لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

باید و نباید های اکستنشن مژه

باید و نباید های اکستنشن مژه || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اکستنشن مژه روشی محبوب و نیمه دائمی برای افزایش طول مژه است. بسیاری از افراد با این کار احساس زیبایی می کنند. اکستنشن مژه باعث صرفه جویی در زمان بدون نیاز به ریمل یا مژه مصنوعی می شود. اگر به درستی اعمال و نگهداری شود، اکستنشن مژه می تواند تا دو ماه دوام بیاورد. در واقع در اکستنشن خطر واکنش آلرژیک، عفونت یا از دست دادن مژه های طبیعی شما وجود دارد. اگر تصاویر موجودات بامزه یا زیبا، چه انسان یا غیر انسان را به صورت آنلاین جستجو کنید، متوجه می شوید که اغلب مژه های بلند و پری دارند. از زمان های قدیم، مردم از مواد شیمیایی و آماده سازی های مختلفی برای ضخیم کردن، تیره کردن و تقویت مژه خود استفاده می کردند تا ظاهر خود را زیبا کنند.

در این مقاله از پزشکت بایدها و نبایدهای اکستنشن مژه و آنچه باید بدانید تا مژه های خود را زیبا نگه دارید آورده شده است.

اکستنشن مژه روشی نیمه دائمی برای بلندتر، پرتر و مجلل جلوه دادن مژه ها بدون نیاز به استفاده از ریمل، مژه مصنوعی یا سایر محصولات مژه است.در حالی که مژه‌های مصنوعی استاندارد با تمام مژه‌های متصل به یک نوار عرضه می‌شوند، اکستنشن مژه‌ها به‌صورت مجزا دارای موهای فر شده و مژه مانند هستند. اکستنشن مژه از انواع مختلفی از مواد ساخته می شود، آنها می توانند طبیعی (ابریشم یا راسو) یا مصنوعی (الیاف پلاستیکی یا راسو مصنوعی) باشند.

آیا مژه ها دوباره رشد می کنند؟

میانگین تعداد مژه پلک بالایی بین 90 تا 160 در هر چشم است. این روش به‌صورت جداگانه و با استفاده از چسب ضد آب جراحی یا ضد آب که برای دفع عرق و چربی‌های بدن در ناحیه چشم ساخته شده است، به مژه‌های طبیعی شما متصل می‌شود. از آنجایی که هر مژه به صورت جداگانه اعمال می شود، ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا ظاهر شما با یک مجموعه کامل از مژه ها تکمیل شود. بسته به ساختار صورت و فرم چشم خود، می توانید مژه های خود را با اکستنشن دو تا سه برابر کنید. اکستنشن ها در سبک های مختلف با تنوع در فر، طول و ضخامت ارائه می شوند تا بتوانید ظاهر خود را هر آن طور که بخواهید آراسته کنید.

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

اکستنشن مژه و بایدها و نبایدهای آن || پزشکت

چرخه رشد طبیعی مژه شما بین چهار تا ده هفته طول می کشد، ای مژه ها طوری طراحی شده است که به مژه طبیعی شما چسبیده باشد و در بیشتر چرخه رشد مژه شما دوام بیاورد. اکثر مردم معمولاً یک بار در ماه برای پر کردن هر شکافی در صورت ریزش مژه های طبیعی خود مراجعه می کنند. با نگهداری مناسب از اکستنشن مژه‌های خود، اغلب می‌توانید آن‌ها را برای مدت طولانی‌تر، تا دو ماه، طبیعی، تمیز و شاداب نگه دارید.

هنگام استفاده از اکستنشن چه انتظاری باید داشت؟

اگر قصد دارید اولین بار اکستنشن خود را انجام دهید، باید چند ساعتی را برای انجام این کار وقت بگذارید. در واقع در موقعیتی راحت دراز می کشید، در طول برنامه چشمان شما بسته می شود، بنابراین نمی توانید به تلفن خود نگاه کنید یا چیزی بخوانید.

چند نکته برای اولین قرار ملاقات وجود دارد، این نکات عبارتند از:

  • قبل از رفتن، تمام آرایش چشم خود را پاک کنید.
  • تا دو ساعت آینده چشمان خود را می بندید.
  • آرتیست شما به آرامی پلک های بالا و پایین شما را تمیز می کند.
  • سپس مژه های پایینی شما را با چسب جراحی به پوست شما می چسبانند تا از اتصال مژه های پایینی به مژه های بالایی جلوگیری کنند.
  • پس از آن مژه های طبیعی شما را با موچین یا ابزار دیگری جدا می کنند.
  • سپس یک مژه مصنوعی را با یک قطره کوچک از چسب درجه پزشکی یا جراحی به بالای مژه جدا شده شما می چسبانند.
  • هنرمند مژه، این دنباله را برای هر مژه برای هر دو چشم تکرار می کند.

اکثر اکستنشن های مژه به خودی خود از چرخه های رشد و ریزش مژه طبیعی شما می ریزند. اگر می‌خواهید زودتر آن‌ها را بردارید، از یک متخصص بخواهید که این کار را انجام دهد تا یکپارچگی مژه‌های طبیعی شما حفظ شود.

بایدها و نبایدهای مراقبت از اکستنشن مژه

باید و نباید های اکستنشن مژه || پزشکت

پس از انجام اکستنشن مژه آنها برای حفظ ظاهر خوب و جلوگیری از هرگونه عفونت چشمی به کمی مراقبت نیاز دارند. اکستنشن مژه برای حدود یک ماه دوام دارد. با رعایت این بایدها و نبایدها، می توانید آنها را تا شش تا هشت هفته دوام بیاورید.

باید های مراقبت از اکستنشن مژه، عبارتند از:
  • در 24 تا 48 ساعت اول، نباید اکستنشن خود را خیس کنید. مژه‌کارتان ممکن است به شما بگوید که از دوش گرفتن یا شستن چشم‌هایتان خودداری کنید. آب چسب را ضعیف می کند و می تواند باعث ریزش اکستنشن های جدید مژه شما شود.
  • پس از اولین روزهای حیاتی که باید مراقب باشید به اکستنشن مژه جدید خود دست نزنید، باید مژه های خود را تمیز کنید. تمیز کردن اکستنشن برای جلوگیری از عفونت و سوزش چشم ضروری است. باید بقایایی را که در خط مژه شما ایجاد می شود تمیز کنید.
  • شما باید هر روز به آرامی روی مژه های خود را (جایی که فر است) با یک قرقره تمیز، نرم و خشک (یک برس ریمل) مسواک بزنید. بهتر است مژه های خود را با یک انگشت تمیز در حین برس مژه ها نگه دارید.
  • هر سه روز یکبار صورت خود را به سمت دوش ملایم بلند کنید تا آب گرم (نه داغ) روی پیشانی شما جاری شود و مژه ها را بشویید. یا می توانید آنها را با آب مقطر یا یک شوینده مخصوص اکستنشن مژه بشویید.
  • برنامه منظم مراقبت از پوست خود را اصلاح کنید. فقط از آرایش چشم غیر ضد آب و از پاک کننده آرایش بدون روغن استفاده کنید.
نبایدهای مراقبت از اکستنشن مژه عبارتند از:
  • چشم‌هایتان را مالش ندهید، مالیدن چشم به مژه‌های طبیعی شما آسیب می‌زند.
  • سعی نکنید اکستنشن خود را بردارید. این باعث پارگی و شکستن مژه های طبیعی شما می شود.
  • مراقب سایه های پودری و پودرهای صورت باشید.زیرا این پودر می تواند به چسب اکستنشن مژه بچسبد.
  • از کرم های دور چشم و پاک کننده های روغنی استفاده نکنید. محصولات روغنی، چسب را شل می کنند و ممکن است اکستنشن را از بین ببرند.
  • از فر مژه استفاده نکنید، اینها ممکن است اکستنشن مژه شما را از بین ببرد. اگر به ظاهر مجعد علاقه دارید، می توانید اکستنشن مژه بسیار فر را انتخاب کنید.
  • روی شکم نخوابید سعی کنید هنگام اکستنشن مژه به پشت بخوابید. خوابیدن به پهلو یا شکم می تواند اکستنشن های شما را خرد کند و باعث شود زودتر بشکنند.
  • از ریمل یا آرایش چشم ضد آب استفاده نکنید. ریمل های «ایمن برای اکستنشن» وجود دارد، اما می توانند اکستنشن مژه شما را پاک کنند. ریمل ضد آب چسب اکستنشن را نرم می کند.
  •  اگر به ظاهری فوق العاده حجیم علاقه دارید، برخی از فن های مژه، موهای زائد اضافی را به یک مژه طبیعی اضافه می کنند. این اکستنشن های اضافی باعث افزایش وزن می شوند و مژه های طبیعی شما را می کشند که می تواند باعث آسیب دائمی شود.

خطرات اکستنشن مژه چیست؟

برخی از افراد به مواد اکستنشن مژه یا مواد چسب حساس هستند. یکی از عوارض شایع اکستنشن مژه، واکنش آلرژیک است.

همچنین ممکن است اکستنشن مژه با علائم زیر همراه باشد:

  • درد
  • خارش
  • تورم پلک ها
  • بثورات روی پلک ها
  • چشم های قرمز یا خون آلود
  • سوزش و سوزش در چشم و روی پلک

سایر خطرات شامل ریزش موقت یا دائمی مژه های طبیعی یا عفونت در چشم در قرنیه یا پلک است.

برای کاهش خطر اکستنشن مژه چه کارهایی باید انجام داد؟

می توان با انجام دستورالعمل های زیر قبل از این روش از خطرات احتمالی آن جلوگیری کرد:

  1. قبل از رفتن به مرکز اکستنشن ابتدا به مرکز سر بزنید. نظرات را بخوانید و مکانی را انتخاب کنید که شهرت خوبی دارد.
  2. بعد از اینکه مرکز را بررسی کردید و قرار ملاقات خود را تعیین کردید، سؤال بپرسید. مطمئن شوید که آرتیست مژه شما دارای گواهینامه حرفه ای برای انجام اکستنشن مژه است .
  3. از مژه کار بپرسید از چه نوع چسبی استفاده می کند. اگر آرایشگاه از چسب ناخن استفاده می‌کند، دوری کنید. برای اکستنشن مژه فقط باید از چسب جراحی یا پزشکی استفاده شود.
  4. از وجود فرمالدئید در چسب بپرسید. زیرا وجود فرمالدئید می تواند باعث واکنش های آلرژیک و تحریک پوست شود.
  5. بپرسید که آیا آنها تجهیزات خود را استریل می کنند.
  6. اگر آلرژی دارید یا پوست حساسی دارید، ببینید آیا می‌توانید قبل از اکستنشن مژه، با چسبی که یک روز یا بیشتر استفاده می‌کنند، تست پچ انجام دهید. این شامل قرار دادن مقدار کمی چسب اکستنشن بر روی بازو و مشاهده قرمزی، خارش یا تورم پوست است.
  7. اگر به لاتکس حساسیت دارید، از آنها بپرسید که آیا از دستکش لاتکس یا هر محصولی که در آن لاتکس وجود دارد استفاده می کنند. اگر می‌کنند و نمی‌توانند از جایگزینی برای شما استفاده کنند، از این تسهیلات استفاده نکنید.
  8. وقتی به مرکز می روید، مطمئن شوید که تمیز است و برای هر مشتری یک حوله یا ملافه‌ی تازه و تمیز دارند.
  9. مطمئن شوید که مژه‌کارتان دست‌های خود را کاملاً می‌شوید، ماسک می‌زند و از تجهیزات استریل استفاده می‌کند.

چه کسانی نباید اکستنشن را انجام دهند؟

اکستنشن مژه و بایدها و نبایدهای آن || پزشکت

برخی از افراد مبتلا به بیماری های پوستی خاص نباید این روش را انجام دهند زیرا مواد شیمیایی موجود در چسب، پاک کننده چسب یا حتی خود اکستنشن مژه می تواند باعث تشدید بیماری پوست شود. برخی دیگر ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند، زیرا مژه‌های طبیعی آن‌ها بسیار شکننده، نازک و یا به طور کلی از بین رفته‌اند. اگر به دنبال اکستنشن هستید، از قبل با پزشک در خصوص موارد زیر مشورت کنید:

سخن آخر

اکستنشن باعث می شود مژه های شما بدون آرایش پرتر، پرپشت تر و بلندتر به نظر برسند که برای بسیاری از افراد یک مزیت جذاب است. قبل از تهیه آنها باید مقداری زمان و پول سرمایه گذاری کنید، اکستنشن مژه نیاز به نگهداری معمولی دارد تا ظاهر عالی داشته باشد. اما اکستنشن می‌تواند روی چشم‌های شما تأثیر بگذارد، بنابراین مطمئن شوید که دستگاهی که انتخاب می کنید معتبر است، فناوری مژه شما تایید شده است و شما با انجام این درمان زیبایی احساس راحتی می‌کنید. اگر قرمزی، خارش یا تورم را تجربه کردید، فورا با پزشک خود مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز