لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

فرق بالم لب و برق لب

فرق بالم لب و برق لب|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

بالم لب محصولی است که معمولاً برای خلاص شدن از شر مشکلاتی مانند ترک، خشکی لب ها و غیره استفاده می شود. در حالت ایده آل، بالم ها از روغن ها و موادی گیاهی ساخته می شوند تا از لب های شما در برابر عوامل محیطی مانند هوای سرد و باد خشک محافظت کنند.

خانم ها و دختران دوست دارند پس از استفاده از بالم لب از رژ لب استفاده کنند، زیرا به پخش راحت رژ لب کمک می کند. این روزها بالم لب با رنگ ها و سایه های مختلف نیز موجود است که می تواند جایگزین رژ لب باشد. از سوی دیگر، براق کننده لب برای جذاب تر نشان دادن لب های شما استفاده می شود.

آنها این کار را با افزودن یک روکش براق به لب های شما انجام می دهند که با یک رژ لب معمولی به دست نمی آید. برخی از براق کننده های لب برای درخشندگی و برخی برای ایجاد ظاهری مرطوب به لب های شما طراحی شده اند. با این حال، اگرچه برق لب به لب های شما درخشندگی می بخشد، اما آنها را مرطوب نمی کند.

ممکن است لازم باشد از برق لب به طور منظم برای حفظ درخشش آن استفاده کنید. بیشتر براق کننده های لب از مواد آرایشی ساخته شده اند که ممکن است برای لب های ظریف شما سالم نباشند. خبر خوب این است که برخی از برندها تکامل یافته اند و شروع به تولید برق لب کاملاً از مواد ارگانیک کرده اند.

در این مقاله از پزشکت، ما در مورد بالم لب در مقابل براق کننده لب صحبت خواهیم کرد و شما می توانید بهترین را برای لب های خود انتخاب کنید.

تفاوت بالم لب و براق کننده لب

هم برق لب و هم بالم لب تا حدی لب های شما را مرطوب می کنند. با این حال، بالم لب در انجام این کار بهتر است، زیرا لب های شما را سالم، مرطوب و بدون ترک نگه می دارد. برق لب می تواند به عنوان یک مرطوب کننده لب نیز عمل کند، اما از آنجایی که بیشتر بعد از استفاده از رژ لب استفاده می شود، مراقبت از لب را که یک بالم لب می تواند انجام دهد، ارائه نمی دهد.

مزایای بالم لب و براق کننده لب

یک بالم لب، لب های شما را برای مدت طولانی هیدراته نگه می دارد، در حالی که یک براق کننده لب به سادگی باعث می شود که آنها مرطوب و خیس به نظر برسند. به طور معمول از برق لب برای ایجاد کنتراست واضح به آرایش با استفاده از سایه هایی که تیره یا روشن هستند استفاده می شود.

بالم لب ممکن است به لب های شما رطوبت اضافه نکند، اما به حفظ زیبایی لب ها به طور طبیعی کمک می کند. بالم لبی که از مواد طبیعی ساخته شده است، لب های شما را تغذیه کرده و از خشک شدن آنها جلوگیری می کند. همچنین ممکن است تحریک ناشی از خشکی را کاهش دهد و آنها را انعطاف پذیر و پرتر می کند.

انواع بالم لب|| پزشکت

کاربردهای بالم لب در مقابل براق کننده لب

یک بالم لب حاوی مواد قوی مانند روغن های ضروری است که می تواند از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از آفتاب، باد و سایر عوامل خارجی محافظت کند. از طرف دیگر، براق کننده لب ممکن است به سادگی حاوی ماده و رنگی براق باشد که جذابیت و ظاهر کلی لب های شما را برجسته می کند.

براق کننده لب حاوی مواد مرطوب کننده مانند ویتامین E است که می تواند لب های شما را بهتر جلوه دهد و در عین حال رطوبت طبیعی خود را حفظ کند. بنابراین می توان گفت که استفاده از بالم لب و برق لب صرفاً به موادی که در ساخت آنها استفاده می شود بستگی دارد.

نحوه استفاده از  بالم لب و براق کننده لب

لب های خود را با آب پاک و سپس با دستمال کاغذی خشک کنید. اکنون، مقداری از برق لب مورد علاقه خود را روی لب های خود بمالید. پس از استفاده از برق لب، باید با مداد لب، طرح لب های خود را علامت بزنید و در نهایت می توانید رژ لب را بزنید.

لب های خود را با آب ولرم بشویید و بگذارید خشک شوند. حالا یک لایه ضخیم از بالم لب را روی لب هایتان بمالید و لب هایتان را روی هم بمالید تا به پخش یکنواخت آن کمک کنید. پس از استفاده از بالم لب، همیشه باید چند دقیقه صبر کنید سپس رژ لب را بمالید.

برق لب|| پزشکت

رنگ برق لب در مقابل رنگ بالم لب

برق لب معمولاً در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد در حالی که بالم لب معمولاً در رنگ های ظریف و ملایم موجود است. در نتیجه، می تواند سایه روشن داشته باشد یا با رنگ رژ لب شما تداخل پیدا کند. براق‌های لب نیز در رنگ‌های درخشان یا رنگ‌هایی که ظاهری مات به لب‌های شما می‌بخشند موجود هستند.

برق لب یا بالم لب کدام بهتر است؟

بالم های لب، برای تغذیه لب های شما فرموله شده است، در حالی که برق لب برای درخشش لب های شما ساخته شده است. مواد طبیعی مانند کره بدن، روغن‌های ضروری و غیره که برای ساختن بالم لب استفاده می‌شوند، لب‌های شما را صاف و نرم می‌کنند، در حالی که برق لب‌ها جلوه‌ای چشمگیر یا جذاب به لب‌های شما می‌دهند.

هم بالم لب و هم برق لب در نوع خود مفید هستند. شما نمی توانید یکی را بر دیگری انتخاب کنید. با این حال، توصیه می شود از برق لب استفاده کنید که از مواد شیمیایی خشن تشکیل نشده باشد. همین را می توان در مورد بالم لب نیز گفت. همیشه از بالم لبی استفاده کنید که از مواد ارگانیک و سازگار با پوست ساخته شده است.

شما می توانید روزانه از بالم لب استفاده کنید، در حالی که هر چند وقت یک بار به برق لب نیاز خواهید داشت، مخصوصاً هنگام شرکت در گردهمایی ها، مهمانی ها و سایر رویدادهای اجتماعی. زنان همچنین تمایل دارند هنگام کار در دفتر و خانه خود از آرایش زیاد اجتناب کنند و بنابراین ممکن است بیشتر از برق لب به مومیایی لب نیاز داشته باشند. اکنون می توانید به راحتی بالم لب را با براق کننده لب مقایسه کنید.

کاربرد استفاده از بالم لب

برخی از خانم‌ها به‌کلی از رژ لب صرف نظر می‌کنند، زیرا ترجیح می‌دهند مستقیماً از برق لب با بالم لب استفاده کنند. با این حال، استفاده بیش از حد از محصولات برای لب ها و استفاده از یک محصول روی دیگری توصیه نمی شود، زیرا ممکن است به لب های حساس و ظریف شما آسیب برساند. از این محصولات با احتیاط استفاده کنید، زیرا قرار است لب‌های شما را بدون تغییر ظاهر طبیعی و سلامتی زیباتر نشان دهند.

رفع خشکی لب|| پزشکت

تسکین دهنده لب های ترک خورده

بالم لب به عنوان یک پماد دارویی که می تواند برای تسکین یا رفع مشکلات پوستی استفاده شود، تعریف می شود. همه بالم لب ها به یک اندازه موثر نیستند. بسیاری از بالم ها از گیاهان طبیعی مانند نعناع یا بابونه ساخته می شوند که باعث آرام شدن یا جلوگیری از ترک خوردن پوست می شوند. برخی نیز مثل یک ضد آفتاب مانع از آسیب نور خورشید بر لب ها می شوند.

بالم لب که برای درمان ترک خوردگی لب های ناشی از تبخال استفاده می شود، نباید دوباره استفاده شود. اگر ترک خوردگی لب به مشکلات دیگر مثل کم خونی یا کمبود اب بدن مربوط باشد، بالم لب ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشد.

برخی از براق کننده های لب مانند یک دارو، لب های ترک خورده را تسکین می دهند. با این حال، در درجه اول، هدف آنها ارائه ظاهری دلپذیر به دهان است، که یک بالم لب ارائه نمی کند. یک برق لب با ویتامین E یا آلوئه ورا ممکن است آرامش بخش و زیبا باشد. اما ممکن است مشکلات شدید را برطرف نکند. برخی از افراد از براق کننده لب روی بالم استفاده می کنند.

براق کننده لب برای داشتن ظاهری براق به لب ها استفاده می شود.

برخی از رژ لب ها ممکن است به عنوان یک مرطوب کننده لب نیز عمل کنند. برخلاف براق کننده لب، به جای شفاف، مات هستند. آنها همچنین ممکن است حاوی ویتامین E یا مکمل هایی برای کمک به مرطوب نگه داشتن لب ها باشند. همه رژلب ها این را فراهم نمی کنند. در واقع برخی از آنها دارای یک ماده اولیه الکل هستند که باعث خشکی لب ها می شود.

اگر ترک خوردگی لب‌ها در نتیجه تبخال باشد، پس از رفع تبخال نباید از بالم لب استفاده مجدد کرد. به خصوص نباید محصولات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به خصوص اگر تبخال داشته باشید. اینها معمولاً نوعی ویروس تبخال هستند که می توانند به افراد دیگر منتقل شوند. اگر در هنگام استفاده از هر نوع محصول لب دچار تبخال شدید، حتماً آن را دور بریزید تا ناحیه مورد نظر مجدداً عفونی نشود.

سخن آخر

بالم لب و برق لب مزایا و معایب خود را دارند. این روزها براق کننده های لب با رنگ های برهنه نیز موجود است که ظاهری طبیعی به لب های شما می بخشد. از سوی دیگر، بالم لب با سایه ها و رنگ های مختلف در حال حاضر در دسترس هستند و می توانند در طول یک روز معمولی استفاده شوند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز