لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

استفاده از خاک رس برای مو های سر

استفاده از خاک رس برای مو های سر | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


استفاده از خاک رس برای مو های سر ممکن است، عجیب به نظر برسد، اما می توانید آن را به عنوان یک وسیله آرایش یا ماسک آبرسان استفاده کنید. رس بنتونیت (مونتموریلونیت) یا خاک رس، ماده ای گل مانند است که از خاکستر آتشفشانی گرفته شده است. گاهی در صنعت مراقبت شخصی به عنوان ماسک صورت استفاده می شود.

از رس بنتونیت همچنین می توان برای موها به عنوان یک روش طبیعی برای افزودن رطوبت و دفع سموم استفاده کرد. اگر موهایی با طول کوتاه و متوسط دارید، می توانید از خاک رس مو استفاده کنید تا، مدل خود را ثابت نگه دارید. اگر موهای شما کمی خشک یا آسیب دیده است، می توانید از ماسک موی سفالی برای مرطوب سازی و تازه سازی مو های خود استفاده کنید. با این وجود که از خاک رس استفاده می کنید، می توانید هر بار آن را برای موهای زیبای خود استفاده کرده و بهبود را به وضوح ببینید.

کاربرد خاک رس برای مو

گفته می شود که رس بنتونیت دارای خواص درمانی متنوعی برای بدن است. از نظر تاریخی، خاک رس در داروهای جایگزین برای خلاص شدن از مشکلات گوارشی، گزش حشرات، خشکی پوست و موارد دیگر استفاده می شده است. خاک رس بنتونیت می تواند رطوبت عمیقی برای مو ایجاد کند. این موارد به ویژه اگر مشکلات پوست و مو زیر را داشته باشید می تواند مفید باشد:

  • وز شدن
  • آسیب گرما
  • عدم درخشش
  • خشکی پوست سر
  • موهای خشک یا آسیب دیده

شما می توانید ماسک را به عنوان یک شامپو و نرم کننده مصرف کنید. تا به امروز، مطالعات علمی کمی برای حمایت از مزایای رس بنتونیت برای مو وجود دارد.

دستورالعمل ساخت ماسک مو با خاک رس

استفاده از خاک رس برای مو های سر | پزشکت

در دستور العمل های خانگی ماسک های موی بنتونیت تغییرات جزئی وجود دارد، اما اکثر دستورالعمل ها دارای سه ماده اصلی هستند:

  • اب
  • سرکه سیب
  • خاک رس

ماسک مخصوص خود را در خانه با قسمت های مساوی خاک رس و آب و همچنین نصف قسمت سرکه سیب تهیه کنید. برای مصرف، ممکن است دستورالعمل زیر کافی باشد:

  • 1 فنجان آب
  • 1 فنجان خاک رس
  • 1/2 فنجان سرکه سیب

همه مواد را مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. خاک رس بنتونیت برای فعال سازی و جذب سموم جهت دفع به آب نیاز دارد. بعلاوه، آب کم خاک رس را رقیق می کند تا به راحتی روی موهای شما اعمال شود. اگر خاک رس بیش از حد سفت است، می توانید کمی آب بیشتر اضافه کنید تا به قوام مورد نظر برسید. برای بهترین نتیجه، از آب گرم استفاده کنید.

اگر فکر می کنید ماسک مو شما به آب بیشتری نیاز دارد، اینجاست که سرکه سیب مفید است. این ماده ممکن است به تعادل اسیدیته مو کمک کند و منجر به درخشش بهتر و سلامت کلی شود.

شستن مو با خاک رس

استفاده از خاک رس برای مو های سر | پزشکت

موهای خود را با شامپو بشویید. شما همیشه باید با موهای تمیز شروع به استفاده از خاک رس کنید تا خاک رس مجبور به رقابت با روغن های طبیعی یا محصول باقی مانده در سر شما نباشد. از شامپوی معمول استفاده کنید، سپس موهای خود را بشویید. اگر موهای شما تمیز است، می توانید با استفاده از یک بطری اسپری دوباره آن را مرطوب کنید. خاک رس بر روی موهای کوتاه-متوسط یا برای کمی بیشتر در طول روز بهتر کار می کند.

با حوله موهای خود را حدود 20 ثانیه خشک کنید. نباید موهایتان خیس باشد، اما باید هنوز مرطوب باشد. با استفاده از یک حوله موهای خود را به آرامی مالش دهید تا اکثر آب آن خارج شود. اگر موهای شما خیلی مرطوب باشد، خاک رس نیز نمی تواند به مو های شما چسبیده شود و ممکن است از روی موهای شما سر بخورد.

یک انگشت خاک رس به اندازه یک سکه را با انگشت خود بردارید. خاک رس را روی مو های خود ریخته و با استفاده از انگشت اشاره آن را به آرامی کمی روی سرقرار دهید. برای پوشاندن کل سر شما به یک تن خاک رس احتیاج ندارید، اول کار را با مقدار کمتری از آنچه فکر می کنید نیاز دارید شروع کنید و ادامه دهید.

خاک رس را بین کف دست خود بمالید. چند ثانیه صرف گرم شدن خاک رس کنید تا برای موهای شما آماده شود. آن را بین کف دست صاف کنید تا کاملاً دست هایتان را برای استفاده روی سرتان بپوشانید.

دستان خود را از طریق موهای خود به عقب و جلو ببرید با تکان دادن انگشتان خود از عقب به جلو شروع کنید. مطمئن شوید که تمام موهای خود را تا حد امکان با خاک رس خوب بپوشانید. ممکن است در این مرحله موهای شما کمی نامرتب به نظر برسد، اما اشکالی ندارد ! فقط در یک لحظه قادر به رفع آن خواهید بود.

از سشوار استفاده نکنید.

با دست یا شانه مسیرهای هوایی را صاف کنید. با استفاده از دستان خود موهای خود را در جهتی که می خواهید قرار بگیرد تقسیم کنید. سپس، از یک شانه دندانه دار یا دستان خود استفاده کنید تا به آرامی هر قطعه بلند شده را فشار داده و در جای خود بچسبانید.

با خشک شدن خاک رس، مو های شما بدون ایجاد پوسته سفت مانند ژل، در جای خود قرار می گیرند. خاک رس باعث ایجاد حالت گچی در موهای شما می شود که مانند موهای شما خشک می شود. ابزارهای گرمایشی مانند سشوارها و صاف کننده ها ممکن است باعث خشن شدن خاک رس شود، پس از اینکه خاک رس را در موهای خود قرار دادید از آنها استفاده نکنید.

ماسک مو با خاک رس

استفاده از خاک رس برای مو های سر | پزشکت

خاک رس را با آب مخلوط کنید تا یکدست و حالت دوغابی شود. مقدار دقیق رس مورد نیاز شما به میزان موی شما بستگی دارد، بنابراین با استفاده از حدود 1 فنجان (128 گرم) در یک کاسه بزرگ شروع کنید. 1 سانتی متر (240 میلی لیتر) آب اضافه کنید و مخلوط خود را با هم به هم بزنید. قبل از استفاده از ماسک سفالی خاک رس، دستورالعمل روی آن را بخوانید. برخی از آنها نیاز دارند که به جای آب در سرکه سیب مخلوط کنید.

ماسک های سفالی بنتونیت یا ماسک های سفالی آزتک را می توانید در بیشتر فروشگاه های لوازم آرایشی پیدا کنید.

ماسک های سفالی ممکن است به موهای شما کمک کند تا نرم و تمیزتر شوند، اما هیچ مدرک علمی برای حمایت و اثبات آن وجود ندارد. از ماسک سفالی خود روی موهای خود استفاده کنید تا بفهمید آیا این کار مناسب شماست یا خیر.

موهای خود را با آب خیس کنید. می توانید از یک بطری اسپری برای آب پاشی کم استفاده کنید یا دوش بگیرید. مطمئن شوید که موهای شما خیس نشده است، بلکه فقط به اندازه کافی مرطوب است تا خاک رس بتواند به آن بچسبد.

موهای خود را خیس کنید.

خاک رس وقتی با هوا واکنش می دهد سریع خشک می شود، بنابراین قرار دادن موهای خشک بسیار سخت است. خیس شدن موها باعث نرم شدن و راحت شدن موها می شود.

موهای خود را به 3 تا 4 قسمت تقسیم کنید. 2 قسمت در دو طرف سر خود را دنبال کنید تا برنامه شما آسان تر شود. هر قسمت را با یک گیره مو ببندید تا مرتب و با نظم شود.

اگر موهای زیادی دارید، باید در 5 تا 6 قسمت انجام دهید .خاک رس را از ریشه تا انتها در موهای خود ماساژ دهید. یک مشت خاک رس بگیرید و آن را بین کف دست خود بمالید. بخشی از مو را انتخاب کنید و رس را به آرامی روی ریشه ها و پوست سر خود بمالید و به سمت انتهای موهایتان به سمت پایین حرکت کنید. مرتباً خاک رس اضافه کنید تا تمام سر شما پوشیده شود. اگر خاک رس شروع به خشک شدن کرد، آن را با بطری اسپری آب پاشی کنید تا مرطوب بماند.

به مدت 5 تا 20 دقیقه مو های خود را با کلاه بپوشانید. این کار باعث حفظ رطوبت شده تا خاک رس خشک نشود. همانطور که روی موهای شما قرار می گیرد، خاک رس پوست شما و موهای شما را مرطوب و تازه می کند و موهای را براق و تمیز نیز نگهداری می کند. اگر خاک رس را خیلی طولانی بگذارید خشک می شود. این برای موهای شما بد است، و پس از خشک شدن موهای شما را مرطوب و تازه نمی کند.

خاک رس را با شامپو و آب گرم بشویید. به سمت دوش یا وان خود بروید و خاک رس را به آرامی بشویید. وقت بگذارید تا تمام رس را کاملاً بشویید، زیرا باقی ماندن گل رس در مو می تواند منجر به خشکی و خارش شود. در صورت تمایل می توانید پس از شستن خاک رس، موهای خود را حالت دهید. می توانید حدوداً یک بار در هفته از ماسک سفالی استفاده کنید.

آیا مصرف خاک رس برای مو عوارض دارد؟

استفاده از خاک رس برای مو های سر | پزشکت

عوارض جانبی گزارش شده از خاک رس بنتونیت تا حد زیادی وجود ندارد. با این حال، برای رد این موارد، مطالعات بیشتری در مورد اثرات بنتونیت بر روی پوست و مو انجام می شود.

برای اطمینان بیشتر می توانید مقدار کمی خاک رس را قبل از استفاده روی پوست خود آزمایش کنید. این مخلوط را به قسمت کوچکی از پوست خود بمالید و یک روز صبر کنید تا ببینید آیا عوارض جانبی ایجاد شده است. اگر خارش، قرمزی یا بثورات پوستی ایجاد نشود، احتمالاً برای شما است.

در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی، استفاده از ماسک را قطع کنید. در صورت داشتن پوست سر حساسیت احتیاط بیشتری داشته باشید. همچنین مهم است که بدانید نتایج شما هر بار ممکن است کمی متفاوت باشد.

سخن آخر

استفاده از خاک رس برای مو های سر ممکن است، عجیب به نظر برسد، اما می توانید آن را به عنوان یک وسیله آرایش یا ماسک آبرسان استفاده کنید. اگر موهایی با طول کوتاه و متوسط دارید، می توانید از خاک رس مو استفاده کنید تا، مدل خود را ثابت نگه دارید. اگر موهای شما کمی خشک یا آسیب دیده است، می توانید از ماسک موی سفالی برای مرطوب سازی و تازه سازی مو های خود استفاده کنید. با این وجود که از خاک رس استفاده می کنید، می توانید هر بار آن را برای موهای زیبای خود استفاده کرده و بهبود را به وضوح ببینید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز