لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

پوست و مو و زیبایی

لیفت ران چگونه انجام می شود؟

لیفت ران چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

لیفت ران یا جراحی پلاستیک ران، یک جراحی زیبایی بزرگی است پوست و چربی اضافی ناحیه ران را از بین می برد. لیفت ران می تواند خطرات مختلفی را به ویژه برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند، به همراه داشته باشد.

اگر به تازگی از ناحیه ران لاغر شده اید، احتمال دارد به دنبال راهی برای کمک به دستیابی به پاهای نرم و صاف و محکم شدن پوست ران خود باشید. برای برخی از افراد، لیفت ران احتمال دارد یک راه حل برای از بین بردن پوست اضافی ران و افتاده گی آن باشد.

شاید مهمترین دلیل لیفت ران کمک به تغییر شکل و صاف شدن پوست ناحیه ران پس از کاهش وزن باشد. بعضی از افراد همچنین برای بدست آوردن زیبایی بیشتر و احساس راحتی بهتر در پوشیدن مایو، شلوارک و شلوار جین این روش را انتخاب می کنند. اگر بعد از کاهش وزن این روش را در نظر دارید، پزشکان توصیه می کنند حداقل 6 ماه یک وزن ثابت داشته باشید و از قبل به وزن ایده آل خود رسیده باشید؛ زیرا که تغییرات وزن می تواند نتایج حاصل از جراحی را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به خطرات جراحی، بهتر است قبل از انجام این عمل، روی روش های مختلف آن تحقیق کنید. در این مقاله، انواع روش های لیفت ران و همچنین خطرات و هزینه های احتمالی آنها را بررسی می کنیم.

انواع مختلف لیفت ران چیست؟

لیفت ران | پزشکت

جراحی ران، پوست و چربی اضافی را از بین می برد، اما روش های متفاوتی وجود دارد که از طریق برش های مختلف انجام می شود. پزشک به شما کمک می کند تا بهترین جراحی را برای رفع نیازهای فردی خود انتخاب کنید. انواع مختلف از لیفت ران وجود دارد که عبارتند از:

لیفت داخلی ران

لیفت داخلی ران، رایج ترین شکل این جراحی زیبایی است. در این روش جراح از طریق برشی از کشاله ران به سمت پایین زانو یا به سمت پشت ناحیه ران، افتادگی پوست ران را از بین می برد.

مینی لیفت ران

بسته به نیازهای فردی، جراح احتمال دارد جراحی مینی لیفت ران را انتخاب کند. این روش به برش های کمتری نسبت به انواع دیگر لیفت ران احتیاج دارد و فقط شامل برش در ناحیه کشاله ران است. اگر می خواهید فقط در قسمت فوقانی ران خود جراحی انجام دهید، مینی لیفت ران عملکرد بهتری دارد.

لیفت ران خارجی (دو طرفه)

لیفت خارجی ران قسمت های خارج ران را نشان می دهد. این روش شامل برشی است که از ناحیه کشاله ران شروع می شود، سپس به سمت خارج تا ناحیه ران و کمرتان کشیده می شود.

لیفت عمودی ران

اگر به دنبال رفع بسیاری از پوست های اضافی در تمام نواحی ران خود هستید، احتمال دارد لیفت عمودی ران را در نظر بگیرید. این جراحی به برش های بزرگتری نیاز دارد که تا زانوها کشیده می شود. شاید، به دلیل خطرات زیاد و عوارض بعد از آن، جراح این نوع لیفت ران را توصیه نکند.

لیفت ران با لیپوساکشن

در بعضی موارد، ناحیه ران ممکن است خاصیت ارتجاعی پوستی نداشته باشد. در این وضعیت جراح می تواند در کناره جراحی لیفت ران، لیپوساکشن را برای به از بین بردن سلولهای چربی اضافی و جلوگیری از افتادگی پوست توصیه کند.

چه کسی کاندید ایده آل برای جراحی پلاستیک ران است؟

لیفت ران | پزشکت

به دنبال کاهش عمده وزن، یا در نتیجه افزایش سن، ممکن است پوست اطراف ران و خارج ران آویزان شده و ناهموار شود. بسیاری از مردان و زنان مایل به بهبود شکل و تقارن ران خود هستند. جراحی لیفت ران ممکن است گزینه بالقوه ای برای این نگرانی ها باشد و می تواند خطوط جوانی پایین تنه را بازیابی کند. نامزدهای ایده آل برای لیفت ران شامل کسانی هستند که:

  • یک وزن ثابت دارند.
  • سلولیت اضافی و چربی اضافی در ران ها دارند.
  • دیدگاهی خوش بینانه داشته باشید و از نظر احساسی برای جراحی آماده باشند.
  • می تواند از نظر ورزش و رژیم غذایی به داشتن یک سبک زندگی سالم متعهد شود
  • افراد غیر سیگاری یا حداقل 6 هفته قبل از جراحی عاری از دود و نیکوتین هستند.
  • بافت نرم اضافی در ران خارجی و داخلی (که ورزش قادر به از بین بردن آن نیست) دارند.

با این حال، عمل جراحی لیفت ران برای همه گزینه خوبی نیست. این یک روش کاهش وزن محسوب نمی شود. قبل از در نظر گرفتن جراحی، باید یک رژیم غذایی سالم و ورزش را امتحان کرد.

بهترین روش جراحی برای لیفت ران به میزان پوست و چربی اضافی، شلی پوست و نتایج دلخواه شما بستگی دارد.

جراحی پلاستیک ران چگونه انجام می شود؟

لیفت ران | پزشکت

جراح قبل از جراحی به شما توصیه خواهد کرد قبل از جراحی پلاستیک ران، مصرف داروهایی که احتمال خونریزی را افزایش می دهند را متوقف کنید. این موارد شامل آسپرین، مکمل های خاص و داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن است. همچنین جراح احتمال دارد برای اطمینان از اینکه شما می توانید جراحی انجام دهید، یک ارزیابی پزشکی انجام دهد.

در هنگام عمل تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت. جراح بر اساس نوع جراحی پلاستیک ران که انتخاب کرده اید، برش های مناسب را ایجاد خواهد کرد. سپس، سلول های چربی و پوست اضافی را برش می دهند. به طور متوسط ​​، کل مراحل جراحی لیفت ران 2 ساعت طول می کشد.

بهبودی بعد از جراحی پلاستیک ران چگونه انجام می شود؟

لیفت ران | پزشکت

بعد از عمل، جراح برای جلوگیری از التهاب، پانسمان را روی زخم ها قرار می دهد. آنها همچنین احتمال دارد یک لوله برای کمک به تخلیه خون و مایعات اضافی از ناحیه برش وارد کنند. برای برداشتن پانسمان و لوله اضافی توسط جراح باید یک قرار ملاقات بعدی بگذارید.

مانند سایر جراحی های زیبایی، جراحی پلاستیک ران جزء جراحی اصلی محسوب می شود و برای بهبودی باید مرخصی بگیرید.

بعد از عمل احتمالاً چند روز احساس درد، کبودی و التهاب خواهید کرد. ممکن است نشان دادن نتایج کامل جراحی یک مدت طول بکشد.

درصورت تشدید درد یا شروع خونریزی از طریق بخیه یا پانسمان باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک خود نیز مراجعه کنید:

  • تب
  • لرز
  • بی حسی
  • جدا شدن زخم

به طور کلی، بهبودی از جراحی پلاستیک ران به چندین هفته زمان نیاز دارد، بنابراین باید برنامه کاری خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. همچنین لازم است حداقل به مدت 6 هفته بعد از عمل از انجام هرگونه وزنه برداری و تمرینات سنگین خودداری کنید.

در این مدت باید پاهای خود را تا جایی که امکان دارد بلند کنید و شاید بعد از چند روز بتوانید بیرون بروید. التهاب مچ پا در جراحی لیفت ران طبیعی است و به تدریج کمتر می شود.

پس از بهبودی، احتمال دارد جای زخم ها از محل جراحی باقی بماند. با این حال، هنگامی که عمل توسط یک جراح باتجربه انجام می شود، نباید جای زخم ها زیاد باشد، به خصوص اگر در مناطق نامشخص قرار گرفته باشند.

عوارض جانبی جراحی پلاستیک ران چیست؟

لیفت ران | پزشکت

قبل از انجام جراحی پلاستیک ران، باید عوارض جانبی آن را در نظر بگیرید. در حالی که عوارض آن زیاد نیستند، ولی باید درباره خطرات زیر با جراح خود صحبت کنید:

  • جای زخم
  • عفونت ها
  • تجمع مایع
  • خون ریزی
  • تغییر رنگ پوست
  • عوارض قلبی یا ریوی
  • ترومبوز سیاهرگی عمقی
  • از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست

در صورت سیگار کشیدن، فعالیت بدنی کم یا مصرف رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، خطر ابتلا به عوارض احتمال دارد افزایش یابد. در صورت احساس درد در سینه، تنگی نفس یا ضربان قلب غیر عادی، با پزشک خود تماس بگیرید.

تمام روشهای جراحی، از جمله جراحی پلاستیک ران، احتمال بروز عوارض را به همراه دارد. قبل از رضایت کامل به عمل باید از این موارد آگاه باشید. برخی از خطرات و عوارض بالقوه بالابری ران عبارتند از:

سروما

این مجموعه ای از مایعات است که ممکن است در زیر سطح پوست جمع شود. این اتفاق اغلب در نزدیکی محل برش، معمولاً در زیر آن رخ می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، ممکن است یک لوله کوچک در زیر پوست باقی مانده باشد تا این مایع از بین برود. این باید قبل از رفتن به خانه برداشته شود.

بعضی از سروما ها به مرور خود به خود برطرف می شوند. با این حال، اگر به یک سروما بزرگ مبتلا شوید، ممکن است نیاز به تخلیه آن داشته باشد.

جای زخم

از آنجا که جراحی پلاستیک ران یک عمل جراحی است، به طور حتم جای زخم ایجاد می کند. جراح شما سعی خواهد کرد این کار را تا حد ممکن محتاطانه انجام دهد. با این حال، اگر جای زخم برای شما مسئله بزرگی است، می توانید جراحی پلاستیک ران کوچک را انتخاب کنید. این روش باعث ایجاد یک زخم بسیار کوچک در کشاله ران می شود.

کبودی و تورم

بعد از جراحی پلاستیک ران، کمی کبودی و تورم در ران خواهید داشت. این طبیعی است و ممکن است حدود دو تا سه هفته طول بکشد. همچنین شاید بعد از انجام این عمل متوجه شوید که پاها و زانو های شما متورم می شود. این وضعیت باید طی دو تا سه هفته برطرف شود.

عفونت

این احتمال وجود دارد که پس از جراحی به عفونت مبتلا شوید. اگرچه در بیشتر موارد این یک عفونت خفیف زخم است، هر نوع عفونت باید جدی گرفته شود. عفونت های خفیف باید با آنتی بیوتیک برطرف شوند.

نکروز

این خطر وجود دارد که در طی عمل لیفت ران، برخی از مناطق بافت، چربی یا پوست ممکن است خونرسانی خود را از دست بدهند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است ناحیه آسیب دیده بمیرد، در نتیجه احساس سفتی و ناهمواری می کند. برای اصلاح این مسئله به عمل جراحی نیاز دارید. در صورت سیگار کشیدن احتمال بروز نکروز افزایش می یابد؛ بنابراین، توصیه می کنیم حداقل 6 هفته قبل از عمل از دود و نیکوتین دوری کنید.

تغییر در احساس پوست

در لیفت ران، جراح شما پوست و چربی اضافی را از بین می برد و سپس بافت زیر آن را سفت می کند. به دلیل موقعیت قرارگیری مجدد بافت ران، ممکن است اعصابی که پاهای شما را تأمین می کنند آسیب ببینند؛ بنابراین، شاید در روزهای پس از عمل جراحی، برخی از احساسات تغییر یافته را در این مناطق احساس کنید. احساسات تغییر یافته می تواند شامل افزایش یا کاهش حساسیت، یا احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن باشد. این وضعیت باید طی چند ماه پس از عمل برطرف شود اما ممکن است دائمی شود.

باز شدن بخیه

بعد از جراحی، جراح شما با بخیه های قابل جذب یا غیر قابل جذب، برش ها را می بندد. این خطر وجود دارد که ممکن است از طریق پوست قابل مشاهده، تحریک پذیر و یا سوراخ شوند. اگر بخیه های شما قابل مشاهده یا تحریک پذیر باشند، جراح شما باید آنها را خارج کند.

هزینه لیفت ران چقدر است؟

لیفت ران | پزشکت

لیفت ران یک عمل زیبایی محسوب می شود که معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی نیست. با این حال، بسیاری از جراحان برنامه های پرداخت و گزینه های مالی را ارائه می دهند، بنابراین مهم است که از ارائه دهنده خود راه هایی را برای جبران برخی از هزینه ها بپرسید.

هزینه کلی جراحی لیفت ران می تواند بسته به محل زندگی، نوع لیفت ران و تجربه کلی جراح متفاوت باشد.

مهم این است که به خاطر هزینه کمتر به یک جراح بی تجربه رضایت ندهید. استفاده از جراح ناآشنا با این روش می تواند خطر عوارض جانبی و نتیاج نامطلوب را افزایش دهد که در طولانی مدت حتی هزینه بیشتری را نیز در پی خواهد داشت.

قبل از اقدام به لیفت ران، تحقیق درباره یک جراح زیبایی معتبر و باتجربه مهم است. در بهترین حالت، جراح مناسب دارای مجوز بود و در مراحل مختلف، مانند لیفت ران، تخصص دارد. یک جراح ایده ال در مورد جزئیات و مراحل کار با شما صحبت خواهد کرد. آنها همچنین می توانند نمونه کارهای خود را نشان دهند که شامل عکس های قبل و بعد جراحی است.

در مشاوره اولیه، حتماً سوالات خود را در مورد تجربه خاص جراح و همچنین خطرات آن بپرسید. یافتن جراح با تجربه در انجام لیفت ران برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن با کمترین عوارض ضروری است.

سوالاتی که می توانید در جلسه مشاوره لیفت ران بپرسید، عبارتند از:

مشاوره لیفت ران فرصت مناسبی برای طرح سوالات از جراح است. علاوه بر طرح سوال های خود، ممکن است به این فکر کنید که از جراح خود موارد زیر را بپرسید:

  • آیا قبلاً این عمل را انجام داده اید؟
  • جای زخم های من در کجای ران قرار دارد؟
  • برای دستیابی به بهترین نتیجه باید کاری انجام دهم؟
  • آیا از عملیات مشابهی که انجام داده اید عکسی دارید؟
  • به نظر شما انتظارات من از جراحی واقع بینانه است؟
  • بهبودی چه مدت خواهد بود؟ آیا کاری می توانم برای کمک به بهبودی انجام دهم؟
حرف آخر

لیفت ران یک جراحی زیبایی است که معمولاً برای کمک به از بین بردن پوست و چربی اضافی پس از کاهش وزن زیاد استفاده می شود. برای حفظ نتایج بهتر، باید چندین ماه قبل از انجام عمل در یک وزن ثابت باشید.

با توجه به پیچیدگی های جراحی زیبایی، مهم است که جراحی را انتخاب کنید که تجربه لیفت ران داشته باشد. آنها همچنین می توانند هرگونه عوارض جانبی و خطرات احتمالی را قبل از اقدام به این روش توضیح دهند.

در کل، بهبودی چندین هفته طول می کشد. اگر لیفت ران توسط جراح مناسب انجام شود، احتمال دارد این روش ارزش زمان و سرمایه گذاری خوب را داشته باشد.

منبع:

https://www.healthline.com/health/thigh-lift#takeaway

https://www.medbelle.com/information/thigh-lift/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز