لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چگونه سلولیت را از بین ببریم؟

چگونه سلولیت را از بین ببریم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


وقتی در مقابل آینه می ایستیم و می بینیم پوستمان مملو از سلولیت است، حس ناخوشایندی به ما دست می دهد و مطمئناً می تواند اعتماد به نفس را از بین ببرد. افراد سعی می کنند برای حذف سلولیت، پاها و بازوهای خود را بطور کامل زیر لباس پنهان کنند. شاید افراد دیگر مجبور نباشند این کار را انجام دهند. در این مقاله، در پاسخ به این که چگونه سلولیت را از بین ببریم؟ انواع داروهای خانگی ساده را ذکر کرده ایم که ممکن است به شما در دستیابی به نتایج دلخواه کمک کند.

درمان خانگی سلولیت

چگونه سلولیت را از بین ببریم؟ | پزشکت

سلولیت چروک پوستی است که معمولاً در ناحیه ران ایجاد می شود. هنگامی که رسوب چربی در زیر پوست شما ایجاد می شود، شکل می گیرد. این بافت چربی به بافت پیوندی پوست شما فشار می آورد و ظاهری گود ایجاد می کند. مطالعات نشان می دهد که این مشکل در 80-90 درصد از زنان پس از بلوغ وجود دارد. سلولیت به دلیل توزیع متفاوت ماهیچه ها و چربی در بدن، به طور معمول در مردان مشاهده نمی شود. سلولیت معمولاً در ران و باسن شما ایجاد می شود، اما در نواحی دیگر نیز قابل مشاهده است.

اکنون به درمان های خانگی که ممکن است به کاهش سلولیت بدن شما کمک کند، نگاهی می اندازیم.

ماساژ برای درمان سلولیت در خانه

ماساژ باعث آرامش بدن و ذهن می شود. ماساژ نواحی بدن دارای سلولیت می تواند باعث صاف شدن قابل توجه پوست شود. همچنین ممکن است باعث کاهش سلولیت شود زیرا تخلیه لنفاوی را تسهیل می کند. نوع کرم ماساژ مورد استفاده برای ماساژ نواحی سلولیت دار این فرایند را موثرتر می کند. مهم است که این روش را چندین بار تکرار کنید تا به سفت شدن پوست و کاهش سلولیت کمک شود.

پپتیدهای کلاژن زیست فعال

پپتیدهای کلاژن زیست فعال، مکمل های غذایی هستند. این مکمل ها وقتی با غذای شما مصرف می شوند، به کاهش سلولیت کمک می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل های پپتید کلاژن ممکن است یک اثر تحریک کننده بر متابولیسم سلولی پوستی داشته باشند. این بدان معناست که می تواند میزان سلولیت را کاهش داده و ساختار پوستی پوست شما را بازیابی کند. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا ثابت شود که پپتیدهای کلاژن فعال می توانند سلولیت را کاهش دهند. توجه داشته باشید که مکمل های غذایی را فقط در صورت تجویز پزشک مصرف کنید.

برنزه کننده ها

با استفاده از دستگاه های برنزه کننده می توان ظاهر سلولیت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. اینها مقرون به صرفه هستند و شناخته شده اند که سلولیت را کمتر مشاهده می کنند (به ویژه در رنگ های تیره پوست). برای به دست آوردن بهترین نتایج، ابتدا از یک لایه بردار در مناطق سلولیت دار استفاده کنید. سپس، محصول خود برنزه کننده را بمالید.

قهوه آسیاب شده

چگونه سلولیت را از بین ببریم؟ | پزشکت

قهوه حاوی کافئین است. مطالعات نشان می دهد که کافئین دارای اثر تحریک کننده بر لیپولیز است، بنابراین احتمالاً به کاهش سلولیت کمک می کند. 2-3 قاشق غذاخوری پودر قهوه با روغن حامل مخلوط کنید. این خمیر را روی نواحی مشکل دار پوست خود با حرکت دایره ای ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه با آب گرم بشویید. شما می توانید این روند را حداقل 3 بار در هفته تکرار کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا منبع غنی از ترکیبات فعال زیستی است که می تواند مشکلات پوستی را درمان کند. عصاره آلوئه ورا می تواند به سنتز کلاژن و سفت شدن پوست کمک می کند و ممکن است سلولیت را کاهش دهد. مقداری ژل آلوئه ورا بردارید و آن را به آرامی روی ناحیه سلولیت با حرکات دایره ای ماساژ دهید. شما می توانید این روند را حداقل 3 بار در هفته تکرار کنید.

روغن گریپ فروت

روغن گریپ فروت دارای ترکیبات فعال زیستی است که می تواند چربی زایی را مهار کند. این بدان معناست که می توانید از این روغن در مناطق دارای سلولیت استفاده کنید و ممکن است در این مناطق کاهش چربی اضافی مشاهده شود. مخلوط 2-3قطره روغن گریپ فروت و1-2 قطره روغن حامل را روی یک پنبه بریزید. پنبه را به آرامی روی نواحی مشکل دار ماساژ دهید. بگذارید حدود یک ساعت بماند و بشویید. 4-3 بار در هفته تکرار کنید.

روغن رزماری

روغن رزماری حاوی کارنوزول و کارنوسیک اسید است. این ترکیبات اثر چربی زایی دارد که سلولیت را کاهش می دهد. دو تا سه قطره روغن رزماری را با یک تا دو قطره روغن حامل مخلوط کنید. چند قطره از مخلوط را روی یک پنبه بریزید. پنبه را به آرامی روی نواحی مشکل دار ماساژ دهید .بگذارید حدود یک ساعت بماند و بشویید. 3-4 بار در هفته تکرار کنید.

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین است. این ترکیبات میزان چربی بدن را کاهش می دهد و همچنین سطح متابولیسم را افزایش می دهد. چای سبز به نوبه خود ممکن است به کاهش سلولیت در بدن شما کمک کند. می توانید حداقل 2 فنجان چای سبز در روز مصرف کنید.

دارچین برای درمان سلولیت در خانه

دارچین حاوی سینامالدهید و تعداد زیادی پلی فنول دیگر است. این ترکیبات یک اثر بازدارنده نسبت به لیپوژنز نشان می دهند و به کاهش وزن کمک می کنند و در نتیجه احتمالاً سلولیت را کاهش می دهند. یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را به آب جوشانده اضافه کنید. بعد از 30 دقیقه عسل را اضافه کرده و مخلوط را تا زمانی که گرم است مصرف کنید. شما باید حداقل 2 فنجان از این جوشانده را در روز مصرف کنید.

زردچوبه برای درمان سلولیت در خانه

زردچوبه منبع غنی از یک ترکیب زیست فعال به نام کورکومین است. کورکومین به کاهش محتوای چربی در بدن شما کمک می کند، بنابراین ظاهر سلولیت را کاهش می دهد. یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری عسل خوب مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید. شما باید این خمیر را دو بار در روز به مدت چند هفته مصرف کنید.

این لیستی از داروهای خانگی است که ممکن است به کاهش سلولیت کمک کند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید گزینه های درمانی خاصی را در نظر بگیرید.

چه چیزی باعث سلولیت در ران می شود؟

چگونه سلولیت را از بین ببریم؟ | پزشکت

ناحیه ران به طور طبیعی دارای بافت چربی بیشتری است و به سلولیت اجازه می دهد به راحتی گسترش یابد. عوامل دیگری که باعث ایجاد سلولیت در این منطقه (یا هر منطقه ای) می شوند عبارتند از:

  • سن فرد
  • افزایش وزن
  • نازک شدن اپیدرم
  • از دست دادن کلاژن
  • سابقه خانوادگی سلولیت
  • سطح استروژن در بدن شما

گزینه های درمان پزشکی برای سلولیت 

برای کاهش سلولیت می توانید از بین چندین گزینه پزشکی یکی را انتخاب کنید. گزینه های درمان شامل موارد زیر است:

موج درمانی آکوستیک. موج درمانی آکوستیک یک گزینه درمانی است که شامل چند جلسه استفاده از امواج صوتی برای از بین بردن سلولیت است.

لیزر درمانی. لیزر درمانی شامل استفاده از لیزر برای تجزیه بافت های چربی اضافی و در نتیجه کاهش سلولیت است.

انتشار دقیق بافت. این یک روش خلاء، شامل برش نوارهای اتصال با استفاده از یک سری تیغه های کوچک است. این روش ممکن است بیش از یک سال طول بکشد.

تمریناتی برای از بین بردن سلولیت

چگونه سلولیت را از بین ببریم؟ | پزشکت

در اینجا چند تمرین وجود دارد که می تواند به کاهش سلولیت کمک کند.

اسکوات. این تمرین را با ایستادن مستقیم با پاهای کمی باز از یکدیگر شروع کنید. با حفظ آرامش بقیه بدن، دستان خود را در مقابل خود بالا بیاورید. حالا، چمباتمه بزنید (حالت شما باید شبیه حالت نیمه نشسته باشد). این حالت را به مدت 2 دقیقه نگه دارید. برای شروع می توانید 10 تکرار انجام دهید و به آرامی به 2-3 ست 10 تایی تکرار کنید.

اسکوات پرش. اسکوات پرش تنوع تمرین قبلی است. موقعیت شروع را برای یک حرکت اسکوات فرض کنید. دستان خود را به طرفین نگه دارید، و پرش کنید و در حالت اسکوات فرود بیایید. این حالت را برای 30 ثانیه نگه دارید. در ابتدا می توانید 10 تکرار را انجام دهید و سپس با انجام 2 ست 10 تایی هر کدام به آرامی آن را افزایش دهید.

امیدواریم این مقاله به شما یک بینش جامع در مورد آنچه می توانید برای از بین بردن سلولیت انجام دهید داده باشد. امیدواریم این روش ها بهترین نتایج را به شما بدهند و شما را لاغر و خوش اندام نشان دهند.

سوالات متداول در درمان سلولیت در خانه

چه غذاهایی باعث سلولیت می شوند؟ غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده مانند گوشت، محصولات لبنی، پنیر، غذاهای فست فود و غیره می توانند باعث افزایش وزن شما شوند که همزمان منجر به سلولیت می شود.

آیا سلولیت با افزایش سن بدتر می شود؟ با افزایش سن، زنان با عدم تعادل در سطح هورمون ها روبرو می شوند. این می تواند ظاهر سلولیت را تشدید کند زیرا بدن مقدار کمتری استروژن تولید می کند.

آیا مسواک زدن خشک به سلولیت کمک می کند؟ مسواک زدن خشک می تواند گردش خون و تخلیه لنفاوی را تسهیل کند. این می تواند به کاهش سلولیت کمک کند.

آیا حجامت می تواند سلولیت را کاهش دهد؟ حجامت گردش خون و سایر مایعات را افزایش داده و از تجمع مایعات جلوگیری می کند. حجامت می تواند محتوای سلولیت پوست شما را کاهش دهد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز