لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

پوست و مو و زیبایی

راهکارهای زیبا شدن

راهکار های زیبا شدن که هر شب باید رعایت کنید.

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

راهکار های زیبا شدن که هر شب باید رعایت کنید، را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید با راهکارهایی ساده زیبایی خود را دو چندان کنید. پس برای یادگیری این عادت های زیبایی، مقاله را تا انتها بخوانید.

پوست بزرگترین اندام بدن و مستعد بیشترین آلودگی، سموم محیطی و اشعه ماورا بنفش است. این عوامل می توانند پوست شما را کسل کننده نشان دهند و حتی منجر به پیری زودرس پوست شوند. بنابراین، مراقبت منظم از پوست برای پیشگیری از آسیب دیدگی و سالم نگه داشتن، درخشش و لطافت آن بسیار حیاتی است.

پوست شما هر شب ترمیم و جوان می شود و می تواند از یک برنامه مراقبت از پوست در شب بسیار بهره مند شود. نازک شدن پوست قبل از خواب می تواند به محو شدن لکه های پیری، هایپرپیگمانتاسیون و علائم پیری کمک کند و به پوست شما ظاهری جوان و یکنواخت بدهد.

در کنار مراقبت از پوست، باید به دندان ها، ناخن ها و موهای خود نیز توجه کنید و اجازه دهید تا ترمیم و جوان شوند، تا ظاهر کلی شما بهبود یابد. صرف چند دقیقه اضافی هر شب برای مراقبت از خود می تواند منجر به نتایج قابل توجهی شود.

در این مقاله 11 نکته در مورد مراقبت از پوست آورده شده است که می تواند به جوان سازی و بهبود سلامت پوست و مو کمک کند، که هر شب باید رعایت شود. این نکات عبارتند از:

صورت خود را با آب مایسل تمیز کنید.

آب میسل حاوی عوامل آبرسانی مانند گلیسیرین، سورفاکتانت های ملایم معروف به میسل و آب تصفیه شده است. میسل به شما کمک می کند تا پوست شما پاک شود زیرا کثیفی و چربی را از منافذ خارج می کند و مواد آبرسانی پوست را مرطوب می کنند. آب میسل عامل پاک کننده بسیار مفید است و به پیشگیری از آکنه جوش و داشتن پوست مرطوب کمک می کند.

از آب میسل برای پاک کردن آرایش ضد آب قبل از خواب استفاده می شود. مقداری آب میسلار را درون یک پنبه یا پد قرار دهید و از آن برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید.

با استفاده از سرم های شبانه، پوست خود را آبرسانی کنید.

11عادت زیبایی که هر شب باید رعایت کنید. | پزشکت

پوست شما به طور طبیعی در شب بیشترین فعالیت را دارد در حالی که خود را ترمیم کرده و سلول های جدیدی تولید می کند. بنابراین، بهتر است قبل از خواب سرم بزنید، زیرا پوست شما به طور موثری مواد فعال را جذب می کند.

توصیه می شود از سرم هایی استفاده کنید که حاوی عوامل ضد التهابی مانند روغن زیتون، سلول های بنیادی برای تولید کلاژن یا روغن گل محمدی هستند. علاوه بر این، آنها باید حاوی یک عامل آبرسانی مانند سالیسیلیک اسید، لاکتیک، اسید هیالورونیک یا اسید گلیکولیک باشند تا پوست را در شب مرطوب کند. علاوه بر این، سرم ها باید حاوی ویتامین های A، C، E و روغن آرگان باشند تا آلودگی پوست شما را از بین ببرد. رتینول و AHA در سرم های پوست به لایه برداری پوست کمک می کند. با این حال، این مواد باعث حساسیت پوست شما در برابر آفتاب می شوند. همچنین محافظت از پوست در برابر نور خورشید ضروری است.

یک سرم شبانه را با کرم شب خود مخلوط کنید، یا 5-6 قطره سرم را مستقیماً روی پوست خود بمالید.

از ماسک صورت شبانه استفاده کنید.

ماسک های شبانه صورت می تواند به عنوان یک مکمل بسیار مفید در روند شبانه پوست شما باشد. برخلاف ماسک های طبیعی صورت که معمولاً طی نیم ساعت پس از استفاده از بین می روند، ماسک های صورت شبانه، یک شب باقی می مانند.

این ماسک های صورت شبانه، سرشار از اجزای سازگار با پوست، از جمله ضد پیری، مواد روشن کننده و آبرسان هستند. ماسک های صورت شبانه نیز سریع جذب پوست می شوند، به تغذیه، آبرسانی و آرامش پوست در طول شب کمک می کنند و هیچ اثری روی بالش شما باقی نمی ماند.

علاوه بر این، ماسک های صورت شبانه ممکن است حاوی عوامل بازسازی کننده پوست مانند رتینول یا اسید هیالورونیک باشند. این عوامل به کانتور مجدد و سفت شدن پوست کمک می کنند. حتس پیری پوست را برای مدتی به تعویق می اندازند. استفاده از این ماسک ها باعث می شوند پوست شما جوانتر به نظر برسد. ماسک های صورت شبانه، ضخیم هستند، اما ترکیبات غیر پزشکی آنها مانع از گرفتگی منافذ پوست می شود.

ماسک های صورت شبانه به عنوان مرحله آخر برنامه شبانه پوست، درست قبل از خواب استفاده می شوند.

کرم های آبرسان را روی دست و پاهای خود بزنید.

11عادت زیبایی که هر شب باید رعایت کنید. | پزشکت

پاهای شما اغلب در پایان روز خسته می شوند زیرا بار کل بدن شما را در طول روز تحمل می کنند. علاوه بر این، پوشیدن کفش های ناراحت کننده ممکن است باعث پوسته پوسته شدن یا ترک خوردن پوست شود.

به همین ترتیب، دستان شما اغلب در معرض عوامل شدید محیطی قرار دارند و پوست را خشک می کنند. به همین دلایل، مراقبت بیشتر از پوست دست و پاهای خود قبل از خواب بسیار مهم است.

استفاده از کرم های مرطوب کننده روی پوست در شب باعث می شود عوامل آبرسانی توسط پوست جذب شوند. این به تغذیه و مرطوب سازی پوست و تقویت ترمیم پوست کمک می کند. این کرم همچنین ممکن است یک اثر آرام بخش ایجاد کند.

قبل از خواب، کرم مرطوب کننده را روی پاها و دست خود بمالید. همچنین می توانید پس از استفاده از کرم دستکش و جوراب نرم بپوشید تا رطوبت حفظ شود.

از کرم های مرطوب کننده آرنج و زانو استفاده کنید.

پوست آرنج و زانو بسیار مستعد خشکی و زبری است. بنابراین، این مناطق از نظر مرطوب سازی نیاز به توجه بیشتری دارند.

می توانید لایه دوم کرم های مرطوب کننده را روی آرنج و زانوها قرار دهید. برای آبرسانی به پوست و بهبود بافت آن به دنبال کرم های  بدن حاوی ویتامین های B 5 و E (7) باشید. کرم بدن همچنین رطوبت رسانی عمیق را می تواند ایجاد می کند.

در طول شب کرم های حاوی ویتامین بزنید تا به پوست شما نفوذ کرده و آن را مرطوب کند.

ناخن های خود را مرطوب کنید.

به طور کلی، افراد فقط بر روی پوست خود تمرکز می کنند و اغلب ناخن ها و کوتیکول های خود را در برنامه مراقبت از پوست خود رها می کنند. با این حال، دقیقاً مانند پوست، ناخن های شما برای سالم ماندن به تغذیه و مرطوب سازی مناسب نیاز دارند.

پیشنهاد می شود برای مرطوب سازی و تقویت ناخن ها و مناطق اطراف آن، با روغن زیتون بسیار بکر، روغن آووکادو، روغن ویتامینE یا روغن چریش ماساژ دهید. این اقدام نه تنها رشد سالم ناخن را تقویت می کند بلکه از پوسته پوسته شدن آن نیز پیشگیری می کند.

از هر روغن مقدار کمی استفاده کرده و آن را قبل از خواب به ناخن ها و کوتیکول های خود بمالید و ماساژ دهید.

لب های خود را با نرم کننده لب مرطوب کنید.

11عادت زیبایی که هر شب باید رعایت کنید. | پزشکت

برای مرطوب نگه داشتن لب در طول شب استفاده از نرم کننده لب بر روی لب ضروری است. از آنجا که پوست شما سموم را دفع می کند و سلول های پوست را یک شبه بازسازی می کند، استفاده از نرم کننده لب می تواند به صاف و لطیف بودن سلول های جدید پوست کمک کند.

کمی قبل از خواب بر روی لب های خود یک نرم کننده لب حاوی روغن های طبیعی بزنید.

با استفاده از ژل، چشم خود را مرطوب کنید.

چندین لکه ژل زیر چشم موجود است که پوست حساس اطراف چشم را آبرسانی می کند. این ژل ها همچنین به کاهش علائم پیری، کاهش پف، تیرگی دور چشم و محو شدن خطوط ریز و چین و چروک کمک می کنند.

استفاده مرتب از ژل زیر چشم می تواند چشمان شما و پوست اطراف را جوان نشان دهد. به دنبال ژل زیر چشم باشید که حاوی سرامیدها، اسید هیالورونیک، رتینول، نیاسینامید یا کافئین باشد. این مواد به سرعت جذب پوست می شوند، باعث ایجاد هیدراته و روشن شدن سیاهی حلقه دور چشم می شوند.

دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید. می توانید کرم دور چشم خود را با پمادهای چشمی جایگزین کنید.

از سرم های موی شبانه استفاده کنید.

مشابه پوست شما، موهای شما در طول شب خود را ترمیم و جوان می کنند. استفاده از سرم روی موهایتان قبل از خواب، به آرامش موهای شما و تقویت آنها کمک می کند. انتخاب سرم های مو متناسب با نوع موهای شما بسیار حیاتی است.

اگر موهایتان آسیب دیده است، سرم هایی را انتخاب کنید که حاوی روغن اسطوخودوس یا روغن جوجوبا باشند. اگر موهایتان ضخیم است، سراغ سرم های حاوی روغن آرگان بروید. اگر موهای فر دارید، سرم های حاوی روغن هایی را فراهم کنید که آبرسانی شدید مانند روغن مارولا، روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین و روغن آرگان را تأمین کنند. همچنین می توانید از سرم های مو به همراه عصاره های چای سبز و روغن نارگیل برای تقویت سلامت موهای خود استفاده کنید.

موهای خود را کمی مرطوب کرده و چند قطره سرم بزنید. 

دندان های خود را نخ دندان بکشید.

11عادت زیبایی که هر شب باید رعایت کنید. | پزشکت

علاوه بر مراقبت خوب از پوست، باید بهداشت دهان و دندان را نیز در نظر داشته باشید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه ضروری است.

با استفاده از نخ دندان، دندان های خود را تمیز نگه دارید. بنابراین نخ دندان از مشکلات دهانی مانند حفره ها و پلاک پیشگیری می کند.

از رطوبت ساز در اتاق خواب خود استفاده کنید.

کرم ها و لوسیون ها پوست شما را آبرسانی می کنند. اما آیا می دانید مرطوب کننده های هوا می توانند از خشکی پوست نیز پیشگیری کنند؟ یک مرطوب کننده هوا، رطوبت را به هوا وارد می کند. بنابراین به مرطوب نگه داشتن پوست در طول شب کمک می کند.

هر شب قبل از خواب رطوبت ساز را در اتاق روشن کنید. این کار برای افرادی که دارای خارش، خشکی یا ترک پوست هستند بسیار مفید است. برای پیشگیری از رشد کپک، مرطوب کننده را به طور منظم تمیز کنید.

 سخن آخر

برای بیدار شدن با انرژی و ظاهر تازه در صبح، مهم است که به بدن خود اجازه دهید تا در طول شب استراحت کرده و خودش را ترمیم کند. در حالی که پوست شما دارای خواص جوان سازی از خود است، مراقبت بیشتر از آن می تواند سلامت پوست را تا حد زیادی تقویت کند.

با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شده است، مانند مرطوب کردن، تقویت کننده و آبرسانی به پوست، یک جلای طبیعی و یکنواخت به پوست ببخشید. مراقبت مناسب از دهان و پوست همچنین نه تنها برای بهبود سلامت کلی شما بلکه برای پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است به دلیل بی توجهی به وجود بیایند نیز ضروری است.

منبع:

https://www.emedihealth.com/skin-care-habits-for-night.html

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز