لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

درمان خانگی برای خطوط لبخند 

درمان خانگی برای خطوط لبخند | پزشکت

فهرست مطالب

درمان خانگی برای خطوط لبخند 

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان خانگی برای خطوط لبخند، باعث کاهش چین و چروک یا خط لبخند نمی شوند. در عوض، آنها در به تأخیر انداختن علائم پیری و حفظ اثرات درمان های پزشکی انجام شده توسط متخصصان پوست کمک می کنند.

خطوط لبخند علل مختلفی دارند و برخی راهکارهای خانگی برای درمان آنها وجود دارد. خطوط لبخند یا چین های بینی، چین هایی هستند که از دو طرف سوراخ بینی تا گوشه لب ها کشیده می شود. پوست حاوی کلاژن و اسید هیالورونیک است که آن را سفت و لطیف نگه می دارد. اما چندین عامل می تواند منجر به از بین رفتن تدریجی هر دو عنصر و در نتیجه پوستی افتاده شود که به راحتی چین می خورد. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • آلودگی
  • کم آبی بدن
  • افزایش سن
  • رژیم غذایی نامناسب
  • آسیب ناشی از نور خورشید
  • مراقبت نادرست از پوست
  • عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل

بعلاوه، حرکات مکرر و بارز صورت مانند لبخند زدن، خندیدن و اخم کردن با ایجاد چین و چروک هایی در پوست شل که با گذشت زمان، دائمی می شوند. این مشکل را پیچیده تر می کنند. اینگونه خطوط لبخند شکل می گیرد.

این مقاله درمان های خانگی، تمرینات، نکات مربوط به سبک زندگی و اقدامات پیشگیرانه برای به حداقل رساندن ظاهر خطوط لبخند را به شما آموزش می دهد. برای یادگیری آنها بهتر است ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

درمان های خانگی برای خطوط لبخند

قبل از بیان درمان های خانگی مناسب برای خطوط لبخند باید به این موضوع توجه داشته باشید که این درمان های خانگی باعث کاهش چین و چروک یا خط لبخند نمی شوند. در عوض، آنها در به تأخیر انداختن علائم پیری و حفظ اثرات درمان های پزشکی انجام شده توسط متخصصان پوست کمک می کنند. برخی از این گزینه های درمانی برای خطوط لبخند، عبارتند از:

یوگای صورت

درمان خانگی برای خطوط لبخند | پزشکت

یوگای صورت، تمریناتی را به شما آموزش می دهد که به طور خاص برای سفت شدن عضلات اطراف دهان و صاف شدن پوست به کار گرفته می شوند. این به نوبه خود کمک می کند تا خطوط لبخند کمتر دیده شود. یوگای صورت همچنین گردش خون در صورت و گردن را افزایش می دهد. حتی به پوست احساس سلامتی می بخشد.

برخی از تمرینان یوگای صورت برای کاهش چین و چروک و خطوط لبخند، عبارتند از:

Big O . با دهان خود یک شکل O ایجاد کنید. فک را تا جایی که می توانید پایین بیاورید. لب بالایی خود را به دندان های خود فشار دهید. در زیر چشمان خود باید احساس کشش کنید. این ژست را به مدت 10 ثانیه حفظ و کمی استراحت کنید. سپس 2 بار دیگر تکرار کنید.

لبخندهای مقاومت. لبهایتان را تا جایی که امکان دارد پهن کنید. در حالی که 5 ثانیه لبخند می زنید. از انگشتان خود استفاده کنید تا محکم خطوط لبخند خود را فشار دهید. آرام باشید و 30 بار این تمرین راتکرار کنید.

یوگای صورت یک روند فعال است. باید تمرینات را به طور منظم انجام دهید تا نتایج رضایت بخشی کسب کنید.

مکمل های کلاژن

مکمل های کلاژن به شکل قرص و نوشیدنی خوراکی وجود دارد که می تواند در مبارزه با پیری زودرس پوست کمک کند. کلاژن اصلی ترین پروتئین ساختاری موجود در پوست است که به آن حجم و خاصیت ارتجاعی می بخشد. با این حال، با افزایش سن، تولید کلاژن به طور طبیعی کاهش می یابد و باعث می شود پوست به تدریج افتاده و مستعد چین و چروک و لبخند شود.

توصیه می شود در مورد شروع مکمل کلاژن با پزشک خود مشورت کنید تا سطح مورد نیاز این پروتئین برای بدن شما تامین و جبران شود و پوست برای مدت طولانی تری جوان بماند.

تغییر سبک زندگی

درمان خانگی برای خطوط لبخند | پزشکت

علاوه بر راهکارها و درمان های خانگی برای از بین بردن خطوط لبخند، می توانید از برخی تغییرات سبک زندگی خود برای کاهش خطوط لبخند استفاده کنید، از جمله:

از ضد آفتاب استفاده کنید.

اشعه ماورا بنفش خورشید به عمق پوست نفوذ می کند تا فیبرهای کلاژن را از بین ببرد و عامل اصلی پیری زودرس است. بنابراین، همیشه در طول روز ضد آفتاب با طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، حتی اگر هوا ابری باشد. توجه داشته باشید که محافظت در برابر آفتاب فقط هنگام بیرون رفتن از منزل مهم نیست. تابش خورشید می تواند از طریق پنجره ها به داخل خانه شما منتقل شود و پوست شما را تخت تاثیر قرار دهد.

ورزش کنید.

ورزش کردن به قلب این امکان را می دهد که خون تازه تری را که در سراسر بدن جریان دارد، پمپاژ کرده و اکسیژن و مواد مغذی را به بافت ها برساند. در این شرایط جریان خون همچنین به پوست می رسد تا از درون آن را تغذیه و ترمیم کند. افزایش جریان خون در پوست، تولید سریع سلول های جدید پوستی را که باعث سفت و صاف شدن خطوط لبخند می شوند، تسهیل می کند.

مایعات مناسب را مصرف کنید.

8-10 لیوان آب در طول روز مصرف کنید تا پوست از داخل بدن مرطوب بماند و از بدن سم زدایی کند. هر دوی این اثرات باعث می شود پوست صاف و لطیف شود. حتی خطوط لبخند را به حداقل برساند.

 پوست خود را لایه برداری کنید.

انواع مختلفی از تکنیک های لایه برداری پوست، از اسکراب گرانول و ابزار مکانیکی گرفته تا مواد لایه بردار شیمیایی وجود دارد. دو مورد اول برای پوست کمی خشن هستند، بنابراین اکثر متخصصان پوست گزینه سوم را توصیه می کنند.

مواد لایه بردار شیمیایی، هنگامی که روی پوست قرار می گیرند، به حل شدن پیوند سلولهای مرده جمع شده در سطح کمک می کنند تا ریزش آنها آسان تر شود.

لایه برداری شیمیایی، لایه برداری از لایه خارجی را تسریع می کند تا پوست تازه شکل گرفته و بتواند به بالای آن برسد. پوست جدید نرم تر، روشن تر و سفت تر است، بنابراین ظاهر خطوط لبخند را کاهش می دهد.

لایه برداری یک قسمت اساسی در هر رژیم مراقبت از پوست است، اما باید با دقت و بیش از 1-2 بار در هفته انجام شود.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 چربی های مفیدی هستند که به حفظ و نگهداری پوست بدن کمک می کنند، و برای پیشگیری از خطوط لبخند ضروری است. برخی از بهترین منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3، ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، شاه ماهی و ماهی خال مخالی هستند.

راه های پیشگیری از بروز خطوط لبخند

درمان خانگی برای خطوط لبخند | پزشکت

برخی راهکارهای که می توانید برای پیشگیری و یا به تأخیر انداختن ظاهر خطوط لبخند انجام دهید، عبارتند از:

از استعمال سیگار خودداری کنید.

سیگار کشیدن باعث ترشح نیکوتین و سموم دیگر در بدن و تجزیه کلاژن و مهار جریان خون شده و از خاصیت ارتجاعی پوست می کاهد. هرچه پوست شل شود، احتمال چین و چروک و تشکیل خطوط لبخند بیشتر است.

بنابراین ترک سیگار یکی از مهمترین مراحل برای کمرنگ شدن خط لبخند موجود و پیشگیری از عمیق شدن آن است.

از خوابیدن به پهلو خودداری کنید.

خوابیدن به پهلو باعث می شود پوست گونه چین خورده و روی بالش مالیده شود، که می تواند به توسعه و بدتر شدن خطوط لبخند کمک کند. کل وزن سر به گونه فشرده تغییر مکان می دهد و در طول شب به الیاف کلاژن و عضلات صورت آسیب می رساند.

از طرف دیگر، خوابیدن به پشت باعث می شود جاذبه به طور طبیعی پوست را عقب بکشد تا ثابت بماند. حتی می توانید بالش اضافی را زیر سر خود تکیه دهید. تا مطمئن شوید که نیمه پایین صورت به بالش فشار نیاورده است.

از آرایش بیش از حد صورت خودداری کنید.

آرایش پایه سنگین و غلیظ، می تواند در چین های بینی قرار گیرد و خطوط لبخند بارزتر به نظر برسد. بنابراین، بهتر است یک آرایش پایه بزنید. فقط با لمس ملایم زیر پایه سبک، چین ها را بپوشاند.

در چه سنی خطوط لبخند ظاهر می شود؟

سن خاصی برای شروع خطوط لبخند وجود ندارد. اما امکان بروز آنها بعد از بیست سالگی  وجود دارد. پس از تشکیل خطوط لبخند، آنها تمایل به برجستگی بیشتری پیدا می کنند و حتی بعد از 40 سالگی بیشتر دیده می شوند.

آیا سفید تخم مرغ درمان خوبی برای درمان خطوط لبخند است؟

درمان خانگی برای خطوط لبخند | پزشکت

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده موضعی از سفیده می تواند به کاهش خطوط لبخند کمک کند. علاوه بر این، سفیده تخم مرغ به عنوان یک درمان پوستی، برای همه افراد با انواع مختلف پوست های خشک و مرطوب مناسب نیست. آنها می توانند پوست حساس صورت را تحریک و سرخ کنند. شاید حاوی میکروب هایی باشند که می توانند عفونت های پوستی را تحریک کنند. بنابراین، بهتر است از این درمان اجتناب شود زیرا خطرات آن بسیار بیشتر از فواید آن است.

حرف آخر

خطوط لبخند یک جنبه طبیعی برای پیر شدن است. تعداد کمی از افراد در اوایل بیست سالگی و برخی در اواخر زندگی به آن مبتلا می شوند. از آنجا که با افزایش سن این خطوط بیشتر به چشم می آیند، می توانید اقداماتی برای کاهش شکل ظاهری آنها انجام دهید.

اگر خطوط ریز با داروهای بدون نسخه یا  خانگی بهبود نیافت، برای بهترین گزینه های درمانی حرفه ای با متخصص پوست مشورت کنید.

منبع:https://www.emedihealth.com/skin-beauty/more-skin-conditions/prevent-smile-lines

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز