لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

درمان خانگی آبسه های پوستی

درمان خانگی آبسه های پوستی | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان خانگی آبسه های پوستی، راهکارهای بسیار موثر و مفیدی هستند که به راحتی با آنها می توانید آبسه های پوستی را در خانه درمان کنید. برای یادگیری آنها ادامه مقاله را بخوانید. آبسه های پوستی ناشی از تجمع چرک در فولیکول های مو، بافت پوست یا زیر پوست هستند. هنگامی که عفونت پر از چرک به یک فولیکول مو و بافت اطراف آن محدود می شود، به شکل یک جوش یا فورونکل ظاهر می شود. با این حال، زمانی که گسترده‌تر و عمیق‌تر پخش می‌شود و زیر پوست به هم می‌پیوندد، به طوری که فولیکول‌های موی متعددی که فشرده شده‌اند عفونی می‌شوند، نتیجه مجموعه‌ای از فورونکل‌ها است که در مجموع کاربونکل نامیده می‌شود.

با توجه به اینکه این شکل تهاجمی‌تر از آبسه پوست است که بر لایه‌های عمیق‌تر تأثیر می‌گذارد، کاربونکل‌ها اغلب منجر به زخم نیز می‌شوند!

چه چیزی باعث ایجاد کربونکل می شود؟

کاربونکل ها مظهر عفونت باکتریایی هستند و معمولاً با ترشحات چرکی پر می شوند. استافیلوکوکوس اورئوس یا استرپتوکوک پیوژنز که در سطح پوست، گلو و مجرای بینی تجمع پیدا می کنند بیشتر عامل این وضعیت هستند. باکتری ها اغلب از طریق یک فولیکول مو یا یک ترک ناشی از آسیب در پوست در زیر پوست قرار می گیرند. با این حال، گاهی اوقات هیچ نقطه ورود آشکاری وجود ندارد.

از آنجایی که عفونت استاف به شدت مسری است، ممکن است از طریق تماس پوست به پوست و به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی به سایر نقاط بدن شما و همچنین به سایر افراد سرایت کند.

عفونت‌های پوستی چرکی مانند سیکوز باربا، زرد زخم، و فورونکولوز در بیمارانی که با استافیلوکوکوس اورئوس مبتلا شده‌اند، شایع‌تر است. شواهدی وجود دارد که کورک و آبسه با محرومیت اجتماعی، ازدحام بیش از حد، استفاده از امکانات عمومی، چاقی، دیابت و نقص ایمنی بدن ارتباط دارد.

راه های ساده برای درمان خانگی آبسه های پوستی

اولین خط درمان برای کربونکول شامل روشی به نام برش و تخلیه برای استخراج دقیق مایع یا چرک عفونی موجود در داخل است. این روش به خشک شدن آبسه کمک می کند و به آن اجازه می دهد تا از داخل به بیرون بهبود یابد.

این فرآیند استخراج به دقت زیادی نیاز دارد.بهتر است به جای اینکه خودتان در آن دخالت کنید، اجازه دهید متخصصان آن را مدیریت کنند. نیش زدن یا فشردن زخم می تواند به طرز وحشتناکی چرک عفونی را به نواحی دیگر پوست منتقل کند و در نتیجه وضعیت شما را بدتر کند.

به منظور مبارزه با باکتری زمینه‌ای استافیلوکوکوس اورئوس، پزشک نسخه‌ای را برای آنتی‌بیوتیک‌های استانداردی که برای درمان عفونت‌های استاف، مانند دیکلوکساسیلین یا سفالکسین استفاده می‌شوند، تجویز می‌کند.

در اینجا 10 راه برای تسکین طبیعی کاربونکل در خانه آورده شده است.

درمان آبسه پوستی با کمپرس گرم

به گفته آکادمی پوست آمریکا، استفاده از گرما به شکل کمپرس گرم بهترین راه برای درمان جای جوش است. گرما به افزایش گردش خون در ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند و گلبول‌های سفید و آنتی‌بادی‌های بیشتری را برای مبارزه با عفونت به منطقه منتقل می کند.

کمپرس ها همچنین در نرم شدن لایه پوسته ای که در بالای کاربونکل ایجاد شده است، موثر هستند. این اجازه می دهد تا چرک به سطح بالا برود و در نهایت باعث ترکیدن جوش شود، در نتیجه استخراج چرک برای خلاص شدن از عفونت برای همیشه راحت تر می شود.

علاوه بر این، این شکل از گرما درمانی ملایم، درد، تورم و قرمزی مداوم را که علامت این بیماری هستند، تسکین می دهد. یک پارچه را در آب گرم خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. پارچه گرم را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار را به طور مکرر در طول روز انجام دهید تا زمانی که چرک تخلیه شود. ناحیه را کاملا تمیز کنید و برای جلوگیری از عفونت بیشتر از یک پماد دارویی استفاده کنید. نکته: پس از هر بار استفاده، دستمال ها یا پارچه ها را باید در آب داغ شسته و با دمای بالا خشک کنید.

بهداشت خوب را تمرین کنید.

بهداشت مناسب خطر ابتلا به کربونکل را کاهش می دهد. برهمین اساس، هنگام درمان یک دسته از جوش ها ضروری است. علاوه بر این، یک سبک زندگی بهداشتی شاید مهم ترین گام برای مهار انتشار عفونت به سایر قسمت های بدن و افراد دیگر باشد.

قبل از غذا خوردن و بعد از استفاده از دستشویی دست های خود را با صابون ملایم بشویید. همچنین دست های خود را قبل و بعد از استفاده از داروها و درمان ها روی پوست آلوده بشویید.

روزانه دوش بگیرید تا پوستتان عاری از باکتری باشد. حمام یک فعالیت بدنی ضروری پس از سخت گیری است که منجر به تعریق شدید مانند جلسه تمرین یا شنا می شود. لباس‌ها، ملحفه‌ها و حوله‌های خود را به طور مرتب با آب داغ بشویید.

هنگام خشک کردن لباس و ملحفه، حتما دمای خشک کن خود را روی درجه بالایی تنظیم کنید. سطوحی را که ممکن است لمس کنید، مانند دستگیره های در، صندلی توالت و وان حمام، به طور مرتب تمیز و ضدعفونی کنید. از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی مانند حوله، ملحفه، تیغ، لباس و تجهیزات ورزشی با افراد دیگر خودداری کنید.

روغن اکالیپتوس بمالید.

درمان خانگی آبسه های پوستی | پزشکت

به دلیل خواص ضد باکتریایی، روغن اکالیپتوس در برابر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک که اغلب در ریشه عفونت کاربونکل هستند، موثر است. این معجون درمانی علاوه بر مبارزه با باکتری های عامل عفونت در هسته این بیماری، به بهبودی سریع و خوب پوست شما نیز کمک می کند.

3 یا 4 قطره روغن اکالیپتوس را با 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و این ترکیب روغن را با استفاده از یک توپ پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این را روی صورت، پلک ها یا نوزادان نزنید. برنامه را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

با روغن درخت چای درمان کنید.

روغن درخت چای یکی دیگر از درمان های خوب برای کربونکل است. این ضد عفونی کننده طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی قوی است که می تواند به مبارزه با علت اصلی مشکل کمک کند. همچنین به عنوان یک ضد التهاب برای کاهش و مدیریت درد ناشی از کربونکول عمل می کند. حتی آن را به یک عامل شفابخش موثر برای بهبودی سریع تبدیل می کند.

3 یا 4 قطره روغن درخت چای را با 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید. از یک گلوله پنبه ای استفاده کنید تا مخلوط روغن را دو تا سه بار در روز روی جوش بمالید. لازم نیست آن را بشویید. این کار را تا زمانی که عفونت به طور کامل از بین برود انجام دهید.

متناوبا، از سوی دیگر می توانید 5 یا 6 قطره روغن درخت چای را در یک کاسه آب گرم مخلوط کنید .یک پارچه شستشو را در محلول خیس کنید. از آن به عنوان کمپرس روی ناحیه حدود 10 دقیقه استفاده کنید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

برای بهبود سریع پوست از پیاز استفاده کنید.

پیاز چند لایه دارای پتانسیل ضد عفونی کننده قابل توجهی است. حتی می تواند برای رفع عفونت های پوستی مانند جوش و کربونکول استفاده شود.

میکروب ها یا باکتری های عامل عفونت را که در فولیکول های مو رشد می کنند ریشه کن و از بین می برد.  مکانیسمی که در پس کاربرد موضعی پیاز وجود دارد این است که پوست مورد نظر را گرم می کند. در نتیجه جریان خون را مستقیماً به محل جوش تحریک می کند. افزایش گردش خون باعث می شود که جوش به سر می رسد تا تخلیه آسان چرک پس از آن تسهیل شود.

یک پیاز تمیز را خلال کنید. آن را روی ناحیه قرار دهید. آن را با یک پوشش پارچه ای تمیز در جای خود نگه دارید. هر 3 ساعت یا بیشتر، یک خلال پیاز نو را جایگزین کنید.

روغن کرچک باعث بهبودی می شود.

روغن کرچک یکی دیگر از درمان های طبیعی برای کربونکل است. بیشتر اثربخشی آن را مدیون ترکیبی به نام اسید ریسینولئیک است. این جزء ستاره به عنوان یک ضد التهاب قوی عمل می کند. همچنین به طور همزمان اثر ضد باکتریایی قابل توجهی از خود نشان می دهد.

وقتی نوبت به درمان جای جوش از طریق داروهای موضعی می رسد، کمی روغن کرچک کمک زیادی به شما می کند. برای بهینه‌سازی خواص این روغن برای بهبود پوست، حداقل سه بار در روز مقدار کمی از آن را مستقیماً روی جوش بمالید تا جوش به طور کامل فروکش کند.

زردچوبه را امتحان کنید.

زردچوبه چه یک جوش باشد و چه کاربونکل، برای تسکین سریع و طبیعی بسیار مفید است. این ادویه سرشار از خواص ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد التهابی است. به تسریع روند بهبودی، کاهش ناراحتی های علامتی و جلوگیری از عفونت بیشتر کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2014 که در BioMed Research International منتشر شد، خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی کورکومین، ترکیب اصلی زردچوبه را برجسته کرد.

زردچوبه که یک تصفیه کننده طبیعی خون، تقویت کننده سیستم ایمنی و عامل ضد التهابی است، تمام ویژگی های یک نوشداروی طبیعی را دارد که به راحتی در اکثر آشپزخانه ها موجود است.

پتانسیل ترمیم پوست زردچوبه هنگام مصرف یا استفاده موضعی به ویژه مشهور است. به طور سنتی برای تسکین سریع ضایعات پوستی مختلف از جمله کربونکول استفاده می شود.

برای استفاده خارجی ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه خشک را با 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را با دست تمیز روی ناحیه آسیب دیده بمالید. آن را با یک باند گازی بپوشانید. خمیر را دوباره بمالید و هر 12 ساعت پانسمان را تعویض کنید. برای مصرف خوراکی هم می توانید ½ تا 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به 1 لیوان شیر در حال جوش اضافه کنید. بگذارید 5 دقیقه بجوشد. این محلول را دو بار در روز بنوشید.

چریش برای درمان آبسه پوستی

درمان خانگی آبسه های پوستی | پزشکت

چریش که به نام یاس بنفش هندی نیز شناخته می شود، دارای خواص ضد عفونی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. به درمان عفونت های پوستی مانند کورک و کربونکول کمک می کند.  یک مشت برگ چریش را بشویید و آسیاب کنید تا خمیر شود.

کمی پودر زردچوبه به رب اضافه کنید. این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند قبل از اینکه آن را بشویید. این کار را چند بار در روز انجام دهید. متناوبا، از سوی دیگر می توانید از یک سواب پنبه ای استفاده کنید تا روغن چریش را مستقیماً روی جوش بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. برنامه را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

از بسته چای سیاه برای کنترل درد استفاده کنید.

در حالی که این دانش عمومی است که یک کمپرس گرم کمک زیادی به درمان جوش و کربونکول می کند، برای به حداکثر رساندن نتیجه، به جای کمپرس معمولی از کمپرس چای سیاه استفاده کنید. تانن موجود در چای سیاه دارای خواص ضد التهابی است. حتی می تواند به کاهش درد و ریشه کنی عفونت کمک کند.

یک چای کیسه ای سیاه را به مدت 10 دقیقه در آب گرم خیس کنید. آب آن را بکشید و اجازه دهید خنک شود. چای کیسه ای را به آرامی به مدت 10 دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. برای نتایج سریع، برنامه را چندین بار در روز تکرار کنید.

نمک اپسوم برای بهبودی سریع

نمک اپسوم نیز در درمان کربونکل موثر است. به دلیل اثر گرمایی که بر روی پوست دارد، به رفع جوش کمک می کند. این امر استخراج چرک حامل باکتری را از کاربونکل بسیار راحت‌تر می‌کند، که یک پیش نیاز ضروری برای شروع بهبودی پوست است.

نمک اپسوم به دلیل جذب بالا به خارج کردن سموم و ناخالصی ها از پوست کمک می کند. ¼ فنجان نمک اپسوم را در 2 فنجان آب گرم حل کنید. یک دستمال تمیز را به محلول آغشته کنید. آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.

این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا جوش ها شروع به تخلیه کنند.

ویژگی های مشخصه کاربونکل چیست؟

درمان خانگی آبسه های پوستی | پزشکت

کاربونکل به عنوان یک گره قرمز دردناک زیر پوست شروع می شود. به تدریج با پر شدن از چرک که مخلوطی از گلبول های سفید خون، باکتری ها و سلول های مرده پوست است، رشد می کند.

این می تواند از اندازه یک عدس به یک ندول متورم ضربان دار دردناک گسترده شود. اغلب چرک را از طریق چندین روزنه تخلیه می کند. قسمت های مرطوب بدن یا نواحی که مستعد تعریق هستند به ویژه در معرض این عفونت قرار دارند. این شامل پشت، شانه ها، پشت گردن، ران ها و باسن است.

در مقایسه با جوش های منفرد، کاربونکل ها باعث عفونت عمیق تر و شدیدتر می شوند، زیرا عفونت معمولاً به چربی زیر جلدی انتشار می یابد. کاربونکل ها بیشتر از فورونکل ها یا جوش های منفرد جای زخم دارند.

آبسه های پوستی دارید، این کارها را نکنید!

اگر کربونکل دارید، حتما از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید. زیرا شکر فرآوری شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا عملکرد گلبول های سفید خون شما را سرکوب می کند. با اجتناب از شکر فرآوری شده، سیستم ایمنی بدن شما بهتر می تواند با باکتری هایی که باعث کربونکول های شما می شوند مبارزه کند.

سعی نکنید جوش ها را فشار دهید. زیرا چرک می تواند باکتری ها را به سایر قسمت های بدن و همچنین به اقلام و افرادی که با آنها در تماس هستید منتقل کند.

جای جوش را با سوزن یا سنجاق فشار ندهید، زیرا می تواند عفونت را بدتر کند. ناحیه عفونی را تمیز کنید و با باند خشک استریل بپوشانید تا خوشه جوش ها بهبود یابد. اگر جوش های شما ترکید، آنها را با یک باند یا گاز استریل بپوشانید تا از انتقال چرک عفونی به سایر نواحی پوست جلوگیری کنید. این لایه محافظ همچنین از زخم در معرض آسیب در طول فرآیند بهبود محافظت می کند.

همیشه قبل و بعد از استفاده از داروها و درمان ها در ناحیه عفونی دست های خود را کاملاً بشویید. گاهی اوقات، ممکن است مجبور شوید آنتی برای کمک به بهبود عفونت های شدید یا مکرر آنتی بیوتیک مصرف کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز