لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

بهترین ترفند رشد ریش روی گونه ها

رشد ریش روی گونه ها || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

رشد ریش روی گونه ها بسیار دشوار است.در کنار ناحیه زیر ریش، گونه‌ها دیرتر پر می‌شوند و حتی بسیاری از مردان که رشد ریش و سبیل چانه‌ای چشمگیر دارند، معمولاً برای ایجاد موهای زائد در ناحیه بالای گونه‌شان تلاش می‌کنند.

اینکه چرا این رخ می دهد و چگونه می‌توانید رشد تکه‌تکه‌ای گونه‌تان را اصلاح کنید، همه در این مقاله به طور مفصل پاسخ داده می‌شوند.ما در این مقاله هفت روش برای رشد بیشتر ریش روی گونه ها و همچنین تمام شواهد علمی و حکایتی که در مورد هر مرحله وجود دارد را آورده ایم.

موهای صورت نوعی مو به نام ” موی آندروژنیک ” است که به این معنی که در پاسخ به تحریکات هورمونی رشد می کند. ریش‌هایی که روی گونه‌ها می‌رویند عمدتاً توسط هورمون‌های آندروژنی کنترل می‌شود، زیرا آنها نیز موهای آندروژنیک هستند.

البته، فرد همچنین به گردش خون خوب، مواد مغذی، انرژی و غیره نیاز دارد. اما هورمون‌های آندروژنیک (تستوسترون و DHT) و گیرنده‌هایی که آنها را از خون متصل می‌کنند، محرک‌های کلیدی رشد موی آندروژنی هستند.

علت کاهش رشد ریش روی گونه ها

حتی اگر عادت‌های تغذیه‌ای‌تان درست باشد، سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی‌تان کنترل شود، و گردش خون‌تان در گونه‌ها به همان اندازه که می‌تواند خوب باشد، اگر سطح هورمون‌تان پایین باشد یا بدنتان نتواند آنها را به درستی از جریان خون دریافت کند رشد ریش کم می شود. به همین دلیل است که موهای صورت، سینه، بازو،  پا و شرمگاه بعد از بلوغ شروع به رشد می کنند، زیرا در این زمان است که هورمون های آندروژنی افزایش می یابد و بدن نسبت به اعمال آنها حساس تر می شود.

موارد زیر همه عواملی هستند که رشد موهای صورت روی گونه ها را کنترل می کنند:

  • سن
  • گردش خون خوب
  • هیدروتستوسترون (DHT)
  • سطح تستوسترون (T) و دی
  • حساسیت گیرنده های آندروژن بدن نسبت به T & DHT
  • ژنتیک (مردان آسیای شرقی به خصوص برای رشد ریش مشکل دارند).

توجه: اکثر مردم (از جمله بسیاری از متخصصان) معتقدند که رشد ریش توسط ژنتیک تنظیم می شود. اگرچه این درست است، اما پاسخ کامل نیست زیرا اغلب ژنتیک است که همه متغیرهای دیگر (سطح هورمون، حساسیت گیرنده، گردش خون و غیره) را کنترل می کند.

چرا نمی توانم روی گونه ها ریش بگذارم؟

اگر به هیچ وجه نمی توانید ریش بگذارید، پاسخ منطقی این است که سطح هورمون بدن باید پایین باشد و گیرنده های صورت که هورمون ها را از خون جذب می کنند، به اندازه کافی حساس نیستند.

با این حال، اگر مقداری رویش ریش روی صورت خود دارید، اما این ریش فقط به صورت تکه‌هایی در ناحیه گونه رشد می‌کند، به احتمال زیاد سطح هورمون‌ها خوب است و گیرنده‌ها نیز کار خود را انجام می‌دهند.

 چرا ریش روی گونه ها رشد نمی کند؟

رشد ریش روی گونه ها || پزشکت

اگر سطح هورمون های بدنتان خوب است این امر به احتمال زیاد به دلیل عادات غذایی نامناسب، سن، گردش خون ضعیف در ناحیه گونه یا فقط عوامل ژنتیکی ناشناخته است. هورمون‌ها نیز می‌توانند دخیل باشند، اما اگر بتوانید در نواحی دیگر صورت به خوبی ریش بگذارید، اصلی ترین علت نیست.

آیا می توانید حتی رشد ریش گونه را تقویت کنید؟

 می توانید رشد ریش را روی گونه های خود تقویت کنید .برخی از روش‌های انجام این کار مانند خواب بیشتر، داشتن سن کافی، خوردن یک رژیم غذایی مغذی و ورزش… ترفندهای خسته‌کننده‌ای هستند.

اما روش های کمتر شناخته شده ای مانند استفاده از ماینوکسیدیل، غلطک های ریش و استفاده از روغن نعناع روی صورت نیز برای بهبود رشد ریش در ناحیه گونه وجود دارد.

بهترین روش ها برای رشد بیشتر ریش روی گونه ها

سال‌ها بود که می‌گفتند اگر نمی‌توانی ریش بگذاری، این پایان داستان است و دیگر نمی توانی کاری انجام دهید. اما اینترنت اساساً همه چیز را تغییر داده، به ویژه در ده یا چند سال اخیر، مردان راه‌های بیشتری برای بهبود رشد ریش روی گونه‌ها (و سایر نقاط صورت) پیدا کرده‌اند.

البته بزرگ‌ترین اقدام این بود که در انجمن‌های آنلاین، مردان در نهایت شروع به دیدن اینکه آیا داروی ریزش مو ماینوکسیدیل روی ریش‌هایشان اثر می‌کند یا نه کردند، و در کمال تعجب بسیاری، این کار را انجام دادند.

اکنون سایت‌های فرعی با ده‌ها هزار نفر و گروه‌های فیس‌بوک با نزدیک به 60000 عضو وجود دارد که به طور فعال رشد ریش را با ماینوکسیدیل افزایش می‌دهند.

همین پیشگامان «رشد طبیعی ریش» کسانی هستند که به تحقیق در مورد درما رولرها و اینکه چگونه استفاده از آنها می‌تواند فولیکول‌های مو را تحریک کند، و بررسی هایی در مورد روغن نعناع و غیره پرداختند. .

از روگین (مینوکسیدیل) استفاده کنید.

رشد ریش روی گونه ها || پزشکت

اکثر مردان با ماینوکسیدیل (Rogaine) آشنا هستند.این داروی بدون نسخه ریزش مو با صدها مطالعه که استفاده از آن را بر روی پوست سر تایید می کند، پرمصرف ترین فعال کننده رشد مو است. چیزی که بسیاری از مردان نمی دانند این است که ماینوکسیدیل به همان اندازه روی موهای صورت، موهای سینه و حتی روی ابروها تأثیر می گذارد.

بررسی های علمی و هزاران گزارش حکایتی در انجمن های مختلف برای اثبات آن وجود دارد.

این نتایج حاصل از مطالعه 16 هفته ای است که در آن ماینوکسیدیل با موفقیت برای رشد موهای ریش بیشتر استفاده شد. افرادی که از ماینوکسیدیل استفاده کرده بودند، در مقایسه با گروه دارونما، حدود 14 برابر موهای بیشتری وجود داشت.

روشی که ماینوکسیدیل باعث افزایش رشد ریش می شود تا حدودی ناشناخته است، اما حداقل می دانیم که از طریق:

  • تحریک گردش خون
  • تعدیل پروستاگلاندین ها
  • تشکیل عروق خونی جدید (رگ زایی)
  • افزایش اندازه واقعی فولیکول های مو

به نظر نمی رسد ماینوکسیدیل به هیچ وجه بر هورمون های رشد ریش تأثیر بگذارد، بنابراین عملکرد آن کاملاً جدا است. در حال حاضر چیزی که در مورد ماینوکسیدیل وجود دارد این است که دارای برخی از عوارض است (حتی اگر بدون نسخه فروخته می شود) و شما نباید آن را بدون دقت به کار ببرید.

بنابراین قبل استفاده از ماینوکسیدیل برای بهبود رشد ریش روی گونه‌های خود، حتماً با پزشک خود مشورت کرده و نحوه استفاده ایمن از آن را آموزش ببینید.

استفاده از درما رولر روی گونه ها را امتحان کنید.

کسانی که به طور مکرر از ماینوکسیدیل برای ریش خود استفاده کرده اند، تمایل دارند از درما رولر نیز استفاده کنند. درمارولر یک دسته پر از میکرو سوزن های ریز است که دور صورت می چرخد. همانطور که سوزن‌ها پوست را سوراخ می‌کنند، بدن با خون و مواد مغذی بیشتری برای ترمیم آسیب واکنش نشان می‌دهد – ادعا می‌شود که این کار فولیکول‌های موی صورت را به‌طور غیرمستقیم روی گونه‌ها و هر جای دیگری که تصمیم به استفاده از آن دارید تحریک می‌کند.

در حالی که حمایت علمی کاملاً خوبی برای آن وجود ندارد ( به جز یک مطالعه که به طور چشمگیری رشد مجدد موهای سر را بهبود بخشید )، هنوز هم توسط اکثر افرادی که از آنها استفاده می کنند مورد تحسین قرار می گیرد.

باید بدانید که طول سوزن 0.5 تا 0.75 میلی‌متر را در نظر بگیرید و 1 تا 2 بار در هفته از آن استفاده کنید تا پوست بتواند استراحت کند و التیام یابد. این روش اگر با ماینوکسیدیل مخلوط شود بهترین ترکیب برای پر کردن گونه های تکه تکه شده است.

روغن نعناع 3% رقیق شده را روی گونه ها بمالید.

رشد ریش روی گونه ها || پزشکت

در مطالعه ای توسط یانگ و همکاران محققان چهار محلول مختلف را روی پوست تراشیده شده موش ها اعمال کردند و آنها را به مدت چهار هفته تحت نظر گرفتند تا ببینند چگونه بر فولیکول های مو و رشد خز آنها تأثیر می گذارد.

موادی که مورد آزمایش قرار گرفتند:

  • محلول آب نمک
  • روغن جوجوبا خالص
  • محلول ماینوکسیدیل 3 درصد
  • روغن نعناع رقیق شده تا 3 درصد

اتفاقی که رخ داد این بود که آب نمک و جوجوبا اثرات ناچیزی بر رشد فولیکول ها داشتند و همانطور که انتظار می رفت ماینوکسیدیل رشد را تا 55 درصد تحریک کرد. اما بعد از آن شگفتی بزرگی که وجود داشت روغن نعناع بود، حتی بهتر از ماینوکسیدیل عمل کرد و رشد خز را تا 92 درصد افزایش داد. به این دلیل که روغن نعناع به طور مستقیم سطح هورمون رشد IGF-1 را در فولیکول مو افزایش می دهد.

 افرادی که به طور فعال از آن به عنوان بخشی از تقویت کننده های ریش با ماینوکسیدیل استفاده کرده اند (تا کنون هزاران نفر از آنها وجود دارد) از نتایج عالی آن می گویند. اما در حال حاضر هیچ مطالعه انسانی در مورد چگونگی تأثیر روغن نعناع بر رشد موهای صورت وجود ندارد.

توجه: به هیچ وجه نباید روغن نعناع خالص را مستقیماً روی گونه ها استفاده کنید. این فوق العاده قوی است و پوست را می سوزاند. به رقت 3 درصد پایبند باشید یا اصلاً از رقت استفاده نکنید.

هورمون های خود را بررسی کنید. (تستوسترون و DHT)

 رشد موهای صورت توسط هورمون های آندروژنیک، و در درجه اول تستوسترون و دی هیدروتستوسترون تنظیم می شود. این هورمون ها به قدری قوی رشد موهای صورت را تحریک می کنند، به طوری که حتی زمانی که زنانی تحت هورمون درمانی به عنوان بخشی از تغییر جنسیت زن به مرد قرار می گیرند، می توانند رشد ریش خود را بسیار سریع ببینند. بنابراین اگر احساس می‌کنید که ریش‌تان روی گونه‌ها تکه‌تکه می‌شود یا اصلاً رشد نمی‌کند بررسی سطح هورمون‌هایتان کار خوبی است.

برای آزمایش سطح هورمون سریع و آسان می توانید با یک پزشک مشورت کنید. یا از هر کلینیک آزمایشی وقت رزرو کنید.اگر مشخص شد که سطح هورمون پایین است، پس قطعاً باید برای افزایش سطح آن و توانایی خود در رشد ریش روی گونه‌ها تلاش کنید.

همچنین می توان با خواب بیشتر، وزنه زدن، غذا خوردن به روشی خاص و بسیاری موارد دیگر به طور طبیعی سطح آن را افزایش داد.

برخی از مکمل ها احتمال دارد موثر باشند.

تعداد انگشت شماری مکمل وجود دارد که احتمال دارد کمک کند تا ریش بیشتری روی گونه های خود داشته باشید. مکمل های معمولی مانند:

مولتی ویتامین، که شکاف های موجود در تغذیه را پر و بنابراین به طور غیرمستقیم از طریق مکانیسم های مختلف به افزایش رشد ریش کمک می کند.

کارنیتین، که فولیکول‌های موی بیشتری را به فاز رشد آناژن منتقل می‌کند. گیرنده‌های آندروژن را نسبت به هورمون‌ها بیشتر می‌پذیرد.

مطمئن شوید که کمبود مواد مغذی اصلی ریش را ندارید.

بدن از انرژی، برای رشد موهای صورت در فولیکول ها استفاده می کند. همین امر در مورد هورمون های رشد ریش نیز صادق است. علاوه بر این، بدن از ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌عنوان ‌عوامل مهم بین فرآیندهای متعدد خود استفاده، که بسیاری از آنها مستقیماً به رشد ریش روی گونه‌ها کمک می‌کنند. اگر انرژی دریافتی (کالری) خود را خیلی کم کنید. ویتامین و مواد معدنی دریافتی خوب نباشد، مطمئناً توانایی های طبیعی رشد ریش خود را عقب انداخته اید.

این وضعیت به طور مستقیم رخ می دهد. زیرا عملکردهای بدن، در واقع موهایی را که از فولیکول بیرون می ریزند را مختل می کند. به طور غیرمستقیم توانایی برای تولید هورمون های مورد نیاز در رشد موهای صورت را مختل می کند.

بدنی که نیازهای انرژی خود را تامین نمی کند. در نهایت با تنظیم پایین فرآیندهایی که برای بقا حیاتی نیستند، شروع به حفظ انرژی می کند. متأسفانه رشد موهای صورت یکی از موارد غیر ضروری است.

 اگر می خواهید توانایی خود را برای رشد ریش روی گونه ها به حداکثر برسانید، خوردن مقدار کافی مواد مغذی و دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مناسب هر روز بخش مهمی از معما است. روی ویتامین های A، D، E و مواد معدنی روی، منیزیم، ید، سلنیوم و مس به ویژه تمرکز کنید.

به ریش های خود  اجازه دهید به درستی رشد کند.

اگر 100% مطمئن هستید که نمی‌توانید صبر کنید موهای صورت روی گونه‌ها رشد کند، از این مرحله صرفنظر کنید. زیرا اگر موها هرگز وارد مرحله رشد نشوند، منتظر ماندن برای رشد در اطراف و انجام تمام کارها بیهوده است.

رشد ریش به زمان نیاز دارد و با توجه به اینکه موهای گونه به دلیل کندی رشد کردن آنها مشهور است. واقعاً نمی توانید قبل از اینکه به آن زمان بدهید بگویید “من نمی توانم روی گونه هایم ریش بگذارم”. .

البته، می توانید تخمین خوبی از میزان پوشش ریش خود حتی در چند هفته اول رشد موهای صورت داشته باشید. اما هنوز نمی توانید برخی از موها را ببینید، به خصوص روی گونه های بالایی که «موهای خوابیده» هستند.

به طور خلاصه، ماینوکسیدیل را روی گونه‌ها امتحان کنید. غلتک ریش، روغن نعناع فلفلی در رقیق‌سازی 3 درصد، بهینه‌سازی هورمون‌های ریش، تمرکز بر دریافت مواد مغذی مناسب، در نظر گرفتن مکمل‌ها، و واقعا باید اجازه دهید ریش‌تان رشد کند. برای اینکه ببینید بعداً گونه های شما پر می شود یا خیر.

شواهد زیادی برای حمایت از تمام مراحل بالا وجود دارد. زمانی که آنها را انجام دهید، می توانید ریش بیشتری روی گونه ها بگذارید. چندین ماه طول می کشد تا تفاوت را ببینیم، اما این رخ خواهد داد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز