لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

آیا از کم پشتی ابرو هایتان رنج می کشید؟

پرپشت کردن ابروها | پزشکت

فهرست مطالب

آیا از کم پشتی ابرو هایتان رنج می کشید؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


پرپشت کردن ابروها و داشتن ابروهای ضخیم و پررنگ برای بسیاری از خانم ها با اهمیت و مهم است. اما ظاهر ابروها می تواند نقش بسیار مهمی در شکل ظاهری و صورت افراد و حتی زیبایی آنها داشته باشد. اما با این حال، میزان رشد معمول موهای ابرو کم و بیش 0.16 میلی متر در روز است. در برخی افراد ممکن است ابرو ها رشد کمی داشته باشند و یا کم پشت به نظر برسند.

برخی راهکارهای درمانی می توانند موهای ابرو را قویتر و پرپشت تر کنند و برخی از آنها همچنین به رشد موهای تازه کمک می کنند. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه فقط در چند هفته می توانید ابروهای پرپشتی داشته باشید. شما باید هنگام انجام درمان های خانگی یا مراقبت از ابروهای خود با روش های منظم، صبور باشید.

برخی از راهکارها برای پرپشت کردن ابروها، عبارتند از:

روغن نارگیل

موهای ابرو از پروتئین تشکیل شده است. روغن نارگیل می تواند به کاهش ریزش پروتئین در مو کمک کند. اسید لوریک موجود در آن به عنوان یک ماده ضد میکروبی عمل می کند. حتی از آسیب بیشتر به ابروهای شما جلوگیری کرده و آنها را تحریک می کند تا سریعتر رشد کنند. پنبه را به روغن آغشته کرده و به ابروها بمالید. یک شب اجازه دهید بماند. صبح با شستشوی صورت بشویید. بهتر است هر روز روغن نارگیل را روی ابروهای خود بمالید.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اولوروپئین است، یک ترکیب فنلی که در مطالعات موش به رشد مو کمک می کند. از این رو، ممکن است د ضخیم شدن ابروها نیز موثر باشد. یک قطره روغن زیتون را روی نوک انگشت خود بریزید و آن را روی ابروهای خود ماساژ دهید. آن را برای چند ساعت نگه دارید و آن را با شستشوی صورت و آب بشویید. این کار را روزی یک بار انجام دهید.

توجه: مطمئن شوید که از روغن زیتون بکر استفاده می کنید زیرا تصفیه نشده و توسط مواد شیمیایی آلوده نیست.

روغن بادام

پرپشت کردن ابروها | پزشکت

روغن بادام حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به تغذیه و تقویت مو کمک می کند. از این رو، ممکن است در رشد مو در ابروها و ضخیم شدن آنها نیز موثر باشد. روغن را با حرکات دورانی روی ابروهای خود ماساژ دهید. یک شب آن را نگه دارید و صبح بشویید. آن را هر روز استفاده کنید.

احتیاط: اگر به بادام حساسیت دارید، از روغن بادام خودداری کنید زیرا می تواند باعث موارد مختلفی مانند خارش، تورم و مشکلات گوارشی و تنفسی شود. آلرژی شدید ممکن است منجر به شوک آنافیلاکتیک شود.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از موثرترین راه حل ها برای پرپشت شدن ابرو است.  روغن کرچک می تواند به رشد مو کمک کند. با این حال، هیچ مطالعه علمی برای اثبات این اثر وجود ندارد. چند قطره روغن کرچک را با نوک انگشتان روی ابروهای خود ماساژ دهید. آن را به مدت 30 دقیقه نگه دارید. با یک پاک کننده آرایش پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. روغن کرچک را هر روز بمالید.

احتیاط: روغن کرچک خالص در صورت حساسیت به آن ممکن است باعث تحریک، کهیر و بثورات شود. قبل از استفاده حتماً تست آزمایشی را انجام دهید.

آلوئه ورا

پرپشت کردن ابروها | پزشکت

آلوئه ورا حاوی ترکیبی به نام آلوئنین است که باعث رشد مو می شود. حتی می تواند به ضخیم شدن ابرو کمک کند. برگ بیرونی آلوئه را جدا کرده و ژل آن را خارج کنید. ژل را در ابروهای خود ماساژ دهید تا جذب شود. بقیه را در یخچال نگهداری کنید. حداقل 30 دقیقه اجازه دهید روی ابرو های شما بماند. می توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید.

روغن ویتامین E برای رشد ابرو

روغن ویتامین E باعث رشد مو و تقویت موهای شکننده می شود. کپسول ویتامین را بشکنید و روغن موجود را روی ابروهای خود بمالید. چند دقیقه آن را ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا باعث تغذیه و مسدود شدن فولیکول های مو و رشد سریع ابروهای شما می شود. چند قطره روغن جوجوبا را روی ابروهای خود ماساژ دهید. یک شب آن را نگه دارید و صبح صورت خود را بشویید. می توانید هر روز از آن استفاده کنید.

برگ های کاری

برگ های کاری بخشی جدایی ناپذیر از آیورودا بوده و برای رشد مو مورد استفاده قرار گرفته است .برگ های کاری را خرد کرده و چند ساعت در یک فنجان آب گرم خیس کنید.ترکیب را صاف کنید. معجون را روی ابروهای خود بمالید و اجازه دهید یک شب بماند. هفته ای 3-4 بار از آن استفاده کنید.

لیمو برای پرپشت کردن ابروها

هیچ تحقیق علمی برای اثبات اثرات تقویت كننده رشد مو در آب لیمو وجود ندارد. تصور می شود که آب لیمو چربی اضافی اطراف ابرو را از بین می برد و به اکسیژن رسانی بیشتر به غده های مو کمک می کند. این ممکن است باعث رشد مو در ابرو شود. یک  لیمو را برش دهید و آن را به مدت 2-3 دقیقه روی ابروهای خود بمالید. آب لیمو را بعد از دو دقیقه بشویید. این کار را 2 بار در هفته انجام دهید.

احتیاط: آبلیمو را برای مدت زیادی روی پوست خود نگذارید زیرا می تواند رنگ ابروهای شما را با خاصیت سفید کنندگی روشن کند.

مخلوط روغن نارگیل و پوست لیمو برای پرپشت کردن ابروها

لیمو منافذ مسدود شده را پاک می کند و گردش هوا در پیازهای مو را بهبود می بخشد، در حالی که روغن نارگیل مواد مغذی مورد نیاز برای رشد سالم مو را تأمین می کند. لیمو را پوست بگیرید و پوست آن را برش دهید. روغن نارگیل خالص را در یک بطری شیشه ای بریزید. پوست خرد شده لیمو را به روغن اضافه کنید. بطری را بپوشانید و حداقل به مدت 14 روز در یک مکان تاریک و خنک قرار دهید. این تزریق را با پنبه روی ابروها قرار دهید. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

آب پیاز

پرپشت کردن ابروها | پزشکت

آب پیاز می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و به رشد مو کمک کند. از آنجا که پیاز بوی تندی دارد، بهتر است از آبلیمو استفاده کنید تا تمام آثار بو را از بین ببرید. پیاز را خرد کنید. قطعات را در مخلوط کن بریزید و یک خمیر درست کنید. این را صاف کنید تا آب آن بدست آید. با استفاده از نوک انگشت، آب را به ابروهای خود بمالید. آن را به مدت یک ساعت روی آن نگه دارید. آن را با یک پنبه آغشته به آب لیمو رقیق پاک کنید. هر روز  آب پیاز را به ابروهای خود بمالید.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ منبع غنی بیوتین است که به رشد سریع مو کمک می کند .از این رو، ممکن است به رشد موهای ابرو و ضخیم شدن موها نیز کمک کند. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. زرده را بزنید تا به قوام صاف برسید. آن را با برس به ابروهای خود بمالید. آن را به مدت 20 دقیقه نگه دارید و سپس با آب گرم بشویید. می توانید 2 تا 3 بار در هفته از زرده تخم مرغ استفاده کنید.

احتیاط: زرده تخم مرغ ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ و آکنه شود. از این رو اگر پوستی مستعد آکنه دارید از این دارو استفاده نکنید.

روغن گیاهی رزماری

مشخص شده است که روغن رزماری در رشد مو تأثیر دارد. گردش خون و تقسیم سلول را تحریک می کند و باعث رشد موهای تازه می شود. روغن رزماری را به روغن جوجوبا یا روغن زیتون اضافه کنید. با این ترکیب ابروهای خود را به آرامی ماساژ دهید و آن را به مدت یک شب نگه دارید. صبح آن را  بشویید.

شیر

شیر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. بر همین اساس می توانند در تغذیه فولیکول های مو و ضخیم شدن ابروها موثر باشد. پنبه را در شیر خیس کنید. ابروها را با پنبه ماساژ دهید. آن را به مدت 15 دقیقه نگه دارید و سپس با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

بذر شنبلیله

دانه شنبلیله یکی از اجزای مهم مراقبت از مو در نظر گرفته شده است. عصاره شنبلیله برای رشد مو در مطالعات موش نشان داده شده است. از این رو، ممکن است به تقویت رشد موهای ابرو نیز کمک کنند. دانه های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. خمیر را خرد کرده و آن را به ابروهای خود بمالید. آن را به مدت 30-45 دقیقه نگه دارید و با آب گرم بشویید. این خمیر را 2 بار در هفته استفاده کنید.

روغن درخت چای برای رشد ابرو

پرپشت کردن ابروها | پزشکت

هیچ مطالعه مستقیمی در مورد ارتباط روغن درخت چای با رشد مو وجود ندارد. با این حال، شواهد حکایتی حاکی از آن است که روغن درخت چای می تواند منافذ را از بین ببرد و از تجمع سلول های پوستی مرده و مواد شیمیایی بر روی ابروها جلوگیری کند. این امر می تواند رشد موهای ابرو را تشویق کند. روغن ضروری را با روغن حامل مخلوط کرده و آن را بر روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند. این کار را هر شب تکرار کنید.

احتیاط: روغن درخت چای می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند زیرا بسیار قوی است. از این رو، از آن بدون رقیق شدن استفاده نکنید. همچنین قبل از استفاده از این روغن آن را روی پوست خود تست کنید.

روغن دانه کنجد

سلامت مو و رشد مو دو عاملی است که با روغن کنجد تقویت می شود. این ماده حاوی مواد مغذی اساسی است که به رشد مو کمک می کند. روغن را روی ابروهای خود ماساژ دهید. یک شب آن را نگه دارید و با یک شستشوی ملایم صورت و آب سرد بشویید. می توانید هر روز روغن کنجد استفاده کنید.

بذر کتان یا روغن بذر کتان

اسیدهای چرب ضروری که در روغن دانه کتان وجود دارد به رشد مو کمک می کنند. ریمل تمیز را به روغن آغشته کنید. آن را به ابروهای خود بمالید و یک شب بماند. با شستشوی صورت و آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

اسانس اسطوخودوس

مطالعات انسانی و حیوانی نشان می دهد که روغن اسطوخودوس می تواند به رشد مو کمک کند. برهمین اساس، اسانس اسطوخودوس را به روغن حامل اضافه کنید. مخلوط را روی ابروهای خود ماساژ دهید. آن را یک شبانه روز روی ابروهای خود بمالید و با یک شستشوی ملایم صورت شستشو دهید. این کار را هر روز انجام دهید.

روغن کنجد، آب لیمو و روغن رزماری، ترکیب مناسبی برای پرپشت کردن ابروها

شما می توانید به راحتی این ترکیب طبیعی را در خانه تهیه کنید تا رشد ابروهای شما را تسریع کند. این دارو از مزایای این مواد جداگانه استفاده می کند تا سریعتر ابروهای شما پرپشت شوند. مواد را خوب مخلوط کرده و مخلوط را با یک پنبه تمیز به ابروهای خود بمالید. بعد از نیم ساعت آن را بشویید. این کار را هر روز 2 بار انجام دهید.

نکاتی برای پرپشت کردن ابروها

پرپشت کردن ابروها | پزشکت

استفاده از این روش های درمانی خانگی برای پرپشت شدن ابرو بی خطر است. در اینجا چند نکته برای نگه داشتن ابروهای پرپشت در یک بازه زمانی کوتاه ذکر شده است.

  • سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آرایش ابرو خودداری کنید.
  • آب زیادی بنوشید تا سموم از بدن خارج شود و به رشد موهای ابرو کمک کند.
  • از استفاده هرگونه کرم، لوسیون یا سایر محصولات مصنوعی روی ابروهای خود پرهیز کنید.
  • برای از بین بردن سلول های مرده، پوست اطراف ابروهای خود را با برس نرم و لایه برداری کنید.
  • یک رژیم غذایی متعادل و پر از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری را دنبال کنید.
  • بیش از حد ابروهای خود را برندارید. همچنین بهتر است که از کشیدن مکرر نخ، موم یا موچین خودداری کنید.

بیشتر داروهای مورد بحث در بالا مضر نیستند، اما باید اثر آنها از طریق تحقیقات مشخص شود. از آنجا که بیشتر مطالعات روی حیوانات انجام شده است، ممکن است نتایج مشابهی در افراد انسانی مشاهده نشود.

همچنین سعی کنید علت کم پشت شدن ابرو را بفهمید. اگر به طور طبیعی ابروهای نازکی دارید، جای نگرانی نیست. با این حال، اگر باریک شدن ابروها را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید تا بیماری زمینه ای ایجاد کننده را تشخیص داده و درمان کند.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/4-natural-remedies-to-get-thicker-eyebrows/

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز