لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

جراحی بزرگ کردن چشم ها

جراحی بزرگ کردن چشم ها || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


جراحی بزرگ کردن چشم ها، آیا شما علاقه مند به تغییر فرم چشمان خود هستید؟ آیا تا به حال کسی را با چشمان درشت و زیبا می بینید و با خود فکر می کنید: “کاش چشمان من بیشتر شبیه این بود؟” خوب، ما یک خبر خوب برای شما داریم. شما می توانید شکل چشم خود را از طریق جراحی بزرگ کردن چشم که به آن اپیکانتوپلاستی نیز می گویند تغییر دهید. اپیکانتوپلاستی چیست؟ چرا باید این نوع جراحی را در نظر بگیرید؟ این مقاله از پزشکت را تا انتها بخوانید تا اطلاعات بیشتری را در این مورد کسب کنید.

اپیکانتوپلاستی چیست؟

اپی کانتوپلاستی که به آن اپی کانتوپلاستی جانبی یا دارویی نیز گفته می شود، نوعی جراحی چشم است که قسمت های داخلی چشم شما را بلندتر می کند تا چشمان شما بزرگتر شود.

اگر چین اپیکانتال قوی دارید (که به نام چین مغولی نیز شناخته می شود)، به این معنی است که یک شبکه در سراسر چشم شما تشکیل می شود و کانتوس داخلی شما را می پوشاند. این چین‌خوردگی می‌تواند زیبایی پلک‌های شما را پنهان کند و چشم‌های شما را کوچک‌تر و خسته‌تر نشان دهد. به طور معمول، این جراحی بر روی افراد آسیایی تبار انجام می‌شود، اما برای هر مرد یا زنی که می‌خواهد چشم‌هایی درخشان‌تر، بزرگ‌تر و هوشیارتر به نظر برسد، انجام می‌شود.

همچنین برای بیمارانی است که چین‌های اپیکانتال بزرگی دارند که از شکل و ظاهر چشم‌هایشان جلوگیری می‌کند. این جراحی شامل ایجاد برش های بسیار کوچک در گوشه چشم برای رهایی از مشکلات فوق است.

اغلب، افراد برای دستیابی به چشمانی زیباتر و شفاف تر، اپیکانتوپلاستی را با جراحی پلک دوتایی ترکیب می کنند.

مزایای جراحی بزرگ کردن چشم چیست؟

بنابراین، مزایای این نوع جراحی چیست؟ با اپیکانتوپلاستی می توانید:

  • فاصله بین کانتال داخلی خود را کاهش دهید، که به دورتر نشان دادن چشم ها کمک می کند (فاصله ایده آل بین کانتال داخلی نسبت 1:1 است).
  • نیمه میانی چشم خود را در معرض دید قرار دهید تا چشمان شما روشن تر و بزرگتر به نظر برسد.
  • نیمی از چین های داخلی چشم خود را کاهش دهید تا چین و چروک چشم کاهش یابد تا کمتر خسته تر به نظر برسید.
  • کانتوس داخلی را در جهت میانی و به سمت بالا ببرید تا چشمان شما کمتر مایل به نظر برسد
  • اپیکانتوپلاستی همچنین می تواند به رفع خستگی ظاهری کمک کند و ظاهر کلی صورت شما را متعادل کند.

چه کسی کاندیدای خوب برای اپیکانتوپلاستی است؟

جراحی بزرگ کردن چشم ها || پزشکت

بنابراین، چگونه متوجه می شوید که اپیکانتوپلاستی برای شما مناسب است؟ شما در صورت داشتن شرایط زیر کاندیدای خوبی برای اپیکانتوپلاستی هستید:

  • آرزوی بهبود ظاهر کلی چشمان خود را دارید.
  • آرزو دارید چشمان بزرگتری داشته باشید اما می خواهید ویژگی های قومی خود را حفظ کنید.
  • چین های اپیکانتال قوی داشته باشید که ظاهر فرم چشم شما را به خطر می اندازد.
  • تحت عمل جراحی پلک مضاعف قرار گرفته اید یا قصد دارید برای زیبایی بیشتر ظاهر خود این جراحی را انجام دهید.

برای اینکه کاندیدای خوبی برای اپیکانتوپلاستی باشید، باید سلامت کلی خوبی نیز داشته باشید. اگر سیگاری هستید، باید سه هفته قبل و سه هفته بعد از جراحی سیگار را قطع کنید. این به این دلیل است که کشیدن سیگار می تواند توانایی بدن شما را برای بهبودی کامل مهار کند.

انواع اپیکانتوپلاستی

دو نوع مختلف اپیکانتوپلاستی وجود دارد: داخلی و جانبی.

جراحی زیبایی

اپیکانتوپلاستی داخلی

اپیکانتوپلاستی داخلی روی گوشه داخلی چشم تمرکز می کند. در طول این عمل، جراح شما مقداری از چین های اضافی را برای نمایان شدن بهتر قسمت داخلی چشم شما می کند. این به چشم ها کمک می کند بزرگتر و بازتر به نظر برسند. همچنین می تواند به صاف کردن چشم های کج کمک کند.

اپیکانتوپلاستی جانبی

از طرف دیگر، اپی کانتوپلاستی جانبی، قسمت بیرونی چشم را مورد توجه قرار می دهد. در طول این عمل، جراح چشم شما را دراز می کند و شیب آن را کاهش می دهد تا چشمان شما کمتر افتاده و خسته به نظر برسد.

برای اینکه بفهمید کدام نوع اپی کانتوپلاستی برای شما مناسب است، باید با یک جراح زیبایی چشم قرار ملاقات بگذارید. انتخاب جراح با تجربه در هر دو روش بسیار مهم است تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را به دست آورید.

چین میانی کانتال یا چین مغولی یک چین پوستی به شکل نیمه قمری است که گوشه داخلی چشم را می پوشاند که یک ویژگی رایج در چشم آسیایی تبار است. گاهی اوقات اپیکانتوس داخلی می‌تواند باعث ایجاد سرپوش در گوشه داخلی چشم شود و چشم‌ها را کوتاه‌تر و کوچک‌تر نشان دهد. اپیکانتوپلاستی داخلی یک تکنیک جراحی برای تنظیم شکل گوشه داخلی چشم است.

کاندیداهای ایده آل شامل کسانی هستند که می خواهند چشم های خودشان را در بعد افقی بلندتر کنند. کانتور کردن شکل داخلی چشم نیز می تواند نتایج پلک دوتایی شما را بهبود بخشد و چشمان شما را بزرگتر و درخشان تر نشان دهد.

این روش را می توان به تنهایی یا همراه با جراحی پلک دوتایی انجام داد. از بی حسی موضعی و آرامبخش داخل وریدی سبک برای اطمینان از راحتی و عدم احساس درد بیماران استفاده می شود. مدت زمان عمل حدود یک ساعت است. در طی این عمل، مقداری از پوست اضافی در امتداد چین کانتال داخلی برداشته می‌شود و بافت مرتب می‌شود تا گوشه داخلی چشم بازتر به نظر برسد. بخیه های بسیار کوچک در حدود 7 روز گذاشته و برداشته می شود.

مشاوره جراحی بزرگی چشم

جراحی بزرگ کردن چشم ها || پزشکت

قبل از اینکه برای جراحی بروید، ابتدا باید با جراح مشورت کنید. در طول مشاوره ، پزشک در مورد سابقه پزشکی شما صحبت خواهد کرد تا مشخص کند آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر.

اگر سوالی در مورد جراحی دارید، باید در طول جلسه مشاوره از آنها بپرسید. در اینجا برخی از سوالات متداول افراد در مورد این روش وجود دارد:

آیا جراحی اپیکانتوپلاستی جای زخم بر جای می گذارد؟

جراح شما سعی خواهد کرد تا با ایجاد برش در صورت لزوم، اطمینان حاصل کند که چشمان شما کمترین جای زخم را دارند. به طور معمول، جای زخم رخ می دهد، اما این اسکارها در شش ماه پس از عمل به شدت محو می شوند.

آیا می توان جراحی را معکوس کرد؟

اگر به هر دلیلی از نتایج خود راضی نیستید، می توان شکل قبلی چشم هایتان را بازیابی کرد. این کار با کشیدن بافت های نرم روی زخم ها برای بازسازی چین مغولی انجام می شود.

آیا اپیکانتوپلاستی روی چشم های بزرگتر موثر است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر افرادی که اپیکانتوپلاستی را انتخاب می کنند، آسیایی تبار هستند. با این حال، اگر چشم‌های بزرگ‌تری دارید، این نوع جراحی همچنان امکان‌پذیر است و توصیه می‌شود. بهترین راه برای اینکه بفهمید کاندیدای خوبی هستید یا خیر این است که با یک جراح مشورت کنید

چین اپیکانتیک چیست؟

چین های اپیکانتی بخشی از پلک بالایی هستند که گوشه داخلی چشم را می پوشاند. این چین ها اغلب به دلیل ژنتیک، میراث و سن ایجاد می شوند.

آیا اپیکانتوپلاستی می تواند پتوز را برطرف کند؟

پتوز ضعیف شدن ماهیچه ای است که پلک بالایی را باز نگه می دارد. این می تواند منجر به ظاهر افتادگی پلک شود. تعدادی از روش های جراحی برای اصلاح پتوز استفاده می شود. از جراحی پلک دوتایی می توان برای اصلاح پتوز با سفت کردن و در نتیجه بالا بردن این عضله استفاده کرد.

هزینه اپیکانتوپلاستی چقدر است؟

قیمت جراحی اپی کانتوپلاستی بسته به طرح درمانی خاص متفاوت است. اپی کانتوپلاستی اغلب با روش های دیگر همراه است، بنابراین هزینه آن اغلب با جراحی پلک دوتایی یا بلفاروپلاستی با سن بالا همراه است. یک طرح جراحی فردی شامل تفکیک قیمت است.

اپیکانتوپلاستی داخلی چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟ بیشتر تورم در 2 هفته اول برطرف می شود، اما ممکن است چندین هفته طول بکشد تا نتایج نهایی حاصل شود.

چگونه از شر Epicanthal Fold خلاص شوید؟ با استفاده از تکنیک های خاص، مقداری پوست اضافی از چین اپی کانتال داخلی برداشته می شود و بافت آن مرتب می شود تا چشم ها بزرگتر و جذاب تر به نظر برسند.

چین های اپیکانتال داخلی در چه سنی ناپدید می شوند؟ چین های اپیکانتال داخلی ممکن است در کودکان خردسال از هر قومیتی وجود داشته باشد و به طور کلی پس از رشد کامل پل بینی در دوران بلوغ ناپدید می شوند. در آنهایی که نژاد آسیایی دارند، چین اپی کانتال داخلی یک ویژگی دائمی رایج است که برای برداشتن چین از طریق جراحی که به طولانی شدن گوشه داخلی چشم کمک می کند، نیاز به اپیکانتوپلاستی داخلی دارد.

روش اپیکانتوپلاستی چگونه انجام می شود؟

جراحی بزرگ کردن چشم ها || پزشکت

هنگامی که یک مشاوره انجام دادید و تشخیص دادید که کاندیدای خوبی برای جراحی بزرگ کردن چشم هستید، نوبت به انجام این عمل می رسد. جراحی بزرگ شدن چشم را می توان در بیمارستان یا در کلینیک سرپایی انجام داد.

بی حسی موضعی

قبل از شروع جراحی، بی حسی موضعی به شما تزریق خواهد شد. با بی حسی موضعی، بخش کوچکی از بدن شما بی حس می شود، اما شما کاملا هوشیار می مانید. این با بیهوشی عمومی متفاوت است، که در آن شما کاملاً ناخودآگاه و از عمل بی اطلاع هستید.

بی‌حسی موضعی معمولاً پس از یک ساعت از بین می‌رود، اما ممکن است تا چند ساعت پس از جراحی، کمی گزگز و بی‌حسی را تجربه کنید. به طور کلی، برای آماده شدن برای بی حسی موضعی نیازی به انجام کارهای زیادی ندارید. در طول مشاوره، باید به پزشک خود اطلاع دهید که:

  • یک اختلال خونریزی دارید.
  • شما هر گونه زخم باز دارید که می تواند از بهبودی در نزدیکی ناحیه آسیب دیده جلوگیری کند.
  • از داروهای رقیق کننده خون یا سایر داروهایی استفاده می کنید که می توانند خطر خونریزی شما را افزایش دهند (معمولاً باید این داروها را برای مدت کوتاهی قبل از جراحی قطع کنید).

اگر در حین عمل احساس درد کردید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا معمولاً نشان می دهد که آنها باید دوز بالاتری به شما بدهند. به طور کلی، بی حسی موضعی بسیار بی خطر است، اما برخی از عوارض جانبی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. عوارض جانبی عبارتند از:

  • سرگیجه
  • تکان دادن
  • صدای زنگ در گوش
  • بی حسی
  • طعم فلزی در دهان شما
  • همچنین ممکن است واکنش آلرژیک به بی حسی موضعی داشته باشید، اما این بسیار نادر است.

جراحی

به محض اینکه جراح بی حسی موضعی را انجام داد و فرصتی برای انجام آن فراهم شد، جراحی را شروع می کند. جراح شما با ایجاد برش های از پیش برنامه ریزی شده در اطراف گوشه چشم شروع می کند.

این برش‌ها فلپ‌های کوچکی ایجاد می‌کنند که به جراح شما اجازه می‌دهد شکل پلک داخلی شما را بازسازی کند. سپس، جراح پوست اضافی را از چشم شما خارج می کند.

با اپی کانتوپلاستی جانبی، برش هایی در گوشه های خارجی چشم شما ایجاد می شود. پس از باز شدن موفقیت آمیز چشم ها، جراح چشم را به دقت بخیه می زند تا چین های باز پوست را ببندد.

به طور معمول، عمل جراحی بین 30 دقیقه طول می کشد. اگر می خواهید جراحی پلک دوتایی را نیز انجام دهید، می توانید انتظار داشته باشید که حدود یک ساعت طول بکشد.

بهبودی

به طور کلی، روند بهبودی برای جراحی بزرگ شدن چشم بسیار آسان است. بیشتر افراد کمی تورم و کبودی در اطراف چشم را تجربه می‌کنند، اما بعد از یک هفته از بین می‌رود. هر تورم باقیمانده به تدریج طی هشت تا دوازده هفته آینده فروکش خواهد کرد. چهار تا شش روز پس از جراحی، باید به کلینیک یا بیمارستان برگردید تا بخیه‌های خود را بکشید.

اکثر بیماران دو هفته پس از جراحی به سر کار باز می گردند، اما جدول زمانی بهبودی برای همه متفاوت است. چند روز پس از برداشتن بخیه‌ها، می‌توانید دوباره آرایش کنید.

جراح شما دستورالعمل هایی را در مورد نحوه مراقبت از بخیه ها در روزهای بعد از عمل به شما ارائه می دهد. فرآیند مراقبت پس از آن معمولاً شامل موارد زیر است:

  • پرهیز از مصرف سیگار برای چند هفته
  • استفاده از کرم اسکار پس از برداشتن بخیه ها
  • اجتناب از سونا و استخر تا دو هفته پس از جراحی
  • ۴ ساعت پس از جراحی از خوردن غذاها و نوشیدنی های گرم خودداری کنید
  • برای کاهش تورم و کبودی، یک کمپرس سرد روی چشمان خود قرار دهید
  • مصرف داروهای مسکن و استفاده از کرم آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک
  • اجتناب از لنزهای تماسی و مژه مصنوعی به مدت دو هفته پس از جراحی

همچنین باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در هفته های اول پس از جراحی خودداری کنید. اگر نیاز به بیرون رفتن دارید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و چشمان خود را با عینک آفتابی بزرگ پنهان کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز