یک روش غیرجراحی برای مردان در سال 2016 محبوبیت زیادی پیدا کرد و سایر روش‌های آرایشی مانند لیزر موهای زائد و بوتاکس محبوبیت خود را حفظ کردند.  گاهی اوقات افراد انتظارات غیرواقع بینانه ای از عمل زیبایی دارند که باعث بهبود و درمان مشکلاتی می شود که ممکن است داشته باشند.

عوارض احتمالی جراحی پلاستیک در مردان

جراحی پلاستیک برای مردان || پزشکت

جراحی زیبایی انتخابی، مانند هر عمل جراحی، خطرات و فوایدی نیز دارد. قرار گرفتن تحت بیهوشی و آرامبخش خطراتی را به همراه دارد که شامل ریتم غیر طبیعی قلب، حمله قلبی و سکته می شود. عفونت، مرگ پوست، عدم تقارن، بی حسی، بی نظمی، چروکیدگی، جای زخم و تجمع مایعات پس از لیپوساکشن می تواند از عوارض ناشی از خود جراحی باشد.

همچنین خطراتی وجود دارد که پزشکان بدون مجوز و آموزش ندیده بیهوشی و جراحی و مقررات ضعیف در این زمینه ممکن است مرتکب آن شوند.

جراحی زیبایی

اگر تصمیم به انجام جراحی زیبایی دارید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید. پزشکی را بیابید که واجد شرایط، آموزش دیده و متخصص باشد و عمل را در بیمارستان یا کلینیک انجام دهد. همچنین به این توصیه ها توجه کنید:

  • در مورد نتیجه جراحی واقع بین باشید.
  • مطمئن شوید که خطرات موجود را درک کرده اید.
  • تا حد امکان تناسب اندام و سلامت داشته باشید.
  • قبل از عمل جراحی سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را ترک کنید تا بهبودی به حداکثر برسد.
  • اگر دارویی مصرف می‌کنید، اضافه وزن دارید یا مشکلات یا بیماری زمینه ای مداومی دارید، مشاوره بگیرید. ممکن است به اندازه کافی کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی نباشید و خطرات برای انجام این نوع جراحی انتخابی برای شما بسیار زیاد باشد.

انواع متداول جراحی پلاستیک برای مردان

جراحی پلاستیک برای مردان || پزشکت

جوانسازی پلک

همانطور که زنان اغلب نشانه های پیری را در اطراف چشم نشان می دهند، مردان نیز همینطور هستند. ممکن است جمله “چشم ها دریچه ای به روح هستند” درست باشد، اما من این جمله را نیز اضافه می کنم که “پلک ها پنجره ای هستند که از طریق آن روح را می بینید.” پوست شیاردار آویزان شل، ابروهای جانبی که روی پلک‌های بالایی آویزان هستند، و پدهای چربی برآمده زیر پلک‌ها با فرورفتگی‌های برجسته اشک‌آور تصویری از خستگی و کاهش نشاط را به نمایش می‌گذارند. این اغلب باعث می شود که دوستان و دانشگاه ها از شما بپرسند که آیا خسته هستید یا به اندازه کافی می خوابید.

خوشبختانه، جراحی برای بازگرداندن ظاهری شفاف به پلک های فوقانی با اصلاح هر گونه افتادگی پلک می تواند بازی را تغییر دهد. پلک های تحتانی را می توان با برداشتن چربی اضافی و جابجایی این بافت روی گونه برای از بین بردن پارگی پوست جوان کرد. این روش همراه با سفت کردن پوست و عضلات، ظاهری شاداب و سرزنده را به ارمغان می آورد. این می تواند نه تنها در موقعیت های اجتماعی، بلکه در نحوه نگاه کردن به یک فرد در محل کار نیز مهم باشد.

اکثر مردان ابتدا متوجه علائم پیری در اطراف چشم خود می شوند و معمولاً از کیسه های چشم یا پوست اضافی پلک شکایت می کنند که احساس می کنند آنها را پیرتر نشان می دهد. بنابراین، انتظار می رود که بلفاروپلاستی به طور مداوم در میان محبوب ترین روش ها برای مردان باشد.

لیفت پلک در مردان

جراحی پلاستیک برای مردان || پزشکت

لیفت چشم بر روی پلک های بالایی یا پایینی (اغلب هر دو) انجام می شود و پوست اضافی را از بین می برد تا چین و چروک ها صاف شود و ناحیه چشم صاف تر و جوان تر به نظر برسد. آنها در میان بیماران مرد محبوب هستند، زیرا آنها روش های نسبتاً ساده ای هستند که نتایج بزرگی را با زمان کوتاهی ارائه می دهند. این یک جراحی ساده است. بهبودی از آن آسان است و نشانه‌ای وجود ندارد که شما این جراحی را انجام داده‌اید.

بلفاروپلاستی در بین مردان نه تنها به این دلیل که وقتی به درستی انجام می شود، مشخص نیست، بلکه به این دلیل که نتایج آن ظریف است، محبوبیت دارد. او می‌گوید: «برای مردان، جراحی پلک کمترین تلاش برای جوان‌بودن و پاک کردن نشانه‌های واضح‌تر پیری در اطراف چشم است».

لیپوساکشن

به طور کلی لیپوساکشن یکی از بهترین روش‌های زیبایی در سراسر جهان است، بنابراین جای تعجب نیست که برای مردان نیز در بالاترین نقطه قرار گیرد. اما این بدان معنا نیست که زنان و مردان نوع یکسانی از لیپوساکشن را انجام می دهند یا به دنبال نتایج یکسانی هستند.

کارشناسان معتقدند که مردانی که این جراحی  را انتخاب می کنند نمی‌خواهند لاغر باشند، بلکه می‌خواهند خوشتیپ شوند. آن‌ها می‌خواهند از شر چربی های کمرشان خلاص شوند، اما خطوط مردانه‌ای که آنها را قوی‌تر نشان می‌دهد نیز می‌خواهند. برای مردان، این جراحی فقط برای خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته نیست، بلکه تقویت عضلات است. مردان شانه های پهن، کمر باریک و بدون باسن می خواهند.

ژنیکوماستی (کوچک کردن سینه مردان)

جراحی ژنیکوماستی یا کوچک کردن سینه مردان، یکی از رایج ترین عمل های زیبایی در بین مردان است. ژنیکوماستی اصطلاح پزشکی برای سینه های بزرگ یا زنانه در مردان است و روش جراحی معمولاً شامل برداشتن بافت همراه با لیپوساکشن برای کانتور کردن ناحیه است. طبق گفته کلینیک مایو ، ژنیکوماستی به عنوان یک بیماری شایع است و حدود نیمی از مردان را در بدو تولد و از هر چهار مرد 50 تا 69 ساله یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد .

کاشت مو

دکتر بن پل، جراح پلاستیک دارای گواهی هیئت مدیره، در شهر نیویورک، که در کاشت مو و سایر روش های مرتبط با مو تخصص دارد، می گوید: «کاشت مو به طرز دیوانه کننده ای محبوب می شود. طبق گزارش انجمن ریزش مو آمریکا ، حدود دو سوم مردان در سن 35 سالگی ریزش مو را تجربه می کنند. این تعداد تا زمانی که به 50 می رسند به 85 درصد می رسد. علت اصلی این وضعیت آلوپسی آندروژنیک است (که معمولاً به عنوان طاسی با الگوی مردانه شناخته می شود). همانطور که از نامش پیداست، این یکی از مسائلی است که مردان بیشتر با آن دست و پنجه نرم می کنند.

قابل درک است که کاشت مو یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی برای مردان است. اما یکی از دلایلی که این روزها مردان بیشتری به دنبال آن هستند این است که پیشرفت‌های تکنولوژیکی به آنها اجازه می‌دهد این جراحی نتایج بهتری داشته باشد و جای زخم کمتری بر جای بگذارند.

رینوپلاستی (معروف به جراحی بینی)

جراحی پلاستیک برای مردان || پزشکت

دکتر راجرز یکی از پزشکان با تجربه در این زمینه می‌گوید: «یک سوم از تمام جراحی‌های بینی که من انجام می‌دهم بر روی مردان است». با این حال، مردان معمولاً در مورد جراحی بینی خود به دنبال چیزی متفاوت از زنان هستند . او می گوید: «به طور کلی مردان بینی مردانه تری می خواهند.

معمولاً آن را کمی صاف‌تر و کمتر از چیزی که به آن شکستگی فوق العاده نوک بینی می‌گویند (زمانی که نوک کوچکی بالای نوک بینی وجود دارد) می‌خواهند. آنها همچنین معمولا دوست دارند بینی بزرگتری داشته باشند». زیرا بینی‌های کوچک‌تر ظاهری زنانه دارند. او متوجه شده است که بیماران مرد جراحی بینی او نمی خواهند بینی آنها خیلی عالی به نظر برسد.

پرکننده های پوستی

همه مردانی که به دنبال عمل های زیبایی هستند، حاضر نیستند که زیر چاقو بروند. پرکننده های پوستی در بین مردان رایج تر از روش های جراحی است که می تواند مشکلات مشابه را برطرف کند. پرکننده های هیالورونیک مانند Juvederm® و Voluma® معمولاً برای جبران حجم از دست رفته در نواحی مانند گونه ها استفاده می شوند. یکی از رایج‌ترین مکان‌هایی که مردان به دنبال پرکننده هستند، در امتداد خط فک است.

دکتر راجرز می گوید: «مردان بیشتر از زنان برای پرکننده در امتداد خط فک درخواست می کنند. برای بسیاری از مردان، چانه تیز و خط فک قوی نشانه مردانگی و جوانی است، بنابراین استفاده از فیلر برای جلوگیری از افتادگی پوست اطراف فک یک درخواست رایج است.

تزریق نوروتوکسین

نوروتوکسین‌هایی مانند Botox®، Dysport®، Jeuveau®، و Xeomin® رایج‌ترین عمل زیبایی برای مردان هستند. این سموم تزریقی چین و چروک های روی پیشانی، بین ابروها و اطراف چشم ها را صاف می کند. آنها راهی آسان برای مبارزه با علائم قابل مشاهده پیری هستند.

با این حال، مردان همیشه به دنبال نتایج مشابه زنان نیستند. دکتر راجرز می‌گوید: بیماران مرد او معمولاً به دنبال صاف کردن چین و چروک های بسیار عمیق هستند، اما خطوط را به طور کامل پاک نمی کنند. بزرگترین چیزی که مردان باید در هنگام تزریق بوتاکس در نظر بگیرند این است که چه کسی آن را تزریق می کند. او هشدار می دهد: «بسیاری از مردم تجربه زیادی در درمان زنان دارند، اما نه لزوماً با مردان. این در حالی است که مردان معمولاً برای رسیدن به نتایج مورد نظر خود به نوروتوکسین کمتری نیاز دارند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز