لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

جای عینک روی بینی را چگونه از بین ببریم؟

جای عینک روی بینی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


جای عینک روی بینی یکی از مشکلات افرادی است که بیش از حد از عینک استفاده می کنند. اما با برخی از درمان های خانگی می توان اثر عینک را از روی بینی محو کرد. اگر به طور منظم از عینک استفاده می کنید، در معرض خطر ایجاد لک بر روی بینی و زیر چشم خود هستید. نگران نباشید در اینجا، ما در مورد چگونگی خلاص شدن از علائم عینک روی بینی صحبت کرده ایم.

عینک چه اثراتی روی بینی شما می گذارد؟

ممکن است یک عینک کاملاً زیبا را برای تکمیل ظاهر خود پیدا کرده باشید، اما اگر به هر نحوی باعث ناراحتی شود، ممکن است استفاده ازآن کمی  برایتان آزار دهنده و خسته کننده شود.

اولین قدم این است که با یک چشم پزشک با تجربه مشورت کنید تا بتواند صورت شما را ارزیابی کند. بزرگترین دلیل درد یا ناراحتی در بینی، تناسب نادرست عینک بر روی بینی شما است. انواعی از دردها وجود دارند که ممکن است هنگام استفاده از عینکی که مناسب شما نیست ایجاد شوند، از جمله:

درد پل بینی. این درد زمانی اتفاق می افتد که عینک شما به درستی روی پل شما قرار نگیرد. اگر عینک شما خیلی سنگین باشد، ممکن است این درد بروز پیدا کند.

درد پشت گوش. این درد زمانی اتفاق می افتد که عینک شما برای سر شما خیلی کوچک باشد. برای حل این مشکل بهتر است فوراً به اپتومتریست خود مراجعه کنید.

سردرد به دلیل فشار چشم. این حالت در اغلب موارد دیده می شود و اگر عینک شما به درستی طبق نسخه ساخته نشده باشد، اتفاق می افتد. باید فوراً معاینه چشم انجام دهید تا وضعیت بینایی شما بررسی شود.

10 روش طبیعی برای از بین بردن لکه های عینک روی بینی

استفاده از عینک می تواند آثاری را روی بینی شما بگذارد و باعث شود که چشمان شما گود رفته به نظر برسند. با این حال، با پیروی از چند درمان خانگی ساده، می توانید از شر این مشکلات خلاص شوید. در این مقاله 10 روش طبیعی برای از بین بردن لک های عینک روی بینی مورد بحث قرار می گیرد. می توانید هر کدام یا ترکیبی از این درمان ها را امتحان کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خواص آرایشی خود در صنعت زیبایی بسیار محبوب است. خاصیت ترمیم زخم و روشن کنندگی پوست دارد. این خواص می تواند به روشن شدن و محو شدن آثار عینک کمک کند. یک برگ آلوئه ورا را ببرید و ژل آن را استخراج کنید. این ژل را روی لکه های عینک خود بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه خشک شود یا یک شب بماند. ژل را بشویید و در صورت نیاز از یک مرطوب کننده استفاده کنید. حداقل 1-2 بار در روز این کار را انجام دهید.

سیب زمینی

آب سیب زمینی می تواند به از بین بردن سلول های مرده روی سطح کمک کند و در نتیجه درخشندگی جوانی ایجاد کند. آنزیم های موجود در آن به تغذیه پوست کمک می کند. این خواص می تواند به روشن شدن ردهای عینکی روی بینی شما کمک کند.

یک سیب زمینی را رنده کنید. آب سیب زمینی رنده شده را بگیرید و روی لکه های عینک روی بینی بمالید. اجازه دهید 10-15 دقیقه خشک شود. آن را با آب بشویید. می توانید آب سیب زمینی را 1 تا 2 بار در روز روی بینی خود بمالید.

خیار

خیار در آرامش و تسکین پوست بسیار موثر است و در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به وفور استفاده می شود. می تواند به درمان چین و چروک و آفتاب سوختگی و روشن شدن پوست کمک کند. این خاصیت می تواند به پاک کردن آثار عینک کمک کند. برش های خیار را روی بینی خود بمالید. آنها را به آرامی به صورت دایره ای مالش دهید. بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید. می توانید 1 تا 2 بار در روز برش های خیار را روی بینی خود بمالید.

آب لیمو

جای عینک روی بینی || پزشکت

آب لیمو حاوی ویتامین C است. ویتامین C دارای خواص روشن کنندگی پوست است که می تواند به محو شدن لکه ها کمک کند. همچنین می تواند به روشن شدن پوست در ناحیه آسیب دیده کمک کند.

احتیاط: افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است به اسید سیتریک حساسیت داشته باشند. تست پچ را روی آرنج داخلی خود انجام دهید و برای هر واکنشی منتظر 30-40 باشید. اگر باعث تحریک شد، این درمان را ادامه ندهید.

آب یک لیموی کوچک را در یک کاسه استخراج کنید. این آب را با استفاده از پنبه روی لکه های تیره بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب بشویید. می توانید آب لیمو را هر روز قبل از حمام یا شب قبل از خواب بمالید.

گلاب

استفاده از گلاب بخشی از برنامه روزانه مراقبت از پوست چندین زن در سراسر جهان است. این یک تونر درخشان صورت است که می تواند بلافاصله چهره را تازه و درخشان کند.

با استفاده از یک گلوله پنبه، چند قطره گلاب را روی بینی بچکانید. بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید. می توانید هر روز دو بار گلاب را روی بینی یا کل صورت خود بمالید. صبح بعد از حمام و شب قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید.

عسل

جای عینک روی بینی || پزشکت

از عسل به طور سنتی برای درمان ناراحتی های پوستی و درمان زخم ها برای سال ها استفاده می شود. عسل همچنین به ترمیم بافت کمک می کند، زخم ها را درمان می کند و پوست را روشن و مرطوب می کند. این فعالیت‌ها می‌توانند به کم‌ کردن ردهای عینکی روی بینی شما کمک کنند.

عسل و شیر را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. مخلوط را روی لکه های خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید. از این دارو 1-2 بار در روز استفاده کنید.

پوست پرتقال

پوست پرتقال به عنوان ماده اصلی در بسیاری از کرم ها، ماسک های صورت و اسکراب ها استفاده می شود. خاصیت روشن کنندگی پوست دارد. بنابراین، پوست پرتقال می تواند به محو شدن لکه های عینک روی بینی شما کمک کند. احتیاط: پوست پرتقال می تواند پوست شما را خشک کند. ژل آلوئه ورا یا مرطوب کننده معمولی خود را استفاده کنید. پوست پرتقال خشک شده را به صورت پودر ریز خرد کنید. شیر را به پودر اضافه کنید و خمیری درست کنید.

خمیر را روی نواحی تیره بینی بمالید. اجازه دهید حدود 15 تا 20 دقیقه خشک شود آن را با آب سرد بشویید. این خمیر را می توانید هر روز یک بار به بینی خود بزنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی فواید متعددی برای سلامتی دارد، چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی استفاده شود. آنها حاوی لیکوپن هستند که می تواند به التیام پوست، حذف سلول های مرده پوست ، باز کردن منافذ پوست، و ایجاد نرمی و درخشندگی پوست کمک کند. برش های گوجه فرنگی را به مدت یک دقیقه روی نواحی آسیب دیده بمالید. بگذارید 15 دقیقه خشک شود. آن را با آب بشویید. این روال را هر روز به مدت 15-20 روز دنبال کنید.

ماساژ روغن بادام

جای عینک روی بینی || پزشکت

روغن بادام دارای خواص نرم کننده و اسکلروزان است که می تواند به بهبود رنگ چهره و رنگ پوست کمک کند. این خواص می تواند به کمرنگ شدن لک های عینک روی بینی کمک کند.

به آرامی چند قطره روغن بادام را به صورت دایره ای روی نواحی آسیب دیده روی بینی بمالید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و صبح آن را با آب بشویید. این دارو را هر شب قبل از خواب به مدت 2 هفته استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک قابض طبیعی است که می تواند به رنگ پوست شما کمک کند. این خواص می تواند به محو شدن لک های عینک روی بینی شما کمک کند

یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب مخلوط کنید. با استفاده از یک توپ پنبه ای، مخلوط را روی بینی خود بمالید. بگذارید حدود 10-15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. شما می توانید این روال را هر شب قبل از خواب دنبال کنید.

چگونه از آثار عینک بر روی بینی جلوگیری کنیم؟

هر یک یا ترکیبی از داروهای فوق را برای از بین بردن رد عینک روی بینی خود امتحان کنید. ما همچنین چند نکته را در زیر فهرست کرده ایم که به شما در جلوگیری از ایجاد این علائم کمک می کند.

عینک و صورت خود را به طور مرتب تمیز کنید تا کثیفی، آرایش یا باقی مانده های باقی مانده روی صورت یا عینک شما پاک شود. برای جلوگیری از خشکی که منجر به ایجاد علائم قرمز روی بینی می شود، به طور مرتب از یک مرطوب کننده یا تونر استفاده کنید.

برای اندازه گیری مجدد اندازه عینک خود به اپتومتریست خود مراجعه کنید. یا در مورد تعویض مواد پد بینی روی عینک خود با آنها صحبت کنید.

یک جفت عینک سبک بخرید. همچنین می‌توانید از اپتومتریست خود بخواهید تا گزینه‌هایی از عینک‌هایی را که روی بینی شما اثری باقی نمی‌گذارند، به شما نشان دهد.

هنگامی که عرق می کنید، در صورت امکان عینک خود را بردارید یا تنظیم کنید. گذاشتن آنها بر روی بینی باعث تشدید علائم قرمز یا سیاه روی بینی می شود. هر چند وقت یکبار و در طول روز عینک خود را بردارید. این به پوست اجازه تنفس می دهد.

سوالات متداول در مورد جای عینک روی بینی

جای عینک روی بینی || پزشکت

دیگر لازم نیست نگران آن آثار رنگدانه زشت روی بینی خود باشید! راه حل ها و نکاتی را که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است را دنبال کنید و ظاهر عینکی خود را با شکوه تمام به رخ بکشید.

بهترین کرم برای از بین بردن جای عینک روی بینی چیست؟ شما می توانید از کرم هیدروکینون برای از بین بردن علائم روی بینی خود استفاده کنید، اما بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین آن را برای شما تعیین کند. شما همچنین می توانید هر یک از درمان ها را امتحان کنید – مانند آلوئه ورا یا پوست پرتقال.

آیا علائم ایجاد شده توسط عینک دائمی است؟ نه دائمی نیستند. بسته به مدت زمان بودن آنها، می توان آنها را در عرض چند هفته حذف کرد.

در صورت آرایش کردن، چگونه از لکه های عینک روی بینی جلوگیری کنیم؟ مقداری پرایمر روی بینی خود بزنید تا از لیز خوردن عینک به سمت پایین جلوگیری کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

2

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

2 دیدگاه

  1. حاجی من دماغم از جای عینک کاملا زخم شده یه لکه قرمز هم افتاده دورش چ غلطی بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز