لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

اسکراب پا چیست؟

اسکراب پا چیست؟|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


استفاده از اسکراب پا برای لایه برداری و از بین بردن پوست مرده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند پاهای شما را مرطوب و صاف کند. اسکراب پا یکی از ساده ترین دستور العمل‌های مراقبت از پوست بدن است که به راحتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید انواع مختلف آن را در خانه درست و استفاده کنید. مهمترین نکته در استفاده از اسکراب پا این است که روی پاهای خشک و ترک‌دار معجزه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند!

مزیت اصلی اسکراب پا، قدرت لایه برداری آن است. لایه برداری پوست بسیار مهم است زیرا به حذف پوست مرده کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، پینه‌های پا را شل و سم زدایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و رنگ کلی پوست پا را بهبود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد.

پاهای ما حساس هستند و برای ما سخت کار می‌کنند. برهمین اساس ماساژ پا تنش زیادی را در آنها آزاد و احساس شگفت‌انگیزی برای پاهای شما ایجاد می‌کند. اما استفاده از اسکراب های پا یک سطح بالاتر از ماساژ پا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در سلامت پاهای شما نقش داشته باشد. برهمین اساس، ما سعی کرده‌ایم در این مقاله از پزشکت، هر آنچه که در مورد اسکراب پا باید بدانید را بررسی کنیم.

انواع اسکراب پا

اسکراب پا برای نرم کردن پاها استفاده می‌شود و به مرطوب‌کننده اجازه می‌دهد تا به عمق بیشتری نفوذ کند.

اسکراب پا، در اصل یک ماساژ پا است که در آن ماساژور از اسکراب شکر یا نمک برای نرم کردن و لایه برداری پوست پا و سپس از حوله داغ یا خیساندن در وان پا با آب داغ استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و در آخر آنها را مرطوب خواهد کرد.

می‌توانید اسکراب پا را در هر زمانی در طول جلسه ماساژ انجام دهید، اما ماساژ درمانگر معمولاً زمانی که به قسمت ماساژ پا در جلسه ماساژ می‌رسد، این اسکراب را انجام می‌دهد. هیچ تکنیک خاصی در مورد چگونگی استفاده از آن وجود ندارد.

اسکراب پا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند “مرطوب” یا “خشک” باشد. در انواع اسکراب پا خشک، ماساژ درمانگر در حالی که ماساژ پا را درست روی میز ماساژ انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، اسکراب شکر یا نمک را به پای مشتری خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مالد. سپس حوله های داغ دور پای مشتری پیچیده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که حس خوبی برای مشتری ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، اما از حوله‌ها برای پاک کردن اسکراب از روی پا استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سپس یک مرطوب کننده روی پاها اعمال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و ماساژ طبق معمول ادامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.

ماساژ و اسکراب|| پزشکتدر اسکراب پا مرطوب، مشتریان از اتاق درمان ماساژ خارج و به اتاقی منتقل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند که در آن حمام گرم یا دوش وجود دارد. پس از استفاده از اسکراب روی پا، از مشتری خواسته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود پاهایش را در حمام پا قرار دهد، یا از یکی از سرهای دوش برای شستن پاها استفاده کند. پس از بازگشت به اتاق ماساژ، یک مرطوب کننده روی پاها زده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و ماساژ طبق معمول ادامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد. اسکراب پا خیس نسبت به خشک مدت زمان بیشتری طول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد.

انواع اسکراب پای خانگی

اگر به دنبال بهترین دستور العمل های اسکراب پا برای نرم کردن و صاف کردن پاهای خود هستید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید یکی از این اسکراب‌های آسان پا را در خانه درست کنید. قبل از اینکه به سراغ درست کردن آنها بروید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • برای بررسی واکنش‌های آلرژیک، به خصوص اگر از روغن‌های ضروری استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، با اسکراب پا یک تست پچ انجام دهید.
  • قبل از استفاده از اسکراب، پاهای خود را به مدت ده دقیقه در آب گرم خیس کنید.

اسکراب نعنا فلفلی|| پزشکت

اسکراب پا نعناع فلفلی با نمک اپسوم

یک فنجان نمک اپسوم، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل و 3-4 قطره روغن نعناع را در یک کاسه مخلوط کرده و به یک ظرف شیشه‌ای منتقل کنید. پاهای خود را به مدت چند دقیقه با این مخلوط بشویید. بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر روی آن بماند. سپس پاهای خود را بشویید و با یک مرطوب کننده، مرطوب کنید.

روغن نعناع درد را تسکین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. روغن نارگیل و زیتون پاها را نرم کرده و آنها را مرطوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این اسکراب برای پاهای خسته شما عالی و برای انواع پوست مناسب است. اما قبل از استفاده از روغن نعناع یک پچ تست انجام دهید.

اسکراب پا با شکر و روغن زیتون

به مقدار مساوی از روغن زیتون و شکر گرانول برداشته و با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید روغن‌های ضروری را نیز اضافه کنید. پاهای خود را با این مخلوط بشویید و بگذارید حدود 10 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

شکر، بهترین لایه بردار است و روغن زیتون خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد. وقتی با هم ترکیب شوند، هر دو ماده مانند جادو عمل می کنند.

اسکراب پا با روغن نارگیل و نمک

یک فنجان نمک (از اپسوم یا هر نمک حمام استفاده کنید) ، ¼ فنجان روغن نارگیل، 3-4 قطره از هر اسانس که دوست دارید و مقداری فنجان روغن ویتامین را در یک کاسه با هم مخلوط و آن را در یک شیشه نگهداری کنید. چند روز آن را کنار بگذارید. از این مخلوط برای شستشوی ملایم پاهای خود برای حداقل بیست دقیقه استفاده کنید.

این بهترین اسکراب پا خانگی برای پاشنه‌های ترک خورده است. برای انواع پوست بی خطر بوده و پاهای شما را جوان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. روغن نارگیل برای بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی با حفظ رطوبت پوست بسیار عالی است. همچنین اثرات ضد التهابی دارد و از سد پوستی محافظت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

اسکراب اسطوخودوس|| پزشکت

اسکراب پا اسطوخودوس و نمک

یک فنجان نمک حمام را به یک کاسه اضافه و با نصف قاشق چایخوری اسانس اسطوخودوس خوب مخلوط کنید. دو قاشق غذاخوری جوانه اسطوخودوس را به آن اضافه و مخلوط کنید. پاهای خود را مرطوب کرده و به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسکراب را روی آنها ماساژ دهید. بگذارید ده دقیقه بماند و سپس بشویید.

بر اساس مطالعه ای که روی موش ها انجام شد، اسانس اسطوخودوس سنتز کلاژن و بهبود زخم را تقویت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. همچنین بوی عالی و اثر آرام بخشی دارد که باعث آرامش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

اسکراب پا توت فرنگی و شکر

دو عدد توت فرنگی را له کرده و نصف فنجان شکر گرانول را در آن مخلوط کنید. روغن زیتون را اضافه و خوب مخلوط کنید. اسکراب را روی پاهای خود بمالید و قبل از شستن ده دقیقه صبر کنید. این اسکراب پا رایحه ای شیرینی دارد که نشاط آور است. برای انواع پوست مناسب است و برای کسانی که پوست حساسی دارند بهترین نوع اسکراب محسوب می‌شود. شکر به طور تدریجی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پوست را لایه برداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. روغن زیتون پاهای شما را مرطوب نگه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارد.

اسکراب پا لایه بردار شکر قهوه ای و روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، دو قطره اسانس (بابونه یا نعناع) و یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. پاهای خود را با این مخلوط بشویید. بگذارید حداقل بیست دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. سپس پاهای خود را مرطوب کنید.

این اسکراب پا تاثیر شگفت انگیزی در شاد نگه داشتن پاهای شما و مرطوب نگه داشتن آنها دارد. دانه های شکر به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوست را تمیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و روغن‌های ضروری به پاهای شما آرامش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشند.

اسکراب قهوه|| پزشکتاسکراب پا قهوه

دو قاشق غذاخوری تفاله قهوه، دو قاشق غذاخوری شکر (درشت) و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را مخلوط کرده و خمیر غلیظی تهیه کنید. آن را روی تمام پاهای خود بمالید و به مدت یک 5 الی 20 دقیقه ماساژ دهید. سپس آن را بشویید. این اسکراب پا خانگی بافت پوست پاهای شما را بهبود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد. تفاله قهوه برای شستن پاها و از بین بردن سلول های مرده پوست عالی است. این کار باعث نرم شدن پاها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

اسکراب پا بلغور جو دوسر

دو قاشق غذاخوری نمک حمام، دو قاشق چایخوری بلغور جو دوسر، یک قاشق چایخوری جوش شیرین و دو الی سه قاشق غذاخوری آب در یک کاسه با هم مخلوط کرده و خمیری درست کنید. خمیر را روی پاهای خود بمالید و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. سپس آنها را بشویید و مرطوب کنید.

بلغور جو دوسر دارای بافتی درشت است که آن را به یک لایه بردار عالی تبدیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. همچنین پوست پاهای شما را نرم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و بثورات و خارش های جزئی را تسکین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. ترکیب آن با نمک حمام و جوش شیرین اثر لایه برداری آن را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

اسکراب پا لیمو و شکر

شکر، روغن نارگیل و اسانس لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید پوست لیمو را برای عطر و رنگ بیشتر اضافه کنید. اسکراب را روی پاهای خود بمالید و لایه برداری کنید.

لیمو، یک عامل سفید کننده طبیعی است. بنابراین، ممکن است به پاک کردن هرگونه لکه از روی پوست کمک کند. شکر سلول‌های مرده پوست پا را پاک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. روغن نارگیل پاهای شما را مرطوب و آنها را نرم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

اسکراب پا با عسل و شکر

شکر و نمک حمام را در یک کاسه مخلوط کرده و روغن زیتون یا نارگیل را به آن اضافه کنید. عسل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. اسانس را در آخر اضافه کنید تا به طور یکنواخت حل شود. اسکراب را روی پاهای خود بمالید و به مدت یک الی چند دقیقه ماساژ دهید. آن را برای مدتی (چند دقیقه) بگذارید و سپس آن را بشویید.

بوی لیمو بسیار جوان کننده است و اسکراب روی پاها حس خوبی دارد. عسل دارای خواص ضد میکروبی است و در نرم کردن پوست پاها معجزه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

اسکراب پا شکر و شیر

دو فنجان شیر کامل و دو فنجان آب ولرم (به اندازه کافی برای خیس کردن پاها) را در یک لگن بریزید و پاهای خود را به مدت یک 5 دقیقه در آن خیس کنید. شکر گرانول را با روغن مخلوط کنید. پاهای خود را بردارید و آنها را با روغن و خمیر شکر کاملاً بمالید. سپس آن را بشویید. سپس پاهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید و جوراب خود را بپوشید.

اسید لاکتیک موجود در شیر سلول های مرده پوست را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شکند و اسکراب به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پاهای شما را لایه برداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. روغن نارگیل پاهای شما را مرطوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و آنها را نرم نگه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارد.

اسکراب جوش شیرین|| پزشکتاسکراب پا با جوش شیرین

با مخلوط کردن جوش شیرین و آب، خمیر غلیظی درست کنید .آن را روی پاهای خود بمالید و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. سپس آن را بشویید. گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارد و معمولا برای تسکین جوش های جزئی و خارش استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید پاهای خود را در جوش شیرین مخلوط با آب گرم خیس کنید. آب گرم به شل شدن ماهیچه های خسته کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

اسکراب پا با روغن درخت چای و نعنا

مقداری نمک دریا را با دو الی سه قطره اسانس درخت چای و اسانس نعناع و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ظرفی با هم ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی پاهای خود بمالید و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. سپس پاهای خود را بشویید و یک مرطوب کننده بزنید.

روغن‌های ضروری پاهای شما را تسکین می‌دهند و باکتری‌ها و میکروب‌های موجود روی آن‌ها را از بین می‌برند. نمک به عنوان یک اسکراب عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که آلودگی و سلول های مرده پوست را از روی پاهای شما پاک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

اسکراب نمک دریایی|| پزشکتنمک دریا

هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که نمک دریا با یک روغن فوق‌العاده مغذی مانند روغن آووکادو ترکیب می‌شود، قدرت لایه‌برداری و مرطوب‌کنندگی زیادی پیدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. روغن موجود در اسکراب، پس از برداشتن لایه رویی پوست مرده و پینه‌دار راحت‌تر جذب می‌شود. به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد که اسکراب پا زمانی مفیدتر است که با یک خیساندن طبیعی پا استفاده شود. خیساندن پا به نرم و مرطوب شدن پوست کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا اسکراب به راحتی بتواند پوست مرده را از بین ببرد.

1.5 فنجان نمک دریا ریز آسیاب شده را در یک کاسه اندازه گیری کنید. روغن آووکادو، روغن جوجوبا و اسانس را به آن اضافه کرده و آن را مخلوط کنید تا تمام نمک با روغن آغشته شود.

برای استفاده از اسکراب پا، یک مقداری از آنرا با انگشتان خود بردارید و به تمام پاها بمالید. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن را روی پاهای خشک یا هنگام حمام استفاده کنید. 1 دقیقه مالیده و سپس تمیز بشویید. باقی مانده آن را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید در ظرف شیشه ای یا فلزی نگهداری کنید.

اسکراب پا رزماری و نعناع

مقداری نمک حمام را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و با روغن نارگیل و زیتون خوب مخلوط کنید. روغن نعناع و رزماری را اضافه و خوب مخلوط کنید. اگر خیلی خشک است، روغن نارگیل و زیتون بیشتری اضافه کنید.

اگر پوست خشکی دارید، این اسکراب خانگی را امتحان کنید. روغن نعناع به تسکین درد کمک خواهد کرد در حالی که روغن نارگیل پاهای شما را مرطوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. رزماری رایحه ای چوبی به اسکراب اضافه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که آرامش بخش است. این اسکراب پا برای نوازش پاهای خسته شما پس از یک روز طولانی ایده آل است.

اسکراب پای آناناس و ماست

نصف فنجان شکر (درشت) و دو قاشق غذاخوری ماست را در ظرفی با هم مخلوط کنید و سپس نصف فنجان آناناس له شده را به آن اضافه کنید. اسکراب را به مدت ده دقیقه روی پاهای خود ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر روی آن بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

آناناس منبع عالی ویتامین C است و ممکن است به لایه برداری سلول‌های مرده پوست کمک کند، اگرچه این موضوع از نظر علمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ثابت نشده است. ماست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند پوست را روشن کرده و بافت آن را بهبود بخشد.

اسکراب سیب، پرتقال و شکر

یک فنجان شکر و نصف فنجان روغن نارگیل (تصفیه نشده) را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. دو الی سه قطره اسانس پرتقال و دو الی سه قطره اسانس سیب را اضافه و خوب مخلوط کنید. اسکراب را به مدت 5 دقیقه روی تمام پاهای خود ماساژ دهید و بگذارید یک 5 تا ده دقیقه بماند. سپس پاهای خود را بشویید و کرم یا مرطوب کننده بزنید.

هر بوی مرکبات برای جوانسازی حواس شما مفید شناخته شده است. این اسکراب پا نه تنها پاهای شما را خوشبو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند بلکه باعث جوانی آنها نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

اسکراب پا نمک منیزیم خانگی

یک فنجان نمک منیزیم (می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از نمک اپسوم، نوعی منیزیم استفاده کنید) و یک قاشق چایخوری صابون مایع کاستیل و مقداری روغن نارگیل یا بادام را در یک کاسه مخلوط کنید. پاهای خود را با این مخلوط به مدت ده دقیقه و سپس با آب بشویید.

این اسکراب پا برای کسانی که از مشکلات پوستی پا رنج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برند بهترین است. اعتقاد بر این است که منیزیم در صورت استفاده موضعی توسط پوست جذب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، هیچ تحقیق قطعی که این را ثابت کند وجود ندارد. این اسکراب التهاب پوست را تسکین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و از سد پوستی محافظت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. همچنین ممکن است برای تسکین شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما مفید باشد.

ماساژ و تسکین پا|| پزشکت

فواید اسکراب پا

دریافت اسکراب پا فواید زیادی دارد که برخی از آنها، عبارتند از:

ماساژ

یکی از مزایای اصلی دریافت اسکراب پا، ماساژ داخلی است. فرآیند شستشوی پا با ترکیب خاصی از روغن‌های مرطوب‌کننده و لایه‌بردارها، خاصیت خاص خود را ارائه می‌دهد که به کاهش استرس و آرامش پاها و تسکین درد و خستگی عضلات کمک می‌کند.

تسکین دهنده

عمل شستشوی اسکراب پا باعث تسکین عضلات خسته و کاهش درد آن می‌شود.

لایه برداری

خود اسکراب، سلول های مرده پوست را از پاهای شما پاک می‌کند که همین وضعیت می‌‌تواند باعث نرم شدن پاها شود. لایه برداری همچنین با از بین بردن پینه‌هایی که روی پاشنه‌ها جمع می‌‌شوند، ظاهر پاهای شما را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌‌تواند از خشکی یا سایر مشکلات پا مانند پای ورزشکاران پیشگیری کند. اکنون که نزدیک به تابستان است، بهترین زمان برای استفاده از اسکراب پا است!

افزایش گردش خون

اسکراب پا به افزایش گردش خون در پاها و تحریک جریان اکسیژن کمک می‌کند که تورم، التهاب و درد را به حداقل می‌‌رساند. اسکراب پا همچنین می‌‌‌تواند به کاهش درد در نواحی حساس تر بدن شما کمک کند.

جوان سازی

این روند بسیار آرامش بخش است. به خصوص برای کسانی که عادت دارند تمام روز را بایستند یا راه بروند. اسکراب پا به شما احساس جوانی می‌دهد زیرا فرآیند لایه‌برداری و مرطوب‌سازی، سلول‌های مرده پوست و همچنین هرگونه آلودگی یا روغن دیگری را که ممکن است در طول زمان روی آن‌ها جمع شده باشد، از بین می‌برد تا دوباره سالم به نظر برسند.

بهبود خلق و خو

آیا می‌دانستید یکی از مزایای شگفت انگیز اسکراب پا این است که ممکن است متوجه افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو شوید. هنگامی که گردش خون در پاهای ما تحریک می‌‌شود، اندورفین ترشح می‌‌کند که به ما احساس بهتری می‌دهد!

سوالات متداول

دوام این اسکراب های پا DIY چقدر است؟ از آنجایی که این اسکراب های پا طبیعی هستند و هیچ گونه مواد نگهدارنده ای ندارند، ماندگاری زیادی نخواهند داشت. اگر آنها را ذخیره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، مطمئن شوید که آنها را ظرف 3 هفته یا یک ماه (حداکثر) استفاده کنید.

بهترین زمان برای استفاده از اسکراب پا چه زمانی است؟ بهترین زمان برای استفاده از اسکراب زمانی است که در حال دوش گرفتن هستید. شما همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید پس از بازگشت از سر کار از آن استفاده کنید.

آیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان از این اسکراب‌ها برای صورت استفاده کرد؟ قطعا نه! اینها روی پوست صورت بسیار خشن هستند. اما، شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آنها را روی دست خود استفاده کنید.

آیا اسکراب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به پوست آسیب برساند؟ آنها از مواد طبیعی ساخته شده اند و از این رو به پوست شما آسیبی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانند. اما، اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید (بیش از دو بار در هفته)، ممکن است پوست را خراش دهند.

موارد منع استفاده از اسکراب پا چیست؟ در اکثر مواقع، اسکراب‌های پا برای همه افراد در هر سنی مناسب هستند، اما بیمارانی که راش، بریدگی یا تحریکات پوستی روی پاها یا نواحی نزدیک پا یا ورم یا کبودی پاها دارند، باید از این درمان‌ها خودداری کنند.

سخن آخر

ماساژ پاها با اسکراب گردش خون را تقویت و به تسکین درد کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. ماساژ دادن پاها، ذهن و بدن شما را آرام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و در نتیجه استرس را از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. این وضعیت باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود پاهای شما شگفت انگیز به نظر برسد زیرا اسکراب پا به آرامی پوست را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لایه برداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و تمام آلودگی ها و سلول های مرده پوست را از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. درد پا و ناراحتی ناشی از راه رفتن یا ایستادن به مدت طولانی را تسکین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

کفش های نامناسب ما اغلب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند بوی پا را ایجاد کنند و تهویه نامناسب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث تشدید مشکلات مختلف پا شود. بنابراین، خلاق باشید و برای مراقبت بیشتر از پاهای خود، اسکراب پای خود را در خانه آماده کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز